Skummetmælk VS Proteinpulver


No.1
 Share

Recommended Posts

Hejsa, jeg er en dreng på 16 år... Som har trænet siden februar måned...

Efter hver træning har jeg drukket en liter Skummetmælk, som jeg synes har givet rigtig gode resultater indtil videre..!

Har gået og tænkt på at investere i noget proteinpulver..! :pumpin:

Mit spørgsmål er, "Hvor meget bedre er proteinpulver..???"

Edited by No.1
Link to comment
Share on other sites

Tja, det hele afhænger af hvordan du ellers spiser :4mewantfood:

Nej, proteinpulver er bedre idet det jo indeholder væsentlig mere protein end skummetmælk. Dog er en hel liter mælk ikke at kimse ad, da det jo indeholder ca. 35 g. protein. Der er stor forskel på kvaliteten af protein, men det er jo lidt en anden snak - og desuden koster proteinpulveret mere end mælken. Det må være en prioritering på kvalitet, effektivitet og pris.

jp :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ingen expert!

Men jeg vil sige at protien pulver er meget bedre, da der er meget mere protien pr 100 gram end der er i skummemælk.

Det er vidst os en anden form for protein.. (mener jeg :))

<{POST_SNAPBACK}>

Okay..! ved godt at protein indholdet i proteinpulver er langt højere end skummetmælk, men har læst at 35g protein er det optimale efter træning... Så hvis jeg drikker en liter skummetmælk med 3,5g pro pr 100g.. er vel det samme som hvis jeg drikker 100 milliliter proteinshake med 35g pro pr 100g..!? eller hvad

Edited by No.1
Link to comment
Share on other sites

Altså ved at bruge proteinpulver som f.eks: Whey protein, får du noget protein som bliver hurtigere optaget end proteinet fra skummetmælken.

Og når du tager proteinpulver blandes der oftest hurtigtoptagelige kulhydrater i, hvilket der ikke er i mælk.

Så ved at drikke en ordentlig proteinshaker får du hurtigtoptageligt protein og hurtigtoptageligt kuldhyrat - og det er derfor mere effektivt end mælk.

Men træner du ikke seriøst er der ingen nævnværdig forskel.

Link to comment
Share on other sites

Altså ved at bruge proteinpulver som f.eks: Whey protein, får du noget protein som bliver hurtigere optaget end proteinet fra skummetmælken.

Og når du tager proteinpulver blandes der oftest hurtigtoptagelige kulhydrater i, hvilket der ikke er i mælk.

Så ved at drikke en ordentlig proteinshaker får du hurtigtoptageligt protein og hurtigtoptageligt kuldhyrat - og det er derfor mere effektivt end mælk.

Men træner du ikke seriøst er der ingen nævnværdig forskel.

<{POST_SNAPBACK}>

Man kunne måske kombinere skummetmælken med proteinpulveret. Hvis du indtager ren protein som eks. "WHEY 80" - rigtig god, plejer jeg at blande det med skummetmælk, lidt kakao (grundet kulhydraterne), ca. 4 isterninger og så en tur i blenderen. Det giver en dejlig mæthed efter anstrengelserne. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey No.1

Proteinet i mælk er 80% kassein (langsomt optageligt) og 20% valle (hurtigt optageligt). Derfor foretrækker de fleste at tage proteinpulver efter træning, som er lavet af valle (whey), da det er vigtigt at kroppen har nok protein til rådighed efter træningen.

Men hvor stor forskel der er i praksis på at drikke en liter skummetmælk, eller tage en proteinshake, ved jeg ikke. Men det kommer også an på hvad du ellers spiser i løbet af dagen, hvis du sørger for at få masser af langsomt optageligt protein i timerne op til træningen, tror jeg måske ikke forskellen er så stor, da kroppen formentligt hele tiden har godt med protein at arbejde med.

Jeg mener, det vigtigste er at få nok med kvalitets protein fordelt over hele dagen, men det var jo ikke det du spurgte om :tongue: Dog vil jeg ikke selv undvære den formentlige fordel, ved at indtage hurtigt optageligt protein efter træning, selvom det måske er småting. Og protein pulver er jo ved at være ligeså billigt som mælk, så jeg ser ingen grund til at vælge mælken.

mvh Jones

Link to comment
Share on other sites

Tja, det hele afhænger af hvordan du ellers spiser  :4mewantfood:

Nej, proteinpulver er bedre idet det jo indeholder væsentlig mere protein end skummetmælk. Dog er en hel liter mælk ikke at kimse ad, da det jo indeholder ca. 35 g. protein. Der er stor forskel på kvaliteten af protein, men det er jo lidt en anden snak - og desuden koster proteinpulveret mere end mælken. Det må være en prioritering på kvalitet, effektivitet og pris.

jp  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er der efterhånden ikk meget forskel på proteinpulver og mælk, jeg har 80 gram protein for ca 10kr.. det tror jeg ikk du kan klare med mælk

Link to comment
Share on other sites

Hey No.1

Proteinet i mælk er 80% kassein (langsomt optageligt) og 20% valle (hurtigt optageligt). Derfor foretrækker de fleste at tage proteinpulver efter træning, som er lavet af valle (whey), da det er vigtigt at kroppen har nok protein til rådighed efter træningen.

Men hvor stor forskel der er i praksis på at drikke en liter skummetmælk, eller tage en proteinshake, ved jeg ikke. Men det kommer også an på hvad du ellers spiser i løbet af dagen, hvis du sørger for at få masser af langsomt optageligt protein i timerne op til træningen, tror jeg måske ikke forskellen er så stor, da kroppen formentligt hele tiden har godt med protein at arbejde med.

Jeg mener, det vigtigste er at få nok med kvalitets protein fordelt over hele dagen, men det var jo ikke det du spurgte om :tongue: Dog vil jeg ikke selv undvære den formentlige fordel, ved at indtage hurtigt optageligt protein efter træning, selvom det måske er småting. Og protein pulver er jo ved at være ligeså billigt som mælk, så jeg ser ingen grund til at vælge mælken.

mvh Jones

<{POST_SNAPBACK}>

Takker for svaret Jones.! så er det bare lige at få overtalt far og mor om at det ikke bliver min undergang.! hehe... er nok det sværeste ved det hele.! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share