morgenmad med blender.. mangler opskrifter!!??


søren
 Share

Recommended Posts

Jeg har endelig fået anskaffet mig en blender, men mangler nogle gode opskrifter til noget morgenmad..

Opskriften skal gerne indeholde noget havregryn og banan... men ikke nødvendigvis..

Det skal helst smage godt, ikke bare drikkeligt, men godt, og så skal det gerne indeholde meget (halv)langsom energi og en god sjat proteiner... jeg har tænkt mig at putte noget proteinpulver i...

nogen forslag???

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Power-morgengrød

Min triathlon ven K i KBH serverede denne ultra lækre morgengrød for mig. Noget af en bombe. Holdt til 3-4 timers træningspas og sen frokost :bigsmile:

Hasselnødder eller mandler

Banan

Appelsin

1-2 dadler

Soyamælk eller vand + proteinpulver

Mængde varieres efter smag/kcal-indtag. Blendes godt - konsistens lidt tyktflydende

Varmes op sammen havregryn, skal lige op og koge men ikke for meget :w00t:

Bon appetit

Link to comment
Share on other sites

Min variation (kræver ikke blender):

Skræl bananen og spis den

Bland 1 scoop proteinpulver (25-30g) med 2½-3dl mini/skummetmælk i shaker - drik det

Havregryn / havregrød i en dyb tallerken (mængden naturligvis afstemt efter dit kaloriebehov) og mælk ovenpå evt en tsk sukker. Spises med ske.

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

ligesom Torben synes jeg også det er meget lettere at få ned hvis det eller s smager godt.. og så har jeg det problem at jeg aldrig kan spise særligt meget om morgenen og jeg har heller ikke tid til at lave et flot og sundt morgenmadsbord.. derfor spørger jeg om der var nogen der kendte en god opskrift til en blendermorgenmad..??

- spinnigsilden -> det der med at varme maden op dur sgu ikke lige i mit tilfælde, men ellers tak..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share