Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Så blev det vinterferie for soldaterne i 1/II GHR, og dermed tid til en update.

Siden sidst.

Jeg har været en tur i Tyskland med de helvedes karles klub. Først til noget motorcykel race og efterfølgende i en fritfaldssimulator/indoor skydiving. Især fritfaldssimulatoren var kanon!

Jeg er begyndt at løbetræne igen, og har fået min cooperstest op på 3320 meter på løbebåndet.

Jeg er begyndt at træne fast i PaideiaCrossfit på Islands brygge. http://paideiacrossfit.com/

Min træningsuge ser for tiden nogenlunde således ud:

Man: Styrketræning på kasernen

Tir: Løb 12 min opvarmning, 12 min coopers test

Onsdag: March/feltdag

Torsdag: Styrketræning på kasernen

Fredag: Rest

Lørdag: Crossfit

Søndag: Svømning

I denne uge har jeg dog haft ferie, så jeg har været til Crossfit 3 gange:

WOD d.6/3

17 Min af :

1 Pullup

1 Ring dip

1 Burpee

3 Pullups

3 Ring dips

3 Burpees

5 Pullups

5 Ring dips

5 Burpees

WOD d. 10/3

4 runder hurtigst muligt af:

10 x 16 kg KB squat (usikker på navnet)

10 x 16 kg KB overhead press (usikker på navnet)

5 burbees

10 x lodret træk i ringene.

Dagens Workout:

Snacth teknik træning

10 min. snatch test med 12 kg. kettlebell. Jeg nåede 261 gentagelser. Hvilket betyder at jeg kan gå videre til 16 kg kettlebell.

I Paideia kan man opnå niveau'er. Niveau 1 er det laveste og niveau 6 er det højeste. Jeg arbejder selvfølgelig på at komme op på niveau 6.

På niveau 6 skal man bl.a (for mit vedkommende) kunne udførende følgende:

18 x ringdips X

20 pullups X

40 pushups X

6 Muscle Ups (Jeg mangler tekniktræningen)

1 x 140 kg backsquat (RM 130 kg)

1 x 70 kg overheadsquat (er usikker på min RM)

1 x 175 kg dødløft (RM 150 kg)

1 x 70 kg lodret pres (er usikker på min RM)

500 m. roning på under 1:25 min. (1:45 min - Jeg mangler mere tekniktræning)

400 m. løb på under 1:04 min. (er usikker på min 400 m. løbetid PT)

Herudover kettlebell øvelser som: turkish Getup, Swing og Snacth. Men jeg husker ikke hvor meget man skal kunne for at komme på Niv6 her.

Desuden en række workouts der skal klares under en bestemt tid eller med et minimum antal gentagelser.

På arbejdesfronten har jeg fra 1. februar til 1. marts været fungerende næstkommanderende i min deling. Dvs. at jeg har besat en oversergent stilling. Det var en noget stressende periode, men stillingen er nu blevet overtaget af den oversergent, der har været syg. Lækkert!

Jeg fungerer nu som delingsinstruktør og har ingen gruppe. Dette pga. alle de sergenter, OFASP'er og RESOF'er der er tilgået kompagniet. Dette giver mig god tid til at forberede mine lektioner som primærinstruktør i skyttetjeneste, og gør at jeg kan gå og rette,vejlede og kontrollere de andre sergenter og de værnepligtige.

På udsendelsesfronten er jeg begyndt at tro mindre og mindre på en Libanon mission.

Vi har endnu ikke fået at vide, hvorvidt der skal opstilles en HRU eller ej. Personligt tror jeg det er for kort varsel, til at forsvarskommandoen ville lade os opstille et HRU-kompagni til UNIFIL. (HRU = Hærens Reaktionsstyrke Uddannelse)

Men alt kan ske. Såfremt vi bliver sat til at opstille et HRU kompagni. Vil jeg være en del af det fra maj til februar 2011 og vil udsendes til Libanon fra februar11 til august11.

Såfremt vi ikke skal opstille HRU udløber min kontrakt med forsvaret til juni.

Herfra har jeg ikke noget arbejde, men er optaget på københavns universitet pr. 1 september i år.

Min optagelseprøve til JGK fra jonstrup gælder i 2 år. Dvs. at jeg kan få lov at starte direkte på FORKUR1 enten i september 2010 eller september 2011.

Jeg skal have fundet ud af hvordan det passer bedst i forhold til studiepause/studieorlov. Er der nogen der ved noget om så noget?

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Nu følger jeg jo lidt jeres enhed på sidelinjen.

Spørgsmålet er: HVORFOR IKKE forsøge sig på forkurset i år?

Du har trænet mere eller mindre mål rettet, i mange år og kan på "ingen tid" blive klar. Om ikke andet så får du prøvet den gren af militæret af, inden du begiver dig ud i den civile verden. Kan ligesom fornemme at du vil ærgere dig hvis ikke du får prøvet, Og hvorfor ikke gøre det med det samme?...

Link to comment
Share on other sites

Nu følger jeg jo lidt jeres enhed på sidelinjen.

Spørgsmålet er: HVORFOR IKKE forsøge sig på forkurset i år?

Du har trænet mere eller mindre mål rettet, i mange år og kan på "ingen tid" blive klar. Om ikke andet så får du prøvet den gren af militæret af, inden du begiver dig ud i den civile verden. Kan ligesom fornemme at du vil ærgere dig hvis ikke du får prøvet, Og hvorfor ikke gøre det med det samme?...

Som det ser ud nu, tager jeg på forkursus her til september.

Dagens Workout i Paideia

"Helen"

3 runder af:

400 m. løb

21 swings med 20 kg kettlebell

12 pullups

Tid: 8:40 min.

Jeg er nu på niveau 1 og mangler ikke ret meget for at komme på niveau 2. Helen skal bl.a. beståes på under 11:30 min. for at man kan komme på niveau 2.

Derfor var jeg godt tilfreds med min tid. Lige indtil træneren Frederik sagde at for at workouten talte til niveau 2 skulle man lave den med 24 kg kettlebell. Og det var han da oprigtigt ked af, at han ikke havde fortalt mig inden vi gik igang.

Så tænkte jeg NEDTUR!

En af de andre trænere sagde, lidt i sjov, at jeg da bare kunne gøre det om med en 24 kilos på hans hold der startede 15 minutter efter vores hold var slut.

Så tænkte jeg FUCK DET, DET GØR JEG SGU!

Så et kvarter senere stod jeg med en 24 kg kettlebell i hånden.

Denne gang

3 x Helen i tiden 8:35 min.

BOOM! superman.gif

Link to comment
Share on other sites

Hej Augustinus

Long time - no see.

Hvad er din opfattelse af reserveofficersuddannelsen? Og endnu vigtigere - hvad er din mening om de delingsfører der kommer ud af den?

Jeg er begyndt at logge herinde, og er sågar begyndt at træne rigtigt :tongue:

Alt det bedste

Link to comment
Share on other sites

Hej Augustinus

Long time - no see.

Hvad er din opfattelse af reserveofficersuddannelsen? Og endnu vigtigere - hvad er din mening om de delingsfører der kommer ud af den?

Jeg er begyndt at logge herinde, og er sågar begyndt at træne rigtigt tongue.gif

Alt det bedste

Min opfattelse er, at det er et forsøg på at nå det hele på den halve tid. Og det, der kommer ud af det, er ikke kvalitet og møder ingen respekt i resten af forsvaret.

Jeg ville helt sikkert styre uden om det. Hellere tage en "rigtig sergentuddannelse" og derefter eventuelt en "rigtig officersuddannelse"

Hvor der er tid nok til at nå, det der skal nåes

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Det er sgu godkendt!

Hvad er din PR på Helen (med 24 kg KB)?

07:21 mener jeg i Crossfit Copenhagen for lang tid siden. Der var udsolgt bagefter!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Siden sidst

Der har været travlt på arbejdet med en masse øvelser, natskydninger og skyt-dage.

Der er kommet en endelig melding om, at vi IKKE skal til Libanon i denne omgang. Det har sgu givet en flad fornemmelse igennem kompagniet at vi alligevel ikke skal starte i HRU'en til maj. Det betyder også, at jeg stopper i forsvaret til maj når værnepligtsholdet er afsluttet.

Jeg er blevet meldt til nijmegen march sammen med et par sergentkollegaer. Vi skal gå en kontrolmarch af 2 x 40 km. i Århus her d.1-2. maj

Jeg har meldt mig til at forsøge at svømme over storebælt med de helvedes karle til juni. I tørdragt og med svømmefødder.

Jeg er kommet op på niveau 2 i crossfit paideia. Som den første i klubben (niveau-systemet er helt nyt).

Dagens træning i Paideia:

Lang opvarmning med en masse motorikøvelser og backsquat teknik

Mini Workout:

25 swings med 24 kg kettlebell

5 burbees

20 swings

5 burbees

15 swings

5 burbees

10 swings

5 burbees

5 swings

5 burbees

500 m. roning

tid: 1:37 min. PR

Long Jumps

2 m. 35 cm. PR

Teknik dødløft

til 110 kg.

Turkish Getup

med 24 kg Kettlebell. PR

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er begyndt at træne fast i PaideiaCrossfit på Islands brygge. http://paideiacrossfit.com/

Min træningsuge ser for tiden nogenlunde således ud:

Man: Styrketræning på kasernen

Tir: Løb 12 min opvarmning, 12 min coopers test

Onsdag: March/feltdag

Torsdag: Styrketræning på kasernen

Fredag: Rest

Lørdag: Crossfit

Søndag: Svømning

Meget solid træningsuge! Flot gået med Helen. Troede du ville være på niveau 3 de fleste områder? Hvad sinker dig (andet end tiden til at lave forsøg på alle delene)? Er du der kun om lørdagen?

Link to comment
Share on other sites

Meget solid træningsuge! Flot gået med Helen. Troede du ville være på niveau 3 de fleste områder? Hvad sinker dig (andet end tiden til at lave forsøg på alle delene)? Er du der kun om lørdagen?

Hva så waits!

Er du også medlem derude?

Jeg er på niveau 3 på alle områder pånær roning. Jeg skal ro de 500 m. på under 1.35 min. Min PR er indtil videre 1.37 min. Det driller mig. Men det skal nok komme med lidt mere træning

Link to comment
Share on other sites

Siden sidst.

Det er blevet til noget crossfit og nogle 10 km. løbeture. Bl.a. med Jonas der lige nu er på leave fra ISAF 9.

Jeg har fået turkish getup op på 32 kg.

Jeg har fået mit longjump op på 2,45 meter. Ved at bruge armene noget mere, som skulle jeg lave et flikflak.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Nu har jeg selvfølgelig ikke set dig ro, men lur mig om du ikke æder den 500 meter ved at rette teknikken lidt til. Det giver dig meget.

På Crossfit Journal har Bruce Kocher lavet et par rigtig gode film, der viser hvordan du skal ro for, at blive en mean moth.... fuc.... på den C2!

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg selvfølgelig ikke set dig ro, men lur mig om du ikke æder den 500 meter ved at rette teknikken lidt til. Det giver dig meget.

På Crossfit Journal har Bruce Kocher lavet et par rigtig gode film, der viser hvordan du skal ro for, at blive en mean moth.... fuc.... på den C2!

Tak for tippet. Jeg vil kigge på det!

Hvor hurtigt tager en trænet maskine som dig 500 meter?

Tirsdags træning

15 km. march med ca. 10 kg.

1 times styrketræning

Lå bl.a. i planken i 6 min! Der gik jo konkurrence i det skidt!

Har desværre stadig lidt problemer med venstre knæ. Det var ømt før march. Blev varmt under march. Men ømt igen efter marchen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Søndag d.18 april

20 km march med Gahrn og Krasnik i dyrehaven.

Ca. 10 kg i sækken.

Lørdag d. 1 maj

40 km march

10 kg i sækken

Søndag d.2 maj

40 km march

10 kg i sækken

Før man kan deltage i nijmegen-march skal man have bestået en kontrol march af 2 x 40 km. Sergent Yehia og jeg valgte at gå kontrolmarch i Århus. Fredag aften havde vi lånt en bil af kompagniet og kørte til århus, hvor vi blev indkvarteret på en skole.

Lørdagens første 30 km gik uden kvaler. Der var rast for hver 10. kilometer og der var sat mad og drikke frem så man ikke manglede noget.

Min støvle (Lowa Combat) blev dog ved med at presse ned på min storetå, så tåen til sidst blev forstuvet. De sidste 10 km. var ret kedelige og skulle bare overståes.

Da vi kom i mål efter 7,5 time som henholdsvist nr. 7-8 ud af 90 startende, var min storetå helt færdig. Og efter at have siddet stille i 10 min. var mit bevægeapparat helt stift.

Om aftenen var min psyke stresset. Jeg kunne ikke overskue, at jeg skulle ud og gå 40 km. igen dagen efter. Det var alt for kort restitutionstid. Jeg frygtede for, at min forstuvede storetå og mine ømme skinneben og knæ ville ende med at sætte en stopper for mig. Det var heller ikke en mulighed af melde fra. Så skulle jeg bare gå en anden kontrolmarch af 2x 40 km. Og det ville være ynkeligt og PINLIGT! at skulle give op.

Efter aftensmaden tog vi ind til Bruuns Galleri for at tage i biffen og få tankerne lidt væk fra morgendagens strabadser. Vi fik set og sovet lidt til Ironman 2.

Dagen efter havde mine fødder fået restitueret overraskende godt, men min storetå var stadig smadret. Jeg byttede min sål ud med en tyndere sål, sådan at der blev mere bevægerum imellem tæer og loftet af støvlen og så måtte vi ellers bare derudaf.

De første 15 km. gik ok. Jeg havde ondt men det var okay.

Men så kunne tåen alligevel ikke mere, og de sidste 25 km. var på survivel mode. Det var vildt at se sig selv presset, imens gamle nijmegen veteraner fra hjemmeværnet spadserede forbi uden kvaler.

Efter 8,5 time kom vi endelig i mål som henholdsvist nr. 14-15 ud af 80 startende.

Efter et dyrt velfortjent bad, i en århusiansk svømmehal der bestemt ikke gav nogen former for soldaterrabat, gik turen hjem til slagelse.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

d. 5. maj

Crossfit

3 runder af

1 min:

30 kg pushpress

boxjumps

clean

10 kg busdriver

roning

goblet squat med 16 kg kb.

i alt 18 min.

d. 6. maj

Sammen med en kollega fik jeg stablet en crossfit for de værnepligtige sammen inden aftrædelse.

2 runder af

1 min:

farmer walk 2 x 25 kg (vanddunk)

box jumps

planke

armbøjninger

mavebøjninger

rygbøjninger

busdriver 10 kg (vanddunk)

split jumps

pushpress 25 kg (vanddunk)

dips

pullups

i alt 22 min.

påklædning: støvler, t-shirt og kampbuks.

d. 7. maj

2 x 3 km løb

Morgen - aften

d. 8. maj

8 km løb med Neel

d. 9. maj

2 runder af

1 min:

burbees

evil wheel

roning

pushpress 30 kg

kb swing 16 kg.

i alt 10 min.

Link to comment
Share on other sites

D. 10. maj

Crossfit

God opvarmning med bl.a. dødløft, push jerk, good mornings, overhead squat, row, push press, clean.

Wod

9-8-7-6-5-4-3-2-1 rep af:

Airsquat

Pushups

Kettlebell Swings med 2 x 12 kg

Box Jumps (ca. 110 cm's højde)

i alt 45 reps af hver.

fik en smule ondt i venstre knæ af de høje box jumps, men det gik over igen.

Der er ved at være rigtig mange mennesker i paideia. Det er virkelig gået hurtigt frem med medlemstallet på det sidste.

Link to comment
Share on other sites

d. 11. maj

14,5 km. løb inkl:

4 x 1200 m. interval.

Jeg tog ud til Østerbro stadion for at deltage i løbeklubbens sparta's fællestræning. Det er første gang jeg er med til deres daglige træning, selvom jeg flere gange har deltaget i diverse sparta-løb.

Det var rigtig fedt at være med i en rigtig løbeklub igen. Sidste gang jeg var med i en klub var vinteren 2008, så jeg har savnet det rigtig meget.

Tempoet var højt og turen var noget længere end jeg lige havde regnet med. Så stængerne er godt ømme her til aften.

Intervallerne lå på omkring 4.29-4.39 min. og jeg kunne fint følge med de andre.

Jeg startede stille ud med intervallerne, fordi jeg var bange for at mine knæ ville brokke sig, men der var heldigvis ingen problemer.

Link to comment
Share on other sites

torsdag d. 13. maj

2 timers wakeboarding i Copenhagen Cable Park

fredag d. 14 maj

Crossfit

Front squat teknik. Jeg kom op på 80 kg. Var meget tæt på at få 90 kg i hus, men det var ikke helt overbevisende.

WOD:

KB BURBEES

8 runder af 1 min. 20 sek pause imellem hver runde.

SHAIT! En hård omgang!

superman.gif

lørdag d. 15. maj

Gik 2 timer i dyrehaven med mine nye Meindl Performance, der skulle gåes til. Ville egentlig have gået 4 timer, men regnen stod ned i stænger, så der var sgu ikke meget sjovt ved det. Men støvlerne var gode!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag

7 km løb

1 x FHB

Der var idrætsdag på kasernen og jeg var holdleder på et trekampshold. Håndgranat, skydning, løb og forhindringsbane (ja, det burde hedde 4-kamp).

Tirsdag

En dag med eliten.

Foredrag ved jægerkorpsets efterretningssektion, logistik sektion, kursus sektion (kaptajn Lasse Grenaae er sgu vild!). Rundvisning i jægerkorpsets bygninger. bl.a. gangen hvor der hænger et billede af hver jæger. JGK's styrketræningsrum, faldskærmspakkeri, lagerbygninger og depoter.

Om eftermiddagen rapelling og tårnspring.

Torsdag-Fredag

Et døgn med eliten

Vi var 12 mand fra GHR, der deltog. Vi startede med at blive delt ind i patruljer og delinger. Jeg kom sammen med folk fra LG, IGR og DANILOG. Vores destinktioner var aftaget inden programet gik igang, så ingen vidste hvem der var værnepligtig, konstabel, sergent eller oversergent.

Vi fik udleveret kort, norske feltrationer, ammunition, en seddel med koordinater, patruljetorv og rapellegrej.

så blev der sagt velkommen og: "Om 6 minutter står i på koordinat 1A! GO!"

Alt grejet blev hurtigt smidt ned i rygsækkene, vi løb ud til vores lastbil, jeg havde taget kortet og koordinaterne og sprang op i førerhuset, sammen med en ingeniør, der var omskolet til Man8. Resten af patruljen sprang om bag på ladet og begyndte at lade magasiner op i vildskab. Jeg var i starten ret forvirret over at skulle finde rundt på flyvestationen på et 2 cm. hærkort. Men vi kom frem og sprang af lastbilen og løb hen til kontaktpersonen, Per Jessen fra sirius.

Igennem forhindringsbanen som patrulje med basis og gevær. Hurtigst muligt og uret tikker. Efter gennemløbet var vi vist rimelig godt varme. kampuniformen gennemsvedt, helt rød i hovedet og med støvlerne fulde af sand.

Videre til KOOR2A.

Op på lastbilen og ud til en sø, hvor frømanden TOT stod. I gummiebådene og hurtigst muligt ud i søen og ud om en bøje 500 meter ude.

Op på lastbilen igen. Ind til en kanal, hvor der stod en SSG enkeltkæmper og skulle lære os at lave en et-tovsbro. Op med et-tovsbroen, patruljen over. Jeg fik under denne seance desværre våde støvler og uniform, da jeg både skulle have min egen og en andens udrustning med over.

SHIT noget møg, med våde støvler!

Tilbage til flyvestationen. Ud og ligge i observationsstade og observere ud på en vej. 2 mand på vagt og resten kunne forpleje noget feltration og få tørre sokker på.

Om aftenen foredrag om JGK, FKP, Sirus. Især Sirius foredraget var godt.

Ud og observere igen. Indtil et bestemt køretøj kørte forbi omkring en 4.30 tiden.

Hurtigt på med rygsækken og tilbage til hangaren.

Så stod den på ildmarch. Højre om, fremad fremad!

Min rygsæk på dette tidspunkt har vejet omkring 15 kg + basis og gevær = ca. 25 kg udrustning i alt .

Vi fik ikke at vide hvor langt vi skulle gå eller hvor meget tid vi havde, bare at det skulle gå stærkt.

Vi gav den max gashåndtag og en ingeniør med gode ben lagde sig i spidsen og trak fra, så jeg måtte småløbe ved siden af. Vi gik ildmarch et par 100 meter og så løb vi et par 100 meter. Noget der river tænder ud, når man har 25 kg på ryggen!

Omkring 10 km. senere kom vi tilbage til FHB. Hurtigst muligt igennem FHB med gevær og basis. Hold da kæft man fik lov at smage på lungerne der.

Kaste nogle håndgranater og tilbage til hangaren.

Resten af dagen gik med fastroping, tårnudspring, rapelling og så hjem til slagelse.

Søndag

5 km løb

puha ømme skinneben.

Tirsdag

crossfit

Squats, Teknik

WOD

8 min af:

15 kb swing 24 kg

10 pushups

5 pullups

blink.gif

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Fedt med jævnlige opdateringer igen Augustinus..

Lader til at have været spændende med en dag og døgn hos eliten. Siriusmanden, Per, gik jeg selv på sergentskole med i sin tid. Han er en hyggelig, hård negl. Hvis ikke du har prøvet, så goggle ham lige og se, hvad han efterhånden har præsteret. Det er ikke småting.

Har ikke kigget de sidste sider i din log og ikke sikkert du vil sige det her, men har du besluttet, om JGK skal søges??

Junker

Link to comment
Share on other sites

Fedt med jævnlige opdateringer igen Augustinus..

Lader til at have været spændende med en dag og døgn hos eliten. Siriusmanden, Per, gik jeg selv på sergentskole med i sin tid. Han er en hyggelig, hård negl. Hvis ikke du har prøvet, så goggle ham lige og se, hvad han efterhånden har præsteret. Det er ikke småting.

Har ikke kigget de sidste sider i din log og ikke sikkert du vil sige det her, men har du besluttet, om JGK skal søges??

Junker

Ja, ham Per han er en ret sej mand

fra hans hjemmeside keep-going:

Ting jeg har udsat min krop for: Rejst over 10.000 kilometer med hundeslæde i det nordlige Grønland, eller hvad der svarer til en gå tur fra København til syd spidsen af Afrika.

Forsøgt at slå verdensrekorden i at krydse indlandsisen unsupportet på ski, det blev i stedet til en danmarksrekord, og en verdensrekord i dårligt vejr.

Gået/kravlet op på Europas højest bjerg Mt. Elbrus, og vest Europas højeste bjerg Mt. Blanc og Breithorn. Kørt diverse adventurerace i ind og udland og blandt andet vundet Island eksplore XPD og DTU-adventurerace. Sovet over 500 døgn i sovepose selv om jeg hader det.

Løbet politiets 2400 m test på 07:21 den hurtigste tid på politiskolen. Løbet den militæreforhendringsbane på 02:50 og politiet forhendringsbane på 11:34.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share