Skæv overkrop?


Jesper Jensen
 Share

Recommended Posts

Hej alle med-motions-tosser :)

Jeg er helt ny her på forum, men har læst med i smug, i et godt stykke tid..

Jeg har før i tiden været meget well-shaped, men i forbindelse med for meget

stille-sidende arbejde, for god mad mv., har jeg desværre fået lidt ekstra ballast.

Jeg har nu trænet i 2-3 måneder (træner mandag, onsdag og fredag inden at jeg smutter på job..)

Alt er fint, jeg taber en masse fedt, får mere mærkerede muskler og fastere lår/overkrop, samt den u-undværlige six-pack.. (naturligvis kombineret med sund kost, ikke sygeligt, er stoppet med sodavand, pizza osv..)

Jeg har dog et lille problem.. - Når jeg står foran spejlet og slapper af, så

er min højre del af overkrop (skulder, bryst mv.) ca 1½ cm lavere end den

venstre..??

Er det bare en medfødt svaghed, eller træner jeg forkert??

Jeg har ikke ondt nogle steder, kun ømme muskler, men det er vel bare i

følge af træningen eller??

Håber på et svar + en masse gode råd mv. i fremtiden

Mvh

Jesper Jensen

Ps. hvad er tricket med de sidste små-deller fra navlen og 5 cm ned??

Link to comment
Share on other sites

Det kan skyldes genetikken, eller det kan være lidt "start vanskeligheder". Hvis det er sidstenævnte tilfælde, vil det forhåbentlig udligne sig rimelig med tiden.

"Tricket" er at du bibeholder et dagligt kalorieunderskud, som gør at du langsomt vil komme af det.... -også de sidste "små-deller" ved navlen

Fortsat go dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dog et lille problem.. - Når jeg står foran spejlet og slapper af, så

er min højre del af overkrop (skulder, bryst mv.) ca 1½ cm lavere end den

venstre..??

Er det bare en medfødt svaghed, eller træner jeg forkert??

Jeg tror det mest sandsynlige er en medfødt "svaghed". Det er forskelligt hvor symmetriske folk er. Men det KAN jo godt være at du bruger den højre del af kroppen mindre når du træner pga dårlig teknik. Vi kan ikke vide det, så det ville nok være en god ide at få nogle med lidt forstand på den slags til at kigge på din teknik. Du dog burde kunne forhindre at det er tilfældet ved at lave øvelser hvor du bruger højre og venstre side uafhængigt af hinanden, enten i form af øvelser med håndvægte i stedet for stang, eller ganske enkelt øvelser hvor du kun træner én side af gangen - og så naturligvis lader den svageste side bestemme hvor meget vægt og hvor mange reps du tager.
Ps. hvad er tricket med de sidste små-deller fra navlen og 5 cm ned??

Der er desværre ikke noget trick. Ofte er det bare der kroppen sidst smider fedtet. Jeg mener i hvert fald at crawdaddy, der har stillet op i BB har skrevet, at han så at sige mistede fedtet oppefra og ned, da han cuttede op til en konkurrence.

Jeg er selv igang med et tilsvarende projekt (dog ikke helt ned til en BB-fedtprocent) og det er tydeligt at fedtet på overkroppen ryger først, imens spækket på røven og lår hænger i :dry: .

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Arnold>Nu prøvede jeg lige at stille mig ved dørkarmen, højre hoftenogle sidder rigtigt nok i en anden højre end den venstre..

Er det bare noget jeg skal leve med?

MaxPower>Træner normalt med begge arme samtidigt, det er kun når

jeg står med håndvægten (har kun én) herhjemme at jeg bruger dem

uafhængigt af hinanden..

Vuffi>Jeg må se om de ikke kommer væk ved normal træning, jeg vil ikke

"pine" mig selv med "for lidt mad"

Pt. spiser jeg

Morgen:

Havregryn, rosiner og skummetmælk

kl. 10:

Et ævle :)

Frokost:

Groft rugbrød med magert pålæg

kl. 15:

Noget frugt, til tider ikke noget..

Aftensmad:

Nogle gange bare havregryn, og eller noget kylling/æg/rejer i salat

(er 23 og og er lige blevet single, så det er ikke motivationen der er højest til

at lave mad)

Drikker normalt noget protein-drik efter træning..

Der er én stor fordel, jeg spiser SLET ikke slik (og har ikke gjort det i 8 år),

dog kan jeg godt lide lidt god mad til tider, specielt når jeg er ude med "min-forhåbenligt-nye-kæreste" :)

Jeg gider ikke at spise "for lidt", for så ved jeg at min lyst til alt det her forsvinder

Må bare motionstræne lidt mere, så jeg kan komme af med fedtet..

Edited by Jesper Jensen
Link to comment
Share on other sites

Arnold>Nu prøvede jeg lige at stille mig ved dørkarmen, højre hoftenogle sidder rigtigt nok i en anden højre end den venstre..

Er det bare noget jeg skal leve med?

<{POST_SNAPBACK}>

svært at vurdere

Mit ene ben er ½ cm korter en det andet, jeg var til en fysioterapeut som 12 år, han vurderet at jeg bare skulle leve med det, hvad jeg har gjort siden, da kroppen vænner sig til skævheden, ellers er det muligt at bruge et fodindlæg i ALLE ens sko for at kompensere for skævheden , dog noget jeg personligt syndes er for besværligt

Havde en snak med en fyr nede i centret, hvis ene ben var hele 1½ cm :blink: korter en det andet, han brugte heller ikke fod indlæg.

Du kan prøve foran spejlet at sætte den ene fod på en tynd bog /hæfte, og se om hoften retter sig op

hvis det er slemt så få en snak med din læge eller fysioterapeut

held og lykke med den skæve krop :smile:

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Arnold>Det må jeg prøve...!

Så længe at det ikke generer, så gør det jo ikke så meget..

Nu er jeg ikke mere end 23år, mon det kommer til at genere om 20år??

<{POST_SNAPBACK}>

ham med 1½ cm for korte ben var 45år, så...

PS

Jeg vil nødig komme med noge konklusioner, lad evt en fagmand se på det

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja smut til din læge, evt. en fys.

Jeg har oplevet da jeg trænede meget; at jeg trænede den ene side mere end den anden pga. nogle spændinger i ryggen. Oplevede også det fænomen med at være ligesom skæv i kroppen. Er ellers rimelig symetrisk. Efter jeg fik strukket det ud (hos en fys), og bibeholdte udstrækningen regelmæssigt løste problemet sig.

Mvh Lars

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share