Lidt for meget mave.. hjælp


Drazul
 Share

Recommended Posts

Som den 19-årige knægt jeg er, er jeg blevet den ulykkelige ejer af en mindre dunk på maven. Og da det jo er ved at blive godt vejr kunne jeg godt tænke mig at få en lidt mere lækker form på maven.

Kort sagt, hvad kan jeg gøre for at komme af med maven? Jeg løber, laver arm- og mavebøjninger, syntes ikke rigtig der sker noget. Har været igang siden jul.

Edited by Drazul
Link to comment
Share on other sites

Du skal indtage færre kalorier end du forbruger - plain and simple. "CUTS" er en udmærket artikel om emnet.

Mit bud er, at du mangler at få styr på din kost. Måske burde du også øge din løbetræning og supplere med mere styrketræning - både for fedttab og generelt velvære i øvrigt.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt er der 2 muligheder:

indtag færre kalorier end du gør nu eller bevæg dig mere

(eller endnu mere smart, brug begge metoder)

Du bliver nødt til at tage et kritisk syn på din kost og dine motionsvaner.

hvor høj er du og hvor meget vejer du??

Link to comment
Share on other sites

Du skal også huske, det er ikke lige meget om du lige har spist før du løber.

Løber du lige efter du har spist, er der større chance for side-stik. Og Din krop kan ikke forbrænde ordenligt, da den stadig har gang i det, der ligger i maven sækken.

For nogle år siden, havde jeg også en lille badering om maven.

Jeg har prøvet følgende metoder og havde stor succe med begge.

Løb når du står op, før morgen maden. Det kan være meget hårdt at løbe på tom mave, men det er effektivt. (sådan gør jeg selv lige for tiden)

-eventuelt; lær at sjippe til de morg'ner med dårligt vejr.

Cirka 1½ time før du går i seng (selvfølgelig alt efter hvor sent du går i seng) LØB!

Hvis du spiser kl 18 f. eks. Så ville kl 21:30 være et godt tidspunkt at løbe på.

Du har ikke helt tom mave, men din krop har fordærvet det meste af din aftens mad.

En tommelfinger regl jeg fik af "min" intruktør. Vent altid mindst til 3 timer efter du har spist, med at løbe.

Da jeg gjorde det på denne måde, tabte jeg 8kg og steg 7½kg i bænk inde for cirka 3 måneder. Så det er ikke umuligt at tabe sig og blivere stærkere. Jeg drak som regel en protein shake når jeg kom hjem, eller et stort glas mælk.

Så den allerede nævnte artikel "cuts" læs den.

Jeg kør ikke helt efter den, da jeg ikke... ja nu kommer det store fy ord... gider at tælle alt hvad jeg spiser.

Jeg spiser bare havregryn eller 2 stk rugbrød og en protein shake om morgenen.

Samme med middags maden. Dog ingen protein shake, med mindre jeg skal over at træne inden for en time efter.

Aftens maden, den er jeg så ikke for god til... Dog spiser jeg kun få katofler med køden, og er sparsom på sovsen.

Jeg taber mig stadig, dog ikke så meget da jeg har skåret ned på variheden af mit løb, da jeg ikke må tabe mig ret meget mere.

Jeg vil lige sige, hvis du ikke træner i motions center, vil jeg ikke anbefalde at du drikker protein shakes. Da din krop muligvis ikke rigtig kan bruge den ekstra protein til noget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share