Tøsetræning


lea
 Share

Recommended Posts

Data: Kvinde, 27 år

Højde: 164 cm

Vægt: 67,60 kg

I foråret smed jeg 7½ kilo udelukkende ved diæt, løbetræning armbøjninger og maverulninger. Jeg droppede styrketræning fordi mit kalorieunderskud ikke gjorde det muligt for mig at træne effektivt.

Efter en noget fysisk inaktiv sommer er jeg igen klar til at træne struktureret, og denne gang også tage fat i styrketræning igen.

Mit program for ca. et år siden indeholdt følgende øvelser og jeg øgede belastningen når jeg synes jeg kunne:

Squat i Smith

Lunges

Dødløft

Lat pull down

Incline chest press

Lateral raise

Arm extension

Arm curl

Back extension

Maverulninger

Jeg mangler hjælp til at finde/sammensætte et struktureret program evt. med planlagt progression osv.

Det bør være et begynderprogram.

Målet er opstramning af kroppen, ikke volumen.

Håber på hjælp

:) Lea

Link to comment
Share on other sites

Hej Lea. :)

Det er rigtig fornuftige øvelser, du har udvalgt dig. Jeg vil dog foreslå, at supplere med lidt læg-træning.

Angående struktureret program med progression, så ville det nok være en god idé, at vente til du har trænet en måneds tid eller to, da man har så stor stigning i starten af opstartsfasen, at det totalt vil ødelægge progressionen med naturlig styrkefremgang. :)

At starte de første par måneder med at træne fullbody 2-3 gange om ugen, er nok ikke en hel dum plan.

2 sæt i hver øvelse og en 6- 12 gentagelser, vil være fint, at starte op på.

Når den første tid er gået, vil jeg foreslå dig at prøve kræfter med en omgang HST. Det er fullody 3 gange om ugen med indbygget progression, som jeg tror du vil finde tiltalende.

Målet er opstramning af kroppen, ikke volumen.

Den har jeg hørt før. :)

Udtrykket "opstramning" eksisterer dog ikke i træningssammenhæng.

Hvis man styrketræner, og er i kalorie- og proteinoverskud, vil man bygge muskler.

Hvis man er i proteinoverskud men kalorieunderskud, vil man tabe fedt.

Det er grund"reglerne".

Volumen er dog ikke noget, der bare kommer natten over (desværre), så hvis tingene går i en uønsket retning, er det nemt at rette op på. :)

Hvor træner du forresten henne?

Jeg er i som regel i Herning minimum en gang om måneden, så hvis du gerne vil have hjælp til nogen øvelser, så kan du bare sige til, så kan vi nok finde ud af det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share