Nogen der kan anbefale en vægt?


Rust
 Share

Recommended Posts

Jeg søger en ny vægt...

Den jeg har nu, er eller praktisk, da displayet består af store røde lysende tal, men den vejer bare ikke præcist nok hver gang jeg træder op på den. Det er en SOEHNLE med 100 grams interval, men den kan nemt vise 500 gram forskelligt på 3 vejninger lige efter hinanden... Nogle gange 1 kg.

Den står på helt fladt og stabilt parketgulv så det kan ikke være mere optimalt :)

Dette kan jeg ikke leve med... :)

Er der nogen der vil anbefale en god vægt.. Og vægten passer er jeg sgu ligeglad med... Bare den måler samme vægt hver gang, så jeg kan følge min udvikling og reagere på det uden at være i tvivl.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var lige ved at se efter en, men en bioimpedansvægt. Har kig på sådan en:

http://www.pixmania.dk/badev-gt/tanita-mini-badev-gt-bc-730wh36-hvid/12003763-a.html?ectrans=1&CJURL=http%3A//ea.pixmania.dk/dynclick/pixmania-dk/%3Fetf-publisher%3DPricerunner_Commission_Junction_DK#CodePromo=oui&srcid=86

Den vægt du har er ikke upræcis, den er syndsynligvis gået i stykker. De holder ikke evigt.

For et par hundrede kr skulle du kunne have en ny. Pricerunner, badevægte.

Klaus, nice. Er det sådan en du har haft i fire år? Men det er "kun" vægt den måler?

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Klaus, nice. Er det sådan en du har haft i fire år? Men det er "kun" vægt den måler?

Det er en Withings, jeg har haft siden 2010, ja. Dengang havde de kun en enkelt model (også med wifi), og jeg kan se de har flere modeller nu - og bluetooth.

Det er altså lækkert, at den bare automatisk lagrer din vægt hver gang (og fedtprocent, omend det naturligvis bare er bioimpedans og dermed unøjagtigt) - og genkender iøvrigt flere personer der bruger den automatisk (medmindre de vejer meget tæt på det samme med samme fedtprocent).

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Låner lige tråede til et hurtigt spørgsmål:

Vægt med bioimpedans ved giver ganske vidst et upræcist tal mht fedtprocent. Men hvis vægten den ene uge siger fedt procent på 20% og så 3 uger senere er den på 17%. Kan man så gå ud fra at ens reelle fedt procent er faldet ca. 3% eller hvor upræcist kan man forvendte at bioimpedans er?

Edited by Ramius
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ingen målinger har foretaget mellem de 3 uger, så vil jeg ikke turde stole på den. Er fedtprocenten stille faldet set over 5-6 forskellige målinger, så tyder det på, det går den rigtige vej.

Men, hvis målingerne er fortaget med præcis samme forudsætning, så er det meget sandsynligt den er faldet. Selv om den type vægte er upræcise, er de normalvis ikke fuldstændig upålidelige.

Link to comment
Share on other sites

Eller 200 i Netto for den Soehnle de har på spot i øjeblikket. Det ligner denne her (hvis det ikke ER den) til 450 i normalpris.

http://www.soehnleshop.dk/shop/product/soehnle-active-shape-kropsanalyse-vaegt-1.aspx

Men selvfølgelig slet ikke så avanceret, at den kan tale telefon (har dog en atlet-indstilling, hvilket første indlæg i din log kunne tyde på, ville hjælpe tallene på rette vej).

Det skrevet, ville jeg selv elske hvis min mobil og vægt kunne samarbejde :wink;

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det vil være helt perfekt, Gregers, men kan ikke finde den på nettos hjemmeside :-/ Jeg drøner forbi dem i morgen og kigger. Tusind tak, det var lige det jeg var på udkig efter :-)

For 800 bobs kan jeg godt lave lidt manuel dataoverførsel, selvom det da nu ville være lidt smart hvis nu at :-)

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Har lige set at det er en gammel spotvare

http://www.conzoomer.com/product/106018386/soehnle-badev%C5%93gt.html

så det kan være, at du kommer til at lede lidt. Vi har vist 10-12 stykker liggende ned i min lokale biks, så det behøver ikke at være helt umuligt.

Jeg ville egentlig have skrevet "god jagt" men det vil vist kunne misforstås :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share