Morgen træning


laer
 Share

Recommended Posts

Hej med jer...

Fra og med imorgen begynder jeg at træne efter navyseals træningsprogram :bigsmile:

Det kommer vel og mærke til at ske om morgen, da jeg skal arbejde de fleste dage i næste mange uger....Og selv mener jeg er alt for træt til, at træne når jeg får fri fra arbejde.

Når men tilbage til mit spørgsmål.

Skal jeg spise min morgenmad(mysli med yoghurt eller skummetmælk) før eller efter træningen?

Mvh Jesper Kristensen aka. laer :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det må vist være op til dig selv. ;)

Jeg ville nok indtage et eller andet før, både fordi du lige har fastet 6-8 timer og for at kroppen har lidt og bruge af i løbet af din træning. Men hvis tiden er knap om morgenen er det måske ikke det smarteste at have maven fuld af mad inden du går i krig med dit program.

Link to comment
Share on other sites

Så dvs. at jeg godt kan indtage et stykke frugt eller en energibar om morgen inden jeg hopper ud på cykelstierne og begynder mit program, og så spise noget "ordenligt/større" mængde morgenmad når jeg har lavet dagens program?

Mvh Jesper Kristensen aka. laer :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

jeg ville tilrettelægge det således, at (der skal jo også en vis prioritering til) jeg ville gå i seng en halv times tid tidligere og stå op en halv time tidligere, så jeg kunne nå at få en skål youghurt m. havregryn el. lign. (kulhydrater+protein) 30-45 min. FØR jeg begyndte at træne. Og så spise noget kuhydrat+protein igen EFTER træning. Det er hazarderende at træne på tom mave i et længerevarende træningsprogram.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det er uhensigtsmæssigt at træne på tom mave - især efter en lang nat. Insulinniveauet er lavt og det bliver energien også, og andre negative fysiologiske processer kan sikkert nævnes. Personligt synes jeg det af og til virker som om folk har en overdreven frygt for at spise lige inden træning. Hvis man skal lave vild cardio så bør man nok holde lidt igen med mængden af mad lige inden træning, men træning på helt tom mave er nok altid en dårlig ide.

Link to comment
Share on other sites

I perioder løbe træner jeg om morgenen - med nogle indlagte muskel øvelser på turen (arme & mave).

Jeg har god erfaring med først at spise efter turen. Hvis jeg er meget trær/uoplagt drikker jeg en kop sort kaffe, som giver hvad der skal til...

Men vil ogå meget gerne høre nærmere om dette Seals program! Det lyder spændende...

Link to comment
Share on other sites

Det skal så lige siges, at dette kun er den del af programmet, som de anvende de første 16 uger for at få en rigtig god og stabil kondition + Man afslutter med pushups, situps og pullups. Som giver en forøgning af funktionel styrke :D

Har jeg ihvertfald læst mig frem til.

Mvh Jesper Kristensen aka. laer

Det er samme program som dette, bare i en excel-fil :)

laer\\

Edited by laer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share