Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 09/26/21 in Posts

  1. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Bicepcurl: 15x16, 15x16, 15x16 Fransk pres: 15x11, 15x11, 15x11 Skulderpres: 15x16, 15x16, 15x16 Tåhævninger på et ben: 30, 30, 30, 25, 25 Knæbøjninger: 20, 20 Bulgarsk split squat: 20, 20, 20, 20 Skateboardsquat: 15, 15, 15, 15 - halvanden reps på det hele Glute Bridge, et-bens. 20, 20, 20, 20 Mavebøjninger: 25, 25, 25, 25 Jeg skulle snart på arbejde, så ret hurtigt ud på trapperne og tre gange op i løb og gå ned - et par minutters pause imellem. En forcering midtvejs på alle tre løbeture gav en iltgæld fra helvede da jeg nåede toppen. Ganske spas. I morgen er det opdateringsonsdag men hviledag, så… : Da jeg vågnede søndag, var det uden ondt i fingrene og det har jeg ikke haft meget af siden. Hvis jeg knytter hånden hårdt, er der lidt i ring- og langfingeren men ellers ikke noget. I går var første gang jeg kunne nå venstre skulder med venstre hånd og jeg kan også spise og drikke, uden armen “går i stå og skal tænkes” det sidste stykke mod munden. Eftersom jeg så småt er begyndt at bruge armen og får elastikøvelser om otte dage, kunne “bunden” måske være nået nu. Jeg ved ikke hvad man skulle forvente men jeg havde faktisk troet, at den ville krybe endnu mere end den gjorde. Jeg kan ikke flekse igennem men bibs ville alligevel nok ikke blive mange mm større end: Og den anden til sammenligning Familiens genpulje deler OK ud af lår og overarme men vi har allesammen (haft) usle underarme og lægge, så det er nok håbløst at rette op på
  2. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Bicepcurl: 15x16, 15x16, 14x16 Fransk pres: 15x11, 15x11, 15x11 Skulderpres: 15x16, 15x16, 11x16 Ingen laterals. Det er ikke til at lave belastning uden DonJoyen… men jeg kunne jo tage den på imens, kommer jeg i tanke om lige nu Tåhævninger på et ben: 30, 30, 25, 25, 20 Knæbøjninger: 15, 15 Bulgarsk split squat: 20, 20, 20, 20 Skateboardsquat: 15, 15, 15, 15 - halvanden reps på det hele Glute Bridge, et-bens. 20, 20, 20 Mavebøjninger: 25, 25, 25, 25 Jeg skal møde til den tid jeg plejer at nusse mig sammen til at træne. Mine digitale morgenrutiner skal indskrænkes. Jeg supersættede lidt mere og holdt kortere pauser mellem benøvelserne end normalt - så skulle jeg lige kunne nå trapperne. Men dels havde jeg så meget pump i quads at jeg mere eller mindre sejlede rundt og dels var (og er) jeg gennemblødt af sved. Det må vente til i morgen. Også fint, stille at roligt at starte op på at veksle dagene mellem cardio og styrketræning. Det sidste kommer helt sikker til at fylde mere end de sidste par år. Jeg har “set lyset” i at træne med flere sæt og egentlig også flere reps. Det er også noget sjovere at se fremgang på styrkesiden end at det bare går jævnt nedad med cyklingen. Ikke at jeg dropper den, for det vil jeg helt sikkert ikke. Men opdelingen mellem sommer/vinter falde nok tilbage til dér jeg var for nogle år siden. Umiddelbart forstiller jeg mig at sprinttræningen bliver ved at fylde men at jeg ikke skal ligge så meget og rasle rundt på vejene og blive kørt ned i tide og utide. Men lad os nu se… Hvis der kommer en sommer med kongevejr, så ved jeg også at turene kommer til at trække. (Når styrketræningen stagnerer, så kan man skrue op for cyklingen og se fremgang på den front. Ved at skifte lidt så skjuler man for sig selv, at kroppen forfalder), Nå - nu ud og køre tog for første gang siden armen “faldt spildt ad”.
  3. 1 point
    Henrik S.

    Langt pokker i MOL

    Lyder da egentlig alt i alt fint nok
  4. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Besøg hos fyssen på sygehuset: DonJoyen er taget af og skal ikke på igen. Jeg har fået den med hjem, så den kan komme op og hænge som en reminder om kroppens skrøbelighed og at man skal huske at værdsætte selvfølgelighederne, for de er faktisk ikke så selvfølgelige når det kommer til stykket. Det begyndte lidt panisk, da jeg brugte over et kvarter på at få en plads i P-kælderen. De andre gange har der være masser at tomme pladser, så den havde jeg ikke set komme og nåede kun at checke ind med under et minut i overskud og kun fordi jeg løb derhen. Fyssen godkendte armen. Jeg mangler lidt rotation og jeg kan strække den “ret pænt” i forhold til hvor jeg er i forløbet. Mine underlige fingre er ikke unormalt, da det kan komme som bivirkning ved operationen. Det plejer at gå væk med tiden. Tricket med at styrketræne den raske arm for at holde gang i den dårlige, var han btw fint bekendt med. Jeg skal ind igen om 14 dage. I den tid må jeg belaste armen med max to kg ved alm gøremål: Vaske op, spise, drikke, tage ting ud af køleskabet, tørre mig efter bad o lign. Jeg har fået endnu flere mobiliseringsøvelser, stadig uden belastning, der skal laves 2-3 gange dagligt. Hver omgang tager 25-30 minutter at komme igennem, så det er alligevel 60-90 minutter om dagen! Det er meget mere end forventet men det er sikkert givet godt ud, ikke at sjuske i denne fase af forløbet. Hvis jeg skal i byen, på arbejde osv. må jeg meget gerne have en pose der vejer 1-2 kg i venstre hånd, så armen konstant får et let lille træk. Hvis alt stadig er godt om 14 dage, får jeg nogle elastikøvelser og overgår herefter til kommunal genoptræning. Det kunne jeg sådan set have valgt allerede fra om 14 dage, fordi armen ser fin ud, men fyssen og jeg er på god bølgelængde og det er ikke en selvfølge med lille generte mig. …. To kg belastning er ikke meget men et lille fesent fleks under målebåndet skulle der vel kunne laves og viser at der er forsvundet 3,5cm omkreds. Det var en stor fornøjelse at kunne drikke en kop mokka og spise en kartoffelkage, som første måltid, med venstre hånd og har også kunnet tage sokker på med begge hænder. Er sikker på at det også bliver rart at kunne bruge begge hænder på håndklædet efter jeg har været i bad og kunne børste tænder uden en gorillas finmotorik. Efter seks ugers børstesjusk, skal jeg have bestilt tid til et tandlægeeftersyn. Fra lørdag begynder jeg igen at skulle på arbejde. Om to en halv uge skal jeg til prøve, for at beholde min lokoførerlicens. Jeg skal desværre op hos en ny eksaminator og de plejer at være sygeligt grundige indtil “de er slebet til”, så jeg forventer at blive trukket ud i de mest teoretiske kringlekroge af regelværet, i samtlige tre timer der er sat af. Så der skal læses op på de ting vi normalt har som “lettere overflødig viden”, som vi aldrig vil blive udsat for at bruge, uden vi alligevel har sikkerhedsvagten med inde over. Og 60-90 minutters genoptræning. Og der skal også terpes lidt hollandsk. Hvor meget andet træning jeg får flettet ind ved jeg ikke rigtigt. Jeg må alligevel hverken gå i FW eller gå på turbotræneren, så de næste uger har det ikke ret høj prioritet. Mentalt er jeg også lidt træt af den samme trummerum og især at mangle belastning til benene. Nu vil jeg gå i krig med første omgang arm-træning og så må jeg se om der bliver brug de smertestillende bagefter - det skulle jeg være forberedt på her i starten. Det er lidt dage siden sidste træning, så lidt SKAL jeg lave og i aften skal jeg spise den mest snaskede burger jeg kan finde og udnytte igen at have begge hænder at spise med
  5. 1 point
    Ja det er nogle solide vægte vægte du jonglerer rundt med. De dér cluster… er det en / et par ekstra reps efter en lille pause? For at få alle reps i hus?