Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Advarsel - lang post! :crazy:

Følgende er nok ikke spændende for andre at læse, men godt for mig at evaluere på skrift.

Træning:

Mine forberedelser op til min MMA kamp har været stort set optimale. Eneste minus var lidt for meget arbejde med lorte arbejdstider, men det er jo de vilkår der er... Desuden kom der lidt uforudset rod i privatlivet og sygdom i familien, men ikke noget, der som sådan havde indflydelse på træningen/optakten!

Min træning bestod stort set af MMA, grappling og bokse træning/sparring med et par enkelte hårde cardio/circuit training om ugen - bl.a

40 x tabata sprint, hill sprints, forskellige Ross-training workouts og diverse træning med sandsæk, kettlebells, og andre ting i samme boldgade. Da jeg droppede den deciderede styrketræning, valgte jeg at spise kreatin for at holde på muskelmassen. Kosten var også super striks.

Jeg fik uvurderlig hjælp fra hele klubben og specielt Graugart, der virkelig hjalp mig bigtime med gameplan, optage sparring på video og motivations-sms'er :smile: Mit game udviklede sig helt ufatteligt og jeg var virkelig knivskarp til sidst. Jeg føler selv, at jeg kørte lige op med super dygtige folk med kamperfaring, der tidl. lå over mit niveau og som desuden også lå over mig i vægtklasse.

Min oprindelig modstander sprang fra og i stedet fik jeg en, der først var afskrevet som et dårligt match for mig stilmæssigt + han var ret dygtig og kom direkte med en vundet kamp i bagagen...... men da jeg var godt kørende (og alternativet var ingen kamp), tog jeg kampen. Lige da kampen var officiel, kom der sgu lidt nervøsitet, men den blev efterhånden mere og mere afløst af tro på mig selv. Men det er godt nok ikke mange øjeblikke, hvor jeg ikke har tænkt på den kamp.

Indvejning:

På trods af vægtøgning fra kreatin, havde jeg tabt mig så meget, at der ikke var problemer med at klare vægten. Undgik bare at spise og drikke for meget inden indvejningen. Gik dog lige i panik, da jeg fik at vide, at jeg var over og skulle i sauna! Der var dog tale om en fejl og jeg var langt under vægtgrænsen.

Kampen:

Sov ikke så godt natten op til kampen, men det er der ikke noget specielt i.... :laugh: Bestod mit læge-tjek og så begyndte der at komme lidt gele i benene. Det gik dog væk, så snart jeg gik igang med opvarmningen. Følte at jeg varmede lidt for hårdt op, men valgte bare at stole 100% på mit ringhjørne.

Pludselig fik jeg 5 min til kampspart, og i næste øjeblik var jeg på vej op til ringen. Og lad det være sagt med det samme: Herefter kan jeg ikke huske så meget, men lidt video efter kampen hjalp på hukommelsen.

Min modstander lagde ud med et "superman-punch" som jeg fulgte op ved at bokse ham op mod tovene. Vi røg i clinch og så var der ellers dømt clinch from hell resten af omgangen. Jeg havde overtaget først, men min modstander havde virkelig gjort sit hjemmearbejde godt og forstod at pille mit game fra hinanden. Hans game var faktisk ikke helt som jeg havde forventet, og derfor kunne jeg ikke helt køre min gameplan. Kan ikke huske hvad der hvad der skete i hvilke omgange, men jeg missede nogle nedtagninger på ham (hvor jeg brugte mange kræfter) og han fik lavet et par lækre legtrips på mig, hvor han fik mig ned og dasket lidt til mig... udover et knæ til kroppen, gjorde han dog ikke rigtig noget skade. Jeg lagde mærke til at han ikke kunne lide, når jeg slog på ham, så jeg forsøgte at bryde clinchen og slå. Det var dog svært, og når jeg endelig gjorde det, var mine hænder så tunge som bly, og det var svært at slå igennem.

Jeg røg desuden i et hav af guliotine chokes, som jeg dog kom ud af hver gang. Til sidst forsøgte han en anaconda-choke, hvor jeg fik scramblet op og kom øverst. Jeg var klar over, at det var min sidste chance, så jeg forsøgte at ramme ham med "hammerfist" i håb om evt. at cutte ham. Det løb dog ud i sandet, og tiden løb ud. Inden dommerafgørelsen sagde jeg til ham, at det var hans win... og han fik den også. Fuldt fortjent!!

Det var en super hård kamp. 10 min krig!! Jeg var så træt at jeg ikke aner, hvad mit hjørne har sagt til mig i pausen (eller under kampen)... og da jeg gik ned fra ringen var jeg ved at kaste op. Fik lidt småskræmmer i ansigtet og på mit ene øre, men det er småting.

Inden kampen tænkte jeg, at det ville være en katastrofe at tabe, men det var super god erfaring og en fed oplevelse. Bagefter skulle jeg lige sunde mig, og herefter drak jeg en øl med min modstander og så replay af kampen på storskærm. Han var en super flink fyr og det var sjovt at høre hans oplevelse af kampen. Det var en lille trøst, at han syntes jeg slog hårdt! :smile:

Jeg fik rigtig mange positive tilkendegivelser på vores kamp bagefter... og som jeg selv så det, synes jeg bestemt heller ikke, at niveauet fejlede noget. Jeg må bare erkende, at når krigen bryder løs, så mister jeg ca. 80% af mit game og ryger tilbage til det helt basic. I dag er jeg selvfølgelig lidt skuffet og irriteret over, at jeg ikke fik vist alle de ting jeg kan til træning - det er selvfølgelig både et rygklap til min modstander og så også mangel på erfaring. Jeg tror også jeg skal arbejde en del mere mentalt, så jeg ikke bliver en af de typer, der kan det hele til træning men under performer, når det gælder.

Herefter drak jeg mig semi fuld, men var til sidste helt kvæstet af træthed.... så jeg gik hjem og åd 4 muffins og drak en liter mælk.

post-67-1220791635_thumb.jpg

post-67-1220791917_thumb.jpg

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Fedt at hører om din beretning fra dit første rigtige MMA stævne. Kunne virkeligt forestille sig at man havde nerver på op til sådan en kamp :crazy:

Uanset udfaldet så skal der virkeligt nosser til at stille sig op i sådan en ring, og det er jo super erfaring ud har fået med derfra.

Næste gang er det dig der vinder :devil:

Link to comment
Share on other sites

Enig med onklen. Det kræver virkelig noget at stille op til sådan en kamp! Det glemmer man nok, når man ugentligt træner sammen med andre, der stiller op, men for de fleste "alm." mennesker, er det virkeligt grænseoverskridende.

At du så i din debut med en modstander, der ikke ligger til dig, holder en tæt kamp (sådan tolker jeg det :wink: ), er jo bare ekstra sejt!

Og forresten.. Voldsomt cut look du havde op til kampen! Det skal der vist mere end en druktur og fire muffins til at spolere :4mewantfood:

Er der mulighed for at se video af kampen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også gerne komplimentere dig for en god indsats - men når det så er gjort, og du har slikket de værste sår, så må jeg sige, at jeg ikke kunne lade være med af hæfte mig ved dette:

Jeg må bare erkende, at når krigen bryder løs, så mister jeg ca. 80% af mit game og ryger tilbage til det helt basic. I dag er jeg selvfølgelig lidt skuffet og irriteret over, at jeg ikke fik vist alle de ting jeg kan til træning - det er selvfølgelig både et rygklap til min modstander og så også mangel på erfaring. Jeg tror også jeg skal arbejde en del mere mentalt, så jeg ikke bliver en af de typer, der kan det hele til træning men under performer, når det gælder.

Måske husker jeg forkert - men jeg mener at erindre, at du skrev noget lignende efter dit foregående stævne. Er to oplevelser nok til at etablere en trend? I hvert fald: Alle idrætsgrene - og især dem, hvor man direkte konfronterer en modstander - lægger et tungt pres på deltagerne. Erfaring og mentaltræning kan øge evnen til at performe under et sådant pres, men væk går det aldrig. Hvis man ikke føler presset inden en kamp, er det på tide at kvitte. Kunsten består altså i at anvende presset positivt. Nu kan jeg jo kun bygge min formodning på de få linier, som du har skrevet, men det lyder som om, at presset er din modstander nr. 2.

Uanset hvad der sker her i verden, ryger man altid tilbage til basic, når man kommer under pres. Kunsten er altså dels at have en stærk basic, dels at udvide den. En almindelig fejl er at tro, at man udvider basic ved at træne fancy teknikker, hvilket jeg mener er en misforståelse eller i bedste fald et meget langsigtet projekt.

Du skriver, at du ikke fik vist alle de ting, som du kan til træning. Undskyld, men det skal du sgu' da heller ikke! Du skal vinde en match, whatever it takes! Det der med at vise tingene kan man gemme til gradueringer eller til opvisninger. Seriøst og venligt ment: Drop idéen med, at du skal vise din tekniske formåen frem, når du kæmper en kamp, som du gerne vil vinde - eller alternativt: Acceptér, at publikum efter kampen siger: "Han tabte ganske vist, men for h......, hvor kæmpede han flot!"

Link to comment
Share on other sites

Hey!

Ros til dig, du kæmpede en god kamp! Og det tager altså noget overhovedet at stille sig op - så kan man i hvertfald tænke som om at man allerede der har "vundet" over alle dem som ikke stiller op :wink:

Det var helt sikkert en god erfaring til dig, ikke mindst psykisk omkring at man går tilbage til basics og at du måske kan arbejde mere med psyken/mentalt inden kampen. Udefra set lavede du ikke så mange decideret fejl - eneste jeg lå meget mærke til var det med at du gik ind i lidt for mange guillotines.

Som du selv har været inde på, så var din modstander god til at lukke din gameplan ned, men ikke omvendt. Sdan er det jo tit, og jo højere niveau man kommer på, jo mere gælder det i mine øjne. Folk vælger som regel så to forskellige strategier for at håndtere det. Enten kan man være meget fleksibel og være rigtig god til at tage tingene som de kommer og lave gameplanen hen ad vejen (f.eks. Nic Osei). Og ellers kan man være rigtig god til at lave den rigtige gameplan (f.eks. Thomas la Cour).

Glæder mig til se dig i ringen igen en dag...

Link to comment
Share on other sites

Hey Dan :bigsmile:

Har sagdt til dig at jeg syntes det er flot du gik i ringen, og syntes selv det lød godt med: "Du skal ikke se på hvad du tabte, men hvad du har vundet af erfaringer osv." :4thumbup:

Du skal bare ikke bruge det mod mig, den dag jeg bliver sur over et eller andet der ikke lykkes :innocent:

Men når det nu er sagt, så mangler vi alså nogle opdateringer herinde igen....!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Tak for de mange hilsner i loggen! Fedt, at der er nogen, som læser med.... :smile:

Har fået set kampen på video et par gange, og jeg synes faktisk, at vi leverede en rigtig god kamp på et godt niveau. Der er super meget, jeg kan bruge i min fremtidige træning mod næste kamp. Den findes ikke online, da der kommer en Adrenaline 3 DVD på et tidspunkt.

Et par hurtige bemærkninger:

CoqRouge: Jeg havde sammen med min træner arbejdet en del på det mentale aspekt op til denne her kamp. Og også på det område var jeg velforberedt. Ikke for at lyde som en smart-ass, men jeg er mentalt meget rolig - og rigtig god til at holde hovedet koldt i næsten alle aspekter af livet (job, sport mm) så det er ikke fordi jeg choker, når jeg går i ringen eller noget. Når det så er sagt sker der altså noget når "krigen" bryder løs og adrenalinen tonser rundt i kroppen - og så kræver det erfaring at holde hovedet koldt. Så min konklusion er, at det er (kamp)erfaring jeg mangler. Erfaring jeg selvfølgelig ikke har i min første kamp. Et eksempel er, at jeg ca. 30 sek. før tid havde mulighed for at afslutte kampen til min fordel, men blev lidt for ivrig, så det løb ud i sandet.

Mht. ikke at få vist alt, hvad jeg kunne, var det ikke en hentydning til at jeg skulle lave en opvisning af en masse fancy stuff. Det jeg mente var, at jeg burde ha' skiftet til andre dele af mit game, som jeg mestre lige så godt. Jeg havde inden kampen nogle idéer om, hvad der ville virke for mig... og da det ikke virkede, var jeg ik' så god til at skifte gameplan - igen mangel på erfaring. Generelt findes der ikke noget fancy-stuff i MMA, da der er kontant afregning, hvis det ikke virker :wink:

QueenPearl: Først og fremmest tak for kram efter kampen! Ja, jeg røg i en del guillotines, men det var prisen for at komme op fra gulvet... MMA mæssigt er det lidt svært at komme op og skabe afstand uden at få på munden - især med hans lange arme. Men jeg kunne nok godt ha' undgået et par af dem med lidt omtanke :wink:

Nillepige: Som du nok kan læse, er jeg meget glad for min erfaring! Jeg har da fået kørt lidt styrketræning og let løb, men ikke noget, der fortjener at blive logget. Kan dog berette om big time DOMS efter jeg genoptog squat i går :crazy::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i det du skriver omkring erfaring og det mentale. Uanset hvor velforberedt man er, så ryger der en del af de ting man kan til træning, når man kommer i kamp. Jo mere kamperfaring man får, jo tættere kommer ens kampevner på ens gym-evner, men der vil for de fleste altid være en vis forskel, af den simple grund at der er forskel på kamp og træning.

P.S. Næste gang må du sgu komme på plakaten i Jylland, så jeg kan komme og se dig kæmpe!

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

En lille update i anledning af for meget fritid her søndag aften:

Min krop brokker sig lidt for tiden. Er ikke helt på toppen og døjer lidt med hoste mm. Måske jeg ikke gav mig selv den nødvendige hvile efter kampen. Nu har jeg holdt helt træningsfri i weekenden og håber, at det bliver bedre.

Torsdag var jeg nede for at løfte lidt, og sørme om ADD ikke dukkede op. De valgte så at dopingteste mig... jeg bilder mig selv ind at det var pga. min massive bygning og de kg, jeg rev rundt. Sandheden er, at det nok var i mangel på bedre, da jeg pt. ikke rykker ret mange kg (var i øvrigt også kun igang med opvarmning) og dagsformen ikke er helt som den var på det pic for et par uger siden! Jeg har nu altid ønsket mig at prøve det. Et af livets store øjeblikke: At pisse i en plastickop under opsyn! :4thumbup:

Jeg har fået nogle flere billeder fra min kamp.

post-67-1221418196_thumb.jpg

En lidt halvskidt position for mig! :tongue:

post-67-1221418223_thumb.jpg

Her er det payback :cool: Men desværre lidt for sent

Jeg går og overvejer at starte på noget WS4SB styrketræning. På den anden side, vil jeg også gerne bokse meget mere, så er lidt i tænkeboks!

-----------------------------------------------------

Pugilist: Der er vist desværre ikke ret mange stævner i Jylland. De fleste er fyn og KBH, men skal ellers nok sige til.

Simondj: Thanx! Håber det går godt med din træning og udd.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Havde det lidt bedre her til formiddag, så valgte lige at banke 45 min "comeback træning" af:

Front Squat:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 80kg

5 x 5 x 90kg

Easy!

Plyo Push-ups (på bokse m. fødderne oppe):

8 x 5 x BW

Pullups:

2 x 15 x BW

1 x 12 x BW

1 x 10 x BW

Supersæt:

A) Full Contact Twist: 4 x 10 x 35kg

B) Dips: 4 x 8 x 20kg

Sluttede af med lidt lir :cool:

EZ-bar curls:

3 x 8 x 40kg

Så et program til håndboldspillere, der hang på væggen i VL-klubben. Der stod at curls var rigtig gode til målvogtere :laugh: WTF!! Så er den nok også god til mig??

Link to comment
Share on other sites

Så et program til håndboldspillere, der hang på væggen i VL-klubben. Der stod at curls var rigtig gode til målvogtere

Den er god nok! Mange skytter vil gerne placere bolden i området mellem ørerne og underarmen, når målmanden har underarmene i hævet position. Det område kan man effektivt lukke med et sæt worldclass gunz!

Nu håber jeg bare, at KH læser med her......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Træner stadigvæk! :smile:

I går var jeg tæt på at lave en EM 92:

post-67-1222587169_thumb.jpg

Har vist sådan ca. trænet grappling/MMA 1-2 gange siden min kamp til Adrenaline. I onsdags blev jeg så tilbudt en afbudsplads til Grapplers Dream, som er DK's største grappling turnering, da en fra klubben ikke kunne klare vægtgrænsen. Havde ikke selv tilmeldt mig pga. alt for meget arbejde og ALT for lidt søvn. Efter lidt overvejelser fik jeg fredag fixet det med job, så jeg havde fri - altid godt at være i god tid. :laugh:

Fik lige cuttet lidt væske/mad og nåede uden problemer de - 76 til welterweight. Dog mega træt efter kun 3-4 timers søvn hele ugen og DOMS efter junkyard træning torsdag. Planen var bare at tage det som lidt god træning/sparring, få set en masse gode kampe, lave lidt til high-light videoen og undgå skader. Det sidste fuckede jeg dog hurtigt op, da jeg under opvarmningen mega forstuvede min tommelfinger :crazy: Flot!

1. kamp: (skulle liiige i gang - lidt rusten), men vandt ret hurtigt på rear naked choke. Han forsøgte at forsvare den ved at låse mine fødder. Irriterede mig lidt, at jeg var ved at ryge i sådan en rookie-fejl, så klemte bare igennem og han klappede hurtigt ud.

2. kamp: stoppede jeg igen hurtigt - denne gang på armbar. Min modstander "glemte" at klappe ud (var stædig) så dommeren stoppede først kampen, da han sagde av-av! Tror dog ikke, at det skete noget.

Var tilfreds med mine 2 wins, men havde alligevel ikke været helt oppe i gear.

Kvartfinale: Vandt på point uden selv at afgive point. Havde styr på det og ramte endelig det sidste gear og fuld fokus.

Semifinale: Vandt på point efter ca. 9-10 min - igen uden selv at afgive point. Følte virkelig jeg dominerede min modstander. Lagde konstant pres på ham. For første gang i turneringen begyndte jeg også at mærke lidt træthed, men kunne se, at min modstander var meget mere presset, så jeg kørte bare på. Kørte helt efter bogen og jeg fik kørt mit A-game - bl.a. med et par gode nedtagninger.

Han sagde bagefter til min træner, at jeg var et lokomotiv, når jeg kunne holde det tempo i 9 min! :cool:

Finalen: Mødte en super dygtig fyr, der bl.a. kæmper pro MMA og som slog min gode ven og træningsbuddy i den anden semifinale. Blev lidt overrasket over, at jeg følte mig meget stærkere end ham stående. Følte jeg havde godt styr på ham, men ville vente med at tage ham ned indtil de første 4 min var gået, så jeg ville få point. Han havde det åbenbart på samme måde, for han ville ikke blive stående med mig og sprang i guard. Desværre røg jeg her i en skulderlås og valgte hurtigt at klappe ud - fremfor at satse og evt. ende op kvæstet rotator cuff og 6 mdr pause.

Lidt surt, men var alt i alt SUPER tilfreds med min afbuds-indsats, selvom jeg ikke hev pokalen med hjem 92-style. Manglede nok lidt John Faxe held :laugh:

Ingen tvivl om, at jeg høstede lidt frugt fra alt det jeg arbejdede på op til min MMA kamp. Mit A-game var skarpt, og jeg gav ikke et eneste point væk... Når jeg møder modstandere i min vægtklasse kan jeg mærke, at jeg som regel har det fysiske overskud. Et stor del af det gode resultat skyldes dog også den super coaching og opbakning jeg fik hele vejen igennem. Cool!

After party gik jeg dog ikke tiden ud - fik fucket mit søvnunderskud endnu mere op. Nu + tømmermænd! :crazy:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Impulsivitet :4thumbup:...

Fedt at du tog med, og at du her dagen efter kan sidde tilbage med en god smag i munden (og fandens ondt i knolden :laugh:)...

Du er en maskine!

Edited by colaze
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share