Iggy

Medlemmer
  • Content count

    227
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Iggy

  1. Anorexiofre

    God debat! :4thumbup: Tror problemet ofte er at man ikke tør indvolvere sig i andres liv, nej uha man skulle jo nødigt komme til at støde nogen eller vække opsigt! Synes det er på tide at alle centrene får øjnene op for dette problem og GØR noget fks ligesom sats. Selvfølgelig kan man ikke hjælpe alle men bare det man hjælper nogen er godt, dem med anorexi er ofre og de skriger faktisk på hjælp gennem deres udseende ofte helt selv uden at vide det.
  2. Anorexiofre

    Syntes nu godt at de kunne hjælpe disse piger på en eller anden måde hvis centrene skal fremstå som fitnesspaladser med professionelle folk såsom fysioterapeuter osv, hvis en pige har sin egen instruktør og han eller hun oplever gang på gang at pigen ser tyndere og tyndere ud så ville jeg som instruktør have det ret skidt med mig selv ikke at gøre noget for at hjælpe. Ved godt at anorexiproblemer stikker dybt og er udsprunget af personlige/psykologiske problemer men man må da tage ansvar!
  3. Et HST program evt!? Får forresten selv ondt i albuen af franskpress
  4. Fullbody eller 2(3) split

    Hvis det er et smithstativ så lad VÆRE med at squatte i det du får dårlig ryg af det og du får en dårlig form og ingen balance, tro mig har squattet i et af dem engang og fik ondt i lænden.
  5. Raceindflydelse på muskelvækst

    Ja det er et følsomt emne som ikke skal bruges til at nedgøre hverken hvide eller afrikanerer etc, men for ca 4 år siden under EM i bold hørte jeg kommentatorerne tale om noget med at vestafrikanere er mere muskuløse end østafrikanere og der var faktisk ingen østafrikanere indenfor professionel fodbold kun vestafrikanere, men der er nok noget om snakken hvis man ser på en Ghaneser og en Somalier fks!? (tror emnet skal flyttes til et andet) Jeg tror faktisk der er lidt om snakken men det er i det helt store mere individets gensammensætnig end dets etnisitet der er gældende.
  6. Lænd-musklen

    Hej! nu er jeg ikke ekspert i dødløft men har trænet dødløft siden marts og er gået fra at køre 3x20 med 35 til at køre 3x10 med 60kg, jeg husker altid at træne lænden og maven i et par maskiner før jeg træner dødløft, for at få opvarmet og styrket ryggen så husk det hvis du ikke gør det!? Er du meget lang og ranglet? så kan det godt spille ind og hvis din teknik ikke er iorden for det er alfa og omega når du træner dødløft. 2x15kg vægte er ikke nok i længden så anskaf dig nogle flere.
  7. Fullbody

    Velkommen til motion-online! først nogle spørgsmål Hvor lang tid har du trænet? Hvad er dine mål med din træning? Dødløft tre gange om ugen er for meget, kør hellere fks dag 1 dødløft dag 2 benpress dag 3 squat. Vil mene at dødløft tre gange om ugen er for meget da det kan være en tand for hårdt for din lænd. Og hvorfor så mange sæt i fks dips så vil du på en uge komme op på 18 sæt i dips!! det samme gælder incline bænkpress, yates rows, chin ups osv det er absolut nok med 3-4 sæt. God træning!
  8. HST

    Ville lige høre om hvor mange øvelser man skal/kan man køre i et HST program, træner selv fullbody to gange om ugen med ca 4-6 øvelser pr gang.
  9. HST

    Tusind tak Squatfather!
  10. HST

    Jeg træner 2 gange om ugen mandag og fredag ren styrketræning og fullbody. Men går nu og pønser på at starte på noget HST og har kigget her og der og ved cirka lidt om hvad det går ud på nemlig ren muskelvækststimulation, men er lidt forvirret og ville gerne om nogen med forstand på HST ville svare på et par spørgsmål?! 1. Skal man træne med samme vægt de 3 gange om ugen? 2. Hvad skal man når man er færdig med HST efter de 6-8 uger? 3. skal jeg sætte mindrer vægt på i starten end den vægt jeg træner med nu? 4. Skal jeg øge vægten (altså det jeg træner med) hver uge? 5. Hvordan ungår jeg overtræning? 6. hvad kan man forvente af resultater? (ved godt det er lidt et hypotetisk spørgsmål) Håber på at få nogle gode og overskuelige svar for jeg vilgerne igang med HST da mit fullbody to gange om ugen efterhånden er gået lidt i stå.
  11. HST

    Ja jeg går og tænker på at vente med HST og istedet og kan godt se at der er nogle ting som skal justeres i mit fullbody, eks dødløft som jeg langsomt men sikkert vil øge vægten i og tage færre løft i fks 3x6 istedet for 3x10. I mit center er der desværrer ikke alm squat men et RÅDDENT smithstativ som jeg ALDRIG bruger da jeg engang har trænet et sted og brugte et kort varigt og fik ondt i lænden. Så nu vil jeg revudere mit program og vente med HST til efter sommerferien da HST ikke giver en så meget "frihed" som et alm fullbody to gange om ugen gør, fordi HST kræver at man træner helt bestemte dage fks man-ons-fredag. Takker igen for alle svarene! Lige et spørgsmål!! kan jeg træne med samme antal kilo begge dage i ugen fks mandag og fredag? eller skal jeg variere vægten for det gør jeg nu!?
  12. HST

    Nuværende program: Mandag. Mave/ryg Dødløft 1x15 50kg 3x10 60kg Bænkpress håndvægt 1x20 15kg 3x10 24kg 1x- failure 20kg Overhead incline 3x8 16kg Nedtræk t bryst 1x15 45kg 3x10 55kg 1x-failure 50kg Fredag. Mave/rygøvelse Benpress 1x20 80kg 3x12 100kg Bænkpress håndvægt 1x20 15kg 3x12 20kg Overhead incline 3x12 12kg Nedtræk til bryst 3x12 50kg Triceps 3x12 30kg frenchpress Biceps 3x12 15kg Mig selv: 172 cm høj 74kg d 22/6 06. 69kg d 14/2 06
  13. HST

    Syntes at jeg kan se i programmet på hypertrophy-specific.com at man eks kun kører bænkpress en gang om ugen!? kan det virkelig passe for alle andre øvelser er tre gange om ugen.
  14. HST

    Ok takker for svarene!
  15. Udholdenhed

    Ren muskeludholdenhed kan du få ved at lave en masse armbøjninger eller træne med lette vægte med mange gentagelser pr sæt eks- 20-25 løft pr sæt eller flere. Denne træningsmetode giver ikke store eller specielt markerede muskler.
  16. Nyt træningsprogram.. Er det godt nok?

    Skullcrushers og fransk press er en af de og måske de bedste triceps øvelser du kan lave. God træning og go sommer!
  17. Bænkpres

    Ha Ha
  18. Bænkpres

    Prøv at køre med lidt højere reps fks 10-12 løft pr sæt, du har jo også kun trænet i 3 måneder så at køre 5x5 er nok li tidligt nok vil jeg mene. Og husk langsomme og koncentrede løft for at få musklerne til arbejde ekstra hårdt.
  19. varmt vejr = dårlig under træning

    Kender det alt for godt selv, jeg sørger for hele dagen at få et jævnt vædskeindtag fks starter jeg altid dagen med et glas vand eller to når jeg står op og gennem hele dagen får jeg jævnligt et glas vand eller to, sørg for at gøre det til en vane at få vædske nok og ellers gør som de andre fortæller dig her i forummet. God træning og god sommer!
  20. Tidsforbrug

    Jeg bruger kun 45 minutter to gange om ugen og det er nok for mig det er ikke hvor længe man træner altså forstå mig ret jeg mener ikke at 5 minutter er nok men det er træningsintensiteten, fks kører jeg mandag 3 store øvelser + det løse: mave/ryg som opvarm, dødløft, flad bænkpress med håndvægt, overhead incline og til sidst nedtræk til bryst, alle øvelser laves med 1 min mellem hvert sæt og pauser mellem øvelserne er kun når jeg går fra den ene øvelse til den anden.
  21. Lidt skævt bryst

    Træn flad bænk med håndvægte så undgår man at det ene bryst vokser mere end det andet, trænede selv negang kun bænkp som brysttræning og fik et lidt assymetrisk bryst og valgte derefter at træne med håndvægte efter jeg havde trænet bænkp.
  22. Stang i stativ

    Squat i smithstativ= Dårlig ryg har selv prøvet det, fik det fordi ens ryg nærmest presser sig imod stangen og så gør det nas i lænden. Kør hellere med frie vægte de er jo også de bedste til at "smadre" ens muskler med.
  23. bryst

    Havde engang samme problem da jeg kun trænede bænkpress som brystøvelse, men senere gik jeg over til at træne bryst med håndvægte som træner både styrke og balance og lader hver arm skulder brystmuskel og triceps arbejde alene og derved undgår du ubalance i musklerne. Så mit råd er at du skal træne bryst fks bænkpress og derefter flad bænk med håndvægte.
  24. Fullbody

    Har efter ca 4 års "pause" besluttede jeg mig for at begynde at træne igen i februar og startede ud med kun at træne overkroppen to gange om ugen men hurtigt fik jeg lidt bentræning med og nu ser mit program således ud: Mandag: lår bryst triceps ryg. TUNGT (mave rygrulninger som opvarm) 1. dødløft: 1x25 30kg 3x12 40kg 2 min pause mellem sættene. 2. flad bænk håndvægt: 1x20 12kg 3x8 22kg 1x failure 16kg 3. overhead incline 3x12 4. fransk press 3x12 6. nedtræk foran 1x20 40kg 3x8-10 50kg Fredag: lår bryst ryg biceps. Medium (mave rygrulninger som opvarm) 1.Benpress 1x25 70kg 3x20 90kg 2. flad bænk håndvægt 1x20 12kg 3x 15 16kg 3. Overhead incline 3x12 4. nedtræk foran 1x20 35kg 3x12 45kg 5. biceps 3x12 ?kg Hva synes i?
  25. Fullbody

    Okey tak for svarene men tror jeg holder mig til mit program men vil selvfølgelig arbejde mig op til at kunne køre 3-5x5 på et tidspunkt men er nødt til at køre med høje gentagelser pga hypermobile led desværre og kan li forestille mig hva dødløft kunne gøre af "underværker" på min ryg hvis jeg kørete tungt!?