velmenende/nedladende


duenn
 Share

Recommended Posts

Jeg har et par gange på det sidste været ude for at, fyre i mit center kommer med mere eller mindre velmenende råd om min træning... det kan godt være jeg tager det forkert, men det føles som om at de et eller andet sted har lidt ondt i røven, over den måde jeg træner på!!!

Her står jeg så lille pige,160 høj med en biceps på 27 cm, og skal forsvare feks hvorfor det er smart at køre goodmornings..( ham der syns GM var noget lort, havde de tyndeste ben i verden,Trængte til at køre nogle flerledsøvelser istedet for al hans disco, men det turde jeg jo ik sige :blush: ) kører foresten kun med 30 kg i GM.

Sidste gang var der en puny lille instruktør wannabe der ville bilde mig ind at jeg ville få grimme arme af at træne triceps :w00t: ( luk nu røven har man lyst til at sige, men det der kommer ud er nærmere " ja sådan er vi jo så forskellige" )

Er der nogen af jer andre der har det sådan, og hvordan tackler i det???

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par gange på det sidste været ude for at, fyre i mit center kommer med mere eller mindre velmenende råd om min træning... det kan godt være jeg tager det forkert, men det føles som om at de et eller andet sted har lidt ondt i røven, over den måde jeg træner på!!!

Her står jeg så lille pige,160 høj med en biceps på 27 cm, og skal forsvare feks hvorfor det er smart at køre goodmornings..( ham der syns GM var noget lort, havde de tyndeste ben i verden,Trængte til at køre nogle flerledsøvelser istedet for al hans disco, men det turde jeg jo ik sige :blush: ) kører foresten kun med 30 kg i GM.

Sidste gang var der en puny lille instruktør wannabe der ville bilde mig ind at jeg ville få grimme arme af at træne triceps :w00t: ( luk nu røven har man lyst til at sige, men det der kommer ud er nærmere " ja sådan er vi jo så forskellige" )

Er der nogen af jer andre der har det sådan, og hvordan tackler i det???

Sig til dem at deres mening er underordnet og at du træner efter dit mål og ikke deres mål...

Link to comment
Share on other sites

Det er også derfor jeg ikke giver folk råd... man lyder nemt nedladende i stedet for at virke somom man prøver at hjælpe. Jeg har også fået nogle tips af nogle af de store diskopumpere i mit center og så har jeg bare sagt til dem at jeg træner efter et mål der er anderledes for dem og derfor træner anderledes end dem.

Link to comment
Share on other sites

Må man spørge hvilket center..?? For det er da helt hen i vejret...

er nødt til at holde kortene lidt tæt pga mit job.Men det er et helt alm sted, og det er selvfølgelig ikke de folk der har styr på træning, det er mere de der tisse leif typer, men irriterende er det.

Link to comment
Share on other sites

Personligt synes jeg bare du skulle bede dem om at lukke røven og evt. - hvis man da gider - forklare dem hvorfor man gør som man gør.

Jeg går aldrig hen og retter nogen hvis jeg er i et fitness center, det sker dog ofte at folk henvender sig til mig og beder om tips og tricks. :smile:

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

det er mere de der tisse leif typer

:laugh: Hvordan ser sådan nogen ud?

Men jeg synes bare at du skal bede dem om at blande sig udenom, og ellers bare glæde dig over at du har mere forstand på træning end de tilsyneladende har. :smile:

Og med hensyn til instruktøren der mener at tricepstræning giver grimme arme - måske synes han/hun bare at vinkeflæsk og mormorarme er pænt? :unsure::tongue:

Link to comment
Share on other sites

er nødt til at holde kortene lidt tæt pga mit job.Men det er et helt alm sted, og det er selvfølgelig ikke de folk der har styr på træning, det er mere de der tisse leif typer, men irriterende er det.

Helt iorden, men hvis en instruktør direkte har sagt til dig du vil få grimme arme af triceps træning, bør vedkommende da fyres på stedet! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Helt iorden, men hvis en instruktør direkte har sagt til dig du vil få grimme arme af triceps træning, bør vedkommende da fyres på stedet! :4thumbup:

Instruktør Wannabe, han render rundt og retter på alle, Han er ikke instruktør, men ville gerne være det,

Ordret " piger får altså vildt grimme arme hvis de træner deres triceps" :4thumbup:

Kan egentlig godt se det, jeg bør bare være fuldkommen ligeglad. Tænkte at i måske havde en perle eller 2 jeg lige ku fyre af. :bigsmile:

Alva> tisseleif er ham der sveder på alle maskinerne og ikke tører dem af, han træner totalt u kontroleret og er rigtig rigtig smart, han findes i ethvert center med respect for sig selv :w00t:

NB sjovt nok så er kvinderne meget mere sådan OKAY hvordan får jeg sådan en røv .... vis mig øvelsen

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par gange på det sidste været ude for at, fyre i mit center kommer med mere eller mindre velmenende råd om min træning... det kan godt være jeg tager det forkert, men det føles som om at de et eller andet sted har lidt ondt i røven, over den måde jeg træner på!!!
Hvis du kigger på den gængse pige i et træningscenter, så er din træning markant anderledes. Og jeg kan tænke mig til, at typer som ikke aner noget om træning, vil undre sig meget over din træningsstil. Måske er det derfor, at de spørger? :smile:
Her står jeg så lille pige,160 høj med en biceps på 27 cm, og skal forsvare feks hvorfor det er smart at køre goodmornings..( ham der syns GM var noget lort, havde de tyndeste ben i verden,Trængte til at køre nogle flerledsøvelser istedet for al hans disco, men det turde jeg jo ik sige :blush: ) kører foresten kun med 30 kg i GM.

Ignorér dem, og vær glad for, at du er den bedrevidende. Ellers kan du sige, at du er styrkeløfter, og derfor er fuldstændig ligeglad med deres metrokosmetik-træning.

Sidste gang var der en puny lille instruktør wannabe der ville bilde mig ind at jeg ville få grimme arme af at træne triceps :w00t: ( luk nu røven har man lyst til at sige, men det der kommer ud er nærmere " ja sådan er vi jo så forskellige" )

Bed dem om at blive væk. Der er ikke noget mere irriterende end bedrevidende mennesker. Du kan eventuelt sammenligne resultater med dem på et tidspunkt? :wink:

Alternativt kan du få mit nummer, og så kigger jeg forbi med et brækjern. Så kan de lære det, kan de! :4flex:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Han skal da bare have at vide han skal passe sig selv, og måske træne lid istedet for at rette på andre, måske han så kunne komme af med spaghetti armene... :wink:

Ellers bare bliv ved med at spørge ind til ham hvad han bygger det på?? Og hvis han så ikke kan svare på det, så bare sig til ham at han først skal komme og genere dig igen når han har noget fornuftigt at sige... hehe..

Ej, måske en mere 'pæn' måde findes, og nok en god idé at holde sig til den.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man træner som alle andre, får man også resultater, som alle andre..

Jeg kommenterer aldrig andre folks træning til dem, medmindre de spørger eller medmindre jeg kender dem.

Dog syntes jeg man kan tillade sig, at kommentere folk, hvis de laver en øvelse så rygbrækkende forkert, at det direkte er til fare for dem selv.

Jeg får dog tit mærkelige blikke eller kommentarer med på vejen. F.eks. at vægten er for tung til, at jeg kan tage flere gentagelser. Hvorefter man svarer om de dog nogensinde har hørt om neuromuskulær træning og neurale tilpasninger, for hvis ikke kan de godt lade være med, at spilde min tid.

Hvis du har styr på de gloser der anvendes i træningslitteratur og træningsdiskussioner generelt, er din ethos mere troværdig og du får "bedrevidende" til at lukke munden.

Link to comment
Share on other sites

Han skal da bare have at vide han skal passe sig selv, og måske træne lid istedet for at rette på andre, måske han så kunne komme af med spaghetti armene... :wink:

Ellers bare bliv ved med at spørge ind til ham hvad han bygger det på?? Og hvis han så ikke kan svare på det, så bare sig til ham at han først skal komme og genere dig igen når han har noget fornuftigt at sige... hehe..

Ej, måske en mere 'pæn' måde findes, og nok en god idé at holde sig til den.. :tongue:

Jeg ville holde mig til det mere rå svar: luk røven jeg skal træne, eller lign...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i tidernes løb rettet på og givet gode råd til et hav af personer. Jeg har endnu IKKE mødt en person, som har svaret mig igen eller som har ignoreret mig.

Hvorfor?

Det handler om at have situationsfornemmelse og så at spørge pænte. Jeg henvender mig altid med et smil(næsten) og så kunne jeg aldrig finde på at rette nogen bare fordi de kørte en øvelse jeg ikke havde set før. Jeg observerer først folk før jeg kunne finde på at rette på dem. Det kunne jo være at de havde en snedig plan med deres underlige øvelsesvalg :tongue:

Det eneste tidspunkt jeg kan finde på at rette på folk uden et smil er hvis jeg kan se de er ved at gøre skade på sig selv. Eksempelvis var er for 14 dage siden nogle unge knægte i centeret, som trænede squat. De var 2 unge tynde fyre og så deres høje "kraftige" ven. Da det blev den kraftiges tur, kørte han en stil med den vildeste knævandring og nærmest uden at bøje i hoften. Da han havde kørt 2 sæt sprang jeg simpelthen ind, inden han skulle køre hans 3 sæt og sagde at det der ville jeg simpelthen ikke se på. Jeg fik smækket en boks under ham og viste ham hvordan han skulle squatte korrekt. Han så først lidt forskrækket ud da jeg brød ind i hans træning, men da han så havde prøvet at squatte korrekt, kunne han pludselig smide flere kilo på end hans venner som ellers havde punket ham for at være svag. Senere da han trænede dødløft var den gal igen og jeg måtte igen springe ind. Jeg tilbød ham at låne mit bælte og det endte med at han fik trukket 140 kg, mens to galninge( aka. EvilTwin2 og Squatfather) stod og råbte af ham at det kunne han sagtens løfte. Bagefter kom han hen til mig og sagde tak for hjælpen og spurgte hvor man kunne købe sådan et bælte.

Så jeg mener sagtens at man kan tillade sig at rette på folk. Det er et spørgsmål om at have situationsfornemmelse og så at gøre det på den rigtige måde. :wink:

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

Desuden har instruktøren vel også ret til sin subjektive mening om at piger der træner triceps får en grim arm.... At du så bare ikke kan bruge hans mening til en skid er jo noget helt andet. :4thumbup:

Det vil jeg nu ikke mene at han har..! Hvis han rent faktisk ER ansat som instruktør, så mener jeg ikke han skal sige til en kunde, at hendes arme bliver grimme af at træne triceps...

Man møder jo heller ikke en ekspedient i en tøjbutik der siger du kommer til at se grim ud i det par bukser du vil til at prøve..! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par gange på det sidste været ude for at, fyre i mit center kommer med mere eller mindre velmenende råd om min træning... det kan godt være jeg tager det forkert, men det føles som om at de et eller andet sted har lidt ondt i røven, over den måde jeg træner på!!!

Her står jeg så lille pige,160 høj med en biceps på 27 cm, og skal forsvare feks hvorfor det er smart at køre goodmornings..( ham der syns GM var noget lort, havde de tyndeste ben i verden,Trængte til at køre nogle flerledsøvelser istedet for al hans disco, men det turde jeg jo ik sige :blush: ) kører foresten kun med 30 kg i GM.

Sidste gang var der en puny lille instruktør wannabe der ville bilde mig ind at jeg ville få grimme arme af at træne triceps :w00t: ( luk nu røven har man lyst til at sige, men det der kommer ud er nærmere " ja sådan er vi jo så forskellige" )

Er der nogen af jer andre der har det sådan, og hvordan tackler i det???

Tror du ikke at det er fordi at de gerne vil i snak med dig og at sige noget træningsrelevant virker som en god måde at komme i kontakt med dig på?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par gange på det sidste været ude for at, fyre i mit center kommer med mere eller mindre velmenende råd om min træning... det kan godt være jeg tager det forkert, men det føles som om at de et eller andet sted har lidt ondt i røven, over den måde jeg træner på!!!

Her står jeg så lille pige,160 høj med en biceps på 27 cm, og skal forsvare feks hvorfor det er smart at køre goodmornings..( ham der syns GM var noget lort, havde de tyndeste ben i verden,Trængte til at køre nogle flerledsøvelser istedet for al hans disco, men det turde jeg jo ik sige :blush: ) kører foresten kun med 30 kg i GM.

Sidste gang var der en puny lille instruktør wannabe der ville bilde mig ind at jeg ville få grimme arme af at træne triceps :w00t: ( luk nu røven har man lyst til at sige, men det der kommer ud er nærmere " ja sådan er vi jo så forskellige" )

Er der nogen af jer andre der har det sådan, og hvordan tackler i det???

Skift center :4thumbup:

Men ellers sig at deres råd ikke er nødvendige, No Big Deal :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Heyyy

sålænge du er sikker på at det du gør ikke skader dig. ville jeg nok fortælle dem at

min personlige træner har oplyst mig om at det er sådan det skal gøres :blush: og

fatter de ikke det er det da bare at bede dem om at dyrke deres lidt svage krop

på samme måde som dig. for så kunne det da være der skete noget. :devil:

virker det heller ikke :w00t: må du bare lade som du ikke kan høre dem :laugh:

og stiller han sig hen foran dig må du fortælle ham at du har aktiveret dit

støjfilter :mad: så luk RØVEN

Link to comment
Share on other sites

Gad vide om folk bare spiller seje på et internetforum, eller om der virkelig findes nogle som vil sige "luk røven" til en, der henvender sig i en god mening?

Jeg får også af og til nogle rettelser. Nogle af dem er gode og andre af dem er åndsvage, men jeg svarer altid høfligt "Jamen det vil jeg da lige prøve" og i tilfælde af det var et godt råd, siger jeg selvfølgelig også tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Gad vide om folk bare spiller seje på et internetforum, eller om der virkelig findes nogle som vil sige "luk røven" til en, der henvender sig i en god mening?

Jeg får også af og til nogle rettelser. Nogle af dem er gode og andre af dem er åndsvage, men jeg svarer altid høfligt "Jamen det vil jeg da lige prøve" og i tilfælde af det var et godt råd, siger jeg selvfølgelig også tak for hjælpen.

:lolabove: Fuldstændig enig med dig! Tror (heldigvis) ikke der findes typer der kunne finde på den slags IRL! Men det er jo let at foregive bag tastaturet!

Der vil altid findes nogle typer, som tror de ved bedre. Nogle gange gør de, andre gange gør de ikke! Det er så op til hver enkelt at sortere det fra man ikke mener man kan bruge! Men nogle gange skader det ikke at være modtagelig overfor kritik/hjælp, i stedet for selv at spille bedrevidende! :wink:

At spille smart/nedlandende/aggressiv fordi folk prøver at hjælpe? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

At spille smart/nedlandende/aggressiv fordi folk prøver at hjælpe?

Der findes folk der hjælper af god mening og spørger sig for hvorfor man gør som man gør før de evt. retter på folk. Men der findes også folk der tror de hjælper, og som gør det for at gøre sig bedrevidende, opnå autoritet og gøre indtryk på fitness tøsen der træner ved siden af.

Forleden henvendte sig en fyr til mig. Han kunne ikke forstå at jeg, trods min store størrelse, ikke kunne finde ud af at lave skulder Shrugs korrekt - jeg lavede øvelsen heeelt forkert. Måtte forklare ham at jeg trænede bagskulder med stående roning med stangen bag kroppen og ikke Shrugs. Han forstod ikke en hat af hvad jeg havde gang i men fik gjort et stort nummer ud af at fortælle og synligøre det over for andre at her var en han kunne rette på og demonstrere sin viden overfor (eller mangel på samme).

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

SEJE :dry:

Som jeg ser det er det ikke et spørgsmål om at være sej men om at sige fra. var nede at træne i lørdags og der stod en ret flot pige og trænede. :4thumbup: og næsten alle mænd stod på nakken af hende og spurgte og fortalte hende hvordan hun skulle gøre det og det. og helt ærligt havde det været mig havde jeg bedt dem om at lukke røven. jeg bruger selv meget at spørge andre men venter til de er færdig med den træningsform de er i gang med. og alle er venlige at svare og vise hvordan :bigsmile: MEN :devil: lad dog folk selv spørge hvis de har brug for hjælp. dermed ikke sagt at man ikke skal komme med råd og vejledning hvis det de laver er skadeligt for dem. men som pige er det helt sikkert vildt at opleve hvordan mange hankøn der opfører sig som løver :blush: har selvfølgelig ikke prøvet det som pige.men det er pinligt at se hvordan mine artsfæller gør sig til. :w00t:

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

Blander mig sjældent i andres træning. Siger kun noget når jeg kan se at vedkommede laver noget som måske vil føre til skader eller korte muskler. Fx så jeg en voksen mand køre ca. 20% af fuld ROM på benpres. Det sagde jeg på en pæn måde til ham at det ikke var særlig hensigtsmæssigt.. og hvorfor. Han var da også glad for jeg ville blande mig i dette tilfælde.

Edited by Devious Builder
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er de samme personer igen og igen, kunne du være fræk og blande dig i deres træning.

Eks. 1.

- du konstaterer en reel fejl i deres træning og fortæller hvordan de skal gøre rigtigt, på den måde finder de ret hurtigt ud af at du ikke er så dum (som du ser ud til :tongue: ??? )

Eks. 2

- Du siger: "du taber dig altså ikke hvis du bliver ved med at køre den øvelse, muskler vejer mere end fedt" hvorefter de siger: "nej nu er det heller ikke mit mål at tabe mig" så laver du den her: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share