lea

Medlemmer
  • Content count

    302
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by lea

  1. ny kost plan

    Ja, hvis du gerne vil tabe dig. Du kan jo også bare træne noget mere, det giver det samme. Det vigtige er hvor meget du indtager kontra hvor meget du forbruger. Da du kun vil tabe dig 4 kilo, vil jeg anbefale dig bare at skrue op for træningen, og så holde dig til de cirka 3000 kcal. Så skal det nok komme. Men husk at give kroppen de ting den skal bruge, ellers ser du ingen resultater.
  2. ny kost plan

    Spis godt med kartofler til aftensmaden f.eks. Eller spis en bolle med salat og pålæg som mellemmåltid sammen med dine frugter. Der sker altså heller ikke noget ved at spise en hakkedreng eller lagagne en gang imellem. Nyd noget god (og sund) mad, så kommer det helt af sig selv. Og sørg for at få noget godt fedt, det er meget vigtigt. Jeg kan desværre ikke give dig en relevant kostplan, da jeg er kvinde og spiser betydeligt mindre end du skal. Måske en af fyrene vil hjælpe??
  3. ny kost plan

    Nå, jamen hvis du steger i olie, skal du jo tælle det med i dit indtag. Det er bedre at indtage olien i "rå" tilstand over salaten eller lignende, da høj varme vist ødelægger oliens gode egenskaber. Ja ja, makrel i tomat er fint, også uden brød under. Men du vil nu have godt af at spise noget "rigtig" fisk. Hvad med rødspætter, laks, rejer osv.? Konserves er, som navnet siger, konserveret med nogle ikke særlig sunde ting.
  4. ny kost plan

    Men: BMR = 66 + (13.7 X wt in kg) + (5 X ht in cm) - (6.8 X age in years) 66 + 1123,4 + 900 - 163,2 = 1926,2 Derefter skal du gange med Activity Mulitiplier'en
  5. ny kost plan

    Din kost er næsten helt strippet for fedt. Det er en almindelig misforståelse at fedt er usundt. Vi skal bruge fedt for at kroppen fungerer, også ved vægttab, for fungerer kroppen ikke som den skal fedtforbrænder den heller ikke. Nogle gode fedtkilder er fisk, olivenolie, avocado, nødder osv. Prøv at læse Faq'erne her på MOL, der står en masse om kost. Desuden kunne det se ud som om du godt kunne bruge noget mere protein, det kan du f.eks. få fra kød, hytteost osv.
  6. ny kost plan

    Hej Norsk. Her er en lille formel, som du kan bruge til at udregne cirka hvor meget energi du behøver om dagen. ___________________________________________________________________ Men: BMR = 66 + (13.7 X wt in kg) + (5 X ht in cm) - (6.8 X age in years) Women: BMR = 655 + (9.6 X wt in kg) + (1.8 X ht in cm) - (4.7 X age in years) Note: 1 inch = 2.54 cm. 1 kilogram = 2.2 lbs. Example: You are female You are 30 yrs old You are 5' 6 " tall (167.6 cm) You weigh 120 lbs. (54.5 kilos) Your BMR = 655 + 523 + 302 - 141 = 1339 calories/day Now that you know your BMR, you can calculate TDEE by multiplying your BMR by your activity multiplier from the chart below: Activity Multiplier Sedentary = BMR X 1.2 (little or no exercise, desk job) Lightly active = BMR X 1.375 (light exercise/sports 1-3 days/wk) Mod. active = BMR X 1.55 (moderate exercise/sports 3-5 days/wk) Very active = BMR X 1.725 (hard exercise/sports 6-7 days/wk) Extr. active = BMR X 1.9 (hard daily exercise/sports & physical job or 2X day training, i.e marathon, contest etc.) Example: Your BMR is 1339 calories per day Your activity level is moderately active (work out 3-4 times per week) Your activity factor is 1.55 Your TDEE = 1.55 X 1339 = 2075 calories/day _________________________________________________________________________ Hvis du ønsker at tabe dig, bør du ligge mellem 500 og 100 kcal. i underskud om dagen. Som du kan se får du alt for lidt at spise. Det er ikke sundt, heller ikke hvis man vil tabe sig, og hvis du vil til at styrketræne.
  7. ny kost plan

    Hej Norsk. Jeg er sikker på her er flere, som gerne vil hjælpe dig, men vi må altså have noget mere information. Det er svært at vurdere din kost, når vi ikke ved: 1. Køn 2. Alder 3. Vægt 4. Højde 5. Hvad dit formål er: Vil du gerne tabe dig, tage på, eller ingen af delene blot spise sundt?
  8. Madanalyse programmer???

    Fedtsyresammensætning? ... Det mener jeg ikke det kan. Det kan angive fedtenergiprocenten i kosten, og så er det op til brugeren at sørge for at spise det rigtige fedt.
  9. Madanalyse programmer???

    Programmet har på forhånd lagret en masse energiberegninger på fødevarer. Derudover kan man tilføje, rette og slette i varedatabasen så tosset man vil. Det kan beregne samlet kcal.indtag over en dag, udregne energiprocenterne i den samlede kost osv. på flere brugere. Mener også det kan køre med vægtvogternes pointsystem. Endvidere er der en funktion med dagbøger, hvor man kan indtaste vægt og kropsmål, og den laver kurver over forløbet. Du kan også gemme og udskrive. Jeg bruger programmet til at udregne mit daglige indtag, holde øje med fedtenergiprocenten, at jeg får nok protein osv., og så fører jeg vægt -og kropsmålsdagbøger. Jeg er meget glad for det, for så slipper jeg for at sidde og fedte med kcal.udregninger når jeg er på diæt. Det gider jeg simpelthen ikke, når jeg bare kan taste det ind i et program. Prøv at lege lidt med programmet, det kan rigtig meget.
  10. Madanalyse programmer???

    Næ, hvad mener du? Jeg brugte demoversionen længe inden jeg købte den rigtige. Det funkede fint. Altså, demo-versionen kan naturligvis ikke det samme som den rigtige version, men den viser meget godt hvad det er for et program. Det rigtige program koster kun 250, så det er jo ikke en formue, hvis det er noget du kan bruge. Desuden er der mulighed for at stille dem spørgsmål om kost osv., og jeg har allerede fået svar dagen efter de gange jeg har skrevet til dem.
  11. Madanalyse programmer???

    På dette link kan du bestille en gratis demo-version. Jeg har selv købt programmet, og er meget glad for det, bruger det hver dag. Ved ikke om det er sådan noget du er ude efter. Link
  12. Hej. Jeg har den sidste måned løbetrænet på løbebånd 3 gange om ugen med stigende intevaller. Sidste lørdag og idag har jeg været ude at løbe, men har så forfærdeligt ondt i mine lægge. Det er kun når jeg løber ude. De føles hårde og stive, og det bliver værre og værre når jeg løber. Er der nogen, der kender til dette, og evt. ved hvordan det kan afhjælpes? Det forstyrrer i den grad mit løb. Lea
  13. stive og smertefulde lægge

    Jeg vil bare lige sige at mine lægge er blevet meget bedre. Jeg har fundet en skov udenfor byen at løbe i, så underlaget er blevet blødere og mere afvekslende. Jeg strækker læggene ud ved hvert gå-interval, dvs. 3-4 gange under selve løbeturen, og så selvfølgelig bagefter. Idag gjorde læggene ikke ondt mere, nu mærker det bare lidt som om haserne er for korte, så det er stort fremskridt. Jeg vil i fremtiden vil gøre mere ud af at styrketræne læggene og udstrække dem godt og grundigt, så jeg undgår ballade med dem igen. Tak for hjælpen allesammen
  14. Arnes log - 4 udgave

    Det var dælme ikke meget til en voksen mand, Arne
  15. Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg håbe I kan svare mig på: Er kcal.indholdet i f.eks. en gulerod det samme efter tilberedning? Jeg ved at der mistes vitaminer og mineraler, men hvad med kcal.? Lea
  16. kcal. indhold før og efter

    Den med pasta og ris er jeg helt med på, det var mere grøntsagerne jeg undrede mig over. Lea
  17. stive og smertefulde lægge

    Ok, det vil jeg prøve. Du mener de dersens hælsænkninger Coq skriver om, ik? Andre metoder? Synes du jeg skal løbe på løbebånd resten af ugen, eller bide det i mig, og håbe på at det bliver bedre?
  18. nogen der kan svare ??...

    Hej med dig og velkommen til. [email protected] har fuldstændig ret. Dine planer med motion lyder fine, og er et godt udgangspunkt for vægttab. Hvis du kigger lidt på kosten også, skal du nok se resultater. Jeg vil også opfordre dig til at oprette en log herinde. Det er virkelig motivende dels at se på skrift hvad man gør og ikke gør, dels at andre kan se det også. Vi er flere herinde med vægttab for øje, og vi og andre er selvfølgelig klar til at hjælpe dig lidt på vej. Så frem med spinningskoene, og lad os se en log med kost osv. Folkene på Motion-online er faktisk overraskende hjælpsomme (egen erfaring - står for egen regning ;) ) Pøj pøj
  19. stive og smertefulde lægge

    AV AV AV !! Så har jeg været ude at løbe igen, denne gang på græs (rabatter osv) halvdelen af tiden, og resten på vej og fortorv. Det gik egentlig meget godt på græsset, men da jeg nåede til sidste interval på 5 min. på fortorv, gjorde det bare nas! Jeg havde svært ved at komme op ad trapperne i opgangen da jeg var færdig, så stramme og smertefulde var læggene. Det er skide ærgeligt, for formen fejler ikke noget, det er bare de skide lægge. Jeg skal jo have vænnet dem til det på en eller anden måde, da jeg har tænkt mig at løbe halvmarathon til sommer. Min bil er pt. på værksted, så i næste uge kan jeg køre ud af byen og løbe på noget blødere underlag. Men indtil da, hvad gør jeg så? Løber på løbebånd? Håber I vil hjælpe.
  20. MaxPower

    Fedtet, der folder sig pænt?!!! så har jeg hørt det med. Du er fandme for skummel Max.
  21. stive og smertefulde lægge

    Du mener det kan være det hårde underlag? Jeg har ikke umiddelbart mulighed for at løbe i skov eller på stier hele turen, da jeg bor inde midt i byen. Skal det bare løbes væk? ps. Det skal vel siges, at jeg har et par rigtige gode løbesko, så det kan ikke være dem den er gal med.
  22. løbebånd - asfalt eller skovbund

    ok, jeg er nået til 5 minutters intervallerne. Men på løbebånd. Jeg vil ud at løbe idag, er noget spændt på hvordan det går. Jeg kommer jo nok til at rykke nogle uger tilbage i programmet :(
  23. løbebånd - asfalt eller skovbund

    Tror det er det samme program, som jeg følger. Hvor langt er du? Jeg mener, hvor lange er intervallerne? Løber du ikke ude? (ja, det var mange spørgsmål )
  24. løbebånd - asfalt eller skovbund

    Opvarmning består for mig i at gå et par minutter inden jeg begynder at løbe. Jeg regulerer ikke på farten undervejs, fordi jeg har fundet en hastighed der passer mig. Det vil du også når du kommer igang. Desuden følger jeg et intervalprogram... og der må man jo ikke snyde Programmet startede med at man skulle løbe 1 minut, gå 2 eller 3 minutter, og så gentage det 3 gange. Det er jo til at klare. Efterfølgende bliver læbeintervallerne længere og længere, men ikke hurtigere end man sagtens kan følge med. Mange gange er jeg gået derfra med en følelse af at jeg kunne løbe mere. - men det må man ikke. Det kommer senere. Fed fornemmelse. Jeg synes det vil være en god ide for dig at starte på et intervalprogram. For som du siger, det kan jo komme til at bære præg af hvad man orker. Og så bliver det måske ikke til så meget. Desuden, som jeg skrev før, oplever man mange succesoplevelser på disse programmer, fordi man kan løbe længere og længere tid ad gangen, unden at føle sig presset. Det er ret fedt. Det program jeg følger, forudsætter at man løbetræner 3 gange om ugen. Og det tager ikke længere tid, end at det kan klemmes ind selv når man har lidt travlt. Der ikke andet for, du må på løbebåndet. Pøj pøj.
  25. løbebånd - asfalt eller skovbund

    Du kan godt bruge løbeptogrammerne fra dourun, selv om du løber på løbebånd. Det gør jeg, og jeg har en fin udvikling i kondition. Desværre kan mine efterhånden fine intevaller ikke direkte overføres, når jeg skal ud at løbe. På et løbebånd skal man jo blot løfte benene, udenfor skal man også kæmpe sig fremad. Men det er en god måde at komme i form på, og få pulsen op på. Det tager ikke ret lang tid, og man gør hurtigt fremskridt.