Jexz

Medlemmer
  • Content count

    262
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Jexz last won the day on June 7 2016

Jexz had the most liked content!

About Jexz

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/14/81

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.jschristiansen.dk

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    København
  • Interesser
    Løb, ekspeditioner, cykling

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Konkurrenceidræt (løb), ekspeditioner

Recent Profile Visitors

1531 profile views
  1. Problemer ved ophobning af syre

    Hvis en løber kan løbe 1.52.50 på en 800 m, kan en løber løbe 51 sek eller hurtigere på en 400 m, jf. Olympiatoppens (norsk "Team Danmark") arbejdskravsanalyse. Ud fra erfaring kunne man f.eks. vide at denne løber kan løbe 3x400m/8" pause på 55 sek... Eller sammenligne ham med folk han træner med, som stort træner på samme måde osv. Ja, det er nok netop et spørgsmål om at finde ud af om det er variation inden for normalen, eller om der er noget fysisk galt. Derfor jeg leder efter hvad der kan have indflydelse på hvordan man reagere... Mineralunderskud, eller hvad det nu kan være. Personen har løbet seriøst i en del år, og træner kontinuerligt og vi har haft ham i gruppen et par år, så det er ikke en der kommer ind fra gaden og er i "træningsunderskud". Vi har tre løbere der løber 800 m, og de reagere forskelligt på syretræning. De løber ikke alle tre lige hurtigt (dog ingen for ca. 4 sekunder på 800 m), hvor den hurtigste går "eksponentiel kold" undervejs, hvor den næsthurtigste ofte kan holde sin hastighed oppe i meget længere tid og den sidste reagere meget kraftigt på syretræning når de løber træningspas tilpasset deres 800 m-tid, jf. ovenstående arbejdskravsanalyse. Men om det er "variation inden for normalen" eller om der kan være andre variable inde over er så spørgsmålet...
  2. Hvis en person, en løber, reagere meget kraftigt på syretræning, f.eks bliver dårlig, kaster op og er uforholdsmæssigt længe om at få syren ud af kroppen, kan der så ligge et medicinsk problem bag? Der er tale om en person hvis træning bliver moniteret i detaljer, og som bør kunne løbe de distancer og hastigheder som vedkommende gør uden at reagere så kraftigt på syretræning. Jeg har ingen ide om hvad jeg feks kan søge på, engelsk eller dansk, på Google... Kan man feks være 'overfølsom' over for syre, eller have en lidelse der gør at man ikke kan nedbryde laktat effektivt ellign.
  3. Ny DK ungdomsrekord i 100m

    Preeetty crazy!
  4. Hej, Jeg er pt i gang med at trimme lidt fedtprocent af kroppen for at optimere min idræt (løb), og da jeg i forvejen ikke vejer meget og er ret spinkel, er jeg meget opmærksom på kun at kører med et lille kalorieunderskud, så jeg stadig har energi til træning og ikke mister mere muskelmasse end allerhøjst nødvendigt. Altså fornuftige kulhydrater samt protein. Min kost består af følgende: Morgen: Havregryn og mælk Formiddag: Nødder og frugtstang Middag: Groft rugbrød med magert kød (alternativt hvad kantinen kan tilbyde), samt salat med majs, agurk, gulerod og tun eller æg. Eftermiddag: Nødder og frugtstang Aften: Fuldkornspasta og kylling Det kan selvfølgelig varieres, men det er sådan en 'almindelig dag'. Jeg kunne dog godt bruge nogle alternativer til mine mellemmåltider. Det skal helst indeholde protein for at mætte ok (selvom jeg kører med kalorieunderskud føler jeg mig dog ikke udpræget sulten), og gerne lidt kulhydrat for at holde den kørende og have energi til træning. Mellemmåltiderne skal ikke kræve tid at lave (eller meget lidt), og skal kunne ligge i tasken hele dagen og ikke kræve køleskab. Noget gode forslag? :) Jeg har prøvet at spise æbler, men det bliver jeg faktisk lækkersulten af, eller får i hvert fald lyst til mere... Hvis der i øvrigt er nogen der har erfaringer med at trimme sig når man i forvejen er lille (andre løbere??), men stadig have overskud til 6-9 træningspas om ugen er de velkomne :) På forhånd tak, /JS
  5. Sponsorer

    Hej, Jeg kunne godt tænke mig at starte en lille diskussion omkring sponsorer... Man ser efterhånden mange "menige" sportsfolk være sponsoreret, også inden for mindre sportsgrene. Sponsoraters størrelse vil i de fleste tilfælde være en vurdering ud fra hvor meget eksponering en sponsor får for pengene. Men hvad kan sportsfolk på niveau under de bedste i landet, selv i små sportsgrene tilbyde en sponsor, og i hvilken størrelseorden vil I vurdere sådanne sponsorater er? Selv er jeg løber, og ser efterhånden en del i miljøet der har en sponsor, men jeg har svært ved at vurdere hvad en sponsor får ud af det og hvad mulighederne er for at finde en sponsor selv. Er der evt. nogen herinde der har en sponsor ifm. deres idræt, og hvad får I ud af det kontra hvad mener I at kunne tilbyde en sponsor? På forhånd tak, /Jexz
  6. Hejsa, Jeg leder efter et sted i københavn, helst Kbh. Ø eller S, hvor man kan træne på en "klippekorts-ordning". Sagen er den, at jeg godt vil løbe lidt på løbebånd her om vinteren, men synes det er vel dyrt at skulle give 399,- pr. mdr. hvis man f.eks. kun løber en tur på løbebånd én gang om ugen. Nogle forslag ? (og lad nu være med at sige at jeg da så bare kan træne noget mere, eller også træne styrke i centeret... Det var ikke det der var spørgsmålet ) Venligst Jesper
  7. Livgarden...

    Hej, Har lige været værnepligtig i Livgarden (nu HRU, KFOR Hold 16), og du kan tage den med ro. Alle kan være med... Vi havde nogle der kunne løbe 2100 på en cooper, hvilket jo er ingenting, og de klarede sig også. Så er du, eller har været van til at dyrke sport, skal du nok klare den. Du kommer til at træne et par gange om ugen, men det er klart en fordel at være i nogenlunde god form, når du kommer ind, for så har du lidt mere overskud, især når der skal løbes... Men glæd dig, det bliver nok en god oplevelse, det gjorde det i hvert fald for mig. Hvis du har intentioner om at forsætte, så er HRU også ganske godt. Især når den står på kørekort og omskoling til f.eks. PMV ;) Og så er der krans idræt på HRU, så man kan mere eller mindre træne som man har lyst til ved siden af. Med venlig hilsen Jesper
  8. Intervaltræning - hjælp ønskes.

    Hej igen :) Hvis jeg var dig, ville jeg sætte et mål om en distance, eller et antal minutter du vil løbe, og måske med en tidshorizont på lidt mere end en måned. Hvis man sætter et "tempo"-mål fra starten, kommer man nemt til at give den for meget gas. Du kan nok godt løbe intervaller, en enkelt gang om ugen. Men husk at lyt til din krop, for hvis man bare starter ud med 5x800 m intervaler, med fuld gas, så bliver du meget nemt skadet. I hvert fald hvis du løber dem i "interval-tempo".... De fleste opstartsprogrammer kører med x min. løb, og x min. gang, så på den måde er det godt nok, bare du ikke løber dig 100% ud... :) /Jesper
  9. Trænning til cooper test

    Det kommer jo noget an på hvad ens forudsætninger er. For generelt vil en god cooper jo kræve noget mere end bare 3x12 min. om ugen. Hvis man er i dårlig form kan det måske godt hjælpe, men dem som virkelig løber langt, og laver 'super præstationer' på den distance er eliteløbere som jo træner meget. Men kommer jo også an på om du træner i forvejen, hvor lang tid man har osv. /Jesper
  10. Intervaltræning - hjælp ønskes.

    Hej Monty :) Mht. din målsætning, så er det svært at vurdere om du kan nå det, men har du kunne løbe 3 km på 15.45 med en uges træning (som iøvrigt nok ikke har gjort den store forskel), er det vel også realistisk at løbe 3 km på 15 min. Det vigtigste er at du tror på det. Kan forstå at du nok ikke har løbet så meget, så derfor tror jeg ikke at du skal ligge ud med interval-træning, i hvert fald ikke i traditionel forstand. Det vil nok give alt for stor risiko for skader, efter min mening. Men hvad er målet ? 3 km på 15 min. fordi du 'skal' yde det i en test el.lign., eller er det fordi du bare gerne vil i gang med at løbe på fast basis ? Mit råd vil helt sikkert være at, hvis du vil løbe relmæssigt, at starte stille og roligt ud, og løbe 2-3 gange om ugen, uden at løbe dig fuldstændig ud. Men det er også afgørende om du er van til træning, for du skal have bygget dine ben op til at klare belastningen. God fornøjelse, /Jesper
  11. Tilpassede løbesko/indlæg

    Prøv Kaiser Sport, eller Marathon Sport, begge butikker er rigtig gode. Sidstnævnte har butik på østerbro samt frederiksberg. (Marathon Sport) Det er ikke billigere end nogle andre steder, men du kan få lavet en løbeanalyse, og servicen plejer at være super god. Det er ikke almindelig sportforretninger der gider bruge en time på at finde dig en sko, som måske koster 1.000,-
  12. Hej, Er der nogen af jer der har taget en diplomtræner-uddannelse, eller læst idræt på universitetet ? I så fald er jeg interesseret i at høre fra jer, omkring jeres baggrund, og hvad I bruger det til... Hvis du kender én, der har taget ovenstående uddannelse er du også meget velkommen til at skrive. Grunden til at jeg spørg er, at jeg selv overvejer som minimum at tage førstnævnte uddannelse. På forhånd tak, /Jesper [email protected]
  13. Hej Ida, Jeg kender ikke Ålborg personligt, men en fys jeg kender har gået der for et par år siden, og har kun ros til overs for dem... Selv overvejer jeg kraftigt at starte deroppe til Aug 07. Egentlig havde jeg tænkt på Oure, instruktøruddannelsen inden for fodbold, men da jeg er en ivrig løber vælger jeg nok fitness, som så vil blive i Ålborg. /Jesper
  14. nærsynet

    Hej, Jeg har også været der... Fik lavet mine øjne samme sted i dec. 03, og har været utrolig tilfreds !! Meldte mig ind i 'danmark' med udvidet operation, og fik et tilskud på 19.500 ,- af de 36.000,- det kostede på det tidspunkt. Fik afvide at nogle måneder efter jeg fik lavet mit, lavede de det om så man skulle have nedsat syn på -6,0 eller derover, for at få tilskud. Havde selv -5,75 og -5,50, og blev 3 uger efter målt til 0,0 og 0,0. Ingen bivirkninger, det spiller bare, det bedste jeg har gjort i mit liv :)
  15. Træneruddannelse el.lign.

    Hej, Går og overvejer på et tidspunkt at tage en uddannelse inden for idræt. Derfor vil jeg søge lidt råd og info hos jer herinde... Jeg vil gerne høre fra jer om jeres kendskab til uddannelser, uddannelsessteder og hvor meget man kan få ud af det. Mine hovedsagdelige interesser er løb og fodbold. Har hørt lidt om det man kalder "personlig træner", men det virker mest som noget hvor man guider amatører rundt i motionscenteret. Det jeg er mest motiveret for er, at arbejde med eliteudøvere inden for fodbold eller atletik. (Man skal selvfølgelige starte fra bunden og arbejde sig op) Hvad er jeres erfaringer og viden på disse punkter ? Hvad er jobmulighederne, og hvordan med økonomi ? Ser frem til nogle gode bidrag, På forhånd tak, Venligst Jesper