Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I formiddags gik turen så til Fitnessbutikken på Randersvej. Jeg havde været der en enkelt gang før, for at høre, om de havde nogle cykelshorts, hvilket de ikke havde, da de ikke gør i tøj.

Jeg bad om at se på en kondicykel, helst med lav indstigning (jeg kan ikke løfte benet højt nok til, at jeg kan komme af og på eksempelvis en Bodybike, uden hjælp), som kunne holde til rimeligt seriøst hjemmebrug, og spurgte, om en Kettler Stratus III var noget, der var værd at kigge på?

Sådan én havde de netop stående, så jeg sprang op på dyret og testede den. Joo, den havde et godt tråd, og stod stabilt, selv når jeg gav den alt, hvad den kunne trække. Nu var cyklen naturligvis ikke indstillet til mig, men alt i alt føltes den absolut lige så fed at køre på, som de Tunturi´er, jeg er vant til.

Og prisen? Hmmmm, tænke, tænke. Det vidste ekspedienten ikke liiige. Den stod jo til 5 kilo, men hmmm.

Tjaa, det var jo en demo-model (hvilket man absolut ikke kunne se på den), så de ville lade den gå for 3000, hvis jeg gav besked indenfor et par dage. Jeg var i syv sind, da jeg kørte hjem, for det kniber med pladsen her.

Jeg ringede hjem til min far, og forelagde ham sagen. Efter en kort rådslagning blev det til, at jeg ringede til Fitnessbutikken, og sagde, at de godt kunne reservere stålhesten til mig. Det er for dumt at vente et halvt år, og så komme til at give 5000 for en cykel helt magen til.

Kl. 15 stillede jeg så på fys-klinikken, hvor jeg cyklede 20,5 km. Min total for denne uge er nu oppe på 63,5 km. Jeg sagde til Peter fys, at nu var det nok snart slut med, at jeg kom ned og lånte klinikkens cykel. Han kunne godt forstå, at jeg gerne ville have min egen stålhest, især nu, hvor jeg søger ny bolig. Og hvis jeg skulle til at cykle i et center, var de 3000 såmænd hurtigt væk alligevel.

Så det er en træt og glad Okse, der siger tak for i dag. I morgen skal jeg ned og betale cyklen, og finde ud af at få den fragtet hjem.

Link to comment
Share on other sites

JAAAAAAAAA! Så kom den kraftedeme! Fars egen darling!!! Et stk. supersmart Kettler-cykel, leveret lige til døren.

Jeg har gået med sommerfugle i maven hele dagen. Lige før middag var jeg oppe og lægge pengene for den, og i skrivende stund er den lige blevet leveret. Ja, den fylder en del i mit lille hummer, men lige nu kan jeg lægge verden ned med én finger!!!!

Hold kæft, hvor er jeg glad! Den cykel, som jeg har ønsket mig i over et år, står nu her.

I aften skal der noget fed muzak på, og så skal den ikke have for lidt!!!!!

Link to comment
Share on other sites

I aftes var det så tid til at få afprøvet det nye vidunder. Dire Straits på Cd-afspilleren, og så afsted. Meget af tiden gik jo med at få indstillet sæde, styr remmene til fødderne osv., men det blev da til en halv times sveddryppende cykling, med en max puls på omkring 175.

Jeg mangler en manual til cyklens computer, og indtil den dukker op, klarer jeg mig uden de elektroniske dippedutter.

Efter cyklingen smuttede jeg direkte ud i bad (endnu en fordel ved at træne hjemme). Derefter trak jeg i nattøjet, og satte mig til at se en film.

Meeeeen... cyklen trak i mig. Så det blev lige til ca. et kvarters hygge-cykling, iført nattøj, samt et par sæt med håndvægtene, inden jeg crashede totalt.

Konklusion for testning af den nye cykel: God kørestilling, dejligt tråd. Mere krævende, end de cykler, jeg er vant til (pulsen kommer hurtigere op), og modstanden kan gå meget højt op. En glimrende cykel, som jeg er meget glad for. Mangler bare den der fårking manual, men den skulle blive sendt til mig en af dagene.

Nu skal jeg lige en tur ned i Tøfex, og så skal der vaskes tøj. Hvis der skule komme log-pauser ind imellem, er det ikke noget at blive nervøs over. Det er bare ikke sikkert, jeg har så meget at fortælle, inden jeg bliver rigtig dud med den nye cykel.

Glade hilsner fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

I aften cyklede jeg ca. en time, kun afbrudt af en lille pause på et par minutter, hvor jeg skiftede t-shirt, og fyldte vandflasken op.

Det går rigtig godt, og i aften fik jeg for første gang følelsen af at være `flyvende´på min nye cykel. Når jeg lige finder ud af at indstille computeren, bliver det helt optimalt. Pengene er i hvert fald givet godt ud, og jeg skal nok få mange mange gode timer på den cykel.

Dog må jeg nok snart ønske mig en cykelbluse, for flere af mine gamle t-shirts er ved at være slidt møre som spindelvæv. Men hvad pokker, én af dem er fra 1994!!!

Et par sæt med håndvægtene har jeg også nået i dag.

Nu skal jeg lige kokse lidt ud inden sengetid.

Oksen signing off

Link to comment
Share on other sites

Dog må jeg nok snart ønske mig en cykelbluse, for flere af mine gamle t-shirts er ved at være slidt møre som spindelvæv. Men hvad pokker, én af dem er fra 1994!!!

Ak ak det er da ingenting. Min storebror havde en gammel ADIDAS tshirt fra 9. klasse indtil han var......27 :blink: Men så fik min mor også fat i den og :wink: Nok meget rart at være glad for sine ting.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Ak ak det er da ingenting. Min storebror havde en gammel ADIDAS tshirt fra 9. klasse indtil han var......27 :blink: Men så fik min mor også fat i den og :wink: Nok meget rart at være glad for sine ting.

I 1994 gik jeg også i 9. klasse, og jeg er 28 år nu, så jeg gemmer nok mine t-shirts omtrent lige så længe, som din bror gemmer sine. Jeg smed i øvrigt t-shirten ud, efter at jeg i aften havde svedt den igennem endnu en gang. Der var 3 huller i den, og flere på vej. Men vi jyder smider jo ikke vores ting ud, inden de er slidt til absolut ubrugelighed. *GGG*.

Jeg begynder rigtig at blive dus med min nye cykel, dvs., at jeg cykler hurtigere, og har færre og kortere pauser. Det blev til omkring 3 kvarters sveddrivende træning i aften. Det var godt nok lidt sent, jeg kom i gang, men trænet blev der.

Derefter var det ud under bruseren, og nu sidder jeg her (uden en trævl på kroppen, hvis det ellers kan interessere nogen :4thumbup:) og skriver log.

I morgen skal jeg tidligt op, da jeg skal have fys-behandling allerede kl. 8.30. Det er dog hurtigt overstået, for nu vil jeg jo ikke bruge tid på at cykle på klinikkens gamle Tunturi´er. Min egen cykel er klasse federe.

Måske snupper jeg så lidt træning i morgen formiddag, og lidt i morgen aften. Sålænge, jeg har god tid til det, skal der dæleme også bestilles noget!

Nå. Oksen tørner ind. Skal som sagt tidligt op.

Link to comment
Share on other sites

Howdy, guys & dolls!

I dag stillede jeg allerede kl 8.30. til fys-behandling, og mine skuldre, som var blevet noget anspændte af for amnge timer ved puteren, blev banket godt igennem, så jeg er stadig en smule øm. Derfor: ingen håndvægt-træning i aften. Cyklads blev det derimod til: 45 herlige minutter til en lige så herlig Gasolin-cd.

Det var dejligt, selv om jeg svedte sådan, at jeg måtte skifte t-shirt undervejs. Så i morgen står den på vask. Mit cykeltøj lugter sgu efterhånden noget maskulint. Det må være loaded med feromoner (de duftstoffer, som hannerne i dyreverdenen bruger til at pisse territorium af med, og til at vise hunnerne, at de er i brunst :4thumbup: :tongue: )

Jeg skriver lidt mere i loggen i morgen. Orker det ikke lige nu. Er i underskud af søvn.

Zeeeeez!

Link to comment
Share on other sites

Lige en lille update: Jeg sov ikke vildt meget i nat. Var ret spændt på at skulle ned på AF. Jeg kom da også derned i god tid. Konsulenten var flink, og vi fik en rigtig god snak. Nu skal jeg i gang med at `spionere´ på nogle firmaer, for at se, om de evt. kan bruge mig, og om jeg kunne tænke mig at arbejde der.

I aften var det så trænings-tid igen, og jeg fik kørt en glimrende tur på omkring en halv time. I går kørte jeg i øvrigt også en etape, men den fik jeg bare ikke ført ind i min log.

I morgen holder jeg nok en lille cykel-pause, da der jo ikke er grund til at overdrive noget. I hvert fald bruger jeg mere energi på at cykle nu, hvor jeg har min egen cykel. Mine etaper er en anelse kortere, men der er flere af dem, og intensiteten er højere, hvilket mærkes på min puls.

Nå, men så giver jeg den en ekstra skalle med håndvægtene i morgen. Jeg har i øvrigt også nået et helt ok sæt med dem i dag.

Og så er det jo PADDY´S DAY i morgen :4thumbup: :4mewantfood: :strat::beerchug::flowers::smilerock::4pizza::4trumpet: :4dog: :cheer::cheer: :4band: :icecream::boobs::partytime2::partytime2::yahoo:

Ved nu ikke, om jeg kommer på druk. Ville gerne, men min samvittighed taler imod det.

Time will tell

Nat nat

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Det blev desværre ikke til, at jeg kom på druk i går. Kunne sq ikke tage mig sammen til det.

Nå, men pyt. Der kommer nok andre dage, hvor der bliver tid til den slags ting.

Jeg fik taget et par udmærkede sæt med håndvægtene, og ved aftenstid snuppede jeg liiige en lille smule hygge-cykling, dog uden at køre med max intensitet.

Jeg døjer lidt med nogle spændinger i mine skuldre for tiden. Jeg har fået fys-behandling på det, og det hjælper også, men en enkelt gang a en halv time er ikke nok, så jeg skal derned igen på mandag.

Der er ikke noget specielt foruroligende ved, at man som spastiker oplever sådanne myoser, og slet ikke her om vinteren, hvor kulden gør, at musklerne trækker sig yderligere sammen. Det har jeg prøvet utallige gange før. Det er bare irriterende, imens det står på. Det skal vi nok få styr på. Det kræver bare lidt mere tid.

Nu tror jeg nok, jeg vil køre en tur i det gode vejr, og bagefter tager jeg en lille cykel-etape. Evt. kunne man jo dele dagens cykling op i to etaper. Det må jeg finde ud af, når jeg kommer så vidt.

I hvert fald skal jeg nok få tilstrækkeligt med motion, og jeg taber mig også stadig.

Vi zeeeeeez!

Link to comment
Share on other sites

I går kørte jeg med den højeste mulige intensitet, og det gik udmærket. Jeg sad ca. 3 kvarter på cyklen i første omgang, og inden jeg gik i seng, snuppede jeg lille en lille hygge-tur på et kvarters tid.

Håndvægtene fik jeg også brugt i går. Jeg kan mærke, at jeg, stille og roligt, forøger min styrke. Måske prøver jeg i dag at lægge lidt mere vægt på.

I morgen skal jeg så til fys. kl. 9.30. Dog er spændingerne i mine skuldre knapt så udtalte i dag. Det hjap at sidde med varmepuden i går, imens jeg så Olsenbanden. :bigsmile:

Nu tror jeg, jeg vil tage en lile tur ned i byen. Vejret er jo glimragende.

Hilsen fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

Go´aften der!

Både i går og i dag har jeg fået cyklet en god, lang tur på min kære nye kondicykel. Jeg var lidt stiv i benene (daglig cykling er stadig lidt uvant for mig), men jeg kom hurtigt efter det, og blev glimrende flyvende. I eftermidddags ringede jeg så til Fitnessbutikken og huskede dem på, at de skal have skaffet en manual, så jeg kan få cyklens computer til at virke.

Men cykle gør jeg bestemt. Jeg har lige lagt i alt halvandet kilo mere på mine håndvægte. Fååårk, jeg glæder mig til den dag, jeg skal bruge nogle flere skiver!! Da jeg købte mit nuværende håndvægtsæt, sagde min far, at jeg aldrig ville komme til at bruge alle skiverne. men Oksen er stærk som en ...øøøøøøhhhh....okse :tongue: , og nu går det den vej.

Ellers drøner jeg rundt omkring og spionerer på forskellige oversætter-firmaer, for at finde ud af, hvilke steder jeg skal beære med en jobansøgning :4thumbup:

I morgen skal jeg have ordnet min mega dynge af vasketøj, og have hentet et par bøger nede på statsbib.

Oksen snupper sig en lur. Nat nat!

Link to comment
Share on other sites

Halløj igen

I går fik jeg kun cyklet en lille smule. Jeg kom for sent i gang, og da jeg samtidig lige havde en lille nedtur pga. det med jobsøgning osv., blev det ikke helt optimalt. Men jeg fik da i det mindste pulsen op. Det er jo det, det kommer an på.

Håndvægtene var det, jeg fik brugt mest i går. Når jeg står foran et spejl, er der ingen tvivl: Det bliver et tyndere spæklag, og mere prime beef. :laugh: :4thumbup: :bigsmile:

I aften skal jeg i gang med at cykle lidt tidligere, hvis jeg da ikke får det overstået sidst på eftermiddagen.

Jeg kommer med en update efter dagens træning.

Link to comment
Share on other sites

Halløj igen

I går fik jeg kun cyklet en lille smule. Jeg kom for sent i gang, og da jeg samtidig lige havde en lille nedtur pga. det med jobsøgning osv., blev det ikke helt optimalt. Men jeg fik da i det mindste pulsen op. Det er jo det, det kommer an på.

Håndvægtene var det, jeg fik brugt mest i går. Når jeg står foran et spejl, er der ingen tvivl: Det bliver et tyndere spæklag, og mere prime beef. :laugh: :4thumbup: :bigsmile:

I aften skal jeg i gang med at cykle lidt tidligere, hvis jeg da ikke får det overstået sidst på eftermiddagen.

Jeg kommer med en update efter dagens træning.

Her er den omtalte update så: Cyklingen i dag gik fint, og jeg fik de sædvanlige 3 kvarters sveddryppende trampen. Glimragende!

Hen under aften kom jeg så liiige til at hoppe på cyklen igen, og det gav så omkring et kvarters hyggecykling, hvilket da trods alt giver mere motion, end man får i lænestolen. Meget kan siges om Oksen, men motivation er ikke nogen mangelvare.

I øvrigt kom der endnu et tilbud på en lejlighed i dag. Næste gang er jeg numero uno på ventelisten. Så måske bliver Oksen fra Århus N snart til Oksen fra Risskov. Men pyt, jeg beholder nu mit MOL-navn, ligemeget hvad. Sådan, som det går, er der i hvert fald håb om, at jeg får en større bolig inden sommerferien.

I dag har jeg meldt mig til hele fire vikarbureauer, i håb om, at der er arbejde at få. Inden længe begynder jeg at søge uopfordret hos oversætterfirmaer, og hos dem, der tekster film osv. Det er et slæb, men noget må gøres.

I morgen skal jeg have handlet lidt ind, og så kører jeg nok en lile tur ned i byen. Ellers skal jeg have gjort lidt rent, læse lidt, og naturligvis træne.

Godnat fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

½øjza

Ikke så meget nyt her. Der cykles og styrketrænes på livet løs. Har bare ikke lige haft energi til at få opdateret min log. I forgårs og i dag cyklede jeg nogle rigtig gode etaper, og i går blev det til lidt hygge-cykling. Man skal jo også restituere ind imellem. Håndvægt-træning fik jeg til gengæld en del af i går.

Nu skal jeg lige have ordnet en dåååm opvask, og så snupper jeg nok en lille én :beer: inden jeg skal :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Her kommer liiiiige en lille update fra Oksen:

I går trænede jeg mest med håndvægtene, men jeg fik da også en lille tur på cyklen. I dag fik den så den sore tur på cyklen: Noget fed, gammel John Mogensen-muzak på cd-afspilleren, og så rask afsted.

Det blev nok den bedste etape hidtil på min nye cykel. Sveden haglede, og jeg holdt den flyvende i 45 min., kun afbrudt af korte drikke-pauser.

I øvrigt er det forbavsende, så stor indflydelse, musikken har på hele flow´et: Den om fatters gamle violin (nu mens vi er ved John Mogensen-klassikerne) er en udmærket sang, men den holder ikke til cyklen. Takten er ganske enkelt for langsom. Så er den med Kar Herrrman og jeg langt bedre egnet :4thumbup:

Nu skal Oksen lige have et shower, og så i seng, for den står på fys allerede kl. 9 i morgen.

Natter!

Link to comment
Share on other sites

I dag stod den jo på fys-behandling allerede kl. 9, og da jeg er meget øm i musklerne efter den omgang, har jeg ikke kunnet give den fuld hammer på træningen i dag. Det må vente til i morgen.

To små hygge-etaper på cyklen er det dog blevet til, og det er også godt nok. Mit mål er at få pulsen op at køre mindst én gang om dagen. Og det har jeg hidtil holdt.

Jeg var lige nede i Equinox Nørrebrogade i dag. Det var nu ikke for at se må trænings-faciliteter, men for at låne en telefon, da min scooter punkterede lige udenfor Nox. Jeg er dæleme ved at være træt af det punkteren i tide og utide, og det koster 300 bobs hver gang. :devil: Nå, men nu er der kommet et nyt dæk på, så nu skulle der gerne gå et stykke tid, før det går galt igen. Det har nemlig været samme dæk, der har været punkteret hver gang.

I morgen skal jeg lige have lidt turbo på jobsøgningen, og så skal der cykles en ordentlig tur. Jeg kan tydelig mærke, at jeg bliver bedre og bedre på min nye cykel. Det er en god ting, for manglende udholdenhed er en af mange ulemper ved mit handicap.

Det er klart, at jeg ikke kan eller skal køre 3 kvarter med max drøn på hver eneste dag. De dage, hvor jeg ikke kan klare at give den den helt store skalle, tager jeg så bare 15-20 minutters cykling i jævnt tempo, og med ingen eller kun en enkelt spurt.

I hvert fald fejler motivationen ingenting. Jeg skal nok få det motion, jeg skal have, men overtræning er af det onde, især når man er spastiker. Så en enkelt fridag eller to om ugen skal jeg have. I de tilfælde, hvor viljen er stærkere end fysikken, kan det få alvorlige følger, hvis man ikke tænker sig om, og lytter til kroppens signaler.

Link to comment
Share on other sites

I aften blev det til 50 minutters rigtig feeee´ cykling, hvor sveden haglede af mig. Jeg synes, at jeg kommer til at svede mere og mere, når jeg cykler. Det tager jeg som et godt tegn, idet det må betyde, at jeg er blevet mere dus med min nye cykel, så jeg virkelig kan give den gas. Der er vist også noget med, at man sveder mere, når man er i bedre form. Men det er der andre MOL-boer, der er meget mere inde i, end jeg er.

God cykling var det i hvert fald. Nu sidder jeg lige og nyder den sidste slurk vand, imens jeg `falder ned´ efter cyklingen. Tænk, at man kan nyde noget så jævnt som almindeligt postevand.

Hvad har Oksen ellers lavet i dag? Tjaaa, jeg var nede i sparekassen for at hæve lidt penge, og så viste det sig dæleme, at jeg havde fået 2½ kilo tilbage i skat, uden at jeg var klar over det. Jubiiiiiiiiiiiiii! :cooldance::worship::dumbbell_lift::4eat::cheer: :4band: :clap::thumb: :4drunk: :kickass::partytime2::gun2::rofl2:

Det var sq noget, der lunede.

Styrketræningen hviler lidt lige for tiden. Men man kan jo ikke være alle vegne.

Nu skal jeg i bad. Nat nat fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg her igen.

Det er ikke, fordi der er vanvittigt meget at fortælle, men en lille update gavner moralen :bigsmile:

I går holdt jeg en cykel-pause, og gav i stedet håndvægttræningen en lille skalle. Det gik udmærket.

Her i aften var det liige ved, at jeg ikke gad træne, men jeg fik da drønet ca. en halv times udmærket cykling af. I morgen skal den have den helt store tur, så sveden driver i frådende strømme!

Når jeg kan tage mig sammen til at cykle her om aftenen, står det næppe helt galt til med min motivation. Men hvis jeg ikke kommer så meget på MOL i et stykke tid, er det, fordi jeg har en freelance-opgave, som kommer til at kræve en del tid. Herligt med lidt at lave, selv om et fast job havde været federe. Og pengene lugter jo ikke.

Seeeee U!

Link to comment
Share on other sites

Her sad man lige og skrev en hulens masse, og så forsvandt det. GRRRRRR! Bliver gal som en pitbull :4dog: , når sådan noget lort sker!

Nå, men jeg ville bare fortælle, at jeg har fået den oversættelses-opgave. Det er SKØØØØØNT! Der er en hel del timer i den, så jeg får da i hvert fald noget at lave, og lidt spåner kommer det da også til at kaste af sig, selv om jeg ikke har strammet skruen overdrevet hårdt, hvad prisen angår. Erfaring/et cool CV er nemlig mere værd på lang sigt, end kontanter er værd her og nu. I hvert fald skulle min nye kondicykel være tjent ind, og lidt til. Og jeg HAR bedt om en skriftlig aftale :4signme: , så jeg ikke bliver taget ved næsen, eller andre følsomme legemsdele.

Det er en god fornemmelse at have fundet et lille job, især fordi det ikke er noget, det offentlige har gravet frem til mig. Og jeg er ikke på bissen i øjeblikket, så jeg kan tage alt det arbejde, der byder sig, sålænge skattefar får sit (dvs. han får så ikke så meget i denne omgang, for jeg får lavet et frikort i morgen).

Nu snupper Oksen lige en cykel-etape, og så står den på flimmerkasse-hygge med Prison break og Kongen af Monte Christo i aften.

Seees!

Link to comment
Share on other sites

Det blev til en glimrende omgang cykling i går. Det var i hvert fald noget, der kunne drive sveden frem.

I dag skulle jeg så lige snakke med skattevæsnet, angående det, at jeg skal have lavet et frikort. DET var de bestemt ikke indstillet på! Magen til mavesur mokke (hende, jeg snakkede med) skal man sgu lede længe efter. :devil::devil::devil:

Men de kommer nu til at sluge den kamel, for jeg HAR ikke haft skattepligtig indtægt i 2006 so far.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share