NFL form.!


msb87
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Ved ikke om jeg har valgt det rigtige forum, men nu prøver jeg.

Mit spørgsmål går ud på, hvordan eksempelvis NFL- spillerne styrketræner?

Synes de generelt har en imponerende fysik, og ville gerne vide hvordan de træner, og om det er på samme vis/øvelser som BB'ere.

Ved godt det er et mystisk spørgsmål, men håber det er ordenligt formuleret, og der er nogen som kan give lidt feedback.

på forhånd tak.

Edited by msb87
Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Ved ikke om jeg har valgt det rigtige forum, men nu prøver jeg.

Mit spørgsmål går ud på, hvordan eksempelvis NFL- spillerne styrketræner?

Synes de generelt har en imponerende fysik, og ville gerne vide hvordan de træner, og om det er på samme vis/øvelser som BB'ere.

Ved godt det er et mystisk spørgsmål, men håber det er ordenligt formuleret, og der er nogen som kan give lidt feedback.

på forhånd tak.

NFL spillere er gudsbenådede talenter med fantastiske gener og talent. De får millioner af dollars. har siden en ung alder haft adgang til de bedste faciliteter, kost, behandling og trænere. Tror du deres fysik er mest bestemt af deres gener eller af deres træning?

Tror du at du, med gener der ikke er i den øverste promille af verdens befolkning, skal træne som dem med verdens bedste gener og bedste miljø for at træne og restituere?

Link to comment
Share on other sites

NFL spillere er gudsbenådede talenter med fantastiske gener og talent. De får millioner af dollars. har siden en ung alder haft adgang til de bedste faciliteter, kost, behandling og trænere. Tror du deres fysik er mest bestemt af deres gener eller af deres træning?

Tror du at du, med gener der ikke er i den øverste promille af verdens befolkning, skal træne som dem med verdens bedste gener og bedste miljø for at træne og restituere?

Jeg er nu ret sikker på at mange af dem der spiller i NHL ikke har haft adgang til særligt gode noget som helst siden de var unge og jeg er ret overbevist om at de pumper jern som alle andre! Bare mere! Og hvad angår generne, så er det ret få af dem man ser jeg ville være interesseret i at bytte gener med! Hele deres forsvar faktisk! :4mewantfood:

Og at de ligefrem skulle have gener der ligger i den øverste promille i verdens befolkning er at skyde lidt over målet! Er meget uenig, men det er en anden diskussion!

Edited by Årgang82
Link to comment
Share on other sites

Godt sagt ptpoul :smile:

Der er muligt tingene har ændret sig for nylig, men det er vist heller ikke fordi de er voldsomt skrappe overfor dopingmisbrug. Så kan du nok gætte resten.

Nogen der evt kan uddybe? Det var mildt sagt ikke meget der var at finde om emnet på nfl.com

årgang82 -> spillernes fysik er jo bestemt af deres funktion på banen. En forsvarsspiller på en af centerpladserne gør nu engang sit job bedst, hvis han er mindst lige så stor som ham overfor der prøver at flytte ham.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg er nu ret sikker på at mange af dem der spiller i NHL ikke har haft adgang til særligt gode noget som helst siden de var unge og jeg er ret overbevist om at de pumper jern som alle andre! Bare mere! Og hvad angår generne, så er det ret få af dem man ser jeg ville være interesseret i at bytte gener med! Hele deres forsvar faktisk! :4mewantfood:

Og at de ligefrem skulle have gener der ligger i den øverste promille i verdens befolkning er at skyde lidt over målet! Er meget uenig, men det er en anden diskution!

Så adgang til fysiske trænere, fri mad, fri fysioterapi, fri bolig, hjælpes igennem og snydes igennem uddannelser, lemfædig doping kontrol etc. er ikke en smule hjælp?

Millionkontrakter ikke er med til at finde de bedste atleter i et af de største lande i verden med traditin for at idolisere atleter fra de er helt unge?

En kultur der dyrker sportsmanden over matematikeren ikke fremmer at folk vælger sporten?

Lad os så sige de øverste procenter, men de er stadigvæk ufattelige fysiske talenter.

Link to comment
Share on other sites

årgang82 -> spillernes fysik er jo bestemt af deres funktion på banen. En forsvarsspiller på en af centerpladserne gør nu engang sit job bedst, hvis han er mindst lige så stor som ham overfor der prøver at flytte ham.

Den er jeg helt med på! Derfor jeg skrev, at jeg helst ikke ville have de samme gener som en forsvarsspiller! Jeg syns bare ikke at være stor, stærk og tyk er noget at stræbe efter! Men det er jo folkets sport "overe there", så det er måske meget godt at den brede befolkning, hver i sær kan finde en på banen de kan personificere sig i! :smile:

Link to comment
Share on other sites

For at svare på spørgsmålet så kan jeg fortælle dig at de træner meget forskelligt. De afhænger meget af hvilken fysisk træner de har.

Men man skal huske på at de har trænet med vægte mere eller mindre fra de var teenagere. Kombiner det med et kontrolleret steroideforbrug, kost på skolerne og nogle vægttræningscentre som vi alle ville savle over og så er man faktisk ikke så imponeret mere.

Selvfølgelig er der mange atleter i NFL som simpelthen er guds benåede hvad angår genetik, men jeg tror der er ligeså mange "almindelige" atleter der "bare" har fået den rigtige mængder anaboler og dertil hørende træning. Jeg har ihvertfald trænet med et par stykker fra Florida State som jeg ikke syntes var noget specielt, indtil de begyndte at sprøjte sig med alle mulige sjove ting. :wink:

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

For at svare på spørgsmålet så kan jeg fortælle dig at de træner meget forskelligt. De afhænger meget af hvilken fysisk træner de har.

Men man skal huske på at de har trænet med vægte mere eller mindre fra de var teenagere. Kombiner det med et kontrolleret steroideforbrug, kost på skolerne og nogle vægttræningscentre som vi alle ville savle over og så er man faktisk ikke så imponeret mere.

Selvfølgelig er der mange atleter i NFL som simpelthen er guds benåede hvad angår genetik, men jeg tror der er ligeså mange "almindelige" atleter der "bare" har fået den rigtige mængder anaboler og dertil hørende træning. Jeg har ihvertfald trænet med et par stykker fra Florida State som jeg ikke syntes var noget specielt, indtil de begyndte at sprøjte sig med alle mulige sjove ting. :wink:

Det vil jeg da gerne høre lidt mere om, hvis du gider fortælle? Hvad trænede I, var de andre ikke hurtigere/stærkere end dig før de begyndte at få "kemisk assistance", og hvad bagefter?

Florida State er da ellers én af de store football skoler, så vidt jeg ved..

/T-P

PS: Men jeg deler nu også OP's fascination af disse mennesker. Jeg regner mig for en anstændig sportsmand på både styrke og hurtighed/boldøje, men når man ser profferne er det jo ligesom om de er en anden art end os dødelige.. Specielt receiverne er imponerende, synes jeg..

Edited by T-P
Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg da gerne høre lidt mere om, hvis du gider fortælle? Hvad trænede I, var de andre ikke hurtigere/stærkere end dig før de begyndte at få "kemisk assistance", og hvad bagefter?

Florida State er da ellers én af de store football skoler, så vidt jeg ved..

Jeg trænede 5x5 da jeg startede med at træne i USA. På et tidspunkt faldt jeg i snak med et par gutter i det YMCA hvor jeg trænede. Efter et stykke tid trænede jeg squat med en af linebackerne fra den lokale high school, som var state champions(der var nok mellem 4-5000 tilskuere til alle deres kampe :blink: ). Vi fulgtes meget godt ad i styrke indtil han startede på Florida State. Jeg tog hjem i sommerferien og trænede videre og da jeg vendte tilbage i august måned reppede han med 30 kilo over det max vi begge havde haft før jeg tog afsted. Dengang var Florida State "stedet" angående football. De var nationale mestre og altid i top 5. Deres reserve quarterback dengang var en af de stærkeste på hele holdet. Han var så fyldt med anabole steroider at der var helt galt. Rygterne gik på at man kontrollerede deres forbrug på skolen for at få det meste ud af det og for at undgå skader, men denne gut havde så suppleret med lidt af hvert. :nonono:

Generelt sagde man om Florida States hold dengang at man altid lige skulle tjekke om man ikke trådte på en nål når man befandt sig i deres omklædningsrum. Men de var altså også nogle nasty sataner. Jeg husker en aften vi gik i byen og endte på et spisested/bar. Der rendte vi ind i et en del af spillerne fra FSU. Der blev drukket lidt tæt og et par af gutterne kom i lidt for godt humør. Vi var et par stykker der ville videre og det var åbenbart godt at vi tog videre for næste dag kunne vi læse i avisen at den var vi havde opholdt os på var blevet smadret fuldstændigt og at politiet havde måttet bede om forstærkelse fra 3 andre stationer for at kunne styre disse gutter :blink:

En af mine kammerater trænede styrkeløft på FSU og han sagde at meget af deres træning var ens. Tungle singles eller triples og så en masse ekstra arbejde til overkroppen. Tror egentlig det mindede lidt om en modificeret WSB.

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

Ville stort set enhver af WSM-deltagerne ikke kunne gøre sig gældende i NFL? Pengene i NFL må da alt andet lige være bedre, i forhold til hvad der stilles på højkant til andet end de absolut bedste indenfor WSM-feltet. Eller styrkeløftere for den sags skyld, på den gode side af 150 kg må de da også kunne bruges som linemen?

Link to comment
Share on other sites

Eller styrkeløftere for den sags skyld, på den gode side af 150 kg må de da også kunne bruges som linemen?

Nu er det jo ikke nok bare at være stærk i NFL, du skal også være enormt hurtig. Men jeg vil da mene at man har en fordel allerede, hvis man bænker og squatter tæt på de 300 kg. Niels herinde fra har da spillet på ettidspunkt. Tror faktisk han har spillet sammen med Sune, som i sin tid spillede i NFL Europe, hvis jeg ikke husker meget forkert?

Link to comment
Share on other sites

Ville stort set enhver af WSM-deltagerne ikke kunne gøre sig gældende i NFL? Pengene i NFL må da alt andet lige være bedre, i forhold til hvad der stilles på højkant til andet end de absolut bedste indenfor WSM-feltet. Eller styrkeløftere for den sags skyld, på den gode side af 150 kg må de da også kunne bruges som linemen?

Ting som spilforståelse og teknik/motorik spiller vel også ret afgørende roller, hvis man skal være en god footballspiller. Mange kunne da nok træne og æde sig rimeligt godt op i størrelse og styrke, men de ville da stadig være røven af 4 divition når først der var fløjtet i gang - al fysik til trods.

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Godt sagt ptpoul :smile:

Der er muligt tingene har ændret sig for nylig, men det er vist heller ikke fordi de er voldsomt skrappe overfor dopingmisbrug. Så kan du nok gætte resten.

Nogen der evt kan uddybe? Det var mildt sagt ikke meget der var at finde om emnet på nfl.com

Det er desværre ikke det nemmeste at finde information om, men her er en ort uddybelse:

Så vidt jeg er informeret så er det USADA (United States of America Doping Agency) der tester atleterne, dog har de forskellige forbund forskellige regler. I NFL giver en 1. gangs forseelse, dvs første gang du testes positiv for ulovlige stoffer, 4 spilledages karantæne, hvor klubben kan give mere hvis den ønsker. En 2. gangs forseelse giver 6 spilledags karantæne, hvor en 3. gangs forseelse giver en hel sæson. I MLB (Majer League Baseball) giver en førstegangs forseelse 10 dages karantæne

Det er langt fra alle atleter der testes, når der testes. Mener de efter hver kamp tester 2-4 fra hvert hold, der er tilfældigt valgt. Derudover har USADA mulighed for at besøge atleterne uanmeldt.

Til det ovenstående skal siges at karantænerne selvfølgelig er ulønnede. Klubberne kan beslutte at give en pengebøde udover karantænerne. I en NFL sæson er der 16 garanterede kampe, spillerne betales pænt store beløb for at spille en kamp, op mod 150.000 $, 4 spilledages karantæne er 600.000 $, for de bedst betalte.

Jeg er enig med ptpoul, selvom det selvfølgelig ikke er alle, så har mange, rigtig mange adgang til det bedste udstyr, træner osv. fra en meget tidlig alder.

mht. hvordan de træner, så er der IMO stor forskel på om man er en 150-160 kg tung lineman, eller en 90 kg tung cornerback.

Årgang82: Nu håber jeg ikke du tror alle 11 spillere på forsvaret er store drenge på 140-160 kg..?? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nej! Men en del!

Jeg syns bare det er paradoksalt at i snakker overlegne gener og så i samme åndedrag nævner krudt! Hvor ved i fra hvor generne ender og krudten tager over! :devil:

Hmm.. tydeligt du ikke ser meget NFL..! :nonono: Eller også ser du bare ikke efter når det er..! :wink: '

Det kommer helt an på hvilket slags forsvar du spiller, om du spiller 3-4 eller 4-3 eller i MEGET sjældne tilfælde 5-3-3.

Det er KUN de forreste gutter der er "store". dvs. ikke mere end 3-4 spillere ud af 11.. Og her er det, for det meste kun DT (defensive tackles) der er over 140 kg. Dvs. 1-2 spillere...

En spiller som eksempelvis Carolina's Julius Peppers, han er DE (defensive end), også på forreste linie. Han vejer 283 Lbs. dvs. ca. 128 kg. Han er 6' 6'' høj, dvs. ca. 198 cm høj.

- han bænker 425 lbs (ca. 193 kg)

- løber 40 yards (ca. 36 meter) på 4½ sekund.

- hopper 37½ inch (95 cm) lige op i luften.

Jeg syntes det er forkert at tro alle spillerne tager krudt. Selvfølgelig gør nogle, men ikke alle. Medmindre de er testet positive, eller der er vandtætte beviser for det, syntes jeg tvivlen skal komme dem til gode.

Mange af atleterne ville kunne blive superstjerner i baseball, basketball og atletik, ikke at jeg mener de tre sportsgrene er 'ringere', sikkert også mange, der kan tage det omvendte spring.

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Hvis der rent faktisk skulle komme et kvalificeret bud, så har jeg en kammerat der har trænet på et rimeligt seriøst plan "over there" De brugte et program der hedder "Bigger, faster, stronger" Du kan søge efter det på google...

Som tidligere nævnt er der MEGET stor forskel på hvordan de træner i både college og NFL. Det afhænger meget af hvor de forskellige fysiske trænere har fået deres uddannelse. Dog ser man en størrere tendens til WSB i de senere år simpelthen fordi gutter som Joe Defranco og Martin Rooney har lavet fantastiske resultater med en modificeret udgave af WSB.

For lige at nævne hvor forskelligt de træner, så er der sågar hold der træner efter HIT princippet! Behøves jeg at nævne at de ikke hører til i toppen... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Findes der nogen hold af den ene eller anden art herhjemme der bliver trænet efter fornuftige funktionelle principper, ala modificeret WSB? Jeg synes jeg hører så meget skidt om f.eks. fod- og håndbold træningen.

Rommel

De spillere jeg har hjulpet inden for elitebasketball har alle trænet en form for WSB. :wink:

Jeg tror faktisk at AGFs fodboldhold har nogle af de bedste træninger i DK, da jeg mener de har Renata som personlig træner.

Horsens håndboldklub har Mona herinde fra som personlig træner. Hun kæmper også en hård kamp for at få dem til at indse at squat, dødløft og frivend er vejen frem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share