Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    12834
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    172

Gregers TF last won the day on October 3

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/69

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

26521 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Bicepcurl: 15x16, 15x16, 15x16 Fransk pres: 15x11, 15x11, 15x11 Skulderpres: 15x16, 15x16, 15x16 Tåhævninger på et ben: 30, 30, 30, 25, 25 Knæbøjninger: 20, 20 Bulgarsk split squat: 20, 20, 20, 20 Skateboardsquat: 15, 15, 15, 15 - halvanden reps på det hele Glute Bridge, et-bens. 20, 20, 20, 20 Mavebøjninger: 25, 25, 25, 25 Jeg skulle snart på arbejde, så ret hurtigt ud på trapperne og tre gange op i løb og gå ned - et par minutters pause imellem. En forcering midtvejs på alle tre løbeture gav en iltgæld fra helvede da jeg nåede toppen. Ganske spas. I morgen er det opdateringsonsdag men hviledag, så… : Da jeg vågnede søndag, var det uden ondt i fingrene og det har jeg ikke haft meget af siden. Hvis jeg knytter hånden hårdt, er der lidt i ring- og langfingeren men ellers ikke noget. I går var første gang jeg kunne nå venstre skulder med venstre hånd og jeg kan også spise og drikke, uden armen “går i stå og skal tænkes” det sidste stykke mod munden. Eftersom jeg så småt er begyndt at bruge armen og får elastikøvelser om otte dage, kunne “bunden” måske være nået nu. Jeg ved ikke hvad man skulle forvente men jeg havde faktisk troet, at den ville krybe endnu mere end den gjorde. Jeg kan ikke flekse igennem men bibs ville alligevel nok ikke blive mange mm større end: Og den anden til sammenligning Familiens genpulje deler OK ud af lår og overarme men vi har allesammen (haft) usle underarme og lægge, så det er nok håbløst at rette op på
  2. Langt pokker i MOL

    26 minutter på trapperne: 3 x 8 etager op og ned i gang for at varme op 3 x 8 etager løb op og gang ned - ca 2,5 minuts pause i bunden Der er mere “tænding” i mullerne når de lige har styrketrænet, end når de er små-DOMSede. Det føltes i hvert fald hårdere end det plejer.
  3. Langt pokker i MOL

    Bicepcurl: 15x16, 15x16, 14x16 Fransk pres: 15x11, 15x11, 15x11 Skulderpres: 15x16, 15x16, 11x16 Ingen laterals. Det er ikke til at lave belastning uden DonJoyen… men jeg kunne jo tage den på imens, kommer jeg i tanke om lige nu Tåhævninger på et ben: 30, 30, 25, 25, 20 Knæbøjninger: 15, 15 Bulgarsk split squat: 20, 20, 20, 20 Skateboardsquat: 15, 15, 15, 15 - halvanden reps på det hele Glute Bridge, et-bens. 20, 20, 20 Mavebøjninger: 25, 25, 25, 25 Jeg skal møde til den tid jeg plejer at nusse mig sammen til at træne. Mine digitale morgenrutiner skal indskrænkes. Jeg supersættede lidt mere og holdt kortere pauser mellem benøvelserne end normalt - så skulle jeg lige kunne nå trapperne. Men dels havde jeg så meget pump i quads at jeg mere eller mindre sejlede rundt og dels var (og er) jeg gennemblødt af sved. Det må vente til i morgen. Også fint, stille at roligt at starte op på at veksle dagene mellem cardio og styrketræning. Det sidste kommer helt sikker til at fylde mere end de sidste par år. Jeg har “set lyset” i at træne med flere sæt og egentlig også flere reps. Det er også noget sjovere at se fremgang på styrkesiden end at det bare går jævnt nedad med cyklingen. Ikke at jeg dropper den, for det vil jeg helt sikkert ikke. Men opdelingen mellem sommer/vinter falde nok tilbage til dér jeg var for nogle år siden. Umiddelbart forstiller jeg mig at sprinttræningen bliver ved at fylde men at jeg ikke skal ligge så meget og rasle rundt på vejene og blive kørt ned i tide og utide. Men lad os nu se… Hvis der kommer en sommer med kongevejr, så ved jeg også at turene kommer til at trække. (Når styrketræningen stagnerer, så kan man skrue op for cyklingen og se fremgang på den front. Ved at skifte lidt så skjuler man for sig selv, at kroppen forfalder), Nå - nu ud og køre tog for første gang siden armen “faldt spildt ad”.
  4. Langt pokker i MOL

    Du har nok ret - det var bare SÅ aparte. Ellers føles alting allerede mere hverdagsagtigt. Armen er stadig “nervetræt” efter øvelserne og sidst på dagen. Bicepcurl: 15x16, 15x16, 12x16 Fransk pres: 15x11, 15x11, 15x11 Skulderpres: 15x18, 12x18 Ingen laterals. Det er ikke til at lave belastning uden DonJoyen… men jeg kunne jo tage den på imens, kommer jeg i tanke om lige nu Tåhævninger på et ben: 30, 25, 25, 20, 20 Knæbøjninger: 15, 15 Bulgarsk split squat: 20, 20, 20, 20 Skateboardsquat: 15, 15, 15, 15 - halvanden reps på det hele Glute Bridge, et-bens. 20, 20, 20 Mavebøjninger: 25, 25, 25, 25 3 x 8 etager i løb opad, gang nedad og to minutters pause i bunden. Venstre knæ øffede lidt over at tage to trin ad gangen, så det holder jeg op med. Nu til mor, der har fødselsdag, og fråde carbs.
  5. Langt pokker i MOL

    Feeeeeedt at sove uden at have “ting” på armen. Er endda ikke vågnet ved at prøve at vende mig i sengen el lign, så det har gjort ondt. Underlig oplevelse i går. Jeg lavede anden runde strækøvelse ved 7-8-tiden. Det var hårdt til sidst. Det gjorde ikke ondt og det var ikke “trænings-hårdt” at ligge med armen ud over sengen, så tyngdekraften skulle strække den - tommeltotten opad. Men stadig. Meget underlig fornemmelse som jeg aldrig har oplevet før. Til sidst var det også svært at bøje armen og også at strække den. Det var ikke rigtig hul igennem. Bagefter i gang med styrketræning. Lårene fik kun bulgarsk split squat, så hverken skateboard eller trapper kom i brug men ellers det vanlige. Til sidst begyndte jeg at få det underligt. En halv times tid efter træningen, blev jeg søsyg/køresyg. Jeg fik hurtigt ret god DOMS i quads, trods de havde lavet mindre end ellers. Armen blev ved at være træg og der skulle “tænkes” over at bevæge den. Da jeg vågnede ved vanlig tid ved 3-tiden, var den stadig træg. Til morgen er armen som da jeg kom hjem i går og DOMSen i lårene er næsten væk. Men hvorfor blev jeg søsyg? Det lugter af en sammenhænge med at armen næsten ikke ville reagere. Gad vide om man kan “overloade” nervesystemet, så det også sender forkerte impulser retur til hjernen, så man bliver søsyg? Føleforstyrrelserne i fingrene var ret hidsige i dag indtil jeg fik strukket dem væk, så nerverne er i alle fald udfordret. Det kan selvfølgelig også bare være et tilfælde…. I hvert fald en spøjs oplevelse.
  6. Langt pokker i MOL

    Besøg hos fyssen på sygehuset: DonJoyen er taget af og skal ikke på igen. Jeg har fået den med hjem, så den kan komme op og hænge som en reminder om kroppens skrøbelighed og at man skal huske at værdsætte selvfølgelighederne, for de er faktisk ikke så selvfølgelige når det kommer til stykket. Det begyndte lidt panisk, da jeg brugte over et kvarter på at få en plads i P-kælderen. De andre gange har der være masser at tomme pladser, så den havde jeg ikke set komme og nåede kun at checke ind med under et minut i overskud og kun fordi jeg løb derhen. Fyssen godkendte armen. Jeg mangler lidt rotation og jeg kan strække den “ret pænt” i forhold til hvor jeg er i forløbet. Mine underlige fingre er ikke unormalt, da det kan komme som bivirkning ved operationen. Det plejer at gå væk med tiden. Tricket med at styrketræne den raske arm for at holde gang i den dårlige, var han btw fint bekendt med. Jeg skal ind igen om 14 dage. I den tid må jeg belaste armen med max to kg ved alm gøremål: Vaske op, spise, drikke, tage ting ud af køleskabet, tørre mig efter bad o lign. Jeg har fået endnu flere mobiliseringsøvelser, stadig uden belastning, der skal laves 2-3 gange dagligt. Hver omgang tager 25-30 minutter at komme igennem, så det er alligevel 60-90 minutter om dagen! Det er meget mere end forventet men det er sikkert givet godt ud, ikke at sjuske i denne fase af forløbet. Hvis jeg skal i byen, på arbejde osv. må jeg meget gerne have en pose der vejer 1-2 kg i venstre hånd, så armen konstant får et let lille træk. Hvis alt stadig er godt om 14 dage, får jeg nogle elastikøvelser og overgår herefter til kommunal genoptræning. Det kunne jeg sådan set have valgt allerede fra om 14 dage, fordi armen ser fin ud, men fyssen og jeg er på god bølgelængde og det er ikke en selvfølge med lille generte mig. …. To kg belastning er ikke meget men et lille fesent fleks under målebåndet skulle der vel kunne laves og viser at der er forsvundet 3,5cm omkreds. Det var en stor fornøjelse at kunne drikke en kop mokka og spise en kartoffelkage, som første måltid, med venstre hånd og har også kunnet tage sokker på med begge hænder. Er sikker på at det også bliver rart at kunne bruge begge hænder på håndklædet efter jeg har været i bad og kunne børste tænder uden en gorillas finmotorik. Efter seks ugers børstesjusk, skal jeg have bestilt tid til et tandlægeeftersyn. Fra lørdag begynder jeg igen at skulle på arbejde. Om to en halv uge skal jeg til prøve, for at beholde min lokoførerlicens. Jeg skal desværre op hos en ny eksaminator og de plejer at være sygeligt grundige indtil “de er slebet til”, så jeg forventer at blive trukket ud i de mest teoretiske kringlekroge af regelværet, i samtlige tre timer der er sat af. Så der skal læses op på de ting vi normalt har som “lettere overflødig viden”, som vi aldrig vil blive udsat for at bruge, uden vi alligevel har sikkerhedsvagten med inde over. Og 60-90 minutters genoptræning. Og der skal også terpes lidt hollandsk. Hvor meget andet træning jeg får flettet ind ved jeg ikke rigtigt. Jeg må alligevel hverken gå i FW eller gå på turbotræneren, så de næste uger har det ikke ret høj prioritet. Mentalt er jeg også lidt træt af den samme trummerum og især at mangle belastning til benene. Nu vil jeg gå i krig med første omgang arm-træning og så må jeg se om der bliver brug de smertestillende bagefter - det skulle jeg være forberedt på her i starten. Det er lidt dage siden sidste træning, så lidt SKAL jeg lave og i aften skal jeg spise den mest snaskede burger jeg kan finde og udnytte igen at have begge hænder at spise med
  7. Langt pokker i MOL

    Bicepcurl: 12x18, 12x18 Fransk pres: 15x11, 15x11 Skulderpres: 15x18, 12x18 Laterals med den opererede arm: 20, 20 - lagde den raske arm på DonJoyen på overarmen for at lave lidt modstand Tåhævninger på et ben: 30, 25, 25, 25 Knæbøjninger: 15, 15 Bulgarsk split squat: 20, 20, 20, 20 - føles efterhånden som spild af tid Skateboardsquat: 15, 15, 15, 15 - halvanden reps på det hele Glute Bridge, et-bens. 20, 20, 20 Mavebøjninger: 25, 25, 25 Herefter fire ture på trapperne, magen til sidste gang Tåhævninger på to ben: 100 - der skal flere trapper til at riste læggene af men det var et forsøg værd Eftermiddagen tilbragt på altanen - mest med bare at nyde nuet i at sidde derude. Det var jo nok sidste gang i år og så er der ca. syv måneder til næste gang. Der kan ske meget på den tid. Held i uheld med armen, for ellers havde jeg givetvis haft vildt lyst til at cykle i det fine fejr og været ærgerlig over at have arbejdsweekend. Har fremrykket min kiropraktortid til morgen, så jeg stadig har DonJoyen på. Så bliver der ikke taget forkert fat, når jeg skal “foldes sammen”. Tager også en nuldag på tirsdag, så jeg ikke risikerer at blive snottet på trapperne og sabotere min fys-tid onsdag. Hæhæ
  8. Langt pokker i MOL

    Nogenlunde samme styrketræning som jeg plejer. Herefter ud på trapperne. De 8 etager op i løb et trin ad gangen, alm gang ned og rask gang op med to trin ad gangen og alm gang ned. Tre minutters pause og så igen. Jeg begyndte at fedtsvede og smuttede hjem.
  9. Langt pokker i MOL

    Ingen reel træning i dag men en laang dag med toilet-kig og nok i overkanten af 500 trappetrin. Læggene er stadig ømme og lårene var også flade til sidst, hvor jeg både var sulten og ret dehydreret. Til gengæld skulle jeg være færdig med selve toiletkontrollerne. Det bliver en nuldag i morgen, hvor jeg tager ind på arbejde og fylder data i regnearket. Så har jeg stadig tid at lukke evt huller, hvis jeg har glemt at notere et eller andet. Efter at have fyldt maven op, var det ind til tredje undervisningsdag med hollandsk. Efter de første to dage med at lære tal, alfabet mm jeg kan i forvejen, så blev der talt i dag og improviseret. Det højnede underholdningsværdien og nu begynder det at ligne det jeg håbede på, især fordi de to jeg var i gruppe med i dag, også kan lidt i forvejen. Onsdag = status på armen. Underarmen kan nu rotere stort set som den raske arm. Pege- og lillefinger er normale men de tre andre kører stadig trægt. Jeg har spist skyr med en teske (roteret en kvart omgang, ligesom spiseskeen i sidste uge). Der er flere ting nu, hvor det nu er svært ikke bare at gøre som jeg plejer men jeg holder naturligvis fast i at det er den anden arm der skal arbejde. Forhåbentlig er det kun en uge endnu, alt efter hvad “fyssen” siger. Der er sat 45 minutter af på onsdag - meget længere tid end jeg havde forventet, så forhåbentlig er der også tid til mine mange spørgsmål. Utålmodigheden vokser, som jeg kommer tættere på at smide DonJoyen og jeg prøver ikke at have alt for store forventninger til hvad jeg må. Men det ER altså lidt svært
  10. Tinapigens log!

    Nok de færreste (og især kvinder), der lige trækker 15 pullups op af hatten og konkluderer at man er ude af træning. Jeg ved godt at roere er noget særligt på det område men stadig
  11. Langt pokker i MOL

    Jeg er også positivt overrasket over det som træning. Det er meget anderledes og MEGET sjovere, end at slæbe mig op på tredje, når jeg er på arbejde. Jeg er dog bekymret for om knæene er glade for en 180 grader vending hvert ottende trin - jeg tror ikke det er sundt i længden. Jeg ved det selvfølgelig ikke men instinktiv virker det ikke “rigtigt”. Så snart jeg må sidde på en cykel, så er trapperne et overstået kapitel. Jeg tør ikke tage chancen for at gå i stykker med noget, der igen er evigheder om at hele. Jeg har ingen lange stadiumtrapper el lign i nærhed og det er ikke realistisk at jeg skal bruge længere transport til/fra trapperne end jeg bruger på dem. Det bør også være varmere, sådan som jeg bliver gennemblødt af sved. Lidt ærgerligt men så længe jeg bytter det for noget andet godt, så er det vel OK. Halsen stadig lidt øm men snotten var kun en morgenvisit. Har fundet vandkogeren frem og bæller te i rå mængder. Det er længe siden jeg sidst har drukket te og er helt hyggeligt. Kroppen skal ikke snydes for energi sådan som jeg har det i dag men fra i morges skal der strammes op, sådan som vægten er stukket af. Jeg stoppede med at tælle kalorier i lørdags da jeg spiste hos kollegaen, så jeg ved godt hvad der skal til.
  12. Langt pokker i MOL

    Jeg kan bestemt også godt mærke lårene i dag. Læggene er nu mest smadrede men de er jo heller ikke just min min stærke side. Jeg er desværre igen vågnet småsnottet og med en kaktus i halsen. Det var måske snarere at rende på trapper gennemblødt i sved, der slog mig ud i sidste uge? Jeg må hellere stoppe med de her lange trappetræninger og holde det kort, så jeg ikke bliver gennemsvedt og kold - og så varm samtidigt. Det kan helbredet åbenbart ikke tåle Der bliver ingen toilet-tur i dag hvor men må give den én på sinkadusen med en dobbelttur i morgen. Men irriterende at det så alligevel kommer til at stramme med tiden tid sidst. Al varme kører igen på fuld skrue.
  13. Motion i balance™

    Som ikke-løber er det overraskende at der er SÅ meget teknik i noget, som fra naturen hånd er en grundlæggende måde at bevæge os på. Eller måske snarere at vi gør det så forkert - selvom skoene har noget af skylden.
  14. Langt pokker i MOL

    Jeg fik ikke kigget toiletter. Hvert andet tog var aflyst, så det ville tage dobbelt så lang tid at flytte mig rundt, så jeg ville udsætte det til driften blev normalt. Godt på vej, kommer jeg i tanke om at jeg har glemt at få min sikkerhedsvest med og så tog jeg hjem og droppede det. I stedet ville jeg træne - havde bare ikke rigtigt spist carbs, da jeg har taget ret meget på de sidste dage. Men efter en energidrik og tarvelige carbs kom jeg trægt i gang - det tog 10 minutter længere tid end det plejer. Lår var også lidt ømme og mine lægge var vrede over de 4x25 reps ekstra, sidste gang.: Bicepcurl: 12x18, 12x18 Fransk pres: 15x11, 15x11 Skulderpres: 15x16, 15x16 Laterals med den opererede arm: 20, 20 - lagde den raske arm på DonJoyen på overarmen for at lave lidt modstand Tåhævninger på et ben: 25, 25, 25, 20 - måtte tage reps af Knæbøjninger: 15, 15 Bulgarsk split squat: 20, 20, 20 - kort pause i bunden Skateboardsquat: 15, 15, 15, - halvanden reps på det hele - liiidt hurtige reps Glute Bridge, et-bens. 15, 15, 15 Mavebøjninger: 25, 25, 25 Hele tre kvarter skulle der gå, før jeg kom på trapper men så gik det også lidt amok. Tur 1 løb dobbelttrin - for optimist udlæg, så en kamp at holde den i løb til toppen Tur 2 løb dobbelttrin - fik runners high/sprinters high med gåsehud lidt før toppen og da den slap, så mistede jeg fokus og gik de sidste 8 trin Tur 3 løb dobbelttrin - lår og baller eksploderede og jeg gik de sidste 24 trin Tur 4 løb enkelttrin - fuld skrue fra start men eksploderede igen og måtte gå de sidste 8-16 trin Tur 5 gang enkelttrin - adstadig tempo Tur 6 gang enkelttrin - moderat tempo Tur 7 gang enkelttrin - tempo lidt op - ben fik det hårdt til sidst Tur 8 gang dobbelttrin - ville tømte tanken med en sidste tur. Kom “på den anden side”, hvor der går Duracell i den. Styrketræning det sidste stykke Tur 9 gang dobbelttrin - kvikt fra start med lidt småløb og ren styrtræning de sidste 2-3 etager Tur 10 gang enkelttrin - frisk tempo men tung gang til sidst Havde den vildeste lyst til at fortsætte men tænkte at det nok var klogest at stoppe her. Fåk, det var dejligt at presse skroget i hegnet. Det er vel 7 uger siden sidste gang og det har jeg godt nok savnet. Det her gad jeg altså også godt, hvis jeg havde udstyret (og armen) til det:
  15. Walking on a dream...IM CPH 21.8.22

    Ja det er nogle solide vægte vægte du jonglerer rundt med. De dér cluster… er det en / et par ekstra reps efter en lille pause? For at få alle reps i hus?