Sign in to follow this  
Zipcode

Håndledsskader

Recommended Posts

Jeg vil gerne høre om andre har erfaringer med håndledsskader? Jeg har især problemer med undersiden af håndledet når jeg træner biceps.

Har haft det i nogle uger nu - Kan man man med fordel mindske belastningen af håndleddet med nogle ´håndledsstraps´ <_< hvis de hedder det :unsure:

Ja, håndledsbind er en rigtig god hjælp, men du skal måske også kigge nærmere på dit øvelsesvalg. Hvis der er en øvelse, du ikke kan køre smertefrit, så skift den ud med en anden. F.eks. har mange svært ved at køre tunge barbell curls uden smerter, fordi håndleddene drejes om i en noget akavet position. Løsningen kan være at skifte til EZ-bar curls, men ikke alle EZ-bars er ens, så nogle vil også have problemer her. Håndvægte låser ikke håndleddet i en unaturlig position, så det er en god løsning.

I øvrigt bør du overveje en kort pause fra alle øvelser, der medfører håndledssmerte. Hvis håndleddet aldrig får ro, kan du få en kronisk skade.

Jeg vil bestemt give MDK ret i, at man bør holde sig fra både wrist flexor øvelser og barbell curls hvis man har tilbøjelighed til at få betændelsestilstande i håndleddene!