Fru Erik

Medlemmer
  • Content count

    1182
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Fru Erik

  1. Ondt i balden i forbindelse med løb

    Umiddelbart, kunne det godt lyde som en mindre overbelastningsskade og ud fra dine oplysninger, samt vedhæftede billede, lyder det snarere som din tensor fasciae latae eller tractus iliotibialis den er galt med. Angående fysio - du kan finde alt på nettet :4thumbup: Pris - ca. 200-250 for 1. konsultation. Derefter ca. 50%, hurra!
  2. Nybegynder program

    Hvis instruktøren foretræker disco-pump i maskiner frem for basisøvelser, frivægte og alternativ supplerende træning i maskiner bør han sq nok sige "adieu" frem for at bede om et nyt program Lasse, jeg vil ydmygt foreslå et fullbody 3-4 gange ugentligt. Efter 2-3 måneder kan du eventuelt køre en brændvarm 2-split. Problemet er at de i disco-centrene ikke altid har de fasciliteter, som er påkrævet for at køre et sådan program. Hvor træner du pt.? /Fruen!
  3. Træning før byen?

    Jeg er ikke homofobisk, MEN DET SATME NON RETTI FORPULEDE BØSSER!!!!!!!!!!!!!
  4. Svært overvægtige

    Den første sætning i ovenstående indlæg er et "citat" fra Arnes indlæg. Tilgiv mig mine mangelfulde qoute evner
  5. Svært overvægtige

    Vilje er en svag kraft som vi klare os med i minutter eller dage - ikke gennem lang tid. Det ved alle der arbejder med det her. Jeg kunne ikke være mere uenig. VILJE ER ALTAFGØRENDE!!
  6. Gravid?

    Meget ambiøst. Jeg vil sige for ambitiøst. Start roligt op med at løbe 2-3 gange om ugen og få styr på kosten. Hun har lige født og har ikke brug for en kostplan, men derimod at bruge sin sunde fornuft ved indkøb og madlavning. Jeg vil råde dig til at læse dig frem til nogle af spørgsmålene - selv universets oprindelse vil du kunne finde en videnskabelig artikel om, hvis du leder længe nok Kort og godt: 1. Drop alt det usunde - chokolade, chips, slik, sodavand, sukker, sovs, dressing osv. 2. Køb altid de fedtfattige produkter - magert oksekød, kylling, kalkun, fedtfattige mejeriprodukter osv. 3. Masser af grøntsager. 4. Motion - start op med gode lange gåture eller kortere løbeture på faste ugentlige dage. 5. STØT HENDE!!! Skriv hvordan det går om 3 uger, så kan man udvide motionen yderligere. Håber du kan bruge lidt af det
  7. Kampsport

    Det var da en exeptionel dårlig sammenligning. Som du selv kommer ind på, er sagens kerne, hvad man forventer og og forlanger af kampsportstræningen. I mit primitive cerebrum er det en selvfølge, at man her lærer at forsvare sig. Og det mener jeg ikke, at karate/taekwondo er gode eksempler på. NB: Der tages forbehold for Chuck Norris. PS: Det burde være en menneskeret at få lov til at eliminere 20 svenskere på Dakota kl. 05.37 søndag morgen en gang månedligt, hurra!
  8. Kampsport

    Når man snakker om selvkkontrol og bevidsthed, vil jeg tro, at det er meget op til den givne træner de respektive steder. Det er lidt af et krav, at ville forsvare sig selv uden at volde skade (anskaf dig en UZI ). Israelsk militær ved man hvad er :4thumbup: Pjat!! Jeg vil anbefale braziliansk jiu-jitsu. Meget teknisk, men enormt effektivt "in real life". Der sq være en håndfuld gode steder i kbh-området.
  9. Kampsport

    Jezz!! Her kommer et par GODE forslag, men ja du burde bestemt definere dine bevæggrunde, såfremt du ønsker svar som mather dine ønsker, fysik og behov. Det er et gedemarked derude, og ambition, mentale tilstand samt fysiske formåen er kerneelementer når du skal vælge genre. Med andre ord - "hvad vil du med det"? WT, thai-boksning og braziliansk jiu-jitsu er værd at anbefale. Generelt, ville jeg henvise til et martial-arts center, med fokus på individuel træning imodsætning til fastlåste systemer. Paradoksalt nok har jeg ovenstående henvist til fastlåste kampsports-grene, men det er altså fordi de sparker røv!! :4thumbup: PS: Karate og taekwondo er lige til at lukke op og skide i.
  10. Opvarmning til program

    Efter min mening er opvarmning subjektivt, og en lang/grundig opvarmning er bestemt ikke obligatorisk. Hvis du ikke føler dig nævnværdig stiv eller kold i kropen så sving med armene, kør et par warm-up sæt og kom så i gang med programmet
  11. Kessler vs Andrade

    Nu du nævner ordet boksning, tillader jeg mig ydmygt at kaste lidt aggresion fra mit bryst over på dette digitale medie Det kan virke lidt hårdt, men før man tager sig sammen til at slå alle de forskellige forbund sammen, betaler jeg ikke "kassen" for at se en kamp!!! Jeg elsker boksning (i særdeleshed Cassius Clay, Joe Fraizer, Foreman, Liston og alle de gode gamle), men det er uden tvivl den mest politiske og korrupte sport ever!!
  12. Grundtræningsprogram hjælp.

    Jeg ville bygge programmet op med brug af store basisøvelser, supportøvelser samt plyometrisk træning. Eksempelvis: Squat - 90 grader Bænk Ragpulls French press Military pres Chin'ups Mave I tre førstnævnte ville jeg holde mig til low rep (1-5) med tung belastning, hvorimod supportøvelserne (de resterende) godt må være 6-10. Du kan selv læse omkring plyometrisk træning, men grundlæggende ville jeg lave diverse springøvelser til HVER træning og fokusere på at (alle) øvelserne blir kørt EKSTREMT eksplosivt. /Fruen