Skulderskade


hansa
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har haft problemer med skulderen lang tid nu. Jeg har været til lægen 2 gange og få en blokade og det tager også det værste af smerten, men der, hvor det virkelig gør ondt, er rundt om den lille knop, der sidder øverst på skulderen (lige hvor nakken ender, jeg ved ikke hvad det område hedder). Jeg troede først jeg havde problemer med rotatorcuffen, men det er det vel ikke, når det problemet er helt oppe på toppen af skulderen - eller hva?

Er der nogle, der har et godt bud. Min læge siger jeg blot skal holde pause - nu har jeg holdt 3 uger uden det mindste fremgang.

Mange hilsner

Hansa

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at råde dig uden at kunne undersøge dig. Så mit råd til dig må være at opsøge en god fysioterapeut, som har forstand på skulderen. Skulderen er nemlig et meget komplekst led og din skade kan skyldes mange strukturer.

Mht. "knoppen" så tror jeg du refererer til "acromion", men det kan du jo ikke bruge til så meget.....

jøjpee :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 'stort set' samme problem (ved selvf' ikke præcist om din skade er den samme som min).

Det hjælper ikke at holde pause jeg har prøvet. Jeg har også været ved lægen som mente at det var skuldermusklen det var galt med og at man ikke kunne gøre noget ved det (den korte historie). Jeg tror dog at det er et led-problem.

Jeg anbefaler, at du går videre med det selv. Lægen kan sikkert ikke hjælpe dig fordi læger ikke har viden nok om skelet/muskel strukturen. Psys eller kiro måske ?!

Edited by Ice eye
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde selv et lignende problem, hvor smerten tilsyneladende udsprang fra der hvor øvre trapezius hæfter på skulderen, men efter en diagnose hos en fysioterapeut, så viste det sig at relatere til rotatormanchetten.

Få en diagnose først som det vigtigste. Hvis du vil gøre noget ved det, så skal du også vide hvad problemet præcist er. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share