Ingen Effekt!


Gaba
 Share

Recommended Posts

Hej Medlemmer

Jeg har nu koncentreret mig omkring vægt og træning de sidste 3 mdr., men er nu for alvor gået i stå.

De sidste 5 uger har jeg haft et indtag på 2200 til 2500 kacl. (iflg. stofskifte beregneren på forside skal mit 0 indtag være 3480 kacl. pr.døgn) Jeg er 30 , 182 høj vejer ca. 85.

På min Tanita fedt måler er jeg steget 2 % samt 700 gram på de 5 uger på trods af at jeg er i underskud på 1000 kacl. eller mere.

Jeg træner 5 gange pr. uge , skiftevis motion, styrke og svømning.

Målet er 5 kg fedt tab.

Min kost er sammensat af mange kostfibre og protein, spiser stort set intet usundt.

Mine måltider er fordelt over dagen.

Jeg er ikke specielt træt op af dagen eller for den sags skyld sulten.

Synes dog at der er visuel fremgang i min træning , forstået på den måde at jeg godt kan se fremgang, men nu er det jo vægt tab jeg stiler efter.

Er der noget jeg gør forkert ???

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke utænkeligt at dit indtag er højere end hvad du, for øjeblikket, har behov for. Hvis det er tilfældet, så ville jeg mene at du sagtens kan lave noget mere motion, da 5 gange ugentligt ikke er voldsomt meget. En eller anden form for cardio 3-4 gange om ugen á 30 minutter, burde kunne sætte skub i sagerne, så du får de resultater du er ude efter.

Link to comment
Share on other sites

Træning mener jeg nu jeg får nok af , er stort set på stairmasteren samt cyklen hverdag.

Overvejer at begynde at sulte mig selv....... <_<

Ligeså det passer med et vægt tab på omkring 1 kg pr. uge. :(

Hmmm, du vil gerne sulte dig selv, men ikke lave mere motion :blink: Det er sq da en tåbelig prioritering, når du lige så godt kan lave en aburd lav mængde cardio istedet og få det samme eller mere ud af det. At du laver motion næsten hver dag er ingen garanti for at du taber det fedt du gerne vil tabe. At lave en smule ekstra motion er der vist aldrig nogen der har taget skade af, så hvad er problemet?

Link to comment
Share on other sites

De sidste 5 uger har jeg haft et indtag på 2200 til 2500 kacl. (iflg. stofskifte beregneren på forsiden skal mit ligevægts- indtag være 3480 kacl. pr.døgn)

Jeg træner 5 gange pr. uge , skiftevis motion, styrke og svømning.

Jeg tror at du er for optimistisk med dit ligevægtsindtag. Uden at medregne motion vil jeg estimere dit ligevægtsindtag til 2500 kcal/dag, hvis du har stillesidende arbejde. Det betyder at din 5 x ugentlig træning skal repræsentere 1000 kcal. om dagen for at du kommer i det påståede underskud på 1000 kcal. Det svarer til at du løber ca. 12 km HVER DAG <_<

Prøv at lave en realistisk vurdering af din træningsindsats og hvis du ikke gør det i forvejen, så skal der også tælles kcal.

At du ligefrem tager på i vægt er selvfølgelig tankevækkende, men 700 gram er ikke meget og kan skyldes normale udsving i vædskebeholdning mm. Et udsving på fedt%-måleren på 2%-point kan skyldes en tilfældighed.

Summa-summarum: det virker som om at der vægtmæssigt intet sker, altså motionere du for lidt eller spiser for meget.

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy: Har siddet lidt og tænkt på om man ikke får "over Trænet" nedenunder var sidste uges træning.

Mandag: Stairmaster 25 min plus mellem 160 til 180

Cykling 25 plus i snit 150 til 160

Forsk. maveøvelser 10 til 15 min.

Få øvelser med ben da de pt er 62+ cm (skal ikke blive større)

Tirsdag: Bryst og biceps 60 min. næsten ingen pauser lige på og hårdt

Onsdag: Samme som mandag dog med ryg

Torsdag Triceps og skulder samt mave 60 min små pauser

Fredag: Første gange til svømning i mange år startede ud med 1000m

Derefter lige ned til træning med program som mandag

Jeg synes jeg får rigligt med motion.

Med hensyn til mit indtag 3480 kacl. pr døgn kommer de af formlen på forsiden.

Med hensyn til kost her er mandagens kost plan

7,00 Allbran med mælk + 40 gram protein med skummetmælk + fiske olie

9,30 Altien kiks 33 gram + frugt

12,00 500 ml. drikke youghurt low fat med altien kiks + 1 stk. frugt

14,00 altien

16,30 æble

18,30 Salat med kylling (ingen dressing eller lign.)

20,00 Shake med skummetmælk 40 gram prot.

Ialt 2200 (bruger kost & krop arket)

Hvad børe jeg lave om? stadig mere cardio ? Kost ændring ?

Edited by Gaba
Link to comment
Share on other sites

Det er bestemt ikke overtræning! Hvis du havde været overtrænet, ville du føle dig svag, have nedsat evne til at sove, manglende appetit og sandsynligvis et uddrag af en hel masse andre sympotemer. Det du får lavet i løbet af en uge er langtfra overtræning, med mindre dine kost og søvnvaner er elendige, hvilket intet tyder på. Du kan let lave mere uden at det bliver et problem ;) :wave:

Din kost kunne nok også klare en smule fintuning, så du får mad med lidt mere bund i end kiks.

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til sundt fedt, lige præcis salaten den dag indeholdt pinjekerner som vist nok er ok.

I weekenden sker det da at man ryger i byen men ikke hver weekend hvis det sker er det med whisky og cola light (har læst mig frem til at det skulle være det bedste når det nu skulle være ...)

Ellers er der ikke noget ala MCD til mig , bryder mig egentlig ikke meget om det.

Typisk er weekend de 2 hvile dage jeg skal bruge for at komme oven på.

Siden jeg har posted denne tråd har jeg dog sat motion op med ekstra 2,5 timer pr. uge

samt at jeg nu også er startet med at svømme, sidste gang 1500m :bigsmile:

Men det er hårdt i starten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share