Eruption

Medlemmer
  • Content count

    1792
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Eruption

  1. Hvad syntes du ikke lyder rigtigt? Jeg tror der er så mange andre faktorer som spiller ind, være det lyst, intensitet, evnen til at restituere, om man vitterlig kommer afsted til træning hver gang (tror det er værre, at skippe et par dage hist ved 4/5 split end fullbody), øvelsesvalg, om man hurtigt brænder ud ved at træne hver dag, travlhed i hverdagen, om man træner som en hat, er man på krudt etc. Jeg syntes fokus på hvordan man splitter op er overvurderet.
  2. Mange af de gamle bodybuildere træner/ede da de samme muskelgrupper 2 x ugentligt. For mig at se handler det om progression. Kan man løfte tungere næste gang, så er man klar til at træne igen. Nogle mennesker har en hurtigere recovery end andre. Nogle mener deres ben tager længere tid om det end f.eks. arme. Nogle træner simpelthen ikke hårdt nok til at kunne retfærdiggøre, at man kun rammer en muskelgruppe 1 gang om ugen. Folk er forskellige. Det er forholdsvis nyt, at dele kroppen så meget op, og jeg tror man kommer længst med et program hvor man arbejder hårdt, hvor man ikke misser en træning og man har det sjovt. Hvorfor skal der være et svar som Fullbody er bedre en 4-split? Dertil skal siges, når du træner bryst, træner du også triceps. Når du træner triceps vil mange bruge tunge pressevelser som f.eks. cg-bænk, hvor pecs også bliver aktiveret. Det samme med ryg og biceps. Skuldre og Bryst. etc. etc.
  3. Sammedags periodisation

    Ja, prøv at søg på wave-loading.
  4. guns...

    Jeg kan spørge dig Teddy, mener DU seriøst at fullbody er den eneste vej? Kom ud af dit fullbody uden isolationsøvelser paradigme. Personligt foretrækker jeg en 2-split 2 x om ugen. F.eks. Lower/upper/lower/upper.
  5. guns...

    Lol da, hvorfor nu det?
  6. Fedt -> Muskler

    Er du nu helt sikker på det? Uddyb hvad du mener, i stedet for at sprede myter.
  7. Min første cut

    Absolut ikke, men lyder til at du har bestemt dig. Held og lykke med at flexe dine knogler.
  8. Min første cut

    PS. Hvis han tager 5 g kreatin dagligt, ser jeg ingen grund til at holde pause med kreatinen.
  9. Min første cut

    Hej trådstarter. Du vil sikkert ikke høre hvad jeg har, at sige, da det ikke er et forslag til løsning af dine udfordringer med at cutte. Men here goes anyway; Du vejer 77 kg, fordelt på 180 cm. Det er ikke særligt meget, som du selv siger! Jo mere muskelmasse, jo nemmere er det at komme ned i fedt%. Det bliver IKKE sværere senere hen. Jo, måske hvis du bulker fuldstændigt åndsvagt, med hovedet under armen. Jeg har selv været hvor du er, og der kom ikke rigtigt nogen nævneværdige resultater ud af den metode. Jeg spildte min tid, og år på den måde. Jeg ville foreslå at du bruger vinteren til at putte noget kød på kroppen i stedet. You can't flex bone!
  10. Hvor stor var Michael Laudrup internationalt?

    Hvad var baggrunden egentlig for, at han meldte fra i '92, andet end "uenigheder om spillet"?.
  11. Vægt - Træning

    Ikke nødvendigvis full body, men træn hele kroppen. Du kan splitte din træning op på mange forskellige måder, og det er ikke det der betyder mest. Hvis du har muskelgrupper som halter bagefter er en fordelagtigt måde, at have en højere frekvens for dem - dermed ikke sagt du kun skal biceps-curle.
  12. Vægt - Træning

    Hele kroppen selvfølgelig.
  13. Grebsudholdenhed

    Som Vastus siger, så overhåndsgreb ved dødløft så meget som muligt, ellers; High rep shrugs, high rep DB rows, og øvelser med fat bar (har aldrig selv prøvet fat bar).
  14. styrketræning program

    Hvorfor snakker du om marathon?
  15. Ja har haft samme udfordring. Det tager lang tid, at træne sine brystmuskler store, men med større fokus på de førnævnte øvelser så skal det nok komme. PS. Har også haft god succes med floorpress!
  16. skudsikkert HST program ?

    Jeg kan kun sige, at jeg har trænet efter lignende principper som WS4SB. Upper/lower split, De og ME dage og nogle "atletiske" øvelser. Jeg syntes det var langt sjovere end en efter min mening temmelig tør HST cyklus. MEN sådan er vi jo så forskellige.
  17. Jeg er i den grad triceps og delts bænker, så selvom bænken langsomt stiger syntes min brystmuskulatur ikke at følge med, slet ikke i forhold til delts og triceps. Hvad jeg har fundet til at virke er DB pres i forskellige afskygninger (som scars er inde på), stående kabel-pres, samt flyes øvelser i forskellige afskygninger. Det skal dog også siges, at jeg bænker med forholdsvis smalt greb, men har også haft prioritet på styrke i længere tid. Et bredt greb har for mig personligt givet smerte i skuldrene hvis jeg kører det i længere tid. Jeg er ikke enig i, at bænkpres er nr. 1 pec øvelse for alle. For nogle, ja, men ikke alle. Vi er allesammen forskelligt bygget. Men der er selvfølgeligt noget om det, da du nok ikke ser en person med en kæmpe bænk, med små pecs. Og det tager tid, at få store pecs, så tålmodighed.
  18. styrketræning program

    Ganske givet er der måske noget galt med de RM beregninger, men i starten af trænings-fasen ville mange måske vælge at starte lettere, idet 5x5 bygger på progressiv loading. Hvorfra ved I, at det er for hurtig progression, der er årsag til skader? Let's face it; de fleste træner med hovedet under armen, ofte med en sindsyg volumen, halsbrækkende teknik, gentagende fokus på failure-teknikker, et urimeligt øvelsesvalg ofte med fokus på presseøvelser hvilket resulterer i stor ubalance etc. Ydermere har mange en kost der absolut ikke hensigtsmæssigt, samtidig med at de ikke får restitueret ordentligt (nok søvn, byture, stress etc.). Jeg kan tilføje, hvad indrømmer folk helst? At de måske har givet den lidt for meget gas ved at løfte tunge vægte, eller at de har trænet, spist og levet med hovedet under armen? Jeg kan ikke se hvordan du kan pin-pointe, at det er den "tunge" vægttræning der er roden til problemet? Ved en sund ung rask knægt, der spiser fornuftigt og nok, overholder sine sengetider, har en kompetent teknik i udførelsen af øvelser samt i øvrigt holder sig til retningslinjerne for et fornuftigt program, kan jeg ikke se noget problem ved "tung" styrketræning. Tværtimod.
  19. styrketræning program

    Det var netop der jeg ville hen. For så vidt teknikken er korrekt/på plads ser jeg ingen grund til, at nybegyndere ikke skulle træne "tungt". Ydermere er 5x5 i mine øjne ikke "tungt". 5RM er immervæk i omegnen af 80% af 1RM, vi snakker altså ikke om ME-metoder. Så snakker vi jo netop om, at det er teknikken der er skadelig og ikke den tungere træning. Hvis skader opstår alligevel hører det nok nærmere sammen med dårlig planlægning af sin træning. At scars har været rundt på forskellige danske sygehuse har imo ingen relevans og er intet argument for hvorfor det skulle være skadeligt.
  20. styrketræning program

    Jeg ser ikke noget problem i, at en nybegynder træner tungt? Tværtimod. Men hvad er din begrundelse, udover gængse myter? Til trådstarter: Husk, i 5x5 kører man normalt kun det sidste sæt som ens 5RM. http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_...E_DESCRIPTION:_ http://stronglifts.com/bill-starrs-strengt...-the-big-three/ http://www.deepsquatter.com/strength/archives/manrodt4.htm http://www.elitefitness.com/forum/weight-t...now-375215.html etc.
  21. BJJ & styrke træning

    Jeg har selv været ualmindeligt træt af deres format i længere tid. Kan du anbefale andre sider/coaches etc?
  22. Super-kick-ass-middel...

    Hvis i har set filmen "Bigger, Stronger, Faster" kan i sikkert huske da Chris Bell "afslørede" hvad der sker til sådanne photoshoots. Til de der ikke har set den, kan jeg fortælle, at han i noget af filmen går bagom kosttilskudsindustrien. Han laver sit eget kost-tilskud, som er sukker, men lover en hel masse. Samtidig får han taget billeder til advertising. Disse billeder blev taget samme dag, efter en gang tan, shaving, ordentlig positur, smil og ikke mindst Photoshop.
  23. Bananpiller?

    Jeg har hørt man også kan få dem i ananas-versionen.
  24. vægt ved chin ups..

    BULL-SHIT. Det bliver lidt tungt, og det er uhandy, men det kan nu sagtens lade sig gøre, og har brugt det i flere år. Dips kan hurtigt blive tungt, og man kommer hurtigt op over 40-50 kg + kropsvægt. Anden mulighed. Tag et stykke reb i samme længde, som et dipbælte og brug det i stedet, med en håndvægt. Problemer er der nok af.
  25. vægt ved chin ups..

    Jeg har for det meste altid haft en håndvægt mellem fødderne, i stedet for et dipbælte. Hvis man ikke har gjort det et stykke tid kan det mærkes i maven dagen efter.