Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jeps, det er forstået :-)

Men basisdelen synes jeg nu også ser ganske solid ud. :-)

Jeg synes det er interessant at du supersætter øvelser for samme muskelgruppe. Normalt ret atypisk. Men helt sikkert tiltænkt til at øge din generelle konditionering. Det skal nok blive godt :-)

Mit gæt er at du kommer til at gå frem i både squat og dødløft.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Så er det ikke et supersæt. Mvh. Flueknepperen.

Sådan set enig. Ikke i klassisk forstand ihvertfald.

I princippet kunne han jo bare blive ved den samme øvelse og istedet korte pauserne for konditioneringsdelen. Men Ølmanden er sikkert snedig nok ved at kunne snyde Sorteisen til korte pauser ved at lade det være 2 øvelser for samme muskelgruppe. I don't know but I guess :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeps, det er forstået :-)

Men basisdelen synes jeg nu også ser ganske solid ud. :-)

Jeg synes det er interessant at du supersætter øvelser for samme muskelgruppe. Normalt ret atypisk. Men helt sikkert tiltænkt til at øge din generelle konditionering. Det skal nok blive godt :-)

Mit gæt er at du kommer til at gå frem i både squat og dødløft.

Ja det har taget lidt tid at forene mig med, men igår var faktisk et af de bedste pas længe, selv om jeg vanen tro ikke lavede det jeg skulle. Mine squat føles for første gang i årevis, gode. Jeg kan jo ikke påstå at være en stærk squatter, men de føles stabile, med et godt tryk, og en god form.

Så er det ikke et supersæt. Mvh. Flueknepperen.

I teorien har du ret. Sådan at forstå at hvis det Troels skrev var rigtigt, så havde du ret. Men alle superset jeg kører, er der varians mellem de to sæt. I squat var den ene serie feks med pause i bunden, og den anden ikke. I bænk var det ene closegrip med stang, det andet var håndvægte. I dødløft var det ene sæt FRA Klods, det andet PÅ klods, osv. Ikke stor varians, men dog varians. Havde det været præcis samme øvelse, havde det vel været dropsæt, men da det nu er to forskellige øvelser, er det vel stadig supersæt, selv om det er samme muskel gruppe

Sådan set enig. Ikke i klassisk forstand ihvertfald.

I princippet kunne han jo bare blive ved den samme øvelse og istedet korte pauserne for konditioneringsdelen. Men Ølmanden er sikkert snedig nok ved at kunne snyde Sorteisen til korte pauser ved at lade det være 2 øvelser for samme muskelgruppe. I don't know but I guess :-)

Som skrevet oven for, er der ingen tilfælde hvor det er præcis samme øvelse. Jeg kan faktisk ikke fortælle dig hvad Jakob's bevæggrund er, men jeg tror det virker.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke skrevet at du supersætter præcist samme øvelser, men øvelser som træner samme muskelgruppe

Se nedenunder:

Jeps, det er forstået :-)

Men basisdelen synes jeg nu også ser ganske solid ud. :-)

Jeg synes det er interessant at du supersætter øvelser for samme muskelgruppe. Normalt ret atypisk. Men helt sikkert tiltænkt til at øge din generelle konditionering. Det skal nok blive godt :-)

Mit gæt er at du kommer til at gå frem i både squat og dødløft.

Til dette svare, Salt

Så er det ikke et supersæt. Mvh. Flueknepperen.

Og heri er jeg enig så langt at det ikke er klassisk supersæt, da det er øvelser som træner træner stortset det samme.

Men supersæt vil jeg dog godt lade dig kalde det(Jeg er så flink). Det er trodsalt som du siger 2 forskellige øvelser. :-)

Nok flueknepperi for nu :-)

Ps. Fedt at hører at det virker for dig. Jeg synes faktisk også at alm. squat og squat med pause føltes godt at "supersætte" :-)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Vil supersæt ikke typisk gå ud på at trætte en muskel(gruppe) for at tvinge en anden til at gøre en større del af arbejdet?

Eks. Triceps extensions supersættet med BP, Hiptrusts supersættet med squat osv?

Bare for at høre om jeg forstår det ret.

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke skrevet at du supersætter præcist samme øvelser, men øvelser som træner samme muskelgruppe

Se nedenunder:

Til dette svare, Salt

Og heri er jeg enig så langt at det ikke er klassisk supersæt, da det er øvelser som træner træner stortset det samme.

Men supersæt vil jeg dog godt lade dig kalde det(Jeg er så flink). Det er trodsalt som du siger 2 forskellige øvelser. :-)

Nok flueknepperi for nu :-)

Ps. Fedt at hører at det virker for dig. Jeg synes faktisk også at alm. squat og squat med pause føltes godt at "supersætte" :-)

Jeg trækker ekspert kortet. Jakob med C kalder det supersæt i mit program.

Alle der modsiger dette er idioter. Faktum

:4trumpet:

Link to comment
Share on other sites

Man kan supersætte alt muligt.

Damer, øvelser, stimulanser...

Ja, kun fantasien sætter grænsen.

Typisk supersætter jeg dog for at spare tid. Eks, en bænkpres supersættet med chinups eller Squat superættet med band pullaparts. Ved denne metode handler det at den ene øvelser ikke tager for meget sovs fra den anden øvelse.

Vh Hurtigmandstræneren :-)

Link to comment
Share on other sites

Man kan supersætte alt muligt.

Damer, øvelser, stimulanser...

Ja, kun fantasien sætter grænsen.

Typisk supersætter jeg dog for at spare tid. Eks, en bænkpres supersættet med chinups eller Squat superættet med band pullaparts. Ved denne metode handler det at den ene øvelser ikke tager for meget sovs fra den anden øvelse.

Vh Hurtigmandstræneren :-)

Jeg supersætter også altid når jeg træner

Feks sådan her:

1 sæt dødløft

1 x 5 minutter snak med Lars

1 sæt dødløft

1 x 4 minutter snak med Lukas

1 sæt dødløft

1 x Hent vand

1 x snak med Jonas om biler

1 sæt dødløft

1 x tjek mail

1 x snak med Martin om hans skadede skulder

Osv.

Det giver ikke en optimal work capacity, men man bliver stærk og bliver en goodguy af det

Link to comment
Share on other sites

Supersæt betyder at man supersætter mellem antagonister dvs. biceps/triceps eller baglår/forlår.

Udover at det er pisse ligegyldigt, er det så nowet der gir nowt?

Det vil vise sig snart tænker jeg. Jakob med C deler ikke forretnings hemmeligheder med mig. Men jeg forventer at jeg vel får lov at gå full retard på et tidspunkt. Gerne inden jeg tager på ferie

Link to comment
Share on other sites

Supersæt betyder at man supersætter mellem antagonister dvs. biceps/triceps eller baglår/forlår.

Udover at det er pisse ligegyldigt, er det så nowet der gir nowt?

En gang i mellem er godt lige at synkronisere så man har samme begrebsverden. Bare så man ikke misforstår og snakker forbi hinanden.

Link to comment
Share on other sites

Supersæt betyder at man supersætter mellem antagonister dvs. biceps/triceps eller baglår/forlår.

Nej det gør ej. Hvis det gjorde ville man ikke have begrebet "antagonistisk supersæt". Et supersæt betyder udelukkende at man "gør et sæt super". Det gør man ved at tilføje 1+ ekstra øvelser. Hvis man tilføjer den samme øvelse er det et nyt sæt og ikke et "super".

At supersættet bænkpres med rows er ikke mere et supersæt end hvis man supersætter leg curls og biceps curls.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede ikke igår da jeg skulle til Jakob med C i dag.

Det var en rigtig rigtig fornuftig session på 70 minutter. Samlet set en eye opener, efter 4-5 uger med udelukkende submaksimale løft. De lette løft har jeg ikke styr på, men lidt highlights

Squat 3x130, 2x140, 2 x 150, 2x157.5 , 4x130

Der var også nogle imellem, men dem kan jeg ikke huske. Der skal fortsat arbejde på fokus på knæene, især på de tunge løft, hvor jeg har tendens til at falde i gamle vaner. Hellere tålmodighed end kompromis med formen.

Bænkpres med pause 3x120, 3x130, 3x137.5

Dødløft 3 x 180 2x210, 2x180

Jeg følte mig kortvarigt stærk. Men så begyndte Morten at Reppe 180 i bænk, raw.......

I morgen, fuldt program.


Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Nååå, har du fået trænet i dag?

LOL

Latterligt lidt. Der var mere træthed i kroppen end planlagt må jeg sige

Squat 5 Sek ned 5 Sek op

1 x 8 x 20 Opv

1 x 8 x 50 Opv

1 x 5 x 82,5

1 x 5 x 90

4 x 5 x 92,5

Et enkelt sæt bænkpres med 4 sek ned 4 sek op, og så var jeg nødt til at køre pga Jyllands transport. Jeg vinkede da jeg kørte forbi Trolles abegrotte

Link to comment
Share on other sites

Sikke noget bras

Har været off hele dagen. Haft noget med maven, som absolut ikke er formålstjenstligt for noget

BVK i dag

Squat

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50 - Her efter,5 sek ned, 5 sek op

1 x 5 x 82,5

1 x 5 x 90

1 x 5 x 95

3 x 5 x 92,5

Her efter skulle jeg bænke, men havde var ved at knække mig, og havde koldsved. Kanon

Det bliver man nok rigtig stærk af.........

NÅ, men på den anden side, så har vi været til scanning i dag, og har fået at vide at vi åbenbart har produceret en Prinsesse. Så jeg kan godt sende den He-man start pakke retur. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share