Træning af hals


Mette_Musen
 Share

Recommended Posts

De muskler der befinder sig under hagen er m. digastricus og m. mylohyoideus. De er med til at åbne munden. Så øvelser hvor du åbner munden burde kunne træne dem. Det kræver lidt fantasi at finde på øvelser, men mon ikke han kan finde på noget. Måske en stor elastik om hovedet. Men punktforbrænding virker ikke ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, er det muligt at træne halsen/dobbelthagen....??  Uden personen også skulle tabe sig??

Hvordan vil du træne et fedtdepot? (dobbelthagen). Du kan gøre den større eller mindre, men ellers.... :lol:

Jaja, det er skam heller ikke mig!!! Er bare træt at andre brokker sig over deres dobbelthager, og så ville jeg bare høre om man måske ikke kunne træne et eller andet så jeg slap for at høre på det .... <_<

Edited by Mette_Musen
Link to comment
Share on other sites

Det er det klassiske, tro mig jeg har hørt det før igennem mit job i et fitnesscenter..

Folk skal droppe kagen! Det er kosten og ikke 1500reps i inderlårsmaskinen der giver dig faste lår søster..

Forstår så absolut din frustration...

Svaret er jo generelt set: disciplin og hårdt arbejde...

Nå jeg må smutte, skal købe en abtronic1500 gutblaster deluxe på tvshop, der er tilbud, men kun hvis jeg slår til inde for 30min ;)

Link to comment
Share on other sites

Folk skal droppe kagen! Det er kosten og ikke 1500reps i inderlårsmaskinen der giver dig faste lår søster..

Enig! Men hvordan skal folk vide bedre når adductor- og abductormaskinerne står i stort set samtlige centre? Og instruktørerne tøver sjældent med at lægge dem ind i programmerne. :(

Link to comment
Share on other sites

Enig! Men hvordan skal folk vide bedre når adductor- og abductormaskinerne står i stort set samtlige centre? Og instruktørerne tøver sjældent med at lægge dem ind i programmerne.

Nu arbejder jeg i S.A.T.S, og ja de er den værste mest ubrugelige bunke jern. I S.A.T.S er det et spørsgsmål om, at give kunderne hvad de vil have. Jeg giver ikke kunderne inderlårsmaskinerne. Forklarer dem om punktslanknings myten, og spørger dem om de gerne vil have større inderlår..

Hvis kunderne så alligevel hopper hen i maskinerne efter de har fået lagt program, er der ikke så meget at gøre..

Hvis man vil tjene penge (og det vil S.A.T.S) må man gå på kompromis.

Hvis det optimale træningstilbud var målet (her tænker jeg på optimering af træningresultater, ikke kun sundhed) ville der ikke være: Bodytoning, yoga, pump (tendinitis anyone??), aerobic (Spinning=intervaltræning er king!), mave hold osv.

Alle ville blive rappet over fingrene når de hang på steppen, og pigerne ville blive svinet til hvis de løftede over 10 reps.

Ingen sodavands atomater, ingen energidrikke, energibarer, osv..

Ikke realistisk hvis man vil tjene penge

Link to comment
Share on other sites

Så du vil mene at det mest effektive program/træningsmetode altid yder bedst resultat på sigt?

At der i alle andre brancher er et lineært forhold imellem det bedste produkt og den største omsætning/kundetilfredshed?

Det er en afvejning imellem at give kunderne det de vil have, og et produkt man kan stå inde for.

SATS skyder under målet vil mange mene her.

Men faktum er at der er rigtigt mange kunder hos sats og lignende motionscentre. At niveauet endnu er meget højere fagligt end i de store kæder i USA.

Selv hardcore MOL hoveder træner ikke altid optimalt i forhold til at nå deres mål. Der er nemlig også et element af, at man skal kunne nyde sin træning. Ellers træner man hurtigt slet ikke...

F.eks. træner jeg wsb, på trods af at mine mål i virkeligheden primært er kosmetiske. Men det er meget sjovere at fokusere på styrke, at træne tungt og have klare definerbare mål (fx jeg vil bænke 150kg).

Ikke optimalt med wsb, en form for modificeret hst ville nok være bedre, men gaaaaaaaaaab...

Det eneste der virkeligt ar kritisabelt er jo nok at der sælges kcal tætte produkter til mennesker hvis mål er vægttab. Men de fleste af disse mennesker ved jo godt at en sukkerdrik ikke er det der gør dem slanke.. På hvilken måde kan man så tillade sig at spille forældre over for disse mennesker?

Personligt vil jeg foretrække at der var mere personlig træning til disse mennesker. For det er den mest effektive måde at få dem til at flytte sig på.. Jeg har fortalt utallige kvindeligeog mandlige kunder: hvis ikke du øger vægten så snart 10 reps kan gennemføres i andet sæt, så går du ikke frem og du kommer ikke til at se bedre ud...

2mnd efter presser de stadig 25 i bryst pressen... WTF went wrong???

-det gjorde jo ondt at løfte mere end 25...

Derfor skal de hve en personlig asswupper der presser dem til at løfte mere.. Det er den eneste vej frem for disse mennesker uden rygrad.

Link to comment
Share on other sites

Kender desværre alt for godt det med at prøve at forklare folk noget..

Den største hindring er dog min alder, drenge på 16 ved jo intet om træning.. :(

Tja, jeg er 17 - og jeg ved åbenbart endnu mindre :lol:

Har prøvet utallige gange at sige til mine trænings-kammerater at failure og forced reps holder nada, men "Jeg skal LIGE ha én til! - Det er jo det der gi'r!!! :devil:"

Men der har da været 2 henne og spørge mig om jeg kan lære dem dødløft :bigsmile: (de kaldte det så dødsløft, men okay.. :tongue:)

Link to comment
Share on other sites

Oplysning er vejen frem. Tror det største problem hos pigerne/kvinderne ligger i at de/vi ikke finder det specielt feminint at stå og løfte tunge vægte så de begynder og svede... :cry: Endvidere lever frygten for at ligne en stor grum bodybuilder videre hos mange piger. Dette resultere så i at de finder træningen kedelig, specielt pga. de udeblivende resultater...

Link to comment
Share on other sites

Oplysning er vejen frem. Tror det største problem hos pigerne/kvinderne ligger i at de/vi ikke finder det specielt feminint at stå og løfte tunge vægte så de begynder og svede...  Endvidere lever frygten for at ligne en stor grum bodybuilder videre hos mange piger. Dette resultere så i at de finder træningen kedelig, specielt pga. de udeblivende resultater...

Med kvinder handler det om tillid.

Hvis man arbejder med dem i en længere periode får de tillid og deres styrke og fysik forbedres drastisk. Når først de ser resultaterne, er de villige til at gøre alt hvad du siger..

Sjovt at træne kvinder, der som en "bivirkning" bliver stærkere end nogen af mændene..

Sweet :devil:

TIng kort styrketræning, og højintensitets cardio i et integreret periodiseret system. Med gode kostvaner som primær fokus er vejen frem til varigt vægttab.

Meget meget simpelt... Men ikke desto mindre vanskeligt for mange <_<

Link to comment
Share on other sites

Og alle jer drenge der fortvivles over vennerne.

Lad jeres egne resultater tale for sig selv. Så skal de nok komme til jer.

Kig indaf og brug det som en motivation til at blive endnu bedre..

Når i står der med jeres 95 huggede velporportionerede kg, skal de nok komme til jer. Eller evt. give jer det ultimative kompliment: Tager du steroider?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share