Hvilke kosttilskud er bedst ved tung vægtræning


Stryger2
 Share

Recommended Posts

· Er der nogen herinde som har erfaringer med at kombinere tung vægttræning med vægttab. Jeg forsøger at reducere fedtprocent samtidig med at jeg gerne vil vokse i styrke (ikke nødvendigvis i størrelse). Pt tager jeg en almindelig vitaminpille dagligt. Dertil kreatin og fiskeolie. Overvejer at droppe fiskeolien igen da jeg overhovedet ikke føler nogen nytte af den. Min kost er rimelig almindelig gennemsnitsmad, får en ok mængde proteiner og kulhydrater derfra.Men jeg har på fornemmelsen at jeg mangler noglen ting for at det hele kører optimalt. Hvis nogen kunne svare på nedstående spørgsmål ville det være fedt.

1) Har læst at man ved styrketræning skal bruge specielle vitaminpiller fordi behovet er væsentlig anderledes end hvad ”normale” mennesker har brug for. Alternativt skal man øge dosen af almindelige vitaminer. – Fup eller fakta?

2) Proteinpulver vil være en dårlig ide for mig fordi det øger fedtprocenten, men skal jeg overveje at tage aminosyrer? Har flere steder set at aminoer bliver rakket ned fordi de reelt ikke har nogen effekt..

3) Har prøvet CLA og Chrom uden effekt. Er der evt andre ting jeg kunne forsøge mig med. Hører gerne hvis nogen har haft gevindst ved noget.

Link to comment
Share on other sites

1) Trænende mennesker har et andet behov for visse vitaminer, og der er også lavet særlige vitaminpiller til formålet. Det er ikke det samme at æde en masse multivitaminer, fordi det kun er nogen vitaminer og mineraler man skal bruge flere af og ikke f.eks. jern. Jeg må vel ikke komme med forslag til forhandlere, vel?

2) Proteinpulver øger sådan set kun fedtprocenten hvis det bringer dig i kalorieoverskud. Der er ikke nogen relavant forskel på proteinisolat og aminosyrer. Det er derimod en bekvem måde at få de proteiner du har brug for.

3) Tja, det har jeg ikke så meget viden om, men jeg syntes du skal fortsætte med din fiskeolie for at få dækket behovet for omega-3.

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Er der nogen herinde som har erfaringer med at kombinere tung vægttræning med vægttab. Jeg forsøger at reducere fedtprocent samtidig med at jeg gerne vil vokse i styrke (ikke nødvendigvis i størrelse).

Jeg er faktisk i gang med lidt af et eksperiment med Max-OT, hvor jeg også forsøger at tabe fedt samtidig med muskelopbygning. Du kan prøve at kigge i min log. Men der er endnu ikke så meget da det kun er 2. uge og jeg kun har ført log fra denne uge.

Link to comment
Share on other sites

Hvad vil det sige uden effekt? Hvordan og over hvor lang tid har du "målt"?

Min pointe er, at det eneste der virker er et fornuftigt program, stor tålmodighed, fornuftig kost (rigeligt med "rigtig" energi og protein) evt. krydret med kosttilskud - her er kreatin efter min mening et godt valg. Desuden er viden om træningsfysiologi en god ting, da det giver indblik i at hypertrofi og styrke ikke er fænomener som optræder over kort tid.

jøjpee :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tog engang noget plante kreatin i en måned. Der voksede et par hår ud et bestemt sted på ryggen/nakken som jeg stadigt må barbere af med jævne mellemrum. Så lad vær med det!

Iøvrigt blev jeg stærkere, mere udholden og fik blodårer på armene.

Edited by Jesus
Link to comment
Share on other sites

Jeg tog engang noget plante kreatin i en måned. Der voksede et par hår ud et bestemt sted på ryggen/nakken som jeg stadigt må barbere af med jævne mellemrum. Så lad vær med det!

Iøvrigt blev jeg stærkere, mere udholden og fik blodårer på armene.

Du er vel klar over at du ikke kan få blodårer på armen?? :lol:

Mine sidder I armen, og er jeg RET sikker på at du ikke fik nye blodårer, men at de blot fremtrådte tydeligere, altså at du sænkede din fedtprocent... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share