Jørgen L

Medlemmer
  • Content count

    3328
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Jørgen L

  1. "fighter" sange

    Bloodbath..
  2. Dog havde de i år bl.a. lukket stationen ved Reichstag..
  3. Udstrækning reducerer IKKE DOMS

    Da jeg læste blev vi altid punket, hvis vi forsøgte at drage - selv vage - konklusioner på et tyndt grundlag. Er det ikke det de gør her - også selvom de gør opmærksom på det?
  4. Jøgge

    Der var spækket med slanke, cyklende entusiaster med hele grejet - inklusive dobbelt cykelholder til bilen! Jeg vil helst skrive når der er noget nyt - egentlig træningslog med statistik og det hele fører jeg på motionsdagbog.dk På den side kan man let sammenligne løbeafstand og hastighed osv med andre i ens lille gruppe. Idag blev det til et kærkomment gensyn med klubben. Jeg kom lidt senere, for ikke at skulle deltage i "Clausrobic" - Claus' version af en opvarmning Der var to nye som brækkede sig - een af dem på måtten! Rullede med Buc, og fik ham gudhjælpemig i mit game og submittede ham. Inden da havde han forsynet mig med næseblod - det var skønt at være tilbage! Her maser jeg en newbie..
  5. et vrid i knæet

    Det kunne sagtens lyde som en korsbånds beskadigelse. Det er vigtigt at du får en "knæ-erfaren" til at se på dit knæ snart - også for ikke at få for mange følge gener. I mit tilfælde kunne lægen på skadestuen ikke se at bageste korsbånd var poppet, og jeg kunne også gå på det med samme. Hvis du vil undersøge lidt selv, ligger der en masse gode videoer på youtube, hvor man kan se knæundersøgelser. (Søg på ACL rupture og PCL rupture)
  6. Udstrækning reducerer IKKE DOMS

    Egentlig mærkeligt at de konkluderer på noget som de siger er af "questionable quality"?
  7. Jøgge

    Træningen kører planmæssigt - træning stort set hver dag, dog ikke noget rul endnu.. Løb 14 km på en time og 11 i går, hvorefter vi (familien) var på Gjøl kro og få stegte ål med Dark Ale øl og stuvede kartofler + æblekage til dessert.. YUM! Idag: Køretur på CUBE'en - 15 km i Hammer Bakker på smalle stier. Kørte sammen med en mere erfaren, og jeg blev fuldstændigt sat Laveste hastighed: 4 kmt, højeste: 55 kmt!
  8. Jøgge

    Luntede en god tur på godt 14 km, det tog en time og 12 minutter. Sluttede af med styrkepas: Chins og onearm pushups + widestance. Som dessert: Shoulderpress og squat med den kolde jomfru
  9. QueenPearls Toughness Training

    THATS more like it!!!! :4thumbup:
  10. Jøgge

    Konen siger tak! Jeg kører bl.a. noget atg squat med den. Har stadigt lidt ondt i knæet helt nede i bunden af bevægelsen, men regner med at det skal trænes væk. Og så kører jeg one legged deadlift med den - for at få stabilitet over knæet.. På arbejdet mobber jeg mine kolleger med faktummet: I Rusland sker skiftet fra dreng til mand, når man i god stil kan skulderstemme 32'eren.. Det er vi kun 2 der kan
  11. Jøgge

    Vel tilbage efter Berlin.. Konen gennemførte de godt 42 på 5t og 17 min. Det er sq lang tid at være igang. Jeg vadede rundt om Brandenburger Tor, og Reichstag (sær klang til det navn), for at tage billeder undervejs. Fik da også lidt video med Haile, da han brød lydmuren! Får løbet og styrketrænet en del, men rullet for lidt. Er nok ikke helt klar mentalt, til at give den en skalle.. Ikke at der ikke er modstand i SFA: Steffen og Claus tog 1. og 2. pladserne i let sværvægt! SFA ligger iøvrigt også nummer to på holdranglisten. Det er ikke nogen hemmelighed, at forskellige klubber har deres forcer - ingen tvivl om at grappling vejer tungt hos os, specielt efter Zap's opdukken.
  12. Jøgge

    Hehe, det var det eneste billede hvor jeg ikke lå på ryggen og forsvarede mig Claus på billedet skal deltage i Gapplers Dream her i weekenden, og jeg er helt uskarp på gulvet - det kunne godt mærkes! Løbetur igår: 7 km på 34 minutter rent. En tid som jeg er ganske tilfreds med. Bum.
  13. Jøgge

    Jeg får da trænet! I går skulle jeg så undervise drengene i SFA i det jeg havde lært om kettlebelltræning.. Det gik fint, og bagefter skulle jeg liiige prøve at se om lidt rul var OK med knæet. Det var det! :4thumbup: Kun lidt ømt her til morgen, betyder intet.. Fik iøvrigt herrestryg - som forventet
  14. Træning af pronation/suppination?

    Du kan imo ikke træne dig fra pronationstendens, da det har med fodens opbygning at gøre. Mit råd: Få en analyse på løbebånd, eller prøv at købe et par pronationssko. Virkede for mig!
  15. Jøgge

    Er kommet rigtigt godt igang med at cykle - var rundt 1 time i Hammer Bakker igår.. Det var ubeskriveligt fedt! Det er stadigt sommer inde i skoven, og den ene bakke afløste den anden, efterfulgt af blomsterdækkede enge! Jeg skal virkeligt til at køre derinde noget mere. Flere steder kommer man ikke, medmindre man er på cykel, da det er for langt fra alfarvej til at gå, og for ufremkommeligt til bil.. Kan helt klart anbefales, hvis man har lyst til en naturoplevelse i DK! Nuppede min første 10km efter skade (Som nu officielt er: Total ruptur af PCL, samt grad 1 beskadigelse af popliteussenen. Diagnosticeret med MR.) og turen gik super! 10:48, uden smerter af betydning fra knæet. Kun lidt summen nu efter hjemkomst. Har besluttet at tage med hustruen til Berlin maraton. Nu skal jeg bare finde ud af hvad vi skal se dernede, hvis vi nu skal vælge bare een ting. Jeg vil gerne at det bliver noget som har relation til krigen, da det er en af mine interesser - WWII..
  16. Endorfinjunkie på genoptræning

    Det lyder ret meget som dengang jeg i et stykke mente at jeg skulle være thaiboxer! Det var mens jeg boede i Odense, og tilbudene rundt omkring tiltalte mig ikke rigtigt. Så jeg forsøgte med Thai i et par år, men kom aldrig rigtigt til at holde af det. Jo forresten - når de kørte clinch med nedtagninger - så var det bare fedt Men jeg savnede det med at smide rundt med folk og efterfølgende kværke dem. Bottom line: Du er stående kæmper - indse det! Jeg tror at du stadig har til gode at finde lige din kampsport.. Det kunne jo være at mma - the whole package med stand up kamp - kunne tiltale dine behov, eller at du simpelthen skal holde pause som anbefalet, og finde ind til kernen igen.
  17. Jøgge

    Colaze: Jeg vil til at starte med sige, at jeg selvf. også kiggede på prisen, da jeg vurderede hvor jeg skulle gøre mit indkøb, og her var Riis lidt nemmere at komme i nærheden af end så mange andre - for en begynder.. De har en stor og velassorteret Mountain bike afdeling i kælderen. De to gutter som var der da jeg handlede, virkede lidt nørdede, og bestemt ikke særligt "sælgeragtige".. Og det er kun godt, for det er den kombi som jeg foretrækker, når jeg skal ud og investere. Måske bare ikke lige præcis, når man som jeg kommer med mindre end 0 viden om emnet. Jeg savnede lidt evnen til at kunne sætte sig ned på mit niveau, og forklare "the basics".. Jeg mener at man også skal besidde denne evne, hvis man skal kunne betegnes som et sted for alle. Da jeg så skulle ind og have lidt ekstra tilbehør, var rollerne lidt byttet om, da der stod en kvinde uden så meget viden på feltet (og hun anede ikke hvad de havde i butikken), så her kunne jeg jo føre mig lidt frem med min minus viden Le Coq: Bestemt! jeg kommer nogle gange til at falde i samme fælde som ovennævnte - indforstået tale Bageste korsbånd (navnet antyder ganske rigtigt at der også findes et forreste) forestår begrænsning af underbenets bevægelser i forhold til låret. Der er overordnet to retninger, som begrænses af ligamentum cruciatum posterior, som det så poetisk hedder.. Det er bagudglidning af skinneben (og her kommer de 6mm ind i billedet - jeg havde 6mm for stor bevægelighed) samt "hjulbensstilling" af knæet - altså modstand imod pres fra inderside af knæ. Skaden er ret sjælden, og der er derfor ikke så meget evidens om operation/ikke OP, men lige nu taler forskningen FOR operation, hvis man har instabilitet. Lægen mente så ikke at jeg med min firkantede kropsbygning (Det sagde han sq ) var en type som man vil vælge at operere. Først ved 8mm + vil man overveje det. Men resultaterne er ikke så gode endnu, og så er genoptræningen efter PCL rekonstruktion rimeligt giftig (smertefuld og langvarig..) Vi talte hurtigt og præcist, da jeg havde fortalt ham at jeg havde læst en del af hans artikler, og så fordi han kendte mit erhverv... Jeg kunne tydeligt fornemme at han bestemt ikke var sikker, men sådan er virkeligheden nu engang.. Så jeg træner efter bedste evne, og om ikke alt for lang tid skal jeg nok vove mig til sub igen
  18. Jøgge

    Lidt opdatering.. Har været på tur med biken igen.. Og har også handlet nyt allerede - cykelshorts med "pude" og nye håndtag til styret, som er mere ergonomiske. Og så har jeg været i Skejby, hos knæspecialisten. Han er enig med mig i at jeg har en bageste korsbåndsruptur. Udmåling af "skuffeløshed" blev foretaget med rollimeter. Min løshed er 6mm, hvilket er 2 mm under det niveau hvor man normalt overvejer operation. Så vi var enige om at jeg skulle forsøge konservativ optræning, med tung styrke først. Og ellers kunne jeg bare henvende mig igen! Jeg har heldigvis ikke andre skader - tilsyneladende - men blev alligevel sendt i MR scanneren. 25 minutter tager sådan en fornøjelse, og jeg vil så få svar om nogle dage, ang. evt. menisk skader. Så nu skal der trænes igennem
  19. Motions CrossFit

    Surt med det nederlag - men super stærkt at du stiller op! Respekt for det! Er sikker på at du er endnu giftigere i din (forhåbentlig) næste kamp!
  20. Jøgge

    Igår: Hyggelig klatredag i Abekattens lokaler med familien.. Idag: Afstrafning af krop! Startede med en løbetur, 7,4 km på 35 minutter. Derefter 10,6 km cykeltur på min spritnye mountainbike: CUBE Aim.. (Faktisk præcist denne model OG købt samme sted.. Tiden blev 27 minutter - den er ikke skabt til landevejs halløj Lidt observationer: 1. Jeg blev rimeligt øm i popoen.. Måske cykelshort med vaskeskind hjælper? 2. Hænderne - nærmere betegnet håndroden på hænderne - blev rimeligt ømme af at holde på styret. Samtidigt var det som om fingrene kom til at snurre en smule?? Jeg antager at det skyldes lidt for kraftigt pres på carpaltunnelen - vil handsker måske kunne afhjælpe dette? Knæundersøgelse på Skejby i morgen - bliver godt at få taget det skridt - så at sige.. Og nu: UFC 88!! Og afventning af resultater fra aftenens Adrenaline stævne i hovedstaden.
  21. Motions CrossFit

    Fed intro Grau! Lækkert lavet - man får virkelig lyst til at se showet!
  22. Endorfinjunkie på genoptræning

    Også tillykke herfra - fedt når tingene falder i hak!
  23. QueenPearls Toughness Training

    Zap (Ayub) og Shamal... De træner i SFA - F***ing monstre begge to!
  24. Jøgge

    Idags træning: Godt 3 timers kettlebell seminar med Peter fra Aalborg.. Rigtigt godt med noget basic teknik.. Peter havde en masse gode vinkler på træning, og jeg lærte en masse idag. Man kan dog tydeligt fornemme, at der ligger en filosofi bag undervisningen. Og selvfølgelig skal teknikkerne indlæres "stringent" - men jeg tror det er vigtigt at huske, at der ikke kun er een sandhed Øvelserne (med undtagelse af TGU) var rigtigt gode for mit knæ, og jeg tror at jeg vil køre lidt mere af den slags i fremtiden.
  25. MTB loggen

    OK, tak for tippet.. Jeg skal lige tygge på den med de 7 kg!