Gregers TF

Medlemmer
  • Posts

    13,806
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    319

Gregers TF last won the day on February 13

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

34,357 profile views

Gregers TF's Achievements

Medlem

Medlem (7/7)

1.7k

Reputation

  1. Inden jeg kørte til Jylland, nåede jeg en halv time på Skrumlet med lidt intervaller og tre kvarter med en hurtig fullbody. Ingen jeg gik i seng i går, blev det til et par sæt kropshævninger og et enkelt sæt dips. Efter frokost i dag, 2x3/3 med ynkelige watt, laaaaangt under hvad jeg trådte i januar. Efter nogle minutter hvor jeg trillede stille for at komme til hægterne, hoppede jeg i en bot-gruppe i zone 3 (watt) / 4( puls) og kørte indtil jeg rundede to timer. Selvom det går skidt, så overvejer jeg kraftigt en ny cykel alligevel, nu der er mulighed for 12-speed-kassetter med tætte gear. Selvom jeg ikke træder så mange watt, så er styrketræningen effektiv og jeg er ret sikker på at lirke expanderen løs i forgaflen, hvis jeg antritter all-out. Jeg er sgu lidt nervøs for alt det fleks der er i forgaflen - og det var jo ikke sådan lige at sætte en anden på. Cyklen er nu også over 10 år. 10 år med 90-95 kg på sadlen og masser af spurt og antrit. Og uden varsel inden carbon knækker, så…. Hvis jeg skal nå at slide en ny cykel op, så er det også ved at være nu og den nuværende holder næppe min tid ud, med mindre jeg stiller træskoene ret hurtigt. Plan A er en SL8. Heino har den med et fedt hjulsæt, så den er 100% plug´n play. Er i kontakt med en bikefitter, om mulighederne for at købe den i de rette mål. Jeg gider ikke bruge tid og formuer på at få trukket kabler, indtil det er lykkes med at finde rette frempind osv, Det er mange penge for en cykel til en gammel vatnisse, men nu jeg kører på mine cykler i ti års tid, så er den årlige afskrivning jo ikke stor i forhold til hvad mange andre bruger. Og beslutningen er SLET ikke taget endnu….
  2. Jeg kom selvfølgelig til at liiige at tylle en proteindrik mere. Helt unødvendigt, da proteintælleren landede på 281 gram. 3400 kcal i alt og vægten uændret. Men dejligt at få sovet over 9 timer, selvom det ikke rigtigt gjorde noget for vægten. Jeg skal desværre møde allerede 10:43. Det giver dog muligheder for at omrokere lidt på nogle gøremål og måske få cyklet, inden jeg kører til Jylland i morgen. Det er efterhånden længe siden jeg har haft høj puls.
  3. Hæ - den måtte jeg seriøst sidde og småklukke af. Tilbage til i morges - 93,2 kg. Kan ske at jeg kan klemme vægten ned men det er sgu en værre kamp ikke at tage det på igen. Irriterende nok, så sætter det sig på dunken. Omvendt kunne jeg mærke til træning, at der bare var et andet umph end i sidste uge. Slaget er tabt i denne omgang, da jeg skal til Gørding i weekenden og de spiser ikke så man taber sig. Så jeg har lidt opgivet på forhånd. Nede hos “underboen”: Kropshævninger: 4 sæt - 2 med hvert sig greb, omend nogle andre greb end herhjemme Arnold pres: 3 sæt Bicepcurl: 2 sæt Bænkpres: Sidst hvor jeg trænede med stang, gav overkroppen nogle knæklyde, da jeg bicepcurlede bagefter. Normale knæklyde men i store led, så det lød dybt og voldsomt. For nu ikke at risikere skade, så ville jeg gå tilbage til at køre den med håndvægte. Lidt noget hø, for der er ikke et stativ i nærheden af bænken, så de skal op fra gulvet - hvilket jeg er ret pylret over pga armen. Men… håndvægtene går kun til 28 kg, så armen holder. Det er bare lige let nok - næste gang tester jeg brystmaskinen: Bænkpres, DB: 2 sæt m mange reps Frask pres: 2 sæt Knæløft i stativ for nedre mave: 2 sæt Hypers: 2 sæt Efter arbejde: Stående læg BW: 4 sæt Ingen træning i morgen og heller intet vækkeur. Det er lige offensivt nok, at stå op for at træne når jeg skal møde før kl 11. I næste arbejdsblok skal jeg endda møde før kl 10, så der kommer uret til at ringe, bare for ikke at komme for sent Jeg har talt kalorier i dag og det ser håbefuldt ud. Hvis jeg ikke vågner sulten og ellers får sovet igennem, burde jeg kunne komme under 93 igen i morgen Eftersom der er meget stille oppe hos overboen, så er han vist gået i seng, så selvom klokken kun er 23:15, så vil jeg også gå i kassen nu.
  4. Jeg bør måske tilføje, at man generelt har udsyn langt frem og der ikke kommer ting ind på banen fra siden. Så det er ikke så kritisk ikke at se ud af forruden i toget som i bil. I nogle lande må man gerne kigge i sin mobil mens man kører - der er sikkert regler for HVOR meget. I Japan var det for 10-15 år siden sådan, at hvis lokoføreren blev forsinket, så skulle han sidde og regne ud, mens han kørte, hvor hurtigt han så skulle køre, for at være på næste station til tiden. Med papir og blyant! Vi har btw. to procedurer, når der er vigtig at kigge ud: Kørsel på sigt: Max 40 km/t eller efter forholdene og vi skal standse foran enhver forhindring. Kørsel med skærpet udkig: Max 60 km/t og vi bliver ikke slagtet hvis vi rammer noget. På S-tog har vi kun “på sigt”, efter det digitale signalsystem blev indført. Ellers brugte vi mest “på sigt” når vi kunne afspore, bule toget eller noget andet. Personer i sporet udløste kun skærpet udkig Nå - nu fik jeg brugt tiden på mere tog-snak, så træningen må noteres efter fyraften.
  5. Du skal altid overgå - jeg havde kun skinne på i to uger Mht radioen er det ikke så sort/hvidt. Den korte udgave er, at nogle få har ødelagt det for os andre, så man ikke længere ser gennem fingre med noget som faktisk altid HAR været forbudt, men har været set gennem fingre med. Argumentet er, at vi ikke kan høre lyd og mislyde. Lytter man med lav volumen og uden støjreduktion, så er det intet problem. Men nogle har prøvet ikke at høre når folk har hamret på førerrumsdøren eller råbt efter dem, når de har holdt ved perron. Der har også været et par personpåkørsler, som føreren hverken har set eller hørt. Enkelte kører også med store hovedtelefoner på, og det sender bare et skidt signal. Det kommer så samtidigt med en kampagne om at se ud af forruden. Da vi gik fra det gamle signalsystem med signaler udenfor og til det (snart ikke mere så) nye digitale signalsystem, blev vi mere eller mindre reduceret til dresserede aber. Når vi har sat toget i gang, kan vi trykke på en knap og så kører toget selv hen i rette fart og standser ved næste station. Vi KAN køre toget manuel (det gør jeg og nok 10% andre) men systemet er bygget til at genere os mest muligt. Der er ingen lyde, der gør opmærksom på at vi skal sætte farten ned (det er ellers helt normalt - nogle lande har også lyde når de må sætte farten op), så vi er nødt til konstant at glo ned i vores skærm for ikke at køre for hurtigt. Hvis vi kom til at køre for hurtigt før, så bremsede toget pænt ned til en passende hastighed og så fik vi kontrollen tilbage. I dag bremser toget all-out til det holder stille. Derefter skal vi kalde op og via en bøvlet procedure, få lov at køre videre. Selvom vi er et sted, hvor vi må køre 120, kan systemet sagtens forlange af vi ikke kører over f. eks. 60 km/t. Uden fysiske signaler kan kravet til den lavere hastighed komme over det hele, så man ikke kan lære det udenad. Og uden lyden til at signalere at “noget sker nu”, så skal man være på. 10-15% af tiden, skal vi køre langsommere end vi egentlig må og ville være passende. Derfor gider de fleste ikke køre selv men lader signalsystemet køre toget. Keder sig så og nogle ser fodbold, cykling eller sidder bare og surfer eller spiller. Det er jo på ingen måde acceptabelt. (Det er selvfølgelig kun nogle få, der er ekstreme og de gør det naturligvis heller ikke hele tiden ) Så radioen er en lille del af at større problem. Jeg kan i øvrigt forstå på snakken, at mange har tænkt sig at fortsætte med at høre radio/podcast/musik, så jeg ser lige tiden an. Jeg gider i hvert fald ikke at blandt de få der retter ind, hvis resten er ligeglade, når jeg kan stå inde for det jeg laver. Og jeg plejer vist normalt ikke at sætte hensyn og sikkerhed over styr, synes jeg. Gaaaaal, det har også været kedeligt i dag. Også fordi det nye signalsystem kører så ineffektivt, at der er lagt mere tid ind i køreplanen end før, så vi ligger og snegler rundt. Havde vi bare haft travlt…
  6. ÆÆÆÆV. Vi har lige fået en tolkning af regler om brug af elektroniske midler under togfremførsel. Vi må ikke længere høre musik eller radio. Så ingen hollandsk taleradio til mig, de vanlige 3-6 timer dagligt. Eftersom jeg ikke kan få fri til aftenskole, så var det da dødsstødet til projektet, omend det jo har stået mere eller mindre stille.
  7. Tænkte sgu nok at det var et skift, der gjorde det. Hvor længe skal du have armen fikseret? Håber det går at få sovet - det tog mig nogle dage, indtil jeg fandt en god måde at ligge på. Og beklager, hvis jeg spørger for meget
  8. Vægt uændret 92,45 kg - fik heller ikke talt kalorier i går Ham der sorterer arbejdstiderne, så jeg møder mellem 10 og 13 men tættest muligt på 13, har været på ferie, så nu kører jeg afløserens sortering: 10-13 uden detaljen med senest muligt. Så op klokken 7 og så alligevel en energidrik fra morgenstunden - selvom je ellers var stoppet. Ned til “underboen” og træne: Læg i benpres: 4 sæt a 10-12 reps Benpres: opbygning til 10x240 og 2 sæt med 1 rir med stakken = 260 = helt det sædvanlige Liggende lårcurl: 1 sæt meget lav vægt. Er sikker på at min knæ ikke ville kunne lide den med belastning men skulle lige prøve maskinen. Siddende lårcurl: 2 sæt udvekslingen er meget mystisk: næsten ingen belastning i udstrakt fase men den blive fæl tung, når benene er bøjede. For nogle år siden havde de været FOR underligt men det er fedt for knæet, da det er i den strakte fase, den øvelse gør knuder. Men med let vægt, så går det fint. KB-squat: 1 sæt med 30 kg (god dybde og god stræk i ballerne men for let), 1 sæt med 40 kg (ikke dybt nok da KB er stor) Balleøvelsen som jeg ikke ved hvad hedder: 1 sæt Hjemme: 15 minutte på Zwift. Watty i zone 1 men puls i zone 2, nu benene var brugte. Nu på arbejde……
  9. Ud på cykelbanen og som sædvanligt undervurderede jeg både tiden til transport og at gøre mig klar. 10 minutter inde i opvarmningen, trillede jeg med. Først for mig selv og så med de andre. Så tre holdløb på 16 omgange med det langsommeste hold. Heldigvis med overskud - trods alt. Derefter en 4/4 (hver m/k har 8 omganges føring i træk: 3 på blå streg og 4 oppe ved barrieren) - den blev sluttet af med holdløb på 8 omgange. Til sidst “afrulning” men tempoet steg undervejs, så til sidst bakkede jeg ud, så jeg fik tid til at få pulsen ned mens jeg stadig kørte. (lol - godt med social stress-puls i de to første pauser) Ved 18-tiden daffede jeg ned i det nye motionscenter. Med anderledes udstyr bliver det lidt sært at træne og svært at huske, men vistnok: Kropshævninger: 4 sæt - 2 med overhåndsgreb og to med næsten-neutralt Bænkpres m stang: 5 sæt - andet sæt på skråbænk men det føltes som noget jeg kunne gå i stykker af, så det bakkede jeg ud af. Arnold pres: 2 sæt - ikke ret tungt Bicepcurl: 2 sæt Tricep pushdowns: 3 sæt - underlig udveksling, så begyndte alt for let og endte med 15-stakken. Det bliver med en arm fremover. Mave-knæløft-ish: 2 sæt Hypers: 2 sæt Det er større end DSBs center men meget mindre end de kommercielle. Men bunkevis (helt bogstaveligt) af stænger i alle udformninger, “bolde”, dæk m hammer og KBs og håndvægte. De fleste maskiner er gamle. Benpresmaskinen er 100% magen til DSBs. Dsv meget bedre end de nye fancy maskiner, der ser fine ud men der bare ikke føltes lige så godt. De har en mange forskellige cardio-ting og også den dersens “crossfit-cykel”, hvor man også hiver i håndtag. Tror den er ond men glæder mig til en dag at prøve den. Det er ret old school men det holder forhåbentlig ballademagerne væk.
  10. Ej SHIT - stakkels dig. Det fungerer fint, faktisk. Jeg mangler måske 10% styrke og mellem en halv og en hel cm omkreds. Det drillede jo lidt de førte par år men i dag, hvis jeg ikke “mishandler” den, så mærker jeg intet. Styrt, spurt eller til parløb måske??? Jeg havde ikke forestillet mig, at man kunne rive den over på en cykel… Er den den store sene midt i leddet eller den lille der hæfter på underarmen? Rigtig god bedring - meld endelig tilbage.
  11. Den skal da beholde de høje fælge - de står jo perfekt til tykkelsen af rammerørene og farvemæssigt harmonerer det også. Og ja, det med krankarmslængde er ved at være in at kigge på. Især når man har en lidt gul dåbsattest, skulle der være fordele ved ikke at skulle krølles så meget sammen med pedalen i topstilling. Nu er det ved at være for sent for i år, men pedalerne på Skrumlet kan sættes i fire afstande, så det må jeg prøve at fifle med næste år. Altså hvis jeg husker det
  12. Som vanligt var min “frygt” for i går helt ubegrundet og det blev smadder hyggeligt. Ikke den sundeste dag (rå mængder slik chokolade fra Japan) men klokkede alligevel ind på 91,55 kg, hvilket er det laveste. Dog med en del snyd, da jeg var godt og vel tørstig da jeg vågnede. På Skrumlet i tre kvarter, før jeg havde vasketid. Kort opvarmning og “koldstart” med lidt vo2max-ish og så zone 3 for resten. Så er benene forhåbentligt acceptable på cykelbanen i morgen. Mht til træningsfremgang, så er der flere veje til Rom. Jeg har en (anden) cykelkollega, som denne vinter har hævet sit tonserniveau med omkring 30 watt, i forhold til de mange foregående år. Det er da OK når man har passeret de 40. Ingen intervaller. Ingen tanke for zoner. Men stram kæde i en time til halvanden til han er blevet træt, og roligt for resten. Men med en relativt stor volumen incl cykelpendling til/fra arbejde. Så nu ligger han og skyder 260-270 w af i en lille time, når han kører Zwiftløb og kører fra dem der plejer at krølle ham samme. Men det gider jeg ikke være misundelig på. Motionscenteret i blokken er åbnet, så lur mig om jeg ikke ender med at sidde endnu mellem to stole end jeg plejer. Gæt om jeg glæder mig til at komme fra banecykling i morgen
  13. Vægten 150g ned. Mens jeg ventede Kropshævninger: 2 sæt m ryggreb Dips: 2 sæt Stående læg m 22 kg: 2 sæt Mavebøjninger: 2 sæt Vipers: 2 sæt Ugens NL: Statue =standbeeld - direkte oversat ståbillede
  14. De forventede 5-6 grader til en fin cykeltur, blev kun til under 2 grader - det gider jeg ikke køre i. Gad heller ikke rigtigt Skrumlet, så endte med 4 timers rengøring i stedet. Vægten til morgen oppe på 92,0. Fik kørt 20 minutter (skulle møde halvtidligt og faldt i søvn efter uret ringede). Generelt let og 3 antrit. Nuldag igen i morgen; jeg skal med min bror over og besøge min søster. Det er vist omkring 15 år siden jeg sidst har set hende, så det er vel også på tide. Banecykling på tirsdag 3 ret tidlige arbejdsdage, hvor jeg ikke får cyklet. og så to dage til Jylland Kost og træning bliver noget hø i den næste ugens tid, og mentalt udfordrende med alle de mennesker jeg skal være sammen med - det bliver heeeeelt sikkert hyggeligt nok, alligevel
  15. 4200 kcal i går - vægt uændret. Jeg skulle møde efter kl 12 og det kriblede i kroppen: 4 sæt kropshævninger + 2 statiske hold 100 stående læg med 22 kg - pause i både bund og top (de sved til sidst) + 1 minut statisk på tæer til sidst (og den var faktisk også “sjov”)