Overside af underarm: smerter ved chinups


EverLast
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er ved at få en kedelig tildens når jeg har chinups (med overhåndsgreb) med i programmet, jeg får en smerte på oversiden af underarmen.

Hvis jeg har haft en pause fra chinups (og lad os ikke diskutere om det er pullups) - så går den ligesom i sig selv igen - men fortsætter jeg med chinups så bliver det værre og værre.

Smerten er lokaliseret her:

Jeg har prøvet at justere lidt på teknikken, bla. ved at køre med tommelfinger greb, og uden tommelfinger (altså enten gribe rundt om stangen, eller helt fjerne den) - men der er ikke rigtig nogen forskel synes jeg.

Nogle der har et bud på hvad det kan være, og evt. erfaringer til hvordan det kan gøres bedre ?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg er ved at få en kedelig tildens når jeg har chinups (med overhåndsgreb) med i programmet, jeg får en smerte på oversiden af underarmen.

Hvis jeg har haft en pause fra chinups (og lad os ikke diskutere om det er pullups) - så går den ligesom i sig selv igen - men fortsætter jeg med chinups så bliver det værre og værre.

Smerten er lokaliseret her:

Jeg har prøvet at justere lidt på teknikken, bla. ved at køre med tommelfinger greb, og uden tommelfinger (altså enten gribe rundt om stangen, eller helt fjerne den) - men der er ikke rigtig nogen forskel synes jeg.

Nogle der har et bud på hvad det kan være, og evt. erfaringer til hvordan det kan gøres bedre ?

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder som en overbelastning af dine ekstensormuskler. Kommer smerten ved andre øvelser?

Du kan eventuelt prøve at bruge stropper og se om det ikke aflaster dine arme.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en overbelastning af dine ekstensormuskler. Kommer smerten ved andre øvelser?

Hej Buc,

I opløbet hvor den bare er irreterende kan jeg ikke mærke den i andet end chinups, men hvis jeg giver den lov til at blive smertefuld, så kan jeg mærke den i mange øvelser, faktisk i så mystiske øvelser som dumbell presses & lateral sideraises ?

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme problem. Mit opstod, da jeg begyndte at køre chins 10x3, og ingen tvivl om at det er overbelastning.

Jeg har fået ca. 10 fysioteripibehandlinger, og problemet ligger, hvor du har vist det, og langt nede i muskelen.

Jeg må som genoptræning køre lave vægte med overhånds armbøjninger 3x15 tre gange om dagen og kun øge indtil jeg så småt mærker problemet igen.

Alm. armbøjninger og underhånds chins(?) er ikke noget problem.

Fys-manden viste mig, hvordan musklen skal strækkes ud, og det er den vanskelige del, da muskelen næsten er umulig at lokalisere, men stræk den syge arm, knyt næven, og med den frie hånd presser du hånden indad. For at finde strækket korrekt kan det være nødvendigt at dreje håndleddet lidt frem og tilbage, mens du bevarer presset. Bevar presset ca. 30 sek og gør det ofte, men alt dette efter fys-behandlingerne.

God bedring og fysioterapeuterne skal jo også leve.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en overbelastning af dine ekstensormuskler. Kommer smerten ved andre øvelser?

Hej Buc,

I opløbet hvor den bare er irreterende kan jeg ikke mærke den i andet end chinups, men hvis jeg giver den lov til at blive smertefuld, så kan jeg mærke den i mange øvelser, faktisk i så mystiske øvelser som dumbell presses & lateral sideraises ?

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder klart som en overbelastning af dine ekstensormuskler. De arbejder stabiliserende under både DB press og lat raises.

Du kan strække dem let ud som Persh nævner og ellers køle når det gør ondt. Ellers vil jeg foreslå du bruger stropper i chins hvis det er den udløsende øvelse. Det skulle gerne virke aflastende og forårsage mindre gener.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share