CUTTE...


wasabi
 Share

Recommended Posts

Ja jeg fik ikke lige så meget masse på i løbet af vinteren som jer gerne ville have haft.... :sneaky2:

Men selvom jeg ikke har specielt meget masse, vil jeg alligevel gerne være cuttet til sommer. :bigsmile:

Jeg har en fedt% på omkring ca. 14, hvornår skal jeg begynde...?

Ville rigtig gerne ned på ca. 7%, mon det kan lade sig gøre..?

Her er lige et lille billede, så der er noget at sammenligne teksten med...

post-3336-1104929102.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg fik ikke lige så meget masse på i løbet af vinteren som jer gerne ville have haft....
you and me both mister :unhappy: men så er det jo godt, at vinteren ikke er slut endnu :showoff:
Jeg har en fedt% på omkring ca. 14, hvornår skal jeg begynde...?

hvis du kender din vægt, og ved hvor mange kcal du vil spare om dagen, kan du jo regne lidt på, hvor lang tid det tager at nå ned på 7% :)

Ville rigtig gerne ned på ca. 7%, mon det kan lade sig gøre..?

selvfølgelig kan det det. Det kræver bare en fornuftig fremgangsmåde og en god portion vilje. Held og lykke med det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange kcal. ville det være optimalt at være i underskud med om dagen??

jeg plejer at sigte efter ca. 20% af vedligeholdelse, men når man kommer langt ned i fedtprocent, tror jeg det er en god ide at spise en anelse mere. Det gjorde jeg ikke sidste sommer og mistede en del styrke/muskler, men i år skal det være anderledes :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg fik ikke lige så meget masse på i løbet af vinteren som jer gerne ville have haft.... :sneaky2:

Men selvom jeg ikke har specielt meget masse, vil jeg alligevel gerne være cuttet til sommer. :bigsmile:

Jeg har en fedt% på omkring ca. 14, hvornår skal jeg begynde...?

Ville rigtig gerne ned på ca. 7%, mon det kan lade sig gøre..?

Her er lige et lille billede, så der er noget at sammenligne teksten med...

<{POST_SNAPBACK}>

Har du en fedt procent på 14 på det billede der ? (Bare af nysgerrighed for at jeg kan sammenligne med mig selv)

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg fik ikke lige så meget masse på i løbet af vinteren som jer gerne ville have haft.... :sneaky2:

Men selvom jeg ikke har specielt meget masse, vil jeg alligevel gerne være cuttet til sommer. :bigsmile:

Jeg har en fedt% på omkring ca. 14, hvornår skal jeg begynde...?

Ville rigtig gerne ned på ca. 7%, mon det kan lade sig gøre..?

Her er lige et lille billede, så der er noget at sammenligne teksten med...

<{POST_SNAPBACK}>

Har du en fedt procent på 14 på det billede der ? (Bare af nysgerrighed for at jeg kan sammenligne med mig selv)

<{POST_SNAPBACK}>

Vil nærmere vurdere det til 12%.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg fik ikke lige så meget masse på i løbet af vinteren som jer gerne ville have haft.... :sneaky2:

Men selvom jeg ikke har specielt meget masse, vil jeg alligevel gerne være cuttet til sommer. :bigsmile:

Jeg har en fedt% på omkring ca. 14, hvornår skal jeg begynde...?

Ville rigtig gerne ned på ca. 7%, mon det kan lade sig gøre..?

Her er lige et lille billede, så der er noget at sammenligne teksten med...

<{POST_SNAPBACK}>

Har du en fedt procent på 14 på det billede der ? (Bare af nysgerrighed for at jeg kan sammenligne med mig selv)

<{POST_SNAPBACK}>

Vil nærmere vurdere det til 12%.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ville nu mene vi skal ned omkring 10-11%

Link to comment
Share on other sites

Ja nu er vi jo en del som snart skal til at cutte ovenpå julens herligheder...

Ved godt der er været uttalige tråde om emnet, men måske det ville være dejligt at høre nogle "kloge hoveders" bud på, hvordan en "moderat-cutte-uge" kunne foregå?

... Altså vi snakker moderat cutning, som gør en fit til sommeren..

Hvilke træningspas & motionspas skal man køre, og hvilke dag og mellemrum?

Hvad skal man spise, og hvornår skal man spise dette?

.... Igen ved jeg godt det er svært og individuelt osv., men en "ca.-plan" tror jeg ville gavne mange her op til sommeren.

\\

Link to comment
Share on other sites

Snakker vi Tanita elektronisk måler vil jeg ikke engang mene at den kan bruges til retningssnor!!!! Det eneste anvendelige formål til sådan en ville være at smide i nakken på den lokale stupide fitness instruktør.... :nissetunge:

Ej spøg til side, grunden til jeg siger det er at jeg engang brugte sådan en, og det var faktisk direkte demotiverende, tabte over 20cm om livet, men gik fra 22 -> 18,9% på måleren... De er ikke en skid værd i min bog.

Kan huske at Ole Jensen til en fitness konkurrence engang fik målt hans fedt%, på en af de større Tanita maskiner, til 14% - på konkurrence dagen.... :)

Link to comment
Share on other sites

Snakker vi Tanita elektronisk måler vil jeg ikke engang mene at den kan bruges til retningssnor!!!! Det eneste anvendelige formål til sådan en ville være at smide i nakken på den lokale stupide fitness instruktør....  :nissetunge:

Ej spøg til side, grunden til jeg siger det er at jeg engang brugte sådan en, og det var faktisk direkte demotiverende, tabte over 20cm om livet, men gik fra 22 -> 18,9% på måleren... De er ikke en skid værd i min bog.

Kan huske at Ole Jensen til en fitness konkurrence engang fik målt hans fedt%, på en af de større Tanita maskiner, til 14% - på konkurrence dagen.... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, og Ole fedtprocent har svinget mellem 5 og 7 de senste 10 år. Aldrig over det. No joke... Kan huske ham helt tilbage fra 96'.

Link to comment
Share on other sites

Du træner vist i Hard Work Nørrebro, og der er deres fedtprocentmålet noget bras, den er ikke engang særlig god som rettesnor, det er i hvert fald min erfaring.

Ud fra billedet vil jeg da også håbe at din fedtprocent er lavere end 14%, for ellers tør jeg ikke tænke på min. Men jeg ville ikke cutte foreløbig, hvis jeg var dig.

Link to comment
Share on other sites

Du træner vist i Hard Work Nørrebro, og der er deres fedtprocentmålet noget bras, den er ikke engang særlig god som rettesnor, det er i hvert fald min erfaring.

Ud fra billedet vil jeg da også håbe at din fedtprocent er lavere end 14%, for ellers tør jeg ikke tænke på min. Men jeg ville ikke cutte foreløbig, hvis jeg var dig.

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Chris...

Yes der træner jeg nemlig, det gør du jo også... :4thumbup:

Hvornår ville så være optimalt for mig at starte med at cutte..??

Link to comment
Share on other sites

Wasabi:

Hvis du vejer 75 kg og har en fedtprocent på 14% - så skal du cirka smide 5 1/2 - 6 kg fedt - men jeg tror som chris dog også at din fedtprocent er noget lavere, men skal ikke kunne sige det, der kan gemme sig fedt andre steder end lige på overkroppen - ergo at kg antallet nok er lidt lavere.

Men, hvis du satster på at du med din diæt i snit kan smide 500 gram fedt om igen, så taler vi altså om ca. 3 mdr.'s diæt udfra de tal du har givet - hvilket passer fint med at det er noget du kan begynde at overveje i april.

At du ikke kan forvente 500 gram tab i slutningen af diæten, og at du kan forvente lidt højere tab i starten burde udligne det således at de 3 mdr passer meget godt hvis du har en lidt lavere fedtprocent.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Ud fra billedet vil jeg da også håbe at din fedtprocent er lavere end 14%, for ellers tør jeg ikke tænke på min. Men jeg ville ikke cutte foreløbig, hvis jeg var dig.
Det var nemlig også min tanke.. :smile:
Du træner vist i Hard Work Nørrebro, og der er deres fedtprocentmålet noget bras, den er ikke engang særlig god som rettesnor, det er i hvert fald min erfaring.

Ud fra billedet vil jeg da også håbe at din fedtprocent er lavere end 14%, for ellers tør jeg ikke tænke på min. Men jeg ville ikke cutte foreløbig, hvis jeg var dig.

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Chris...

Yes der træner jeg nemlig, det gør du jo også... :4thumbup:

Hvornår ville så være optimalt for mig at starte med at cutte..??

<{POST_SNAPBACK}>

Altså jeg ville også godt mene at du kan bulke lidt tid endnu.. 2-4mdr ville jeg ikke have nogle problemer med... Men det kommer an på hvor meget fedt du vil rende rundt med!

Ang. træningen under cutte periode kunne det være man skulle læse dette: http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=517831

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg nok ikke den rette at spørge om cutning. Da jeg vil være tilfreds med at nå din nuværende fedtprocent når jeg engang cutter.

Jeg tænkte bare, at du har hverken meget masse eller fedt, så hvorfor ikke vente lidt. Hvis din fedt% falder 7% kommer den vel nærmest til at svare til kragen i konkurrenceform (men det vil din muskelmasse jo ikke gøre).

Men det er jo dine mål, så spørgsmålet er hvor meget fedt kan du leve med, og hvor langt vil du ned til sommer (men der er lang tid til endnu).

Selve fedtprocenten i tal er jo ikke så vigtig og i dit tilfælde gætværk, så at gå efter en bestemt procent er måske i praksis ikke det smarteste.

Link to comment
Share on other sites

Wasabi:

Hvis du vejer 75 kg og har en fedtprocent på 14% - så skal du cirka smide 5 1/2 - 6 kg fedt - men jeg tror som chris dog også at din fedtprocent er noget lavere, men skal ikke kunne sige det, der kan gemme sig fedt andre steder end lige på overkroppen - ergo at kg antallet nok er lidt lavere.

Men, hvis du satster på at du med din diæt i snit kan smide 500 gram fedt om igen, så taler vi altså om ca. 3 mdr.'s diæt udfra de tal du har givet - hvilket passer fint med at det er noget du kan begynde at overveje i april.

At du ikke kan forvente 500 gram tab i slutningen af diæten, og at du kan forvente lidt højere tab i starten burde udligne det således at de 3 mdr passer meget godt hvis du har en lidt lavere fedtprocent.

<{POST_SNAPBACK}>

Mange tak Everlast.. :bigsmile:

Jeg følger så lige de gode råd og starter Marts/april..

Hvis jeg smider 500 gram om ugen, falder min fedtfri masse så også..??

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg smider 500 gram om ugen, falder min fedtfri masse så også..??

Ja det vil den jo utvivlsomt gøre hvis du er i underskud over en længere periode - dvs. du vil selvfølgelig også opleve et muskelmassetab - hvorfor man ikke kan opstille en fin ligning med det korrekte regnestykke.

Fedtprocentmålingen er derfor god at have for at se hvad der rent faktisk sker under diæten - men hvis spejlet siger det spiller, er det jo principielt underordnet hvad tallet er.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg nok ikke den rette at spørge om cutning. Da jeg vil være tilfreds med at nå din nuværende fedtprocent når jeg engang cutter.

Jeg tænkte bare, at du har hverken meget masse eller fedt, så hvorfor ikke vente lidt. Hvis din fedt% falder 7% kommer den vel nærmest til at svare til kragen i konkurrenceform (men det vil din muskelmasse jo ikke gøre).

Men det er jo dine mål, så spørgsmålet er hvor meget fedt kan du leve med, og hvor langt vil du ned til sommer (men der er lang tid til endnu).

Selve fedtprocenten i tal er jo ikke så vigtig og i dit tilfælde gætværk, så at gå efter en bestemt procent er måske i praksis ikke det smarteste.

<{POST_SNAPBACK}>

En fedt% på 7, svarer jo IKKE til kragens konkurrenseform, den er jo så lang nede at den næsten ikke kan måles... :wink:

Ved godt jeg ikke er den som har den vildeste masse...MEGET langt fra... :tongue:

Men jeg er steget 2 kilo siden i sommer og det er fint nok for en rookie som mig... :laugh:

Jeg skal bare så markeret så min spæde krop (det den nu har at fremvise) står tydeligt og klart til sommer.. :wink:

Så jeg kommer til at lige Brad Pitt i FightClub (en som knækker hvis man får en mavepuster)..... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share