Dødløft - Hjælp med teknik


Mexican
 Share

Recommended Posts

Har søgt forummet godt igennem for at finde folk med samme problemstilling som mig ;( Desværre uden held.

Skal først siges at jeg er 1.91 og har desværre relativt korte arme i forhold til mine højde. Når jeg skal ned i udgangspositionen, har jeg store problemer med at stå korrekt. For overhovedet at kunne nå stangen skal mine lår næsten ned i vandret, hvilken jo er ukorrekt. For det andet ligger hele min overkrop ned over mine lår. Så hele min kropsstilling peger nedaf og mit indtryk er at lårene skal være et godt styk over vandret, samtidig med at man har en ret ryg, som så skal pege let opaf. Hvis dette er den korrekte startposition, tror jeg desværre jeg vil få en del problemer med DL :sneaky2: Stangen ligger simpelthen for langt væk fra mig.. Håber i har et par guldkorn som kan hjælpe mig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Har læst alverdens forskellige DL artikler :bigsmile:

Hammerstrength:

Mener du så at jeg skal starte med vægten lidt over jorden og ikke gå helt ned til jorden i hver rep? På den måde ville jeg ihvertfald kunne stå ordenligt, men så er der bare ikke så meget DØDløft over det :blush:

Link to comment
Share on other sites

Har læst alverdens forskellige DL artikler :bigsmile:

Hammerstrength:

Mener du så at jeg skal starte med vægten lidt over jorden og ikke gå helt ned til jorden i hver rep? På den måde ville jeg ihvertfald kunne stå ordenligt, men så er der bare ikke så meget DØDløft over det  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvilket mærke udstyr dødløfter du med? Jeg ved hver gang jeg skal dødløfte med andet end Eleiko eller Leoko, f.eks technogym udstyr bliver jeg nød til at løfte fra 2 10kg's skiver for at få den normale højde.

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke hvad mærke det er, men det kunne sagtens være problemet. Vil prøve det med skiverne næste gang :4thumbup: Så tjekker jeg også lige mærket, så jeg er sikker på at det er dem som er problemet og ikke mig :bigsmile:

Edited by Mexican
Link to comment
Share on other sites

Ved ikke hvad mærke det er, men det kunne sagtens være problemet. Vil prøve det med skiverne næste gang  :4thumbup: Så tjekker jeg også lige mærket, så jeg er sikker på at det er dem som er problemet og ikke mig  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er en god idé. Technogym fra gulvet tæller sq som dødløft stående på box næsten, faneme langt ned. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 1.98. og jeg har haft samme problem. Nu er der igen problemmer.

Jeg har løst problemmet, ved at sætte udgangspunktet af dødløftet højere end gulvet. Hvis du forstår hvad jeg mener, en smule over gulvet for ikke at smadre lænden i skæv stilling eller være i en fuldstændig ukontrolerbar position med benene. Den eneste ulempe er at man skal passe vældig meget på sin lænd når du sætter stangen i jorden igen( Men det skal man vist altid når man laver den øvelse :poking: ).

Mener du så at jeg skal starte med vægten lidt over jorden og ikke gå helt ned til jorden i hver rep? På den måde ville jeg ihvertfald kunne stå ordenligt, men så er der bare ikke så meget DØDløft over det

Det virker fint på mig og ja det skulle da gerne tælle som et dødløft. Man behøver jo ikke gøre alt efter bogen hvis ens kropsstatur er lidt anderledes en den gængse. Faktisk rent principielt en sådan her mere styrkerne for lænden.

Eneste problem er eksplosive sæt når dødløftet udføres sådan her.

God trænning :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hammerstrength:

Mener du så at jeg skal starte med vægten lidt over jorden og ikke gå helt ned til jorden i hver rep? På den måde ville jeg ihvertfald kunne stå ordenligt, men så er der bare ikke så meget DØDløft over det  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det lyder ikke som en god ide. Vægten skal ned og ligge død.

Læg nogle skiver/kasser/skamler/mennesker whatever nedenunder skiverne der sidder på stangen, for at hæve stangen. Så skal du ikke så dybt ned for at lægge stangen død/hente den.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er her at din kropsbygning tilsyneladende ikke er så god til dødløft. En der er bygget til dødløft og en der ikke er bygget til dødløft kan jo aldrig få den samme pæne udgangs position, men nogle har gerne en tendens til at rose ham der er bygget til dødløft for at have en super fin teknik og så modsat med ham der ikke er.

Nu ved jeg ikke hvad dine mål er, men hvis det er at blive god til øvelsen og løfte mangfe kg, kunne det hjælpe at prøve sumo.

jeg er selv mere squat og bænkpress proportioneret(korte lårben, korte arme, lang ryg), og bruger sumo :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share