Gregers TF

Medlemmer
  • Posts

    13,855
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    322

Gregers TF last won the day on March 29

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

34,575 profile views

Gregers TF's Achievements

Medlem

Medlem (7/7)

1.7k

Reputation

  1. Vægten stadig over 94kg Det er den givetvis også i morgen, for har lige overstået den “største” styrketræning længe. Gode pauser men også med lidt supersæt og alligevel brugte jeg næsten to timer ned i sportsfyssen. Dog først de vanlige 2+2 sæt kropshævninger i loftbøjlerne. Men så: Læg i benpres: 4 x 10-12 Benpres: 5 x 5 x full stack, 2-3 minutters pause, så jeg “ladede nok op” og stadig havde et par RIR Dødløft: 3 x 10 KB squat/DL: 1 x 10 Bænkpres m stang: 3 x 10 Flyes-maskine: 3 x 10 Biceps curl: 3 x 10 Siddende Arnold pres: 3 x 12 Oprydning i bunken af håndvægte. Helt bogstaveligt, for man trådte ned i mellem dem, hvis man skulle have nogle at dem der lå på stativet. Det viste sig at der var 6 stk 15´ere og 8 på 20 kg, så dubletterne blev sat lidt væk af vejen. De 4 sæt små vægte lagt pænt langs væggen og resten sat i stativet - de letteste øverst og de tungeste i midten, så det er mest løftevenligt. Må se om det holder. Der er heldigvis ikke så mange mennesker samtidigt, så der er håb om at der kun et et sæt DBs i omløb, og derfor kun et sted at stille dem efter brug. Jeg burde måske have spurgt personalet først men de går ikke ret meget op i det. Spejlene er heller ikke blevet pudsede siden jeg begyndte. De opdager det sikker slet ikke Laterals: 2 x 10 Fransk pres: 2 x 10 Rotator cuff: 2 x 15 Tricep pushdowns: 2 x 9-10 Mavebøjninger på krum pude: 3 x 20-ish Hypers: 3 x 20-25 Mavemaskine: 3 x 15-20 10-15 minutters udstræk Nuldag i morgen. Jeg har taget en overarbejdsdag og skal møde allerede kl 7:40. Til gengæld får jeg et gensyn med morgenmyldretiden. Må se om den er som jeg husker den. Umiddelbart et dejligt tidspunkt at køre på, hvor folk er fokuserede på at kommer frem i en fart. Så de fordeler sig bedre på perronen, i stedet for at stå i kø for at komme ind af den forreste/bagerste dør. Heller ingen der holder dørene, fordi kæresten lige skal have lunet hapsdoggen og kommer luntende. Altså, hvis det stadig er sådan.
  2. 94,05 kg Den periode hvor jeg kom under 93, var da Netto have orangestænger fra Karen Wolf på spot og jeg faldt. Det virkede tilsyneladende bedre end en bette pose Møn-bolsjer. I går aftes: Kropshævninger: 3 sæt + et statisk Dips: 4 sæt Stående læg: 2 x 200 Til eftermiddag igen en kold blæsende tur - denne gang med kollegaen, så med transporten til/fra ham, nåede jeg op på 2t 45m
  3. Over 93 kg igen. Kroppen KAN bare ikke ret godt være under - selvom mit hoved gerne så det. Og jeg frådede endda ikke i bolsjer i går, for der ligger en del i kitchen safe´en til i aften. En kold tur på cyklen med buff og lange handsker. Og to svedtrøjer under jakken. Til gengæld ingen slag i kuglerne i dag - altså dem i kronrøret. Efter spurterne med kollegaen sidst vi kørte sammen, fik jeg lirket expanderen lidt op, så der kom slør. Men det er justeret væk. Vestpå. Jeg havde forestillet mig hvor jeg skulle hen men det er åbenbart længe siden, for jeg endte et andet sted. Det er også OK, bortset fra at jeg nåede et oplagt vendepunkt tidligere end jeg havde jo havde tænkt mig. Jeg endte også med en solid bykørsel i Albertlund - det var heller ikke meningen. Geografien har tydeligvis også holdt vinterferie. Ikke nogle spændende indslag, så en “Thor Hushovd light”. Altså bare en tur med en spurt til sidst - den gode lange på “dobbeltbroen”. 2t 15m i alt. Nu i bad og så kan cykelklunset komme i en maskine jeg har reserveret til kl 18 - så kan det nå at tørre til morgen.
  4. I går fik jeg også lavet tre sæt stående læg på et ben plus et statisk hold. Vægt uændret. Planen var at træne resten af overkroppen i dag men den føles slidt, så en nuldag i stedet. Det har været pænt kedeligt med sådan en træningsfri feriedag. Men så kom jeg i tanke om, at DR er begyndt at restaurere Huset på Christianshavn. Altså en digital opfriskning på linie med den som Matador fik. Jeg cromecaster fra iPad til TV og det er en fornøjelse at se det hele så klart. Nysgerrige mig skulle se om der var en grund til at resultatet er bedre end Matador (eller det er indbildning) og det ER der faktisk. Huset er i de fleste år indspillet på 35 mm film og først til sidst på 16 mm. Og Matador på 16 mm. Det virker lidt ulogisk, da Huset er ældre og Matador var en større satsning, men mon ikke det var den økonomiske krise, der spillede ind? I øvrigt er Huset i 4K og Matador kun i 2K - omend DR.dk slet ikke formidler i så høj en opløsning. Men det kan mit TV fra 2010 alligevel ikke vise Jeg tror næsten det skal fejres med en pose lakridsbolsjer at sutte på i aften
  5. Omsider en rar dag. Klokken 1 i nat vågnede jeg jeg godt med med krampe i højre forlår. Ikke HELT så massivt som jeg plejer at opleve det, så jeg kunne godt komme på benene og stavre op i køkkenet. Trappen krævede dog armmuller i gelænderet. Fik tyllet en liter vand og gik i seng og sov som en sten, indti jeg vågnede allerede halv otte. Men her var helt stille, så jeg tog øredutterne ud og sjatsov indtil 9:15 Vægten under 93 Håndværkernes rumsteren kunne næsten ikke høres. Og overboen kom først hjem efter jeg hoppede på cyklen. Fik afleveret mit elektronikaffald og afventede regnen. Vinden skulle stadig være kommet fra vest men den vendte og kom fra fra Køge Bugt og det var så kun 7-8 grader. Jeg skulle have haft en langærmet svedtrøje under jakken, for turen blev altså ret kold. Bare ud og køre 2 x 8 minutter på diget og hjem i en fart. Det gav årets første forhøjelse af FTP (autogenereret af intervals.icu). Den er stadig 45 watt lavede end for 5 år siden men al fremgang er jo godt. På vejen hjem står en gut og “sparker dæk” og da jeg spørger om jeg kan hjælpe, vil han gerne have en co2-patron. Så dagens gode gerning (omend lille) kunne også få et flueben. En time - pånær det OCD-væmmelige sekund, jeg stoppede tiden for tidligt Efter jeg have fået varmen, de vanlige 4 sæt kropshævninger. Lidt flere reps end ellers. I bad og ned i sportsfyssen. Bænkpres m stang: 3 x 10 Benpres: vanlige opbygning og ind i mellem: Læg i benpres, 1 bens: 4 x 10-12 Benpres workset: 200 x tæt til fail, 1 sæt 250, 1 sæt 260 = tilbage på full stack. Stoppede bare her, for ikke at trætte benene for meget. Flyes-maskine: 2 x 10 NL = 6 Efter jeg ikke mere har reklamer på YouTube, er jeg kommet lidt dybere ned i mine gemte numre. Der er mange hyggelige “ting” som jeg havde glemt alt om.
  6. Der er i hvert fald ikke meget albuerum ude på Lorteøen
  7. Hmm - den rute må jeg da prøve en dag. Den tager lidt fra begge mine standartture. Men jeg ender vist med at skulle krydse Fælledvej pga dobbeltrettet cykelsti i den “forkerte” retning. Og på Englandsvej er der igen i år vejarbejde, når man kører den anden vej rundt. Det var der jeg var af cyklen for at trække over vejen to gange. Englandsvej har stor cykelsti med OK asfalt på begge sider. Men I får jo vejen at køre på.
  8. Der er somme tider sat skilte op derude, så man kan godt. Uden at ane det, vil jeg gætte at det nok er “lille tonser” eller “store tonser”. Så ved jeg ikke om man evt. kan binde en sløjfe på, et eller andet sted.
  9. Æv, hvor er jeg træt. Huset er i gang med at få skiftet alt der har med opvarmning at gøre. De er begyndt med “service-etagen” mellem stuen og 1ste i min ende af blokken. De har sat stillads op foran naboen og gået ind der. Så ikke kun støjer de med det de laver men også alt hvad de slæber ind og ud. Så kvart over syv er det umuligt at sove, uanset hvad jeg har i af dutter. Heldigvis går VVS´ere kun på arbejde få timer dagligt, så der er fred fra ved 10-tiden. Men så er der “elefanten” ovenover, der kommer hjem 10:43. Men jeg er da i gang med udsmidning af gamle ting. Min spand med dæk og slanger er tømt og ditto batteriskuffen. De lå et par 2477T. Dem brugte jeg til min FORRIGE wattmåler, så det må være nogle år siden sidst. Ikke sært at hylden til elektronikaffald også er for lille. Nå. Men der blev cyklet. Amagerrunden uden intervaller - det er jeg alt for træt til at kunne overskue. Men lidt semi-fartleg alt efter vejens beskaffenhed. Det er også fint bare at få smidt noget volumen ind på kontoen, her i ferien. Det trænger jeg til. Hjem over diget i Z2, for at “rulle af”, hvis det bliver godt vejr i morgen. Men det fik jeg sgu tunge ben af, så lidt mere spræl på det sidste stykke hjem. Men ikke samme tur igen lige med det første!!! Pga. vejarbejde skulle jeg af og trække over vejen to gange. Det er jeg ikke stor fan af. Vægten uændret - og jeg gider slet ikke forsøge at kæmpe med det, når jeg ikke får sovet ordentligt. NL = 5 (har kun ambitioner om at lave noget på mine fridage, så tælleren tæller ikke så hurtigt). I samme sekund røvhullet ovenpå trækker skydedøren til soveværelset, så går jeg i seng.
  10. Fordelen ved en morgenkonsultation er, at hun ikke var forsinket og havde bedre tid. Det er retningslinjer der er kommet ovenfra, eftersom det har vist sig, at mange astmapatienter kan klare sig med mindre medicin end de får. Eller ingen - det var testen sidste år. I år skal jeg på halv dosis. Men først når jeg har tømt min nuværende inhalator og så skal jeg kontakte hende med det samme, hvis jeg fornemmer at virkningen ikke er god nok. Mine tal var i øvrigt elendige denne gang. Hun mener at det er pga at årstiden og allergi. Jeg er sikker på at det er tidspunktet. Jeg kunne slet ikke presse igennem og blev hverken svimmel eller fik fluer for øjnene. Altså som når jeg prøver at morgentræne - den “undskyldning” havde hun aldrig hørt før. Uventet tørvejr inden jeg skulle på arbejde. Jeg kørte en time i moderat zone 2. Knæet var ret ømt fra morgenstunden og også det første kvarter på cyklen, men så blev det markant bedre. Altså som da musen i knæet var ny. Ergo ingen eksperimenter igen lige foreløbigt. Det var godt nok solskin men kun 7-8 grader. Alligevel spottede jeg fire andre i korte rør Formodentlig pga. den kraftige vind, var der et bælte på nogle hundrede meter, hvor jeg kunne lugte Børsen brænde. Kaosstart på arbejdsdagen. Sagen der har været omtalt i medierne med lokoføreren, der troede han havde kørt et barn ved Avedøre Station, skete som jeg skulle til at møde. Så jeg startede dagen med at tage en sikkerhedsvest på og spadsere ud til toget og overtage det. Han var pænt rystet og skulle ikke køre mere i dag. Der var nok omkring 15 folk ude incl betjente, og sagen var lidt mere kringlet end normalt, nu der også skulle findes gerningsbørn. Dertil en taxa der skulle ud til os og som først ved en misforståelse kørte til nabostationen. Den nye taxa kørte dem så til Hvidovre Station i stedet for. Og derefter til Avedøre Stadion i stedet for Station. I skrivende stund mangler jeg kun at køre de sidste 2 timer 20 min, så er der to ugers ferie i vente.
  11. Gik i seng men kunne ikke falde i søvn. Gik i LIDL og købte en “lille lade” og en energidrik og så i sportsfyssen. Top-tarvelig opladning Ingen vilde udfoldelser til fail men jeg brugte 1time 45 minutter. Og endda lidt udstrækning også - jojo. Lidt forsigtige dødløft med 3 x 10 x 60 og efter benpressen også lidt frontsquat: 3 x 10 x 40. Så må jeg se hvordan knæet tager det. Det “smutter” lidt mere end normalt her bagefter men kan ikke mærkes. Endnu. Lænden overlevede i hvert fald.
  12. 93,3 kg , og mere Formiddagstur med kollegaen og konen. Lidt over 2 timer. 2 gode lange spurter. Kortvarigt pres i pedalerne hist og pist, men ikke så meget at intervals.icu fandt andre intervaller end indløb + spurt på Avedøre Havnevej. I princippet har jeg ferie nu og resten af måneden. Men vejret er ikke spændende, så har første overarbejdsdag i morgen. Kan jeg få fat i flere, så tager jeg dem. I morgen er desværre også en af årets mest lortede dage: astmakontrollen Astmalægen har varslet at hun igen - for fjerde gang - vil prøve at give mig noget andet astmamedicin end det som virker. Sidste år kostede det 2 måneder på lavblus + noget tid, indtil jeg igen stolede på at kunne få luft. Jeg var oppe allerede kl 8, så jeg er godt nok sløv. Overvejer alligevel om jeg skulle rende ned i sportsfyssen og kigge på lidt vægte
  13. Inden jeg gik i seng i går… jeg har havde spist lidt for meget og tænkte jeg MÅSKE kunne brænde lidt af det af, hvis jeg skulle restituere lidt mere. Ved godt at det er så lidt at det er lige meget, men det føles godt. Kropshævninger: 4 sæt - 2 med hvert sit greb , 2 statiske hold Dips: 6 sæt … Det blæser godt i dag men der stod intet i nyhederne. Så det var nok turbulens rundt om blokken, der fik det til at føles ekstremt. Det er ikke tit mine 90 kg ikke kan gå normalt men bliver puffet rundt af vinden Og vægten lå på 92,8 for tredje dag i træk.
  14. Da jeg begyndte for 26 år siden, kunne vi sagtens køre med åbne døre. Vi måtte ikke og gjorde det ikke. Eller… Mellem os to: Når folk prøvede at holde dørene, så var vi mange der satte i gang og satsede på at de slap, før toget kom alt for meget op i fart. Men går vi lidt længere tilbage, så var det helt normalt. De gamle tog (samme som var der da jeg begyndte) kunne ikke lukke dørene, hvis de ikke havde været næsten helt åbne - noget med en ventil der skulle omstilles. Så når det var frost og sne og sneen pakkede sig i døråbningerne, så kunne dørene ikke åbne helt. Og kunne derfor heller ikke lukke. Og så kørte man “gladeligt” rundt i myldretiden med stående passagerer i mellemgangene for åbne døre. Det har været skide hyggeligt i vinterkulden. Udover altså risikoen for at falde ud. Eller nogen skubbede. Men også her var tiderne anderledes. … Tidligt oppe igen for at nå på cyklen. Heldigt, for tossen ovenover var også tidligt oppe og både smækkede med toiletdøren og kørte Formel 1 med skydedørene til soveværelset. Og så hans underlige råben ude på badeværelset. DMI meldte 9 grader, så langt/langt med korte handsker og uden buff. Men de må have målt længere væk fra kysten end hvor jeg bor, for det var ski koldt. Mine 2x8 på diget blev droppet og jeg tog volden ind i landet og det begyndte snart at føles som de 9 grader. Bare zone 2 ud forbi Herstedhøje og ud på busvejen og op på broen og vende. Tilløb ned og så spurt på kontrabakken i skoven. Zone 2 videre og spurt på broen på Brøndbyøstervej - den går over både den nye Køge-jernbane og Holdbækmortorvejen og er derfor ret lang. Lidt over en time i alt. Første pause på arbejde var næsten en time, så på med træningstøjet: Udover opvarming blev det til: 4 sæt læg i benpres 3 sæt ben pres Et-bens for det hele. Men nu er jeg også træt. Køkkenmontering og cykelture. Det er mange dage siden jeg har sovet igennem… Om lidt går jeg i seng MED øredutter og hvis spaden ovenover vækker mig i morgen, så skal jeg vist støvsuge spindelvæv af loftet i morgen aften, når jeg kan høre han er gået i seng. Det er i hvert fald en sjov tanke at lege med Nuldag i morgen!!!
  15. Vejrudsigten for i morgen før arbejde, er gået fra let regn til tørvejr. Jeg satser på en en lille trilletur, så ingen bentræning. Blot en basal overkropstræning, der ikke bør trætte mig alt for meget. Endda i arbejdstiden og fik også fri en lille time tidligere end forventet. Da jeg skulle køre mit næstsidste tog ind til København, gik styringen til den bagerste dør i stykker på en af de første stationer. Var nede og få styr på den men da jeg kom tilbage i førerrummet, var der nu også en bremsefejl, så jeg måtte udkoble halvdelen af bremserne. Da der var styr på det, synes computeren bare stadig at døren stod åben. Og så vil toget ikke køre. Så jeg måtte udkoble dørovervågningen for at få toget væk - det efterfølgende tog holdt allerede oppe i rø… af mig. Uden kontrol på dørene, må vi ikke have passagerer med, så de evt kan skvatte ud hvis en dør går op. Det kan normalt ikke lade sig gøre, men nu er vi jo ude i at der er fejl på dørstyringen, og så ved man aldrig helt hvad der måske kunne ske. En åben dør rager også ud fra toget og ind på perronen, så dem må vi kun passere med 10 km/t - for ikke at ramme passererer med høj fart. Alt i alt blev jeg næsten 40 minutter forsinket og skabte en del forsinkelser og nåede ikke frem til mit sidste tog, før det var kørt. Egentlig en ret typisk situation. Man kunne givetvis have ladet som ingenting og kørt videre med en mindre forsinkels. Men det med at satse på at “det går nok”, ligger ikke i jernbanens DNA. Ikke i Europa, i hvert fald. Kunsten er i øvrigt at lave den slags unoder med det næstsidste man kører, så man ikke kan nå at køre mere samme dag