Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Hej igen.

I dag smutter jeg nok ned og cykler en tur. Skal helst over 13 km, og 15 vil være målet. Men det skulle heller ik være noget problem. I morgen tager jeg nok ned og køber nyt cykeltøj. Der er nogen, der godt vil give mig det til jul, men de vil helst, at jeg selv køber det, og så bare får pengene til jul. Det er også ok med mig.

En af mine homies har lige meldt sig ind hos SATS. Kunne være fedt nok lige at smutte ned og se deres lokaler, hvis man engang var i det nabolag. I øjeblikket kan det dog nok ik betale sig for mig at begynde at træne dernede. Måske senere, hvis skæbnen vil det således.

Nå, men jeg vender tilbawz, når jeg kommer hjem fra træning.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

I dag smutter jeg nok ned og cykler en tur. Skal helst over 13 km, og 15 vil være målet. Men det skulle heller ik være noget problem. I morgen tager jeg nok ned og køber nyt cykeltøj. Der er nogen, der godt vil give mig det til jul, men de vil helst, at jeg selv køber det, og så bare får pengene til jul. Det er også ok med mig.

En af mine homies har lige meldt sig ind hos SATS. Kunne være fedt nok lige at smutte ned og se deres lokaler, hvis man engang var i det nabolag. I øjeblikket kan det dog nok ik betale sig for mig at begynde at træne dernede. Måske senere, hvis skæbnen vil det således.

Nå, men jeg vender tilbawz, når jeg kommer hjem fra træning.

16 km i dag. Ganske ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
:blink: Ja kukuk okse. SKer der noget eller hvad????

Hej Danfa, Quantanamo og alle andre log-lurere. Som I ser, lagde jeg min log brak sidst i november, men jeg trænede stadig, og lige inden jul præsterede jeg for første gang at cykle 20 km på én gang.

Den 19/12 drog jeg så vestpå, hjem til mine forældre i Lemvig. Min mor har lige fået et nyt knæ, og det tager tid at træne op, så hun var ikke meget værd, og jeg var sygepasser og husassistent meget af tiden. Men det var nu ok, og vi hyggede os.

Og så havde mine forældre lånt min moster og onkels kondicykel, så min mor kunne træne på den. Det viste sig at være en udmærket Energetics cykel, som i hvert fald var federe end de gamle Tunturi´er, jeg er vant til. Bortset fra juleaften og 4. juledag cyklede jeg hver dag, og det blev i alt til 230 km fra 19/12 til 6/1.

Desuden havde jeg håndvægtene med hjem til mine forældre, og dem brugte jeg også hver dag. I dumbbell curl er jeg oppe på 10,3 kg nu. Kan ikke tage vildt mange gentagelser, men det går.

Nu er jeg tilbage i den jyske hovedstad, og passer mine studier og min træning. Jeg har i denne uge cyklet i alt 56 km, fordelt på 3 træningsdage (20,2, 17,8 og 18 km). Snupper nok også en tur i morgen. Kunne være fedt, hvis totalen i denne uge gik over de 70 km.

Nååå, ja! Der har vist sig en lille distraktion i form af en 25-årig københavnsk brunette ved navn Helle. Det med long distance forhold er ikke nemt, men vi er nødt til at prøve. Jeg er TOTALT skudt i den tøz, og det ser ud til at være gensidigt.

Om alt går vel, tager vi et par romantiske dage her i Århus i slutningen af januar. Hun er ikke nogen trænings-freak, men hun er begyndt at gå til step. Jeg har sagt, at jeg naturligvis ikke vil presse hende, men hvis hun vil træne, er det klart, at jeg bakker op om det.

Det var alt fra Oksen for nu.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen her i loggen. I dag begyndte jeg dagen med at pumpe lidt med mine håndvægte. Ved middagstid gik turen så ned på fys-klinikken, hvor jeg cykler. Jeg tog 22 km i dag. Det er så afgjort en PR. Weeeee! Tiden var ca. 52 minutter. Det var noget, der drev sveden frem.

Ellers har jeg siddet og chattet lidt med min dame via MSN, og i aften tror jeg nok, jeg drøner ned og ser, om jeg kan få billet til den nye King Kong film.

I morgen skal jeg have fys-behandling kl. 9,30, og så tager jeg nok en 15-16 km på stålhesten, når jeg nu er der.

I aften bliver der nok også tid til et par sæt med håndvægtene. Vil dæleme være stææærk!

Nå, men nu vil jeg lige daffe i bad.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom lidt sent hjem i går, da King Kong-filmen varede noget længere end påregnet. Men god var den. Sikke en gang special effects! Det VAR nu sjovt at se den 8 meter høje avekat komme svingende gennem træerne, og ramme en Tyrannosaurus Rex lige på kyssetøjet med begge fødder, så den gik ned til fuld tælling. SMAK!

Så jeg begrænsede min nattesøvn til det mindst forsvarlige antal timer, for kl. 9,30 skulle jeg til fys. Derefter hoppede jeg op på stålhesten, og hjulede løs som sædvanlig. Jeg kunne mærke en del træthed i stængerne efter den meget lange cykling i går, men det gik ok, og jeg nåede op på 18,5 km. I morgen holder jeg nok fri fra cyklingen, da jeg jo også skal have tid til at restituere.

I aften skal jeg nok bare kokse ud, men en smule træning med håndvægtene skal der nok blive tid og energi til.

En af de kommende dage skal jeg så have vasket mit cykeltøj, og så skal mit speciale også lige have en skalle. Jo, der er nok at se til, når man er Oksen!

Link to comment
Share on other sites

Ja, så kom kong Vinter jo lige på tværs af min træning i sidste uge: Torsdag var jeg på vej ned for at cykle, men måtte vende om, da det var for farligt at forcere snedriverne på min el-scooter, og fredag var det udelukket pga. isslag.

I morgen håber jeg at kunne smutte ned og give den en lille skalle, så formen kan holdes ved lige. I de dage, hvor jeg ikke har kunnet cykle, har jeg brugt mine håndvægte flittigt. I morges SKULLE jeg ned i vaskekælderen. Havde vasketøj nok til at fylde 5 af de store Miele Professional vaskemaskiner. Da der var en del is på trappen, ringede jeg til min gode buddy Thomas vicevært, og bad ham komme og drysse lidt salt. Han var, på det tidspunkt (9,30), stadig under sin dyne, men han var hurtigt på pletten, så jeg kunne få vasket. Herligt at kende den slags folk. Han er i øvrigt en trænings-freak med god forstand på mange slags sport og fitness. Jeg har tit opfordret ham til at blive MOL-bo, men han har ikke rigtig set lyset, hvad det angår.

På en måned har jeg cyklet godt og vel 300 km, og min fys har også skrevet i journalen (eller hvad det nu hedder hos en fys), at min forbedrede kondi har bidraget til at mindske de problemer, mit handicap giver.

Nå, men oksen vender tilbawz i morgen og fortæller, om det er blevet til noget med træningen.

Link to comment
Share on other sites

Hejza og howdy!

Nå, men kl 1,30 fik jeg skrabet sneen af sædet på min el-scooter, og drønede ned på fys-klinikken for at cykle.

Jeg måtte tage en lille omvej pga. sne og is, men jeg kom da frem, og det blev til en herlig tur på 20 km. Tiden var 49 min 33 sek. Jeg har før gjort det hurtigere, men forskellen er ikke stor.

I morgen får jeg nok ikke tid til at cykle, da der er nogle ting, der skal ordnes nede på uni.

Anyway, det var skønt at få givet den en skalle i dag, og at konstatere, at jeg ikke går bag af dansen, fordi vejret afholder mig fra at komme til træning en gang eller to.

Link to comment
Share on other sites

I dag, lidt før middag, sparkede jeg scooteren i gang og kæmpede mig ned for at cykle. Det er ikke så nemt at komme frem gennem is og sne, Men takket være, at min 3-hjulede el-scooter trækker på begge baghjul, er den rimeligt terrængående (og har i øvrigt bundtræk til at trække en personbil et kort stykke).

Det tog lidt tid at gå ordentlig gang i benene, ikke mindst fordi min fys og en gammel gut på omkring de 70 fyrede de vildeste drengerøvs-agtige jokes af, så jeg nogen gange var ved at vælte af cyklen af grin.

Efter 3-4 km var jeg dog varm, og hjulede løs. Jeg havde forventet, at dagens etape ville blive omkring 16 km, men da jeg nærmede mig de 16, bestemte jeg mig til at snuppe 20. Da de 20 var nået, ville jeg prøve at slå min PR, som er på 22 km.

Dagens total blev 24 km på ca. 56 min. Det var godt nok en lang én, men mine ben er ikke syret til eller noget.

I denne uge har jeg cyklet 44 km på to træningsdage. Det er omtrent det samme, som jeg, for kort tid siden, brugte 3 træningsdage på at opnå.

Om jeg tager en tur i morgen, ved jeg ikke. Men hvis jeg synes, jeg har tid og energi, kunne det være ok at snuppe en lille, kort etape på 14-16 km.

I eftermiddags snuppede jeg også lige et par sæt med håndvægtene. De kommer rimeligt hurtigt til at føles tunge, men jeg bliver stille og roligt ved.

I det hele taget gælder det om at sætte sig nogle mål, og så blive ved og ved, til de er nået.

Nu vil jeg snuppe lidt natmad, og så en lille lur.

Pænt godnatter

Oksen

Link to comment
Share on other sites

Danfa, da jeg pludselig så dit billede lige oven over noget, jeg havde skrevet, var jeg lige ved at tro, at jeg var kommet til at skrive en hel masse om MIN træning i DIN log. Tihi! Så galt var det heldigvis ikke gået, og du må naturligvis gerne skrive i min log anytime.

I dag gad jeg ikke rigtig tage til træning, men gjorde det alligevel. Benene var lidt stive efter de 24 km i går, men jeg fik da sparket stålhesten i gang, og endte på 18,5 km.

Nu sidder jeg lige og får en kop kaffe og en gulerod. ja, det er en weird kombination, men jeg prøver at gnaske et par gulerødder hver dag, og kaffe skal man jo have!

Jeg har nu cyklet 62,4 km i denne uge. Hvis jeg tager en lille tur i morgen, er vi et godt stykke over de 70! Nu må vi se, om jeg kan holde til det. Gider heller ikke smadre mig selv alt for vildt.

Ellers skal jeg have gjort klart til, at min dame skal være hos mig fra mandag til onsdag. Glæder mig vildt.

Link to comment
Share on other sites

Kl. 9 i morges ringede min fon. Det var kontormusen fra min fys-klinik, der sagde, at de havde fået et afbud kl. 10.30, så jeg kunne få behandling der, hvis jeg ville. Det ville jeg gerne, men jeg gad IKKE cykle i dag. Tror nok, jeg har bedre af at restituere lidt, og så kan jeg give den én på frakken med vægttræningen i stedet for. Vil heller ikke drive det så hårdt med `cykladsen´, at det ikke bliver ved med at være sjovt.

I næste uge ved jeg ikke, hvor meget jeg får trænet, da min kæreste som nævnt kommer på besøg. Det er dog muligt, at jeg tager en tur tirsdag. Det har hun sagt, at jeg bare skal gøre. Så kan hun evt. gå ud og kigge på butikker i det nærliggende Storcenter Nord. Men lad os nu se.

God weeeeekend!

Oksen

Link to comment
Share on other sites

Danfa, da jeg pludselig så dit billede lige oven over noget, jeg havde skrevet, var jeg lige ved at tro, at jeg var kommet til at skrive en hel masse om MIN træning i DIN log. Tihi! Så galt var det heldigvis ikke gået, og du må naturligvis gerne skrive i min log anytime.

:laugh: Årrrrh hvad. det havde da ikke gjort så meget..... :4thumbup: Stort at se at loggen kører så vel. Herligt når de logs man følger genåbner sådan for alvor.... Ellers er mol jo ikke spændende, hvis alle ens homies bare forsvinder...Carmen 77 RIP :nonono: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Harj igen!

Jeg sendte min dame afsted hjem til hovedstaden her lige før middag, og så drønede jeg ned og cyklede. Det blev til 20 km, så det var ok. Jeg ville gerne have været til træning i går, men jeg syntes ikke, at jeg kunne lade min kæreste sidde alene imens, selv om hun sagde, at det var ok. Slæbe hende med kunne jeg heller ikke, for så ville hun bare komme til at sidde i venteværelset, og det er endnu mere røvsygt end at sidde herhjemme, hvor man trods alt kan glo fjerner, høre musik og/eller gå på nettet. Men pyt, jeg får jo nok trænet det, jeg skal. Lidt træning med håndvægte blev det da også til, både i går og i mandags.

Nu må jeg hellere få vasket noget tøj. Man ved ikke, hvornår sneen igen gør det for farligt for mig at bevæge mig ned i vaskekælderen.

Hilzen fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

I dag stillede jeg kl. 13 for at få fys-behandling, og derefter over i tøfex for at handle lidt ind. Hjem med købmandsvarerne, og så liiige ordne en smule vasketøj. Kl. 15 var der så mulighed for, at jeg kunne komme til at cykle. Nøøøj, hvor jeg bare ikke gad!

Anyway, afsted skulle jeg, og det kom jeg også, selv om det nok var mere viljestyrke end lyst, der drev værket. Da motivationen ikke var helt i top, satte jeg mig et forsigtigt mål på 15 km. Jeg endte på 20,5!!!

Det kan der vel næppe klages over. Svedte gjorde jeg i hvert fald. Med lidt held banker jeg en lille gang cykling af i morgen igen. Kong Vinter kan jo lukke vejene igen, så det er med at udnytte de chancer, der er.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det fredag, og kl. 12 troppede jeg op til cykling. Efter en længere forklaring til en ny kontormus, som ikke rigtig troede på, at jeg havde en aftale om, at jeg godt måtte cykle på klinikkens kondicykler, når disse ikke var i brug til andet, kom jeg i gang.

Motivationen, som i går kunne ligge på kanten af et frimærke, var bedre i dag. Jeg ved egentlig heller ikke, hvorfor den var nede i går. Mine nyeste Extreme cykelshorts er ved at være slidt til. De er altid lidt hårde i det de første gange, man bruger dem. Til gengæld er mit ældste par cykelshorts (nøjagtigt magen til de nye) ved at være noget slidt. Men hvad pokker, de har oz klaret mindst et par tusind kilometers cykling, og mindst 40-50 ture i vaskemaskinen.

Når de gamle shorts ikke kan mere, vil jeg nok satse på Extreme´s topmodel, hvor polstringen er lidt anderledes, og stoffet er sved-transporterende.

Men til sagen: dagens total blev 20,5 km, ligesom i går. Det giver en ugentlig total på 61 km, fordelt på 3 trænings-dage. Det er ikke så ringe endda.

Nå, ja, og så havde vi lige besøg af strømerne i går. De ledte efter nogle af de tidligere beboere her i ejendommen (jeg har før nævnt dem her i loggen), men fuglen var forlængst fløjet, så ordensmagten måtte luske af med uforrettet sag.

Nu skal jeg snart have klippet mit garn, og så i bad bagefter. Dækslet til bruseren ligger lige i blød i afkalkningsmiddel. Kalk i vandet er et rimeligt seriøst problem i Århus N. I aften og i weekenden skal jeg så have trænet noget med håndvægte. Det er blevet til for lidt her på det sidste, selv om jeg stadig snupper et enkelt sæt hver aften.

Link to comment
Share on other sites

Hejza igen!

Her i weekenden kan jeg som bekendt ikke komme ned og cykle, og pga. sneen gider jeg ikke drøne rundt udenfor.

I går fik jeg dog trænet et par gode sæt med håndvægtene. Jeg har indført en ny strategi, hvor jeg først kører et sæt med så tunge vægte som muligt, og derefter tager et par af skiverne af. Det synes at virke særdeles godt. At der så er lidt bøvl med at flytte rundt på skiverne, må man tage med. Trænes skal der i hvert fald, og det bliver der oz.

Sidder og tænker på, at hvis jeg havde en mp3-dimz, kunne jeg høre musik under min cykling. Må huske at spørge danfa eller andre spinning-folk om, hvad der er godt at cykle til. Der er jo ingen, der siger, at de behøver fortælle nøjagtigt, hvad for noget musik, der bruges til spinning-timerne der, hvor de selv træner.

Har tænkt på, at man måske bare skulle downloade noget skinhead-musik. Ikke fordi jeg på nogen måde sympatiserer med budskaberne i den slags musik (tvært imod, Oksen er en Redskin - always has been, always will be), men fordi jeg tror, jeg vil træne bedst til noget musik med et vist aggressions-niveau. Evt. kan noget Rammstein vel også bruges (og nej, Rammstein er IKKE et nazi-band, selv om visse totalt imbecile plade-anmeldere af og til ynder at påstå det).

Nå, jeg kan vel lige så godt fyre et par sæt af med håndvægtene. Så laver jeg da ingen ulykker så længe.

Link to comment
Share on other sites

Så er det blevet trænings-tid igen! I mandags var der dynger af tøsne på vejene, så jeg ikke turde vove mig ud, og i går havde jeg besøg af mine forældre. Så de to dage har jeg måttet nøjes med at bruge mine håndvægte.

Men pyt, jeg får nok trænet det, jeg skal. I hvert fald satser jeg på at få cyklet i dag, i morgen og på fredag. Så det går næppe helt galt.

Jeg er ved at undersøge muligheden for fleksjob i et oversætter-firma. Det kunne jeg meget godt tænke mig. Så er der også håb om, at der bliver råd til en lejlighed med plads til kondicykel, lidt vægte og evt. en sandsæk. Det ville ikke være så ilde både at have job, kæreste og home-gym.

Nå, jeg må afsted. Det nytter for lidt at sidde her og skrive om tingene.

Link to comment
Share on other sites

Så er det blevet trænings-tid igen! I mandags var der dynger af tøsne på vejene, så jeg ikke turde vove mig ud, og i går havde jeg besøg af mine forældre. Så de to dage har jeg måttet nøjes med at bruge mine håndvægte.

Men pyt, jeg får nok trænet det, jeg skal. I hvert fald satser jeg på at få cyklet i dag, i morgen og på fredag. Så det går næppe helt galt.

Jeg er ved at undersøge muligheden for fleksjob i et oversætter-firma. Det kunne jeg meget godt tænke mig. Så er der også håb om, at der bliver råd til en lejlighed med plads til kondicykel, lidt vægte og evt. en sandsæk. Det ville ikke være så ilde både at have job, kæreste og home-gym.

Nå, jeg må afsted. Det nytter for lidt at sidde her og skrive om tingene.

Her kommer opdateringen så: 21,4 km blev det til i dag. Det er så afgjort i den bedste ende. Herligt at mærke, at formen i hvert fald ikke er blevet ringere. I morgen sidder jeg på stålhesten igen, og med endnu en lille tur fredag kan denne uges total gå hen og blive helt pæn.

I nat lå jeg i sengen og forsøgte at se From Dusk Till Dawn 3. Det lykkedes ikke helt, idet jeg faldt i søvn, da der var ca. 3 kvarter tilbage af filmen. I øvrigt synes jeg, 1´eren er federe. Tarantino er og bliver Tarantino.

Link to comment
Share on other sites

I dag havde jeg sat mig et mål på 18,5 km, så jeg kunne komme op på i alt 40 km for i går og i dag. Jeg gav den liiige en lille skalle, og endte på 20,5 km. Det er åbenbart min standard distance lige for tiden.

I morgen skal jeg have fys-behandling kl. 9.30, og så smider jeg en lille smule cykling ind, hvis jeg kan komme til det. Dog kan det godt være, det kun bliver 8-10 km, da jeg skal ned på AF og høre om muligheden for, at der kan findes et job til mig. Det er lidt vigtigere end cykling lige nu.

Nu er det snart spisetid. Gider ik lave varm mad. Snupper lidt yoghurt, et par gulerødder og et stykke rugbrød. Senere skal der lige pumpes lidt med håndvægtene.

Link to comment
Share on other sites

Det blev til nøjagtig 10 km i dag, altså ca. halv distance. Dette skyldtes dels, at der var andre, som skulle bruge cyklen, og dels, at jeg skulle hjem for at se, om posten var kommet med nogle papirer, som jeg skal have, inden jeg kan tage ned på AF. Han har imidlertid ikke vist sig endnu, den post-snøbel. Og ham AF-manden, som jeg skal snakke med, går hjem kl. 14, så det kan ende med, at jeg ikke når det i dag. Men så må det jo vente til mandag, hvis han så er at træffe om mandagen.

I hvert fald var det godt, at jeg lige fik drønet de 10 km. Naturligvis ille jeg gerne have nået mere, men når det ikke kunne være anderledes, har 10 km jo også ret.

Hmmm, hvis nu bare den :rocketwhore: post kunne sætte fuuuut i pedalerne. Tror, vi skal have smidt ham på et par spinning-timer.

Hmmm, må hellere få lidt mad og kaffe. Det er nok klogt, hvis jeg pludselig skal til at skyyynde mig afsted downtown. Det er lidt af en langfart, i hvert fald på en el-scooter.

Seees

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg nåede ik ned på AF i går, så det må vente til mandag. I går fik jeg taget et par ret cool sæt med håndvægtene. I dag ved jeg ikke helt, hvad jeg skal. Har mest lyst til :beerchug: men ved ikke, om jeg kan få mig selv til det. Når man træner meget, er den slags det helt store :nono: Men nu og da kan det jo ske for selv den bedste. men et par sæt med dumbbells skal der nok blive tid til, inden jeg evt. tager downtown.

Sees

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share