Hvad kan man max. opnå


Ice eye
 Share

Recommended Posts

Man kan "nemt" opnå en federe fysik end de drenge derinde fra. Vi ved trodsalt en del mere om kost og træningsmetoder.

Niklas :superman:

ja en del mere, men også noget bedre????

Hvis man tager det som helhed, god form, flot fysik, helse og lign tror jeg man skal lede længe efter noget der er bedre idag

Link to comment
Share on other sites

Genetik er helt sikkert en parameter, kost og levevis er selvfølgelig også en parameter.

Den vigtigste parameter mener jeg stadigvæk er den fuldkomne dedikation, og den er der meget meget få mennesker der har - selv på MOL, tror jeg kun man har brug for een hånd til at tælle dem der har denne dedikation som er udover det sædvanlige.

Det kræver mange års fokus, og det er altså meget meget få mennesker der evner at bibeholde denne gejst - og det er min overbevisning at dette er den allervigtigste parameter hvis man vil drive det til det yderste.

Link to comment
Share on other sites

det hele ligger jo i generne, hvis man vil være stor uden AS!

der skal da nok findes én eller anden der har PSYKO-gener! :o

Ja, og der ligger måske mere i generne, (de gener, der styrer psyken) hvis man vil være stor med AS,

så nøjes man ikke med at give sig selv fuldt ud, man går et skridt videre,

og er villig til at sætte sit helbred på spil for det, og købe krudt for en masse penge.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Du ved vel godt at det er bedst at kosten er i orden?

+ dine gener skal være i orden.

Jo tak - det med kosten ved jeg godt, men det var nu det famøse program du nævnte, der "nemt" kunne give en bedre fysik, jeg efterlyser. Som jeg forstod det, så var det jo "nemt" uanset gener eller ej.

Igen .. vil du ikke være flink at komme med programmet? :)

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jah de gamle er nu cool :)

En ting som dog især kendetegner AS indtog i bodybuilding er selvfølgelig størrelsen på benene.. Men hvis vi ser bort fra benene, synes jeg også især det er pecs.

Hvis man kigger på de gamle bb´ere havde de rimelig store guns, ryg og delts, men deres pecs var somregl ikke særlig store, i forhold til bodybuilderne i dag.

Link to comment
Share on other sites

En ting som dog især kendetegner AS indtog i bodybuilding er selvfølgelig størrelsen på benene
Sludder. Benene er blevet større i takt med at bodybuilderne overordnet er blevet større, som er sket i respons på større og større doser. Man tog også temmeligt mange anabolske steroider på Arnold´s tid, og ser man bort fra Tom Platz, så havde de ikke voldsomt store ben dengang.
Hvis man kigger på de gamle bb´ere havde de rimelig store guns, ryg og delts, men deres pecs var somregl ikke særlig store, i forhold til bodybuilderne i dag.

Det har så en anden forklaring. Man trænte simpelthen ikke særligt meget bryst i de gamle dage. Bænkpres er en relativt ny øvelse. I John Grimek´s tid var den primære overkropsøvelse "overhead presses". Man lavede alle mulige former for overhead presses, og ville man vide om en person var stærk dengang, så spurgte man ham hvor meget han kunne løfte op over hovedet. Idag er standard spørgsmålet "hvor meget kan du bænke". Så den manglede brystmasse skyldes manglende træning af lige netop den muskel. Da bænkpres varianterne kom på programmet blev massen nogen bedre. Man kan ikke sige at en mand som Arnold mangler brystmasse. Faktisk vil jeg mene at bodybuilderne fra 70´erne og 80´erne gennemsnitligt set havde bedre brystmasse end nutidens bodybuildere, fordi nutidens bodybuildere søger væk fra basisøvelserne, og leger på Hammer Strength maskiner istedet for.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Den vigtigste parameter mener jeg stadigvæk er den fuldkomne dedikation, og den er der meget meget få mennesker der har - selv på MOL, tror jeg kun man har brug for een hånd til at tælle dem der har denne dedikation som er udover det sædvanlige.

Det kræver mange års fokus, og det er altså meget meget få mennesker der evner at bibeholde denne gejst - og det er min overbevisning at dette er den allervigtigste parameter hvis man vil drive det til det yderste.

Denne dedikation bilver selvfølglig nemmere at opretholde, hvis man samtidigt også har de fysiske gener iorden. De fleste vil sikkert have nemmere ved at holde gejsten oppe, hvis de tager 2 kg muskelmasse på hver måned, samtidigt med deres fedt % falder og bænken stiger med 10 kg pr. måned(overdrivelse fremmer forståelsen).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share