hvad er jeres squat max


jfk
 Share

  

289 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er sikkert blevet diskuteret 1000 gange før, men når i snakker om RAW squat, er det så med bælte og/eller neopren-knævarmere, eller er det HELT uden udstyr af nogen art?

Jeg medregner bælte i Raw, da det ikke giver flere kg på stangen, men er en vigtig del på lige fod med håndledsbeskyttere :smile:

Knævarmere høre efter min mening ikke under raw.

Link to comment
Share on other sites

Jeg medregner bælte i Raw, da det ikke giver flere kg på stangen, men er en vigtig del på lige fod med håndledsbeskyttere :smile:

Knævarmere høre efter min mening ikke under raw.

Bæltet medvirker til at øge trykket i mellemgulvet, og dermed er det med til at give flere kilo på stangen.

Link to comment
Share on other sites

Bæltet medvirker til at øge trykket i mellemgulvet, og dermed er det med til at give flere kilo på stangen.

Måske for nogen, men det har nu ikke nogen kilomæssig betydning for mig. Ofte tager jeg det slet ikke på, når jeg squatter, og der er ingen forskel at mærke.

Så må man jo heller ikke køre med håndledsbind, da de kan giver folk en del kg i fx bænkpres :wink:

Link to comment
Share on other sites

Måske for nogen, men det har nu ikke nogen kilomæssig betydning for mig. Ofte tager jeg det slet ikke på, når jeg squatter, og der er ingen forskel at mærke.

Så må man jo heller ikke køre med håndledsbind, da de kan giver folk en del kg i fx bænkpres :wink:

Det var dog et... alternativt... syn på sagen...

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Måske for nogen, men det har nu ikke nogen kilomæssig betydning for mig. Ofte tager jeg det slet ikke på, når jeg squatter, og der er ingen forskel at mærke.

Så må man jo heller ikke køre med håndledsbind, da de kan giver folk en del kg i fx bænkpres :wink:

Moos-----> ditto...

Roberto---> at sammenligne betydningen at kropsholdning i squat og håndleddets betydning i bænk sys jeg nu også er lidt grov, det er jo ikke sådan at et håndledsbind går over selve håndleddet....

Link to comment
Share on other sites

Moos-----> ditto...

Roberto---> at sammenligne betydningen at kropsholdning i squat og håndleddets betydning i bænk sys jeg nu også er lidt grov, det er jo ikke sådan at et håndledsbind går over selve håndleddet....

Nu gik det på, hvad der kan betegnes som raw, hvis det ikke er raw, når man bruger bælte, så vil jeg heller ikke sige, at det er raw at bruge håndledsbind.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da til enhver tid mene at Bælte er da mere udstyr end knævarmere :blink:

Knævarmere holder bare dine knæ varme og ikke en skid andet, mit bælte er guld værd for mig og jeg kan løfte klart mere med det på end uden, og jeg kommer aldrig til at maxe uden det bælte

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da til enhver tid mene at Bælte er da mere udstyr end knævarmere :blink:

Knævarmere holder bare dine knæ varme og ikke en skid andet, mit bælte er guld værd for mig og jeg kan løfte klart mere med det på end uden, og jeg kommer aldrig til at maxe uden det bælte

Det er jo forskelligt. Jeg vil da også helst maxe med bælte og gør det da også, men en direkte kilomæssig betydning synes jeg ikke der er. Knævarmere holder knæene varme ja, men synes faktisk godt jeg kan få kg ud af dem, ved ikke om det er fordi, mine knæer er meget ustabile i forvejen.

Link to comment
Share on other sites

Det kan max være 2,5 kg du kan få ud af dem tror jeg, desuden tror jeg det er i hovedet, når dine knæ er varme så føler man sig lidt stærkere, det knager ikke og gør ikke ondt i knæene, som det gør nogengange når man starter op med squat (For mit vedkommende)

Link to comment
Share on other sites

Det kan max være 2,5 kg du kan få ud af dem tror jeg, desuden tror jeg det er i hovedet, når dine knæ er varme så føler man sig lidt stærkere, det knager ikke og gør ikke ondt i knæene, som det gør nogengange når man starter op med squat (For mit vedkommende)

Ja, det har helt sikkert en del at sige :smile:

Nordland: her må man løft med knævarmere, bælte og håndledsbind i squat :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da til enhver tid mene at Bælte er da mere udstyr end knævarmere :blink:

Knævarmere holder bare dine knæ varme og ikke en skid andet, mit bælte er guld værd for mig og jeg kan løfte klart mere med det på end uden, og jeg kommer aldrig til at maxe uden det bælte

Jeg er helt enig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share