Muskelvækst og samtidig kondition


Moeller
 Share

Recommended Posts

Træner rimelig hårdt i motioncentret 4 dage om ugen, og ønsker at opnår større muskelmasse. De andre tre dage dyrker jeg utrolig meget sport, dvs. fodbold og badminton på højt plan. men giver det nogen mening både at komme i superform og samtidig vokse i størrelsen, altså at hvis man faktisk en form for bulker lige før og efter de dage man træner i motioncentret, og så er i kalorieunderskud de dage man dyrker sport...

Håber i forstår hvad i mener!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil tage på i muskelmasse, så gælder det om at indtage nok med protein og energi generelt. Og det virker i dit tilfælde som om det kunne blive lidt svært, da du træner så meget som du gør.

Hvis jeg var dig ville jeg holde igen med konditionstræningen og fokusere på styrketræningen, således du ikke kommer i engergi underskud.

Jeg har selv gjort sådan som du gør pt., men uden at opnå mærkbare resultater. Nu har jeg for en periode minimeret konditionstræningen og maksimeret styrketræningen - og det giver altså bedre resultater.

jøjpee

PS: Husk at spise nok - spar på fedtet, få komplekse kulhydrater og nok protein :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke kun den dag du træner dine muskler de har behov for næring for at restituere. Så spis nok af det rigtige, og hold øje med dit kcal indtag for at undgå du kommer for meget over dit vedligeholdelses niveau.

Jeg vil dog mene det er meget svært at spise for meget, hvis du træner så meget og holder dig til de rigtige fødevare valg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share