Kommentarer til pige fullbody


naked
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

min kæreste har bestemt sig for at træne mere seriøst og har spurgt mig hvad jeg synes. Jeg har fortalt hende at hun ikke skal være bange for at blive for "stor" og at hun heller ikke skal være bange for at køre det hun betegner som "mande-øvelser", og så skal hun træne med en vis intensivitet...

Kort sagt har jeg givet hende et fullbodyprogram som hun træner 2-3 gange om ugen, med indlagt progresion. Programmet er som følger:

squat 2x8

lunges 2x8

bænkpres 2x8

skrå bænkpres 2x8

dødløft 2x8

bent over barbell rows 2x8

chin ups 2X(det hun kan)

dumbell side laterals 2x8

dips(det hun kan)

biceps curl 2x8

mave

Jeg kunne godt tænke mig lidt kritik på dette program.

Er bange for at der er for mange øvelser og dermed lidt overkill. Eksempelvis er lunges vel ikke så nødvendige når hun kører squat? (hun insisterede bare på at få lunges med!) og er det "overflødigt" med dips og biceps curls? etc.

Det skal siges at hun har en vis grundform, da hun har trænet i et par år (dog har det været med en lidt for lav intensitet og andre mangler...)

Hendes mål er at få en mere markeret krop (så kan hun jo cutte senere hvis det er nødvendigt :wink: )

Håber I er venlige at komme med konstruktiv kritik her!

Link to comment
Share on other sites

Vejen mod en mere markeret krop er cutning :smile:

Der er et problem med dips og chinups - hvis hun kun kan tage få gentagelser, så forkuller hun sit CNS totalt ved at køre så tungt 2-3x ugentligt :smile:

Hun kan køre dem assisted med maskine, hvis en sådan findes i centeret, eller med hjælper.

PS: Jeg forstår ikke hvad folk ser i lunges?

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Som du selv er inde på læner programmet sig op ad at være overkill, og i kan med fordel ændre lidt på øvelsesvalget. Med udgangspunkt i det program du nævner, vil jeg foreslå disse modificeringer:

Squat

Dødløft

bænkpres

Military-pres

Bent over-barbell-rows

Chin-ups

Dips

Mave

Voila!

Rækkefølgen af øvelserne kan fastlægges lidt efter smag og behag, så længe squat og dødløft ligger først.

Link to comment
Share on other sites

Som du selv er inde på læner programmet sig op ad at være overkill, og i kan med fordel ændre lidt på øvelsesvalget. Med udgangspunkt i det program du nævner, vil jeg foreslå disse modificeringer:

Squat

Dødløft

bænkpres

Military-pres

Bent over-barbell-rows

Chin-ups

Dips

Mave

Voila!

Rækkefølgen af øvelserne kan fastlægges lidt efter smag og behag, så længe squat og dødløft ligger først.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er næsten enig med dig. Blot vil jeg foreslå, at hun skifter mellem squat og dødløft og ikke laver dem begge på samme dag. Dels fordi hun er nybegynder og dels fordi det bliver usandsyneligt hårdt, når hun kommer op nær sit max. Det samme med BB rows og chins.

Så derfor:

Squat/Dødløft

bænkpres

Military-pres

Bent over-barbell-rows/Chin-ups

Dips

+ Mave-tam-tam

Så har hun fem frække + mave. Simpelt, effektivt og smukt som kun et old school program kan være.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Som du selv er inde på læner programmet sig op ad at være overkill, og i kan med fordel ændre lidt på øvelsesvalget. Med udgangspunkt i det program du nævner, vil jeg foreslå disse modificeringer:

Squat

Dødløft

bænkpres

Military-pres

Bent over-barbell-rows

Chin-ups

Dips

Mave

Voila!

Rækkefølgen af øvelserne kan fastlægges lidt efter smag og behag, så længe squat og dødløft ligger først.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er næsten enig med dig. Blot vil jeg foreslå, at hun skifter mellem squat og dødløft og ikke laver dem begge på samme dag. Dels fordi hun er nybegynder og dels fordi det bliver usandsyneligt hårdt, når hun kommer op nær sit max. Det samme med BB rows og chins.

Så derfor:

Squat/Dødløft

bænkpres

Military-pres

Bent over-barbell-rows/Chin-ups

Dips

+ Mave-tam-tam

Så har hun fem frække + mave. Simpelt, effektivt og smukt som kun et old school program kan være.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Enig som altid med Hr K, tør sgu ikk andet med den kone han render rundt med :laugh:

Hvis man endelig vil have squat og dødløft samme dag, hvad jeg iøvrigt hverken syntes er nødvendigt eller optimalt, så syntes jeg bestemt ikk de skal ligge lige efter hinanden...

Derudover ville jeg hvis vi tager Hr K's program som eksempel køre øvelserne så der på skift var en presse øvelse og en trække øvelse, giver mere tid til at musklerne kan nå at restituere sig og dermed arbejde hårdere.

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt: jeg har skrevet at hun kører 2x8....hun siger dog at hun oftest kører 3x5....

hvad siger I til det? hvor meget forskel er der i grunden? altså færre gentagelser mere styrke-orientering, men gør det sig gældende her, hvor forskellen ikke er så stor???

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt: jeg har skrevet at hun kører 2x8....hun siger dog at hun oftest kører 3x5....

hvad siger I til det? hvor meget forskel er der i grunden? altså færre gentagelser mere styrke-orientering, men gør det sig gældende her, hvor forskellen ikke er så stor???

<{POST_SNAPBACK}>

Mener du 2 reps af 8 sæt eller omvendt? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt: jeg har skrevet at hun kører 2x8....hun siger dog at hun oftest kører 3x5....

hvad siger I til det? hvor meget forskel er der i grunden? altså færre gentagelser mere styrke-orientering, men gør det sig gældende her, hvor forskellen ikke er så stor???

<{POST_SNAPBACK}>

Mener du 2 reps af 8 sæt eller omvendt? :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg mener 2 sæt af 8 reps og 3 sæt af 5 reps.... hun vil både være stærkere men også have mere synlige muskler... Jeg har sagt at hun skal cutte for at få tydligere markeringer, men hvis hun skal opbygge lidt muskelmasse og blive stærkere, hvad er så bedst af de 2 muligheder jeg har nævnt?

Selv mener jeg at 2x8 må være fint for hende. Hvad siger I?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener 2 sæt af 8 reps og 3 sæt af 5 reps.... hun vil både være stærkere men også have mere synlige muskler... Jeg har sagt at hun skal cutte for at få tydligere markeringer, men hvis hun skal opbygge lidt muskelmasse og blive stærkere, hvad er så bedst af de 2 muligheder jeg har nævnt?

Selv mener jeg at 2x8 må være fint for hende. Hvad siger I?

<{POST_SNAPBACK}>

2 x 8 er nok fint til at begynde med. Så har hun også overskud til at få teknikken på plads inden hun begynder med den tunge træning og de lave rep.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share