Donnerfar

Medlemmer
  • Content count

    41
  • Joined

  • Last visited

About Donnerfar

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 07/29/85

Contact Methods

Profile Information

  • Sted
    Munkebo
  • Interesser
    Rugby, Håndbold, Træning, Parties, Girls, Computing, Mojitos, Pina Colads

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Styrke, Udseende, Vægttab, Kondition

Recent Profile Visitors

1535 profile views
  1. Crossfit agtig træning.. Er det nok?

    Hey Tak for jeres svar, har været på ferie derfor denne sene respons. Jeg forstår jeres pointe, med jeg burde uddybe lidt mere. Men grundlæggende set ønsker jeg egentlig bare smide nogle kg, og komme i bedre form. Jeg er selvfølgelig klar over kosten spiller den væsentlige rolle i forhold til vægttab. Jeg giver det et seriøst skud, og ser hvad kroppen siger til det :)
  2. Hej Måske ikke rette forum, men emnet er lidt blandet. I mit center har vi et hold med Crossfit-inspireret træning. Timen består af opvarmning, gennemgang af øvelser og til sidst selve træningen. I går fra træningen en makker træning, hvor vi kørte i 24 minutter. Altså ca. 12 minutters effektiv træning til hver person. Det var rigtig sjovt, og det var mega hårdt i de 24 minutter. Men jeg tænker bare om det er nok, altså får man noget ud af det? Styrke, kondi og forbrændingsmæssigt? Jeg er gået lidt død i "traditionel træning", og min plan er derfor at køre dette hold 2-3 gange om ugen, også krydrer med 1-2 spinningstyper.
  3. Spurt træning og kondition

    Den trænings model følger jeg, og jeg synes det fungerer fint. Jeg har et fullbody træningsprogram så jeg kører: Dag 1 styrketræning + Interval/Sprint træning Dag 2 længere løbetur Sådan kører jeg skiftevis, og selvfølgelig med pausedage når jeg synes kroppen har brug for det. Det synes jeg fungerer rigtig godt for mig.
  4. Feber / Smerte efter bentræning

    Det er muligt der er noget at hente her. Er der noget bestemt anbefalelsesværdigt. Maden i går efter træning, bestod af grøntsager, groft pasta og kylling. Og det er generelt i den dur hun spister aftensmad, efter træning.
  5. Feber / Smerte efter bentræning

    Ja det gør hun umiddelbart. Hun er igang med et kontrolleret vægttab og spiser "efter min overbevisning" fornuftigt. Meget varieret, masser af grøntsagter og fedtfattigt kød. Og hun drikker en protein shake efter træning hver gang.
  6. Hej MOOL Jeg spørger på vegne af en veninde. Hun har styrketrænet gennem længere tid, og har et fint program hun følger. Der er dog et lille problem. De dage hun har trænet ben bliver hun ofte syg om aftenen / dagen derpå. Hun får ekstremt ømme ben, virkelig som 2 grove trælår. Samtidigt får hun feber, og bliver svimmel/kvalme? Er der nogen herinde der har erfaringer med den slags? Er det fordi hun kører sig selv for hårdt, eller hvad kan problemet være?
  7. Træningsprogram

    Brugte tirsdagen på at finde "max" også har jeg netop kørt programmet for første gang igår. De første 2-3 sæt af øvelserne føles lidt lette, er det en normal tilgang til det eller skal jeg bare smide mere vægt på?
  8. Træningsprogram

    Hej Mark Tak for dine gode råd. Programmet er netop heller ikke et jeg har opfundet, men et jeg følte tiltalte mig. Jeg har læst om dem du nævner, og "Bill Star" metoden tiltaler mig umiddelbart, Så den metode tror jeg at jeg vil forsøge mig med.
  9. Træningsprogram

    Hej Jeg har her off-season været i centeret 4-5 gange om ugen, dvs. styrketræning + cardio. Umiddelbare mål har været at smide nogle kg, samt forbedre formen. Hvilket har lykkedes meget godt indtil videre, der er lang vej endnu. Men nu starter vi op med udendørstræning 2 gange om ugen, i den forbindelse har jeg kigget efter et full-body program således jeg kan nøjes med at besøge centeret man-ons-fre og evt. engang cardio i weekenden. Det jeg er i tvivl om er kvaliteten af det program jeg har fundet, er det godt nok? Har i nogle gode inputs/ideer lignende? Tanken er at jeg vil kører programmet igennem ,efterfuldt af 40-50 mins. cardio(typisk spinning) Det ser ud som følgenden: Monday Dumbbell bench presses 3 x 10Seated dumbbell presses 2 x 10Wide-grip chins 3 x 10Leg presses 3 x 10Glute/ham raises 3 x 15Wednesday Flat-bench flyes 3 x 10Bent-over rows 3 x 10Squats 3 x 10Leg extensions 3 x 12EZ-curl-bar curls 2 x 15Dips 1 x 15-20Friday Incline dumbbell presses 3 x 10Cable rows 3 x 10Stiff-legged deadlifts 4 x 8Dumbbell lunges 2 x 15Standing calf raises 3 x 20-25 Kilde: http://www.ironmanmag.com.au/training/training-tips/58-the-hercules-workout-a-three-days-per-week-full-body-program-with-a-twist
  10. Mellemmåltider og Oppustethed

    Et forslag til mellemmåltid jeg selv bruger i stor stil. Wasa Sport + Knækbrød, med Cheasy 13% skæreost. (Den findes også i 6%, men jeg synes den er for gummi agtig) Det smager rigtig godt, hvis man kan lide mild ost, og er forholdsvis kalorielet ca. 110 kalorier i sådan en omgang (alt afhængigt af hvor meget ost du putter på)
  11. Hvilke høretelefoner anbefaler I til løb?

    Dem bruger jeg også og fint tilfreds med dem Jeg købte dem her: http://www.amazon.co.uk/Philips-SHQ3200-10-ActionFit-Headphones/dp/B008ZW2VAW/ref=sr_1_6?ie=UTF8&qid=1383729717&sr=8-6&keywords=phillips+headphones+over+ear Der føler 3 forskellige sæt "dutter" med så du kan vælge dem der passer bedst i dit øre.
  12. Halvmarathon - what to do ?

    Mit indlæg var bestemt ikke skrevet udfra en videnskabelig udgangspunkt. Udelukkende skrevet udfra mine personlige erfaringer. Og hvad mine egne mål har været. Jeg er tilhænger af at man prøver sig lidt frem, og på den måde finder ud af hvad der fungerer bedst for en selv. Jeg er enig i at et vægttab vil gøre underværket. Jeg har selv vejet 96 kg (174 høj). Med den vægt er det ikke specielt sjovt at løbe.
  13. Halvmarathon - what to do ?

    Jeg har løbet en del ½ marathon løb. Er ikke nogen superløber eller noget, men synes det er sjovt og udfordrende løb. Løber på omkring 1.40 Jeg synes dog ikke det er specielt sjovt at løbe alene. Mit bedste råd er: Intervalløb. Massere af intervalløb. Når jeg har haft trænet op til ½ marathon har jeg sjældent løbet særlig lange ture. Men løbet rigtig meget interval. Jeg løber gerne 7-10 km. Hvor jeg så skifter mellem 500m roligt tempo 500m hurtigt tempo. Det er super vigtigt du presser dig selv fuldt ud i intervaller. Så vil du hurtigt mærke hvordan du bliver i bedre og bedre form. Jeg bruger typisk løbebånd som træningsmakker, fordi det her er nemmere at presse sin fart op, og rammer man grænsen kan man altid hoppe af uden at der er langt hjem :) Når du har tabt nogle kilo og har overskud til det kan du begynde på nogle længere ture i fast tempo / eller med indlagte intervaller.
  14. Hjælp til træningsprogram eller sportsgren

    Hej JonasFH Nu ved jeg ikke hvor du bor. Men jeg vil da godt tale min sag for at du skal prøve Rugby som sportsgren. Det er sjovt og hårdt :) Og der er masser mulighed for at få god fysisk styrke. Jeg vil ikke sige så meget om selve sporten, der kan være en del at forklare. Og det kan virke forvirrende i starten. Men det er bestemt værd at prøve. Det er fedt, det er hårdt kondi mæssigt, man får lov at bruge hele sin krop, og man får nogle hamrende gode holdkammerater. Det kræver selvfølgelig at man ikke er bange for lidt fysisk kontakt med ligesindede :) Du kan se en oversigt over klubber her: http://www.rugby.dk/kontakt/klubber Bor du på Fyn så kontakt mig. Det er der min klub hører til :) Her er lidt billeder:(Lad dig ikke narre af det kan se forvirrende ud) https://picasaweb.google.com/102503542619854360684/LindVsArhus1717
  15. I like :) Du har helt ret. Eksemplet var rettet mod at trådstarter er en kvinde :P Til orientering plejer jeg at drikke Vodka+Danskvand + Lime :) Kan bedre li' lime smage. Til trådstarter kan jeg sige jeg netop har været samme tur igennem. Mig og kæresten har været på hygge-weekend hos et vennepar, og ikke sparet på kalorierne. Og det har givet ca. 2,5 kg på vægten hvis vi regner fra fredag morgen til mandag morgen. Jeg ved dog af erfaring at hvis jeg blot spiser fornuftigt og fortsat træner er det meste hurtigt væk igen :) Ved ikke om det er væske eller hvad det er.