Leg extentions


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg ville høre om nogen kan give mig nogen alternative måder at lave leg extentions på. Pt træner jeg dem på maskine, men jeg kan ikke få nok belastning på. Pt tager jeg hele vægtstakken, og man kan ikke komme til at lægge håndvægte på som ekstra belastning, så den maskine må skrottes.

I forvejen tager jeg squats, som jo også giver noget for forsiden af låret, men jeg vil sgu gerne have en øvelse mere på.

I øvrigt har jeg et lignende problem med ryg. Maskinen går kun til 100 kg, og der er ikke løsvægte over 24 kg. Hvad fanden gør jeg når jeg vil køre tungt?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg ville høre om nogen kan give mig nogen alternative måder at lave leg extentions på. Pt træner jeg dem på maskine, men jeg kan ikke få nok belastning på. Pt tager jeg hele vægtstakken, og man kan ikke komme til at lægge håndvægte på som ekstra belastning, så den maskine må skrottes.

I forvejen tager jeg squats, som jo også giver noget for forsiden af låret, men jeg vil sgu gerne have en øvelse mere på.

I øvrigt har jeg et lignende problem med ryg. Maskinen går kun til 100 kg, og der er ikke løsvægte over 24 kg. Hvad fanden gør jeg når jeg vil køre tungt?

hvad kører du leg extensions for???

Ikke for at se ned på nogle øvelser eller lign, men har bare aldrig forstået det

Link to comment
Share on other sites

Fair nok spørgsmål.

Jeg kører den for at supplere op. I mit program squatter jeg først, men da det er en øvelse som jeg ikke mener man skal lege for meget med, kan jeg godt lide at afslutte med at isolere muskelen, og så køre videre i leg extentions. Der er jo stort set nul risiko for at skade sig på maskinen.

Eneste alternativ jeg kan komme på er kun at tage et ben af gangen, men hvis nogen har forsøgt det ved de også at det fandeme er akavet at træne på den måde.

Link to comment
Share on other sites

Fair nok spørgsmål.

Jeg kører den for at supplere op. I mit program squatter jeg først, men da det er en øvelse som jeg ikke mener man skal lege for meget med, kan jeg godt lide at afslutte med at isolere muskelen, og så køre videre i leg extentions. Der er jo stort set nul risiko for at skade sig på maskinen.

Eneste alternativ jeg kan komme på er kun at tage et ben af gangen, men hvis nogen har forsøgt det ved de også at det fandeme er akavet at træne på den måde.

ok tak for svaret. personligt mener jeg ikke du har brug for mere for forlåret efter squat..

Hvad er dit mål med træningen???

Link to comment
Share on other sites

Der er jo stort set nul risiko for at skade sig på maskinen
Ikke på sigt.

Jeg fik hurtigt arbejdet mig op til at køre opvarming med stakken og begyndte så forfra med at køre med kun et ben ad gangen (havde som mål at tage stakken med et ben ;) )

. Da jeg begyndte at arbejde mig seriøst op i vægt med kun et ben føltes det alt andet end naturligt for knæleddet selvom musklerne sagtens kunne klare vægten.

Hvis du endeligt vil spille hasard med dine knæ/knæsener synes jeg der er bedre måde at gøre det på. I tillæg til dit normale squat/benpress, så finder du en benpres maskine, tager evt. nogle knæbind på, sætter mere vægt på en du plejer men kører kun ned til 60 grader i stedet for de gængse 90 graders parallel. Så rammer du benene særdeles godt og tungt. Jeg er i hvertfald tilbøjelig til at tro på at det er det sundeste af de to "onder"

Men ellers er alm. olympisk squat, som den eneste øvelse i et program, fremragende til at udvikle forsiden af låret.

------------

Jeg ville høre om nogen kan give mig nogen alternative måder at lave leg extentions på.

:w00t: lys ide :w00t:

Jeg tror jeg vil opfinde en maskine for forlåret som er hvad glutehamstring-maskinen er for baglåret. Jeg tror jeg vil komme Louie Simons i forkøbet og tage patent på og opfinde den omvendte leg extension: man fixerer skinne benene og retter sig selv ud mens man hæver sig selv med vægt på maven. NOT :lol:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

:w00t: lys ide :w00t:

Jeg tror jeg vil opfinde en maskine for forlåret som er hvad glutehamstring-maskinen er for baglåret. Jeg tror jeg vil komme Louie Simons i forkøbet og tage patent på og opfinde den omvendte leg extension: man fixerer skinne benene og retter sig selv ud mens man hæver sig selv med vægt på maven. NOT :lol:

Den slags findes faktisk, SAS. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville også droppe leg extentions i maskine og i stedet give den mere gas i squatten. EMG-målinger har også vist at leg ext. i aktiverer så stor en del af quadriceps som squat gør. Desuden er squat en mere "funktionel øvelse", idet den trænes i stående stilling imodsætning til leg ext. Dette betyder (teoretisk) at der er en bedre overførselsværdi til funktioner som fx hop og sprint.

jøjpee :)

Link to comment
Share on other sites

:w00t: lys ide :w00t:

Jeg tror jeg vil opfinde en maskine for forlåret som er hvad glutehamstring-maskinen er for baglåret. Jeg tror jeg vil komme Louie Simons i forkøbet og tage patent på og opfinde den omvendte leg extension: man fixerer skinne benene og retter sig selv ud mens man hæver sig selv med vægt på maven. NOT :lol:

Det kan du da bare gøre i den romerske stol. :)

Link to comment
Share on other sites

:w00t: lys ide  :w00t:

Jeg tror jeg vil opfinde en maskine for forlåret som er hvad glutehamstring-maskinen er for baglåret. Jeg tror jeg vil komme Louie Simons i forkøbet og tage patent på og opfinde den omvendte leg extension: man fixerer skinne benene og retter sig selv ud mens man hæver sig selv med vægt på maven. NOT  :lol:

Det kan du da bare gøre i den romerske stol. :)

Kan ikke helt huske hvordan en romersk stol ser ud,

men meningen er at det kun er skinneben og læg der er i kontakt med "underlaget" og resten af kroppen hænger i det "fri"

:)

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Den romerske stol, er den torturindretning, hvor du hænger i dine lægge med bøjede ben, så din ryg lige præcis ikke støtter på underlaget, når dine lår og mave er retvinklede.

Den bruges til mavebøjninger og er utroligt effektiv, hvis man kan bruge den rigtigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share