Styrkeløft 2005


Comedian
 Share

Recommended Posts

Ja, det har du selvfølgelig ret i. Men på den anden side... Du er jo bekendt med rang-systemet, og synes du ærligt talt at du har gjort dig fortjent til at holde din rang?

Hvornår har du f eks svinet nogen til på mol?`

Jeg er så høj i systemet at jeg ikke behøver at svine nogen. Er trods alt ikke prospect efter jeg var en af de første der fik licens i OBBC. Desuden har det sidst lykkedes mig at få mavesure PM's af Niceman for ikke så længe siden. Så synes nok jeg har gjort mig fortjent til min rang.

<{POST_SNAPBACK}>

Jaja, det er jo nemt at komme og påstå, men er det noget, vi andre har hørt om??

Typisk gamle mennesker... Tror I kan hvile på laubærbladene i stedet for at tage jeres slæb...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, det har du selvfølgelig ret i. Men på den anden side... Du er jo bekendt med rang-systemet, og synes du ærligt talt at du har gjort dig fortjent til at holde din rang?

Hvornår har du f eks svinet nogen til på mol?`

Jeg er så høj i systemet at jeg ikke behøver at svine nogen. Er trods alt ikke prospect efter jeg var en af de første der fik licens i OBBC. Desuden har det sidst lykkedes mig at få mavesure PM's af Niceman for ikke så længe siden. Så synes nok jeg har gjort mig fortjent til min rang.

<{POST_SNAPBACK}>

Jaja, det er jo nemt at komme og påstå, men er det noget, vi andre har hørt om??

Typisk gamle mennesker... Tror I kan hvile på laubærbladene i stedet for at tage jeres slæb...

<{POST_SNAPBACK}>

Det er dog rigtigt nok. Jeg har jo som bekendt den højeste titel i OBBC(Selvudnævnt Ayatollah) og i sin tid gav jeg Troels titlen som Overmullah.

Du adspirerer dog godt efterhånden. Der skal nok blive plads til dig i hierakiet. :wink::devil:

Link to comment
Share on other sites

Er det Frank Hvam der har lært Moos at dødløfte siger du??  :blink:

frankhvam04.jpg

<{POST_SNAPBACK}>

Tjah, det skulle man næsten tro. Ingen andre ville vel sætte en knægt med den kropstatur til andet end at løfte konventionelt....

<{POST_SNAPBACK}>

Nu må du altså snart droppe det. Høje mennesker kan sq også godt blive stærke i sumo, og så længe jeg bliver det, vil det alligevel også have en positiv effekt på min konvetionelle :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu må du altså snart droppe det. Høje mennesker kan sq også godt blive stærke i sumo, og så længe jeg bliver det, vil det alligevel også have en positiv effekt på min konvetionelle  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tjah, i mine øjne er det et af de værste eksempler på dårlig coaching jeg endnu har hørt om....

Link to comment
Share on other sites

Nu må du altså snart droppe det. Høje mennesker kan sq også godt blive stærke i sumo, og så længe jeg bliver det, vil det alligevel også have en positiv effekt på min konvetionelle  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tjah, i mine øjne er det et af de værste eksempler på dårlig coaching jeg endnu har hørt om....

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen, så er det jo godt, at det er mit eget ansvar :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu må du altså snart droppe det. Høje mennesker kan sq også godt blive stærke i sumo, og så længe jeg bliver det, vil det alligevel også have en positiv effekt på min konvetionelle  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tjah, i mine øjne er det et af de værste eksempler på dårlig coaching jeg endnu har hørt om....

<{POST_SNAPBACK}>

Det virker lidt nedgørende at skrive sådan. Moos har sikkert sine gode grunde til det, og det er ikke fordi han er blevet påvirket udefra til at gøre det.

Link to comment
Share on other sites

Nu må du altså snart droppe det. Høje mennesker kan sq også godt blive stærke i sumo, og så længe jeg bliver det, vil det alligevel også have en positiv effekt på min konvetionelle  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tjah, i mine øjne er det et af de værste eksempler på dårlig coaching jeg endnu har hørt om....

<{POST_SNAPBACK}>

Det virker lidt nedgørende at skrive sådan. Moos har sikkert sine gode grunde til det, og det er ikke fordi han er blevet påvirket udefra til at gøre det.

<{POST_SNAPBACK}>

I så fald kunne han jo komme med en god begrundelse til, at han har valgt at løfte sumo...

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke hvor folk vil hen med den konv. vs. sumo dødløftsstil diskussion?

Self. bliver der joket med det, også i OBBC, og det er da meget sjovt, bevares, men nu har indlæggene da godt nok fået en anden karakter end spas.

Vi er da ganske enige om, at konv/sumo dødløftsstil hver især appellerer mere til en bestemt kropstype end en anden i teorien, men at sætte en urokkelig linie op og sige, at lige netop den løftestil kun skal bruges af en bestemt kropstype holder jo ikke.

Med så mange andre ting i hverdagen, vil der altid forekomme anomalier, altså et tilfælde som falder uden for det forventede, som i dette tilfælde Stefan.

Et hurtigt kig på f.eks. VM Vejle 2003, vil man se løftere op gennem vægtklasserne, som bruger en dødløftsstil, der i teorien ikke passer til deres kropsbygning, men de formår stadig at rive en ubegribelig tungt vægt fra jorden.

Der er ingen der skal bilde mig ind, at en VM deltager ikke har kørt teknik, teknik og atter teknik i alle løft, for at finde lige netop det der virker for vedkommende... så vil han/hun sku da skide på at den valgte teknik/løftestil "ikke passer til deres kropsbygning".

Link to comment
Share on other sites

Nu må du altså snart droppe det. Høje mennesker kan sq også godt blive stærke i sumo, og så længe jeg bliver det, vil det alligevel også have en positiv effekt på min konvetionelle  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tjah, i mine øjne er det et af de værste eksempler på dårlig coaching jeg endnu har hørt om....

<{POST_SNAPBACK}>

Det virker lidt nedgørende at skrive sådan. Moos har sikkert sine gode grunde til det, og det er ikke fordi han er blevet påvirket udefra til at gøre det.

<{POST_SNAPBACK}>

I så fald kunne han jo komme med en god begrundelse til, at han har valgt at løfte sumo...

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor skulle jeg dog det? Du bliver jo ved og ved og ved med dit "kropstype"-gejl... Hvorfor skulle jeg så prøve at forklare? Du er jo tydeligt ikke interesseret i at skifte mening.

Forøvrigt helt enig med Baardi :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu ikke alene højden der afgør om man er bygget til den ene elelr anden form. Min bror er 190Cm, måske endda lidt højere, og han egner sig slet ikke til konvetionelt pga. hans vinkler.

Han er bygget med korte lårben og lang overkrop ligesom jeg selv, men bare mere extremt, og så kan han være nok så høj - det er ingen god løsning for ham at løfte konvetionelt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 185 når jeg retter mig op ved baren for at kunne kigge efter servitricens røv. Har lange lårben og en forholdsvist stærk ryg. For mig er Sumo en gave pga. min kyfotiske midtryg + jeg kan udnytte udstyr en voldsom grad.

Jeg er i tvivl om Sumo er det bedste for Moos, men en ting jeg har bemærket er at imens han træner Sumo stiger hans squat betragteligt :raisebrow:

Måske fordi hans lænd restituerer bedre = stærkere squats?

Derudover har Moos altid kæmpet lidt i bunden af konv. her skulle Sumo'en hjælpe ham hvis han vælger at skifte tilbage.

Faktum er at ingen af stilene har fungeret 100% for ham i en rum tid.

Rart du bemærker den ringe coaching, vi har jo voldsom erfaring gennemsnitligt i OBBC og konstruktive indlæg som dine, hjælper altid på vores udvikling i klubben :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

I så fald kunne han jo komme med en god begrundelse til, at han har valgt at løfte sumo...

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor skulle jeg dog det? Du bliver jo ved og ved og ved med dit "kropstype"-gejl... Hvorfor skulle jeg så prøve at forklare? Du er jo tydeligt ikke interesseret i at skifte mening.

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Uden at vide det 100%, har Moos sikkert opfattet dine indlæg som nedladende, hvilket jeg godt kan forstå, da dine indlæg har manglet smileys. Det virker plat, men smileys er nu en ret go måde at vise ironi, gak, spas og løjer.... med mindre vedkommende kender hinanden godt og kan skille snot fra sjov.

på intet tidspunkt er du kommet med en rationel forklaring på, hvorfor du gør som du gør. Og, ja jeg er udemærket klar over, at der kan være masser af gode grunde til at kører løftet på en anden måde end den der virker mest naturlig for din kropsbygning, men det har du endnu ikke været villig til at forklarer.

Hvor vil du hen? Hvorfor er det ikke acceptabelt at argumentere for: Løftet føles godt, jeg har bedre træk i bunden/midtvejs/toppen, jeg får ikke ondt i ryggen etc.

Hvis det bare er det du spørger efter, vil jeg da mene at det er indirekte indforstået, når nu knægten har kørt tekniktræning gennem længere tid og nu arbejder på en stil, som for ham føles godt.

Jeg kan self. tage fejl, så jeg håber da, at Moos vil oplyse os omkring emnet så vi kan få sjælefred.

Link to comment
Share on other sites

Moos har givet mig en forklaring og bedt mig videre bringe den.

Vi ved alle at Moos er stærkest i konventionel. MEN det har Moos sat sig ud over, og dette skyldes simpelthen, at han mener det giver ham nogen fordele i sengen, for han er jo trods alt OBBCs lille spermsilo.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Soooooo wrong!!! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hov, hov. Det er dig der er negativ, unge mand. Jeg har da spurgt dig til det flere gange, og på intet tidspunkt er du kommet med en rationel forklaring på, hvorfor du gør som du gør. Og, ja jeg er udemærket klar over, at der kan være masser af gode grunde til at kører løftet på en anden måde end den der virker mest naturlig for din kropsbygning, men det har du endnu ikke været villig til at forklarer. Men såfremt du ikke kan tage, at man kommer med en smule konstruktiv kritik til din træning fatter jeg ikke, hvorfor du gider bruge tid på logføring på et offenligt board som dette....

<{POST_SNAPBACK}>

Undskyld, hvor er det du kommer med konstruktiv kritik eler spørger? Som jeg læser det, er det bare en lidt ligegyldig kommentar om hobitter. Du må da også være klar over, at der er tæt på uendeligt mange flere grunde til ens dødløftstil end kropstype?? Jeg ved efterhånden godt hvad din indstilling er, men som du nok kunne have læst tidligere i min log eller bare ville regne ud via ren logik:

Hvorfor er det ikke acceptabelt at argumentere for: Løftet føles godt, jeg har bedre træk i bunden/midtvejs/toppen, jeg får ikke ondt i ryggen etc.

Hvis det bare er det du spørger efter, vil jeg da mene at det er indirekte indforstået, når nu knægten har kørt tekniktræning gennem længere tid og nu arbejder på en stil, som for ham føles godt.

Dermed ikke sagt at jeg ikke kan køre konventionel. Jeg løfter på den måde, det føles bedst :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tung dødløft/DE squat

Mange folk i hytten i dag, hvilket var meget hyggeligt... :smile:

Dødløft:

Opv.

Dragt, Inzer hardcore

3 x 1 x 165 kg

2 x 1 x 185 kg

1 x 195 kg

1 x 205 kg

Bælte:

8 x 160 kg

6 x 175 kg

Føler ikke at dragten giver nogen ekstra kg, men lidt støtte i ryggen giver den nok, så det er fint nok at køre med den :smile: Skulel have teknikken til at køre igen, så gik det faktisk fint... :bigsmile:

Sluttede af med lidt high rep for sjov og for ikke at blive for træt af singler...

Squat:

5 x 2 x 120 kg

Kørt highbar, da albuen er lidt øm efter trøjetræningen :smile:

GHraises:

3 x 6

Sweet teknik og følelse i dag :bigsmile:

Fin nok runde...

Link to comment
Share on other sites

Bundstyrke bænkpres

Lidt festivitas med tossen, polle og bamzen i går... Så var ikke, og var sindssygt sulten :crazy: Ellers ok...

Dimitry bænkpres:

6 x 3 x 80 kg

Raketter...

Decline bænkpres:

5 x 80 kg

5 x 85 kg

5 x 90 kg

5 x 95 kg

5 x 95.5 kg

5 x 100 kg

Lidt underligt pres, men ok.

Floorpress:

3 x 90 kg

3 x 95 kg

3 x 100 kg

3 x 105 kg

3 x 107.5 kg

3 x 110 kg

Lidt brugt, men det var ok... :bigsmile:

Sidepress:

8 x 15 kg

2 x 8 x 22 kg

10 x 20 kg

12 x 15 kg

Store deeeeelts :smile:

Low rows: 6 sæt

Supp. chins: 4 sæt

Udemærket omgang :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tung squat/Speed dødløft

Ok træning i dag. God energi, fik dog lidt spændinger i ryg og knæ til sidst...

Godt selskab, og fik for første gang prøvet at lave reverse band squat :smile:

Reverse band boxsquat: ~60 kg fra i bunden

Opv.

3 x 150 kg

3 x 160 kg

3 x 170 kg

3 x 180 kg

Bælte:

3 x 190 kg

3 x 200 kg

3 x 210 kg

2 x 220 kg Den sidste brææææææændte :laugh:

Godt nok ustabilt at stå med... Kørte til en lidt bredere box i dag, så svært at komme til at stå ordentligt... Men solidt pres i benene :smile: Har stadig meget at hente i topstyrke :blink::dry:

Høj boxsquat:

3 x 3 x 180 kg

Jokkede forkert på mit knæ, så de blev lidt ømme... Anyway, min ryg var smadret hér. De var jo halvtunge :crazy:

Dødløft:

10 x 1 x 140 kg

Ryggen lidt træt, men ellers kørte det sq ok. Den nye teknik spiller ret godt... :cooldance::wink:

Goodmornings:

2 x 8 x 90 kg

Ryggen var træt, så gad ikke rigtigt køre op hér :smile:

Band pulltroughs:

5 x 20

Super for ryggen, nørj det var godt :blink:

Supersetted med

Siddende læg:

5 sæt

Mave:

4 sæt

Samt lidt udstrækning...

Ok runde :smile: Virkeligt træt og smadret til sidst...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share