Billige, frosne jordbær


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Endelig har vi fået taget os sammen og købt en blender på mit kollegiekøkken, og SÅ skal der jo laves smoothies i lange baner.

Men det kræver jo nogle frosne bær - f.eks. jordbær, og jeg synes de er svine dyre. I kvickly så jeg nogle på tilbud endda til 30kr for 800g.

Da lawman postede sin super-shakeopskrift nævnte han at Alta har/havde 750g frosne jordbær til 12kr, og så er 30kr jo pæænt dyrt. Så vidt jeg ved ligger Alta dog kun vest for storebælt, og det er trods alt lidt langt at køre "bare" for bær.

Ellers har jeg kigget i Netto, Superbrugsen, Irma, Føtex, Prima (alle butikker i mit lokalområde), hvor de enten slet ikke har dem, eller er dyrere end kvickly.

Så spørgsmålet er:

Hvor køber i jordbær, hindbær, bær-blandinger til en billig penge? :)

Link to comment
Share on other sites

spørgsmålet er:

Hvor køber i jordbær, hindbær, bær-blandinger til en billig penge?

Jeg har et par Kg af "sweet cherries" fra serien "Fruit Life" som også har kiwi, melonkugler, blåbær og et par andre gode sager i deres sortiment. Jeg købte dem i sin tid i metro til omkring 25-35kr for 1kgs poser. Sweet cherry er den absolut bedste at lave shakes af. Der skal bare lidt mælk, proteinpulver og lidt olie til, så har man en fremragende god'nat shake :)

Link to comment
Share on other sites

Frosne bær kan købes billigt i Rema1000. Jeg mener at det er 300-400 gram til ca. 13-14 kr.

Jeg vil gerne have opskriften på smoothie, da jeg selv eksperimenterer med det for tiden.

Venligst,

Torsten, Århus

Jeg har desværre meget langt til nærmeste Rema1000 <_<

Opskriften er her:

LCHP Milkshake (LCHP = LowCalorieHighProtein)

Følgende hældes i blender (eller stavblender bruges):

2 dl Mini-mælk (0,5% fedt)

150 gr. FROSNE jordbær (fås til ca. 12 kr. 750 gr. i Alta) (næsten intet fedt eller protein - 8,7 gr. kulhydrat pr. 100 gr.)

30 gr. KASSEIN protein (eks. til aftenshake) ellers Valle UDEN smag. (Valle/Whey med jordbærsmag kan også fint bruges)

1½ tsk. fuld SØD (sødemiddel UDEN kulhydrater - svarer smagsmæssigt til 38 gr. sukker pr. tsk.)

1 tsk. vaniliesukker

1 dl minimælk som top OG SÅ BLENDES DER!

RESULTAT: Den bedst smagene og til alle tiders nemmeste Milkshake/smoothie jeg nogensinde har lavet - og jeg har lavet en del - men den her er altså SÅ nem.

Bemærk SHAKEN - der iøvrigt har McDonalds-shake-konsistens indeholder kun ca. 30 gr. kulhydrat, HELE 40 gr. protein, og måske kun omkring 3 gr. fedt.

Det lækreste er dog friskheden - men bemærk også at der er rigtig meget godt C-vitamin i jordbær - faktisk mere end anbefalet - men for trænende folk er det nok ikke så skidt.

Link to comment
Share on other sites

Med din nye blender kan du også lave jordbær-youghurt.

Nam nam. Har lige selv fået en portion.

Frosne jordbær, Cheasy A38 0,1%, lidt SØD - og vupti så er der et lækkert mellemmåltid.

Der er dog ikke så meget protein i som du nok gerne vil have, MaxP.

Link to comment
Share on other sites

Der er tilbud i Bilka i denne uge, jeg mener det er 4 poser a 300 g til 50 kr, stadig lidt pebret,men det er vist bare prisen. :thumb_down:

hmm, det er dyrere end dem fra kvickly ;) - og så har jeg ikke lagt mine transportudgifter til bilka oveni...

Der er 500g i poserne fra Bilka, så 4 for 50 giver en kg. pris på 24.

Under alle omstændigheder, så skifter priserne meget - så det smarteste er at hamste helt vildt når bærene er på tilbud.

En anden løsning er selvfølgelig at tage en tur ud på landet og plukke dem :) Der kan man ofte få dem pænt billigt, og så er de typisk også bedre.

Link to comment
Share on other sites

Med din nye blender kan du også lave jordbær-youghurt.

Nam nam. Har lige selv fået en portion.

Frosne jordbær, Cheasy A38 0,1%, lidt SØD - og vupti så er der et lækkert mellemmåltid.

Der er dog ikke så meget protein i som du nok gerne vil have, MaxP.

:lol: Jeg tyller skam masser af yoghurt, og når man tager en ½ L af gangen bliver det også en fornuftig mængde prots.

Når jeg finder de bær skal den yoghurt da nok prøves :)

Hvor stor mængde bær bruger du cirka til 1 liter yoghurt?

Link to comment
Share on other sites

[:lol: Jeg tyller skam masser af yoghurt, og når man tager en ½ L af gangen bliver det også en fornuftig mængde prots.

Når jeg finder de bær skal den yoghurt da nok prøves :)

Hvor stor mængde bær bruger du cirka til 1 liter yoghurt?

Det ved jeg ikke. Masser! :tongue: - nu laver jeg jo heller ikke så store portioner. :blink:

Du må prøve dig lidt frem.

Har tænkt mig at lave hindbær-youghurt med nødder ovenpå her i eftermiddag. Det kan godt risikere at blive et hit også.

Føtex har de i den kommende uge 6 poser frosen frugt og/eller grønt for kr. 70,-. Heriblandt poser med 500 gram frosne jordbær, samt poser med hindbær, brombær etc.

Så skal der hamstres!! :truck:

Link to comment
Share on other sites

Har tænkt mig at lave hindbær-youghurt med nødder ovenpå her i eftermiddag. Det kan godt risikere at blive et hit også.

Det VAR et hit!!! - helt vildt lækkert.

Nu vejede jeg det af for din skyld, MaxP:

250 g Cheasy A38 0,1%

150 g frosne hindbær

En squiz SØD

Det kan anbefales. Tror dog ikke nødderne passer så godt sammen med, jeg havde hvert fald ikke lyst til at prøve. Nu var det jo lige så perfekt. :bigsmile:

Det kan helt klart anbefales.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share