Vægtvogternes færdigretter


lea
 Share

Recommended Posts

Halløj i solen :sun:

Jeg så for et par dage siden en reklame for "Vægtvogternes Færdigretter". Tror de sponsorerede et eller andet program.

Er der nogen der ved noget om det?

Hvad er det?

Smager det godt?

Hvor fås det?

Hvad koster det?

Kunne måske være en ide at have nogle af dem liggende til når det skal gå lidt hurtigt.

:sun:

Link to comment
Share on other sites

Jeg købte nogen i går på tilbud. Gav 15kr/stk.

For de penge fik jeg en lille smule kyllingekød. Et par kartoffelskiver og lidt grønt. Det var snasket ind i bearnaisesauce, og smagte for så vidt ok. Problemet er at 350g altså ikke er nok mad til en mand. Måske hvis jeg havde ædt 3 pakker. Der er ca 250kcal i sådan en pakke, og energifordelingen er fin nok, så i den forstand er det ok.

Som et hurtigt mellemmåltid kan det godt anbefales, da det jo er nemt og hurtigt, men ikke andet.

Hvis du f.eks. køber en typisk wok-grøntsagsblanding og steger den på panden så får du ca 600g mad med kun 150kcal. - Væsentligt bedre. Steg 2-300g kylling/kalkun til, varm et grovflute i ovnen og du har noget der mætter godt, giver dig den energi du skal bruge, og stadig kun indeholder max 500 kcal.

Men dit spørgsmål om færdigretter er vel altid en god undskyldning for at åbne en diskussion om hvordan man bliver mæt hurtigt og sundt uden en masse kcal.

Personligt skal jeg have omkring 1 kg mad efter et træningspas før jeg begynder at smile lidt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Lea,

jeg har brugt WW-retterne et par gange når jeg har haft aftenvagt på arbejde. De koster vist 25 kr./stk., hvilket vel ikke er helt horribelt, hvis man sammenligner med prisen på f.eks. en burger fra McD. ;) Føtex har haft tilbud på dem flere gange.

Det er vel ikke det store kulinariske sus, men jeg synes at det er et hæderligt alternativ til to kedelige rugbrødsmadder. Med en tomat- eller gulerodssalat til begynder det at ligne noget. :4eat: Jeg synes også at de mætter ret godt, de få kcal. taget i betragtning.

vh. Eva

Link to comment
Share on other sites

Jo, lige min pointe. Hvis alternativet er at køre forbi McDonalds så er det en super ide.

Og mht portionsstørrelse så kommer det vel også lidt an på hvem man er. En styrkeløfter på 2meter og 100+ kg vil nok betegne det som pindemadder, mens kvinder af mere normale proportioner formentlig vil blive ok mæt.

Så ser man på det som en hurtig snack så holder det.

Link to comment
Share on other sites

Okay, tak for jeres svar.

Yes, Baloo, det kan godt betale sig at lave noget selv. Både ernæringsmæssigt og økonomisk. Jeg overvejer dem også kun til pressede situationer.

Jeg er lige kommet ud på den anden side af en projektskrivning, hvor vi nærmest boede på skolen, og der synes jeg nemlig at McDonald's salater (som i øvrigt er super gode) blev ret ensformige til sidst. Og pita med tun, uden dressing :(

Der er ligesom bare ikke rigtig så mange andre take-away alternativer når man er på diæt.

Så derfor tænkte jeg, at dette kunne være noget til næste gang.

Men det lyder da som noget, der skal prøves.

25 kr. er da ok for et aftensmåltid. McDonald's salater koster 45 kr. og der er 286 kcal.

Hva ... er det frosne retter, som man bare lige prikker hul i og sætter i mikroen, eller?

Og hvad er smagsvarianterne?

Link to comment
Share on other sites

Hej Lea,

De har lavet dem i samarbejde med Heinz, dem der laver ketchup, og der findes temmelig mange varianter. Min arbejdsplads har indkøbt et større parti blandet, med f.eks. moussaka, hvilket smager ok, men de mætter ikke voldsomt. Må gerne spise et par skiver rugbrød til, for at blive en smule mæt.

Og de skal bare et smut i mikro'en.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Inden du smutter i Føtex, så prøv Prima først.

Jeg var dernede i denne uge, og der havde de et pænt udvalg til 15kr/stk. Der var noget ris+kylling, kylling+kartofler, mousakka og så 2 slags pizza.

Tror de har svært ved at få en markedsandel her i DK, for jeg er af og til stødt på retterne på tilbud forskellige steder.

Og MHT McDonalds salater - har godt set deres priser, synes det lyder fuldstændig vildt. I øvrigt var der et eller andet i avisen for nylig om at i hvert fald 1 af salaterne havde både flere kcal og mere fedt end nogen af deres burger. - Typisk amerikansk fejlinformation - det er jo ikke just det de sælger maden på.

I øvrigt, når det kommer til fast-food kan jeg da ikke lade være med lige at gøre opmærksom på Sunset/Subway kæderne. - Rigitg lækre sandwiches uden det vilde kalorieindhold. - I øvrigt er deres pommes frittes ovnstegt, så der er ikke overdrevet meget fedt i :-)

Link to comment
Share on other sites

Inden du smutter i Føtex, så prøv Prima først.

Jeg var dernede i denne uge, og der havde de et pænt udvalg til 15kr/stk. Der var noget ris+kylling, kylling+kartofler, mousakka og så 2 slags pizza.

I øvrigt, når det kommer til fast-food kan jeg da ikke lade være med lige at gøre opmærksom på Sunset/Subway kæderne. - Rigitg lækre sandwiches uden det vilde kalorieindhold. - I øvrigt er deres pommes frittes ovnstegt, så der er ikke overdrevet meget fedt i :-)

Hehe, jeg bor i en by, hvor der hverken er Prima eller Subway - You see the problem?

Edited by lea
Link to comment
Share on other sites

Man kan også købe retterne i Kvikly. Hvordan de smager ved jeg ikke, jeg har ikke smagt dem.

Mette  :)

Jeg handler tit i Kvickly, men har aldrig set dem.

Hvor finder man dem henne i butikken?

I hvilken ende af butikken du kan finde dem, kommer nok lidt an på hvilken Kvikly du handler i ;) :lol: ...men de ligger i en frostboks sammen med andre færdigretter.

VH Mette :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share