Mit HST program er færdigt eller ?


Deconstructor
 Share

Recommended Posts

Butterfly er pecdeck, så ud med den øvelse  :smile:

Var det ikke bedre med chinups, i stedet for den anden rygøvelse?

<{POST_SNAPBACK}>

Man skal være rimlig hardcore for at kunne tage 15 reps plus progression i chinups. Du kan istedet vælge træk til bryst.

Hvad er dorsali.

Link to comment
Share on other sites

og hvad er det enlig de mener med afrunding ?:)

Med afrunding menes, det minste du kan ændre på vægten fx vil jeg jeg tro den er 2,5 kg i bænkpres en 1,25 kg skive på hver side. De øvelser hvor du bruger håndvægte vil det nok være 1 kg.

Link to comment
Share on other sites

Ok tak :)

Nu er det bare med de der sæt om det skal være 1/2 eller 2/3 eller bare 3 på alle ? nogen der mener det skal være 2/3 eller 3 på alle (på fitforum.dk godt nok) :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det kommer an på hvor lang tid du har trænet og hvor meget du føler du kan klare. Du kan jo ligge ud med 1 sæt pr. øvelse og hvis du ikke føler at det er nok kan du sætte det op til 2 sæt. En god indikator for om du har trænet nok er doms. Du bør have doms efter det første træningssæt ellers kan det tyde på at du ikke har holdt lang nok pause eller ikke har trænet nok, enten vægt eller volumenmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på hvor lang tid du har trænet og hvor meget du føler du kan klare. Du kan jo ligge ud med 1 sæt pr. øvelse og hvis du ikke føler at det er nok kan du sætte det op til 2 sæt. En god indikator for om du har trænet nok er doms. Du bør have doms efter det første træningssæt ellers kan det tyde på at du ikke har holdt lang nok pause eller ikke har trænet nok, enten vægt eller volumenmæssigt.

Jeg er jo super n00b sååå fatter ikke lige jers fine ord :) volumenmæssigt? doms ? også skal i sku ha tak for at bruge tid på at svare på alle mine dumme spørgsmål :)

Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på hvor lang tid du har trænet og hvor meget du føler du kan klare. Du kan jo ligge ud med 1 sæt pr. øvelse og hvis du ikke føler at det er nok kan du sætte det op til 2 sæt. En god indikator for om du har trænet nok er doms. Du bør have doms efter det første træningssæt ellers kan det tyde på at du ikke har holdt lang nok pause eller ikke har trænet nok, enten vægt eller volumenmæssigt.

Jeg er jo super n00b sååå fatter ikke lige jers fine ord :) volumenmæssigt? doms ? også skal i sku ha tak for at bruge tid på at svare på alle mine dumme spørgsmål :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er også ny i faget, men dette link er super: http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=347

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke man spørger, bliver man jo ikke klogere :smile:

Antallet af sæt er mere eller mindre underordnet - hvis du føler energi eller lyst til at ta 2 eller 3 sæt, så gør du det.

Det mest vigtige i den forbindelse er, at du holder dig for øje, at når du når længere hen i programmet (altså ved 10 og 5 reps), så må den samlede volumen ikke være lavere end den du lagde ud med.

Fx. hvis du tager 3 sæt bænkpres med 15 reps, så er det ikke smart hvis du kun fyrer 1 eller 2 sæt af når du når til 5 reps..

Det samlede workload (antal kilo der flyttes) skulle gerne stige igennem hele programmet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share