Smerter i ved underarmesknoglen


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Hehe ... vi prøver igen.

Jeg mener smerte ved albuebenet (ulna) omkring krysningen med spolebenet (radius).  :smile:

Måske skulle jeg bare tage et billede?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Ja gør det. :wink:

Som jeg læser det, så døjer jeg med noget af det samme. Særligt efter en omgang bænk, men i øvelser som chins osv. mærker jeg ikke noget til det :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Hehe ... vi prøver igen.

Jeg mener smerte ved albuebenet (ulna) omkring krysningen med spolebenet (radius).  :smile:

Måske skulle jeg bare tage et billede?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. Radius krydser ikke ulna når tommelen vender opad :tongue: Det kunne godt lyde som et problem med en håndleds/fingerfleksor (bøjer). Hvordan holder du på stangen? Klemmer du hårdt om den eller ligger du mere afslappet?

Hvis du gør det til en vane at klemme hårdt hver gang du træner, kan de små muskler i underarmen muligvis være let overanstrengte :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe ... vi prøver igen.

Jeg mener smerte ved albuebenet (ulna) omkring krysningen med spolebenet (radius).  :smile:

Måske skulle jeg bare tage et billede?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. Radius krydser ikke ulna når tommelen vender opad :tongue: Det kunne godt lyde som et problem med en håndleds/fingerfleksor (bøjer). Hvordan holder du på stangen? Klemmer du hårdt om den eller ligger du mere afslappet?

Hvis du gør det til en vane at klemme hårdt hver gang du træner, kan de små muskler i underarmen muligvis være let overanstrengte :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

JL --> Her er et billede af stedet, hvor smerten optræder. Du har ret i, at jeg ofte klemmer meget hårdt om stangen, når jeg træner. Men det lyder underligt, at det skulle være de små muskler, da smerten kun kommer efter bestemte øvelser som bænkpres, hammer curls og dips, men ikke chins eller skulderpres.

post-3384-1116248944_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det på nøjagtig samme måde i den ene underarm når jeg træner curl (men ikke så meget ved hammer curls), når jeg træner dips og nogle gange også bænkpres. Det kommer efter en uges tid eller 2 hård træning og forsvinder igen efter en uges pause.

Smerten er specielt slemt hvis jeg trykker på det rigtige punkt hvilket er lige på knoglen fra der hvor pilen er på ovenstående billede.

Min løsning har indtil nu været ikke at træne dips så meget og kun lave hammer curls ved lav intensitet. Det kommer kun i bænkpres, når problemer allerede er der fra den andre øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Uden at have dig mellem fingerene kommer vi ikke meget tættere end et gæt :wink:

Men stedet er cirka ved udspringet af de dybe fingerbøjere.

Hvordan det lige hænger sammen er lidt svært at sige - den eneste sammenhæng kunne være, at ved de problematiske øvelser har du måske vippet håndleddet mere bagover? (Mere stræk på de dybe bøjere - som går ud til yderste fingerled)

Det er derfor muligvis en irritationstilstand ved disses udspring - og det behandles jo konservativt (RICE)

Prøv at undgå belastning med bagoverbøjet håndled :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share