Udstyrsfri rekorder


simondj
 Share

Recommended Posts

Med fare for at starte en ny udstyr vs raw debat, så ville jeg lige gøre opmærksom på, at der er kommet en uofficiel udstyrsfri rekordliste her:

Uofficielle udstyrsfri rekorder fra Nordland Cup

Så er der jo både stævner og rekordlister for en hver smag :)

En god ide, men man kan desværre kun sætte rekorderne en gang om året :(

Link to comment
Share on other sites

Det er måske som i mit tilfælde, at da nordlandcup er udstyrsfrit, er det en god måde at starte på, og der derfor har været et par nybegyndere :)

udstyrsfrit er da ikk bare en god måde at starte på, men det eneste rigtgie :tongue:

Udstyret er jo en del af udviklingen. Louie Simmons beskriver det ganske godt:

We an in a new millennium, and the times are a changing, as they say. Bench press shirts are a major part of powerlifting, so get with the program. No one cares what you bench press without a shirt. There are a lot of gym world champs, as long as they stay in their own gym.

I’ve always been a slightly above average bencher. I was eighth in 1980 without a bench shirt and ninth in 1997 with a shirt So if I can keep up with the times, so can you.

Link to comment
Share on other sites

Der er så mange der er åh-så hellige og prædiker RUW-RAW-RUW, men som alligevel ikke møder op til Nordland Cup, som netop er et forsøg fra nogle gode kræfter på at skabe det første rigtige raw-stævne. Sign up or shut up! :devil:

Jeg var afsted til Nordland Cup som dommer, og det var rigtig sjovt, god stemning og god mad.

Link to comment
Share on other sites

Det er måske som i mit tilfælde, at da nordlandcup er udstyrsfrit, er det en god måde at starte på, og der derfor har været et par nybegyndere :)

udstyrsfrit er da ikk bare en god måde at starte på, men det eneste rigtgie :tongue:

Udstyret er jo en del af udviklingen. Louie Simmons beskriver det ganske godt:

We an in a new millennium, and the times are a changing, as they say. Bench press shirts are a major part of powerlifting, so get with the program. No one cares what you bench press without a shirt. There are a lot of gym world champs, as long as they stay in their own gym.

I’ve always been a slightly above average bencher. I was eighth in 1980 without a bench shirt and ninth in 1997 with a shirt So if I can keep up with the times, so can you.

vidste du ville komme efter mig nu ;) men alle har jo lov at have deres holdninger :blink:

Link to comment
Share on other sites

Når de har afskaffet squat eller tillader at jeg bruger en knævarmer på mit ene knæ, så stiller jeg også til start ved Nordland Cup ;) Kunne være fed at lave 170 kg i bænk der :)

Du kan da bare bruge knævarmere på begge lår. Det er tilladt til Nordland Cup.

Jeg har fået underkendt min knævarmer til 2 alm. styrkeløftstævner, så jeg synes, at det er undeligt, at jeg må bruge den til Nordland :)

Link to comment
Share on other sites

Når de har afskaffet squat eller tillader at jeg bruger en knævarmer på mit ene knæ, så stiller jeg også til start ved Nordland Cup ;) Kunne være fed at lave 170 kg i bænk der :)

Du kan da bare bruge knævarmere på begge lår. Det er tilladt til Nordland Cup.

Jeg har fået underkendt min knævarmer til 2 alm. styrkeløftstævner, så jeg synes, at det er undeligt, at jeg må bruge den til Nordland :)

Det kan også betyde at lige præcis den model må du ikke bruge(måske for elastisk materiale, etc. ) for normalt må man også anvende knækogere til almindelige stævner.

Link to comment
Share on other sites

Underligt. Kan være jeg læste for hurtigt men hvilken alder går det op til?

Jeg er "kun" 25kg fra dødløft rekorden og er 16 år, men men men.. Har læst "Sign up or Shut Up!", men ville bare lige vide det med alderen.

Synes det er kanon med et udstyrsfrit stævne, da det er det eneste rigtigt ;)

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share