Motions centeret Nautilus


sas
 Share

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

-> Henrik C

Jeg tror at Trimshop er bedre end Nautilus, der må man næsten det hele. Desuden er der en rigtig god stemning, selv om pladsen tit er lidt trang.

Ja, jeg tror også jeg gir det en chance.

Da jeg meldte mig ind i Nautilus, havde jeg en skulderskade, så jeg kunne godt leve med at være begrænset til maskiner de første 3 måneder.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg meldte mig ind i Nautilus, havde jeg en skulderskade, så jeg kunne godt leve med at være begrænset til maskiner de første 3 måneder.

Hvorfor siger du det?

Intensiteten som passer til skaden kan jo sættes ens på en maskine og frie vægte. Til gengæld så "låser" maskinen stadig én i et fast (forkert) bevægemønster uanset intensistet. Så skade eller ej - de frie vægte er stadig bedst. ;)

Link to comment
Share on other sites

Da jeg meldte mig ind i Nautilus, havde jeg en skulderskade, så jeg kunne godt leve med at være begrænset til maskiner de første 3 måneder.

Hvorfor siger du det?

Intensiteten som passer til skaden kan jo sættes ens på en maskine og frie vægte. Til gengæld så "låser" maskinen stadig én i et fast (forkert) bevægemønster uanset intensistet. Så skade eller ej - de frie vægte er stadig bedst. ;)

Det kommer da an på skaden og maskinen, hvis maskinen gør, at den skadede muskel ikke belastes, hvorimod den frie vægt ville belaste den skadede del, så er maskinen da at foretrække. :)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Henrik C:

Nej, der er også frie vægte.

Man må bruge dem, når man har været medlem i 3 måneder 

Dette her er jo fuldstændig forrykt - hvor gennemtænkt er argumentet for at man skal være medlem i 3 mdr. ?

Hvis nu jeg startede i Nautilus på Mandag, skulle der så gå 3 mdr før jeg måtte benytte mig af frie vægte ? det er jo heeeeeeeeeelt til grin.

Jeg kan godt se ideen hvis der var programmer som undgik nogle frivægtsøvelser, men det må da forhåbentlig være op til brugeren af centeret hvad han vil bruge sin tid på ?

Link to comment
Share on other sites

Henrik C:

Nej, der er også frie vægte.

Man må bruge dem, når man har været medlem i 3 måneder 

Dette her er jo fuldstændig forrykt - hvor gennemtænkt er argumentet for at man skal være medlem i 3 mdr. ?

Hvis nu jeg startede i Nautilus på Mandag, skulle der så gå 3 mdr før jeg måtte benytte mig af frie vægte ? det er jo heeeeeeeeeelt til grin.

Jeg kan godt se ideen hvis der var programmer som undgik nogle frivægtsøvelser, men det må da forhåbentlig være op til brugeren af centeret hvad han vil bruge sin tid på ?

Jamen de SIGER at det er fordi de har en forsikring, hvor det er en betingelse at nye medlemmer ikke bruger frie vægte de første 3 mdr. Om det er en forsikring mod skader på inventar, eller en forsikring mod medlemmer der kommer til skade ved jeg ikke. Og ja, det gælder alle, uanset træningserfaring.

Da det kan lade sig gøre at træne med frie vægte fra starten i andre centre, er årsagen jo nok, at man ikke ønsker seriøse fitnessatleter/bodybuildere i sit klientel, men helst vil have hr. og fru Jensen der træner 30 min. et par gange om ugen.

Ang. frie vægte kontra maskiner ved skader:

Jeg vil da mene at det at bevægebanen er fastlåst kan være en fordel, da man så har mere kontrol, og kan løfte tungere, uden risiko for at komme ud i stillinger hvor skaden belastes. Det er så vidt jeg ved kotume at bruge maskiner ved genoptræning af knæskader f.eks.

I mit tilfælde, kunne jeg i brystmaskinen have en håndstilling der gjorde at jeg ikke mærkede skaden. Ved bænkpres eller DB-pres var smerten der med det samme...

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

Henrik C:

Jamen de SIGER at det er fordi de har en forsikring, hvor det er en betingelse at nye medlemmer ikke bruger frie vægte de første 3 mdr. Om det er en forsikring mod skader på inventar, eller en forsikring mod medlemmer der kommer til skade ved jeg ikke. Og ja, det gælder alle, uanset træningserfaring.

Okay, den forsikring gad jeg godt se hvordan og hvorfor den var udformet - det virker som det rende bondefangeri udfra min vurdering.

Vedr. maskiner vs. frie vægte - så tilhører jeg ikke den fraktion på MOL som raser imod alle maskiner - selvom jeg foretrækker frie vægte selv. Det kan godt være at maskiner hæmmer bevægelsesfriheden, men for nogle kan de altså også hæmme skades-potientialet i starten.

Det er dog trods alt nemmere at lave en øvelse forkert med frie vægte, end det er i en maskine.

At jeg så mener at det største potientiale ligger i de frie vægte, er en anden sag.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Ja nautilus er godt nok et spøjst sted. Jeg har været til prøvetræning der og det tog kun 20 minutter at træne, så mente instruktøren at jeg var færdig. Jeg blev nød til at holde min kæft, for det sted var sgu for underholdende.

Det kunne være fedt hvis TJ og Incognito tog på udflugt til nautilus :w00t: Sikke en diskussion de kunne få op at stå :4thumbup:

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Så lige filmen, nogle konge udtalelser han kommer med!

Det er vigtig at basere vores træningsmetoder på fakta!
Nåehh.... så det er derfor jeres medlemmer skal træne slow? :blink:
Kom her ned, i stedet for at løbe det kan kroppen ikke klare!

Hmmmm... sure sure...

Styrketræning giver høj forbrænding

Hmmm vel ikke i forhold til at løbe en tur!

Hygge

Link to comment
Share on other sites

I forlængelse af cookie's post kommer lige min egen favorit

Alt har noget med at bruge kroppen rigtig, så det er vigtigt at bevægelserne er langsomme

Dvs at for at løbe rigtigt efter bussen skal man løbe laaangsoomt :laugh:

Har en kollega, der træner i Nautilus, og mellem os sagt så synes jeg ikke rigtig det ser ud som om hun får noget som helst ud af det :dry:

Edited by laraag
Link to comment
Share on other sites

Så lige filmen, nogle konge udtalelser han kommer med!
Det er vigtig at basere vores træningsmetoder på fakta!

Nåehh.... så det er derfor jeres medlemmer skal træne slow? :blink:

Kom her ned, i stedet for at løbe det kan kroppen ikke klare!
Hmmmm... sure sure...
Styrketræning giver høj forbrænding

Hmmm vel ikke i forhold til at løbe en tur!

Hygge

<{POST_SNAPBACK}>

godt du lige kunne skrive lidt om kommentarerne, mit lydkort er lige røget sig en tur :mad:

Link to comment
Share on other sites

Så lige filmen, nogle konge udtalelser han kommer med!
Det er vigtig at basere vores træningsmetoder på fakta!

Nåehh.... så det er derfor jeres medlemmer skal træne slow? :blink:

Kom her ned, i stedet for at løbe det kan kroppen ikke klare!
Hmmmm... sure sure...
Styrketræning giver høj forbrænding

Hmmm vel ikke i forhold til at løbe en tur!

Hygge

<{POST_SNAPBACK}>

godt du lige kunne skrive lidt om kommentarerne, mit lydkort er lige røget sig en tur :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er da ærgeligt, for det er sq god underholdning :4thumbup:

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share