DB extensions - hvordan?


mdk
 Share

Recommended Posts

Jeg kører den her seated overhead DB extensions for triceps (se vedhæftet foto). Jeg har efterhånden passeret 30 kilo i denne øvelse, og det er tiltagende svært at få håndvægten op i udgangsposition. Det forekommer mig også ret uergonomisk at svinge håndvægten op forbi hovedet. :blink: Men jeg kan godt lide øvelsen, så jeg vil fortsætte med den.

Hvordan gør I, der kører denne øvelse, når vægten skal fra gulvet og op over knolden?

post-5-1067154302.gif

Link to comment
Share on other sites

En glimrende øvelse for det lange hoved af triceps, som jeg personligt har kørt meget selv. Og det er ganske rigtigt et knokkel at få håndvægten i position. Faktisk synes jeg ofte det er værre at komme af med den igen. Men jeg har været oppe at køre med 52 kg håndvægt i øvelsen, så det kan lade sig gøre.

Jeg stiller den på højkant på mit ene lår. Så tager jeg ved toppen af håndvægten med begge hænder, og løfter den til den ene skulder, hvor den også står på højkant. Derefter løfter jeg den i startposition, og er klar til at køre. Ved ikke om det giver det rette billeder, men jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er stort set det samme, jeg gør. Jeg har den dog liggende på lårene - ellers ka jeg ikke rigtig få placeret hænderne, som jeg vil. Og så schwuuung op over skulderen. Og det kan da lade sig gøre, men det er meget akavet.

Jeg har prøvet 1-arms varianten, men den har en tendens til at gå i albuerne, hvilket 2-arms slet ikke gør hos mig.

Allerup << Jeg er begyndt at tage tøj på til træning. Fotoet er fra 70'erne - dengang var vi mere frie omkring nøgenhed i motionscentre. :)

Link to comment
Share on other sites

Kunne man forestille sig, at man brugte en alm. vægtstang med låse på højkant. Den kunne så stå i baggrunden indtil, man var kommet i position. Hvis man griber tilpas langt nede på stangen, kan man vel få nogenlunde samme bevægelse. Jeg kan ikke lige overskue uheldige belastninger i håndleddene, og der skal måske kun være skiver i den ene ende af stangen. :confused3:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share