Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      390426
      posts
    2. 128293
      posts
    3. 27251
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42532
      posts
    5. 40173
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62692
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48622
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10310
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61149
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9823
      posts
    12. Billedgalleri   (245616 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 94 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Stilstand i loggen, men vi har også været et smut på Mallorca i 7 dage. Det var helt igennem fantastisk, og tiltrængt. Vores sidste rejse var tilbage i marts 2019, så batterierne var ved at være lidt lave på den front. Ingen cykel med, men hvis vi kommer afsted næste år, tror jeg næsten at jeg bliver nødt til at have den med. Det der med at leje cykler er jeg ikke så meget for. Jeg kan godt lide tanken, men jeg er så emsig med min position, at det bare er nemmere at have sin egen cykel med.  Jeg er så småt begyndt at gøre vintercyklen klar til sæsonen, og den fik lidt kærlighed i løbet af weekenden. Satser på at køre videre med samme kæde og kassette som sidste år, da det trods alt var begrænset hvor ofte den blev luftet. Samtidig har jeg rykket min wattmåler over på den, fordi jeg samtidig har købt en ny Power2Max wattmåler til sommercyklen.  Sommercyklen blev i går også gjort klar til lidt efterårskørsel. Vintercyklen er egentlig fin nok, men den ruller jo slet ikke som en sommercykel, og jeg skal også lige have nogle småjusteringer på den. Men på røg mine Hed Belgium hjul som fik et sæt nye Pirelli 4S dæk på. Det er første gang jeg kører med dem, og glæder mig til at se hvordan de klarer sig. De burde rulle ret fint, og stadig have en god punkteringsresistens og greb. Samtidig fik jeg sat Continental 4Season dæk på min vinterracer, og hold nu op hvor jeg inderligt hader visse hjulsæt til tubeless. Jeg kan simpelthen ikke få dækket på uden brug af dækjern, og det kostede så samtidig 2 slanger i processen. De Mavic Cosmic Elite hjul er tæt på umulige at få dæk på, og jeg lurer egentlig om jeg skal sælge dem, og finde et par mere traditionelle hjul.  Ellers er der blevet shoppet lidt ekstra nyt til cyklen. Foruden de nye dæk til S-Works'en, røg der som sagt også lige en wattmåler i kurven fra Power2Max. Til tonerne af 290 euro var det næsten for godt til at kunne sige nej. Der er også blevet købt et par bibs og en trøje fra Chaise Cycliste, et par shorts fra Rapha som bliver første gang jeg kaster mig ud i et produkt fra dem. Jeg har kun hørt godt om det, men har altid været lidt tilbageholdende fordi de i en lang periode var hvad PNS er i dag. Jeg fandt dog en fed jersey da vi var på Mallorca (måtte op i en XL for at kunne få mine arme igennem), og fandt så et godt tilbud på et par af deres bibs i en mørkelilla farve som jeg syntes var mega fed. Derudover fandt jeg en brugt langærmet jersey fra Rapha på FB som burde lande i løbet af ugen. Så holdt Nike også lige lidt udsalg, som gjorde at jeg fik hevet et par Romaleos 4 SE sko i kurven. Det er en vægtløftersko, og jeg håber på at den kan være med til at bringe lidt mere stabilitet til min squat. 
    • Bicepcurl: 15x16, 15x16, 15x16
      Fransk pres: 15x11, 15x11, 15x11
      Skulderpres: 15x16, 15x16, 15x16
      Tåhævninger på et ben: 30, 30, 30, 25, 25 
      Knæbøjninger: 20, 20
      Bulgarsk split squat: 20, 20, 20, 20 
      Skateboardsquat: 15, 15, 15, 15 - halvanden reps på det hele
      Glute Bridge, et-bens. 20, 20, 20, 20
      Mavebøjninger: 25, 25, 25, 25 Jeg skulle snart på arbejde, så ret hurtigt ud på trapperne og tre gange op i løb og gå ned - et par minutters pause imellem. En forcering midtvejs på alle tre løbeture gav en iltgæld fra helvede da jeg nåede toppen. Ganske spas. I morgen er det opdateringsonsdag men hviledag, så… :
      Da jeg vågnede søndag, var det uden ondt i fingrene og det har jeg ikke haft meget af siden. Hvis jeg knytter hånden hårdt, er der lidt i ring- og langfingeren men ellers ikke noget. I går var første gang jeg kunne nå venstre skulder med venstre hånd og jeg kan også spise og drikke, uden armen “går i stå og skal tænkes” det sidste stykke mod munden.

      Eftersom jeg så småt er begyndt at bruge armen og får elastikøvelser om otte dage, kunne “bunden” måske være nået nu. Jeg ved ikke hvad man skulle forvente men jeg havde faktisk troet, at den ville krybe endnu mere end den gjorde. Jeg kan ikke flekse igennem men bibs ville alligevel nok ikke blive mange mm større end: Og den anden til sammenligning Familiens genpulje deler OK ud af lår og overarme men vi har allesammen (haft) usle underarme og lægge, så det er nok håbløst at rette op på
    • 26 minutter på trapperne:
      3 x 8 etager op og ned i gang for at varme op
      3 x 8 etager løb op og gang ned - ca 2,5 minuts pause i bunden
       
      Der er mere “tænding” i mullerne når de lige har styrketrænet, end når de er små-DOMSede. Det føltes i hvert fald hårdere end det plejer.
    • Søndag Standing dumbell shoulder pres 2x24 3x8x32 1x12x24
  • Recent Status Updates