Hjælp til sæt/rep.


CA8
 Share

Recommended Posts

Hey! :)

Jeg har snart styrketrænet i ca. 2 måneder, og kører 3x10 sæt/rep. nu (efter at have kørt 3x15 i 1 måneds tid), ved alle maskiner (dog undtaget af 3x12 ved lænd og mave).

Men er det optimalt for mig? Eller skal jeg prøve en anden form for sæt/rep.? Jeg vil gerne træne, så jeg får store muskler - ikke "små" og udholdende.

Hjæææælp ;)

Edited by Birch
Link to comment
Share on other sites

Du bør træne med frie vægte, og med vægt på store øvelser som Dødløft, squat og Bænkpres - Med henhold til program kan du evt kigge på hst-programmet, som ligger på forsiden.

Hmm lyder måske lidt dumt, men hva' er dødløft og squat? <_< :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hmm lyder måske lidt dumt, men hva' er dødløft og squat?  <_<  :blink:

Egentlig ikke, hvis du ikke ved hvad det er. Prøv at søge på sitet. Der vil du finde svar på alle dine spørgsmål. Både hvad angår øvelser men også programmer, der passer til dine mål.

På forsiden er der et link til et øvelsesbibliotek.

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

kan du ikke prøve at skrive dit program op ? træner du hele kroppen til vær pas eller er det delt op ?

normalt siger man at BB rep range (dvs. det antal gentagelser du skal holde dig inden for) er 8 - 12 men der er flere inkl. mig selv der har haft fordel med 5x5.

HST er som sagt også et godt BB program som du kan finde mere om på forsiden.

ang. dit øvelses valg; kender du så nogle der træner som kan vise sig dig nogle frivægtsøvelser ?

Hér kan du finde forskellige gode øvelser og øvelses vejl. :)

hvor meget har du læst omkring træning ? :)

Link to comment
Share on other sites

kan du ikke prøve at skrive dit program op ? træner du hele kroppen til vær pas eller er det delt op ?

normalt siger man at BB rep range (dvs. det antal gentagelser du skal holde dig inden for) er 8 - 12 men der er flere inkl. mig selv der har haft fordel med 5x5.

HST er som sagt også et godt BB program som du kan finde mere om på forsiden.

ang. dit øvelses valg; kender du så nogle der træner som kan vise sig dig nogle frivægtsøvelser ?

Hér kan du finde forskellige gode øvelser og øvelses vejl. :)

hvor meget har du læst omkring træning ? :)

Jeg træner hele kroppen hver gang i øjeblikket (3 gange om ugen, med 1 dags pause).

Men ka' sq ikk lige huske hvad de ting jeg laver hedder :S

Og ja, instruktørerne i Fitnessdk kan helt sikkert vise mig nogle frivægtsøvelser, men ville bare lige høre jer herinde, om I havde nogle forslag til sæt/rep. osv.

Mmm.. Angående hvor meget jeg har læst? Jeg har da læst noget, men er da ved at bygge min viden op ;)

Link to comment
Share on other sites

der er ikke et universal rep range. hvad der giver dig det bedtse hypertrofi respons afhænger af din konditionering af musklerne. derfor kan du holde en strategisk dekonditionering eller du kan cykle i dine øvelser - på den måde har du lettere ved at progresserer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share