Størrer bryster af at træne


Jonas
 Share

Recommended Posts

Nu er det ikke fordi jeg selv har brug for det, men altså når man træner bryst øvelser som bænkpress. Så for man stærkere bryst muskler, og så større bryster. Og så var jeg kom til at tænke på. Der er nogen piger der er meget kede af, at de ikke har så store bryster. Ville de så kunne få større bryster ved at træne nogen bestemte øvelser?

Håber ikke jeg såre nogen ved det her. Synes bare det var en lille sjov ting jeg kom til at tænke på. :)

Link to comment
Share on other sites

Kvinders bryster består hovedsageligt af fedtvæv.

Det der sker når kvinder træner extremt bryst, f.eks. kvindelige Body Buildere, så vokser deres store muskler som sidder bag selve brysterne!

Har desværre ikke de latinske navne for dem!

(Man, det er lige før jeg ikke selv kan forstår forklaringen!)

Så et er desværre ikke muligt for kvinder at øge deres skål-størrelse, kun gøre dem mindre! :(

Link to comment
Share on other sites

Som Baardi rigtigt skriver så består kvinders bryster af fedtvæv. Fedtvæv kan ikke trænes større. Bryster fungerer som fedtdepoter til en evt. gravilitet (så de har noget at tære på, - lidt a' la' kamelers pukler :D ) Hvis kvinder øger deres genrelle fedtprocent er chancen for at deres bryster vokser temmelig stor.

Link to comment
Share on other sites

Kvinder kan godt øge deres skålstørrelse ved træning af brystmusklerne, hvis de vel at mærke bevarer deres fedtprocent (brysterne består af mælkekirtler indlejret i fedtvæv). En velvoksen brystmuskel nedenunder brysterne bidrager til at fylde ud i skålen.

Har selv med tiden øget skålstørrelse pgr. styrketræning (ikke at det interesserer mig så meget, det er faktisk lidt irriterende at ligge inde med en række BH'er som er for små).

Link to comment
Share on other sites

problematikken er jo netop at de kvinder der begynder vægt/styrketræning oftest også laver en masse cardio sammen med et mindre kalorieindtag, hvilket jo på et eller andet tidspunkt må give et vægttab. Derfor vil brysternes masse samtidigt svinde ind selvom selve brystmusklen bliver lidt større. Se også kvindlige bodybuilderes bryster som på et par år kan mindskes to-tre størrelser. Profferne har jo tilnærmelsesvis ingen patter...

Link to comment
Share on other sites

Jonas: Hvorfor skal det være noget de kan lave hjemme??

I så fald kan de jo starte med at fylde vand i nogle ½liters vandflasker, ligge sig på gulvet, bænk el. seng med armene ud til siderne for derefter at tage dem op i luften indtil de mødes.

De kan jo også lave bænkpress med flasker.

Ellers kan de stå op, med armene vinkeltret udfra kroppen, bøje i albuerne således at deres hænder pger mod loftet fordefter at bevæge armene ind mod hinanden.

Meen disse øveleser giver jo ikke særligt meget, i forhold til hvad man kunne få i et center.

Link to comment
Share on other sites

Øvelser kunne også være armbøjninger med hænderne sat i skulderbredde, hvis det primært er brystet som skal rammes - når din kærste så kan lave over 10 normale arbøjninger, kan du jo sætte dig overskrevs på hende (ikke for at være pervers!!!) og øge modstanden når hun udfører øvelsen.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Nu er det ikke fordi jeg selv har brug for det, men altså når man træner bryst øvelser som bænkpress. Så for man stærkere bryst muskler, og så større bryster. Og så var jeg kom til at tænke på. Der er nogen piger der er meget kede af, at de ikke har så store bryster. Ville de så kunne få større bryster ved at træne nogen bestemte øvelser?

Håber ikke jeg såre nogen ved det her. Synes bare det var en lille sjov ting jeg kom til at tænke på. :)

og Hva går de øvelser så ud på :)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share