Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Havde jeg vidst der var fint besøg af Incognito havde jeg da taget mit gode humør med, og måske kørt en kam igennem håret. Du så helt skræmt ud :laugh:

Hygeligt at hilse på, du

Bare fordi jeg havde troet at du så anderledes ud betyder det jo ikke virkeligheden viste sig at være værre end hvad jeg troede...

Nej hvor min træning bare til at lukke op og lave en dej i. Alt er bare i forfald. Min form ligner en sæk kartofler. For 4 uger siden lavede jeg 3 rep med 127,5 i bænken, 3 rep med 220 i dødløft, og 3 rep med 145 i squat.

Nu er det hele bare long gone.

Latterligt

og nej, det er det ikke.... Du skal nok komme tilbage... Du er jo konsistent som bare pokker... Lige nu skal du bare blive dine skavanker kvit...

Link to comment
Share on other sites

Hygeligt at hilse på, du

Bare fordi jeg havde troet at du så anderledes ud betyder det jo ikke virkeligheden viste sig at være værre end hvad jeg troede...

Hehe. Ja du må undskylde forvirringen. Jeg tror at Kim troede jeg havde mødt dig til flytningen. Men du kom vidst lige efter jeg var gået.

Anyway, så var dit indre billede nu ikke helt forkert. I en lang periode har jeg været "kort klippet" og uden skæg, og brugte linser. :laugh:

og nej, det er det ikke.... Du skal nok komme tilbage... Du er jo konsistent som bare pokker... Lige nu skal du bare blive dine skavanker kvit...

Jeg håber du har ret. Tak for opmuntringen. Glæder mig til at se dit input omkring program for de kommende måneder.

Link to comment
Share on other sites

EMO KID FTW

Nåååå der blev så ik lige så meget træning igår. Dvs = 0

Damen havde lige andre planer, og det er ikke halvt så spændende som det lyder. Men det var lige en af de dage hvor der var nogle ting der skulle snakkes om. Så må man agere tøffelhelt, og tilside sætte træningen. Dvs det var planlagt at skulle være senere, men så var min svorger i USA lige ledig, og ham snakker jeg ikke så tit med. bla bla bla tud tud tid, ingen træning

Anyway jeg går stadig og små hoster og har noget snaller på lungerne. Samtidig havde jeg det privilegie at stå tideligt op i dag og køre til Roskilde og aflevere BMW`en til værkstedet fordi den endnu engang er uartig. Jeg hentede den så igen i eftermiddag. En flækket ekspansions beholder. Skod

Anygay her til aften blev det tid til lidt tøse workout

Start: 21:50

Slut: 23:12

Vægt: 89,1

Mennesker: Lige så tomt som mine sukkerdepoter

Status. Er røget lidt ud af scoop. Går og brygger på noget BB træning. Håber Incog får tid til at assistere mig lidt. I aften brugte jeg mine privilegier som bestyrelses medlem og lukkede mig ind på lageret og hentede en cola og nogle chips. Det bliver man nemlig stor og stærk af.......

Box Squat

1 x 5 x 50

1 x 5 x 70

1 x 5 x 90

1 x 5 x 105

1 x 5 x 115

Military Pres

1 x 5 x 30

1 x 5 x 40

1 x 5 x 52,5

1 x 5 x 62,5

1 x 4 x 70 skod. Din fesne abe

Goodmorgens

1 x 8 x 50

1 x 8 x 60

1 x 8 x 72,5

1 x 8 x 82,5

Pulldowns

3 x 12 x 80

Incline dumbell pres

1 x 10 x 20

3 x 10 x 40

1 x 9 x 40 Ghey

Facepulls

3 x 12 x 50

Decline crunch

3 x 15 x 10

EZ Curls

3 x 10 x 37,5

Jeg vælger at kalde det rehab træning. Så ser jeg mindre Ghey ud. Selv om sandheden er at jeg er top fessen

Link to comment
Share on other sites

Status. Er røget lidt ud af scoop. Går og brygger på noget BB træning. Håber Incog får tid til at assistere mig lidt. I aften brugte jeg mine privilegier som bestyrelses medlem og lukkede mig ind på lageret og hentede en cola og nogle chips. Det bliver man nemlig stor og stærk af.......

Du lyder lige som mig de seneste fire år :tongue: .

Det lyder også som om du kører dig selv mere og mere ud i sumpen både fysisk og mentalt ved at forsøge at præstere mere end du kan lige nu. Indse, at du er nede i en bølgedal lige nu, og acceptér at det kommer til at tage et stykke tid at komme op igen. Og for hver gang du knokler på med fuld kraft (eller det som p.t. er fuld kraft) udskyder du tidspunktet for recovery.

Hold en træningspause på en måned (det ved jeg godt er umuligt i praksis), eller lav noget helt anderledes. Du nævner BB-træning, og det var da en mulighed. Drop de tre styrkeløfterøvelser og træn f. eks. variationer over 24 gentagelser med minimum seks gentagelser pr. sæt (4 x 6, 3 x 8 og 2 x 12) i en række hjælpeøvelser i årets første kvartal. Så kan du hele tiden tælle ned til den 1. april, hvor du kan komme igang med at løfte tungt, og på den måde er det til at overskue. Samtidig får du lagt nogen kilo på kroppen, og det vil i sidste ende også give gevinst i de tunge løft, når du kommer igang igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet. Men jeg får skrabe sår omkring øjnene. Hellere Kleenex tak

:wink:

Træning og resultater går op og ned. I perioder bliver man stærkere hele tiden, i andre perioder er man skadet og føler sig ærgerlig. Sådan er det bare. Det nytter ikke noget at tude over det eller gå rundt og blive deprimeret. Tværtimod bør man kigge på sin træning for at finde ud af, hvad man kunne have gjort anderledes for at undgå at komme i samme situation igen.

Link to comment
Share on other sites

Som tilføjelse til min tidligere post er vedhæftet et screen print af den beskrevne model med variationer over 24 gentagelser. Øvelserne var valgt ud fra, at de skulle styrke mit bænkpres, men du kan jo anvende hvilke øvelser som helst.

Pointen er, at man skifter mellem forskellige øvelser og forskellige kombinationer af sæt/gentagelser, så der hele tiden sker noget nyt.

post-4541-1199461134_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du lyder lige som mig de seneste fire år :tongue: .

Det lyder også som om du kører dig selv mere og mere ud i sumpen både fysisk og mentalt ved at forsøge at præstere mere end du kan lige nu. Indse, at du er nede i en bølgedal lige nu, og acceptér at det kommer til at tage et stykke tid at komme op igen. Og for hver gang du knokler på med fuld kraft (eller det som p.t. er fuld kraft) udskyder du tidspunktet for recovery.

Hold en træningspause på en måned (det ved jeg godt er umuligt i praksis), eller lav noget helt anderledes. Du nævner BB-træning, og det var da en mulighed. Drop de tre styrkeløfterøvelser og træn f. eks. variationer over 24 gentagelser med minimum seks gentagelser pr. sæt (4 x 6, 3 x 8 og 2 x 12) i en række hjælpeøvelser i årets første kvartal. Så kan du hele tiden tælle ned til den 1. april, hvor du kan komme igang med at løfte tungt, og på den måde er det til at overskue. Samtidig får du lagt nogen kilo på kroppen, og det vil i sidste ende også give gevinst i de tunge løft, når du kommer igang igen.

Well der er noget sandt, og noget mindre sandt. Som jeg drøftede med Torben F i dag, så var jeg jo som sådan godt klar over at det måtte have en ende. 13 ugers seriøs peak. Alt spillede. Styrke, størrelse, volume, alt gik op i en højere enhed. Jeg valgte at ride på bølgen, og give fuldskrue, i stedet for at trække den så længe jeg kunne ved at geare lidt ned. Det kan man så diskutere om er smart. Men jeg var og er godt klar over at det ikke er realistisk at det konstant kører op af.

En trænings pause bliver det ikke. Men helt sikkert et andet program. Jeg tror incognito er ved at brygge noget hekse drik sammen ting mig som skulle blive en cocktail af de ting jeg har forsømt i mit styrkeløfts vanvid. Så dit forslag er egentlig taget op til overvejelse. Bestemt godt input

Træning og resultater går op og ned. I perioder bliver man stærkere hele tiden, i andre perioder er man skadet og føler sig ærgerlig. Sådan er det bare. Det nytter ikke noget at tude over det eller gå rundt og blive deprimeret. Tværtimod bør man kigge på sin træning for at finde ud af, hvad man kunne have gjort anderledes for at undgå at komme i samme situation igen.

Jammen du har helt ret. Mon ikke det er samme mekanisme der gør at AS misbrugere altid lige ryger på en kur mere. At det er så svært at acceptere at man går ned i styrke og størrelse efter endt kur. Jeg kan så glæde mig over at jeg ikke er på et eller andet, for så var jeg da røget i igen. Jeg er godt klar over at verden forholder sig som du skriver. Men ja, det tager lige lidt tid at acceptere

Som tilføjelse til min tidligere post er vedhæftet et screen print af den beskrevne model med variationer over 24 gentagelser. Øvelserne var valgt ud fra, at de skulle styrke mit bænkpres, men du kan jo anvende hvilke øvelser som helst.

Pointen er, at man skifter mellem forskellige øvelser og forskellige kombinationer af sæt/gentagelser, så der hele tiden sker noget nyt.

Jeg har faktisk kørt noget der minder om det. Ganske godt. En 12 dag, en 8 dag og en 5 dag. Der var en lang tråd om det på et tidspunkt

Aften Travolta træning med Torben F

Min trænings psykose skal holdes vedlige, og da jeg har kone fri aften, så stod den på disko.

Snipper og TF var i hytten, og jeg joy ridede bare maskinerne i dag

Start 20:04

Slut: 21:27

Vægt: 89,5

PecDeck

1 x 8 x 30

1 x 8 x 45

1 x 8 x 60

1 x 5 x 70

1 x 8 x 80

1 x 8 x 90

1 x 8 x 100 - Hele stakken

BagSkulder

1 x 10 x 25

1 x 8 x 40

1 x 8 x 50 - kedelig øvelse

BenPres

1 x 8 x 50

1 x 8 x 150

1 x 8 x 200

1 x 8 x 300 - Øverste etage fyldt

1 x 15 x 250

Sitting calf raise

1 x 12 x 50

2 x 12 x 75

Diverse rope bonzai mind to muscle im looking at my huge arm focus push downs

Db Curls aka curl madness aka weee jeg keder mig

1 x 5 x 30

1 x 5 x 27,5

1 x 6 x 25

1 x 8 x 22,5

1 x 9 x 20

1 x 9 x 17,5

1 x 9 x 15

1 x 12 x 12,5

1 x 12 x 10

Mere eller mindre superset

Statisk hold med TF

1 x 105kg x 30sekunder

1 x 110kg x 18 sekunder

Jeg har greb som en muskelsvinds ramt 90årig med brækkede underarme midt i en sibirsk snestorm med minius 50 grader

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

:wink:

Træning og resultater går op og ned. I perioder bliver man stærkere hele tiden, i andre perioder er man skadet og føler sig ærgerlig. Sådan er det bare. Det nytter ikke noget at tude over det eller gå rundt og blive deprimeret. Tværtimod bør man kigge på sin træning for at finde ud af, hvad man kunne have gjort anderledes for at undgå at komme i samme situation igen.

Åh det mister knee damage :bigsmile:

man lærer af sine fejl, også indefor træning.. Det betyder jo bar at man senere er endnu mere evil..

Link to comment
Share on other sites

Well der er noget sandt, og noget mindre sandt. Som jeg drøftede med Torben F i dag, så var jeg jo som sådan godt klar over at det måtte have en ende. 13 ugers seriøs peak. Alt spillede. Styrke, størrelse, volume, alt gik op i en højere enhed. Jeg valgte at ride på bølgen, og give fuldskrue, i stedet for at trække den så længe jeg kunne ved at geare lidt ned. Det kan man så diskutere om er smart. Men jeg var og er godt klar over at det ikke er realistisk at det konstant kører op af.

En trænings pause bliver det ikke. Men helt sikkert et andet program. Jeg tror incognito er ved at brygge noget hekse drik sammen ting mig som skulle blive en cocktail af de ting jeg har forsømt i mit styrkeløfts vanvid. Så dit forslag er egentlig taget op til overvejelse. Bestemt godt input

Jammen du har helt ret. Mon ikke det er samme mekanisme der gør at AS misbrugere altid lige ryger på en kur mere. At det er så svært at acceptere at man går ned i styrke og størrelse efter endt kur. Jeg kan så glæde mig over at jeg ikke er på et eller andet, for så var jeg da røget i igen. Jeg er godt klar over at verden forholder sig som du skriver. Men ja, det tager lige lidt tid at acceptere

Jeg har faktisk kørt noget der minder om det. Ganske godt. En 12 dag, en 8 dag og en 5 dag. Der var en lang tråd om det på et tidspunkt

Aften Travolta træning med Torben F

Min trænings psykose skal holdes vedlige, og da jeg har kone fri aften, så stod den på disko.

Snipper og TF var i hytten, og jeg joy ridede bare maskinerne i dag

Start 20:04

Slut: 21:27

Vægt: 89,5

PecDeck

1 x 8 x 30

1 x 8 x 45

1 x 8 x 60

1 x 5 x 70

1 x 8 x 80

1 x 8 x 90

1 x 8 x 100 - Hele stakken

BagSkulder

1 x 10 x 25

1 x 8 x 40

1 x 8 x 50 - kedelig øvelse

BenPres

1 x 8 x 50

1 x 8 x 150

1 x 8 x 200

1 x 8 x 300 - Øverste etage fyldt

1 x 15 x 250

Sitting calf raise

1 x 12 x 50

2 x 12 x 75

Diverse rope bonzai mind to muscle im looking at my huge arm focus push downs

Db Curls aka curl madness aka weee jeg keder mig

1 x 5 x 30

1 x 5 x 27,5

1 x 6 x 25

1 x 8 x 22,5

1 x 9 x 20

1 x 9 x 17,5

1 x 9 x 15

1 x 12 x 12,5

1 x 12 x 10

Mere eller mindre superset

Statisk hold med TF

1 x 105kg x 30sekunder

1 x 110kg x 18 sekunder

Jeg har greb som en muskelsvinds ramt 90årig med brækkede underarme midt i en sibirsk snestorm med minius 50 grader

Du skrev aldrig?...

Well du må jo lig skrive hvis du vil prøve the stuff

Link to comment
Share on other sites

Lidt skulle der også trænes i dag.

Efter at have sjosket rundt i Fields et par timer og brugt alt for mange penge mellem alt for mange irriterende travle mennesker

Start: 15:55

Slut: 16:42

Vægt: 87,6

Mennesker: Per D, AP, Skrigeren,

Squat

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 100

1 x 5 x 110

1 x 5 x 115

Db flat bench

1 x 8 x 25

1 x 8 x 35

1 x 8 x 42,5

1 x 6 x 50 tsk tsk

Upright cable rowes med Reb

1 x 10 x 30

1 x 10 x 40

1 x 10 x 45

Sumo Deadlift

1 x 3 x 80

1 x 2 x 100

1 x 2 x 130

1 x 1 x 150

1 x 1 x 170

1 x 1 x 185

Arbejder stadig med teknikken her

Nå dejligt med sne og baghjuls træk. Great fun

Link to comment
Share on other sites

Træning igår

Start: 17:29

Slut:19:09

Vægt:89,5

Mennesker: BB, Marco, OP, Torben F, Snipper, Brandmanden, Per, Big Mike

Status: Mega skod dag generelt, og efterfølgende et bestyrelsesmøde som strakte sig fra 19:10 til 21:45 cirka. Suk

Squat

1 x 5 x 50

1 x 5 x 70

1 x 5 x 100

1 x 3 x 110

1 x 3 x 120

1 x 3 x 130

1 x 3 x 140

1 x 8 x 100

Benchpres

1 x 8 x 50

1 x 5 x 70

1 x 5 x 90

1 x 5 x 105

1 x 3 x 112,5

1 x 3 x 120

1 x 8 x 102,5

Dødløft

1 x 5 x 60

1 x 3 x 90

1 x 2 x 120

1 x 3 x 140

1 x 1 x 160

1 x 1 x 180

1 x 1 x 190

1 x 1 x 200

Push Downs - Single cabel - Robe

1 x 12 x 30

1 x 12 x 35

1 x 12 x 40

Barbell Curls

4 x 8 x 50

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Start: 18:01

Slut: 19:50

Vægt: 88,2 u. Sko

Mennesker: Sune, OP, AP, Snipper, Sir Prise, Honkey, Big Mike, Jens, Torben F

Status: Jeg træner stadig lidt efter SquatFathers program. Jeg er dog godt udbrændt for tiden, grundet arbejds situationen, og at jeg stort set er i gang hele døget. Står op kl 8, kommer i seng midnat, og har bare aktivitetet uafbrudt. Det værste er at jeg ikke har lyst til at vælge noget fra, men det lige lovlig presset nogen gange.

Ud over det så er jeg startet på et par nye kost tilskud som skal stå deres prøve.

På dage som i dag, må jeg lidt revudere, eller tage op til overvejelse hvorfor jeg træner, hvad det er jeg vil. Alt for mange lader det overtage deres liv, alt for mange (inklusiv mig selv) måler deres egne resultater med andres. Kan man leve med at hobby træne et helt liv, og altid blot være middelmådig, kan man leve med at man aldrig bliver blandt de bedste. Tja

Front Squat

1 x 5 x 50

1 x 5 x 65

1 x 5 x 75

1 x 5 x 85

1 x 5 x 90

Squat - Wraps (bare lidt leg)

1 x 1 x 120

1 x 2 x 120

De var sværre at styrre end jeg huskede.

Dips

1 x 5 x 15

1 x 5 x 22,5

1 x 5 x 30

1 x 5 x 35

1 x 5 x 40

Rumænsk Dødløft

1 x 8 x 50

1 x 8 x 70

1 x 8 x 100

1 x 8 x 110

Rear Laterals

3 x 12 x 17,5

Siddende dumbell pres. uden ryg støtte

2 x 10 x 25

1 x 9 x 25

1 x 8 x25

Db curls

1 x 8 x 25

1 x 10 x 20

Statisk Hold

1 x 20 sekunder x 110kg

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

På dage som i dag, må jeg lidt revudere, eller tage op til overvejelse hvorfor jeg træner, hvad det er jeg vil. Alt for mange lader det overtage deres liv, alt for mange (inklusiv mig selv) måler deres egne resultater med andres. Kan man leve med at hobby træne et helt liv, og altid blot være middelmådig, kan man leve med at man aldrig bliver blandt de bedste. Tja

Db curls

1 x 8 x 25

1 x 10 x 20

Du curler i hvert fald stadig for lidt! :tongue:

Jeg tror det er vigtigt at du gør dig tanker om hvad det er du vil, som du skriver først. Derefter må du opjustere/nedjustere din træning så den matcher dit mål.

Så decideret at betegne sig selv som middelmådig synes jeg er at sætte den på spidsen. Selvfølgeligt vil man altid måle sig op mod andre, ellers ville meget af motivationen og ens "drive" forsvinde. Problemet opstår når du måler dig i forhold til de stærkmænd du ser på Eurosport næsten hver fredag. I den sammenhæng vil du altid være middelmådig (eller dårlig hehe...). Mål derfor i stedet din "middelmådighed"/resultater i forhold til dine egne mål. Og prøv så at opfylde dine mål så godt du kan indenfor de rammer du har og har givet dig selv.

Jeg har svømmetrænet fra jeg var ca. 6 og frem til jeg var 22-23 år. Mine bedste resultater lå altid blandt de 7-14 bedste i Danmark i mine specialer. Så ud fra en sammenligning med de bedste var jeg middelmådig. Kunne jeg leve med det? Ja.

Hvorfor? Fordi mit mål aldrig var at blive den bedste i Danmark (selvom det da ville være ok, hvis jeg alligevel var blevet det). Derfor justerede jeg min træning efter det jeg havde tid og overskud til i hverdagen. Selvom man kan sige, at min træningsmængde (2 timer om dagen og en ok mængde styrketræning oven i) var relativt meget, var det stadig ikke på niveau med de bedste, der havde 10-12 træningspas om ugen. Så i forhold til mine ambitioner og den dertil tilpassede mængde træning var mine resultater ikke middelmådige, men tilfredsstillende.

Link to comment
Share on other sites

Du curler i hvert fald stadig for lidt! :tongue:

Jeg tror det er vigtigt at du gør dig tanker om hvad det er du vil, som du skriver først. Derefter må du opjustere/nedjustere din træning så den matcher dit mål.

Så decideret at betegne sig selv som middelmådig synes jeg er at sætte den på spidsen. Selvfølgeligt vil man altid måle sig op mod andre, ellers ville meget af motivationen og ens "drive" forsvinde. Problemet opstår når du måler dig i forhold til de stærkmænd du ser på Eurosport næsten hver fredag. I den sammenhæng vil du altid være middelmådig (eller dårlig hehe...). Mål derfor i stedet din "middelmådighed"/resultater i forhold til dine egne mål. Og prøv så at opfylde dine mål så godt du kan indenfor de rammer du har og har givet dig selv.

Jeg har svømmetrænet fra jeg var ca. 6 og frem til jeg var 22-23 år. Mine bedste resultater lå altid blandt de 7-14 bedste i Danmark i mine specialer. Så ud fra en sammenligning med de bedste var jeg middelmådig. Kunne jeg leve med det? Ja.

Hvorfor? Fordi mit mål aldrig var at blive den bedste i Danmark (selvom det da ville være ok, hvis jeg alligevel var blevet det). Derfor justerede jeg min træning efter det jeg havde tid og overskud til i hverdagen. Selvom man kan sige, at min træningsmængde (2 timer om dagen og en ok mængde styrketræning oven i) var relativt meget, var det stadig ikke på niveau med de bedste, der havde 10-12 træningspas om ugen. Så i forhold til mine ambitioner og den dertil tilpassede mængde træning var mine resultater ikke middelmådige, men tilfredsstillende.

Vel talt og helt enig.

Link to comment
Share on other sites

Du curler i hvert fald stadig for lidt! :tongue:

+

Mange tak. Synes også selv det var et godt råd med flere curls!

+

Flere curls => større piber => større livskvalitet => større træningslyst => flere curls.

Jeg har læst de her tre dybe indlæg i dag, igen og igen. Her til aften tænkte jeg at jeg måtte gøre noget. Jeg må til at få mig et bedre liv.

Så jeg kørte til træning

Start: 21:26

Slut: 22:24

Vægt: 89,5 med Sko

Mennesker: Rimelig tomt

Dubbel Overhead cabel curls

1 x 12 x 20

1 x 10 x 30

1 x 10 x 35

Pull Downs

1 x 10 x 65

1 x 10 x 75

1 x 10 x 85

1 x 8 x 95

1 x 8 x 105

EZ Curls

1 x 8 x 42,5

1 x 8 x 47,5

1 x 8 x 52,5

One Arm Cable Rows

1 x 8 x 45

Barbell Curls

1 x 5 x 60

1 x 5 x 65

1 x 5 x 70

T-Bar Rows

3 x 8 x 75

Cabel Crunch

1 x 10 x 45

2 x 10 x 45

Barbell overhånd curls

1 x 8 x 40

1 x 8 x 42,5

1 x 8 x 45

Lidt rotator Øvelser

Windmill

1 x 8 x 16

Farmer Walk

32 skridt med 40kg i hver hånd

+ 1 x 30 sekunder statisk hold med 40kg i hver hånd.

Sissy under arme.

Status: Livs kvalitet forøget med 7,7654%

Tak Chris og Ulle. Nu har jeg det meeejet bedre

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er vigtigt at du gør dig tanker om hvad det er du vil, som du skriver først. Derefter må du opjustere/nedjustere din træning så den matcher dit mål.

Så decideret at betegne sig selv som middelmådig synes jeg er at sætte den på spidsen. Selvfølgeligt vil man altid måle sig op mod andre, ellers ville meget af motivationen og ens "drive" forsvinde. Problemet opstår når du måler dig i forhold til de stærkmænd du ser på Eurosport næsten hver fredag. I den sammenhæng vil du altid være middelmådig (eller dårlig hehe...). Mål derfor i stedet din "middelmådighed"/resultater i forhold til dine egne mål. Og prøv så at opfylde dine mål så godt du kan indenfor de rammer du har og har givet dig selv.

Jeg har svømmetrænet fra jeg var ca. 6 og frem til jeg var 22-23 år. Mine bedste resultater lå altid blandt de 7-14 bedste i Danmark i mine specialer. Så ud fra en sammenligning med de bedste var jeg middelmådig. Kunne jeg leve med det? Ja.

Hvorfor? Fordi mit mål aldrig var at blive den bedste i Danmark (selvom det da ville være ok, hvis jeg alligevel var blevet det). Derfor justerede jeg min træning efter det jeg havde tid og overskud til i hverdagen. Selvom man kan sige, at min træningsmængde (2 timer om dagen og en ok mængde styrketræning oven i) var relativt meget, var det stadig ikke på niveau med de bedste, der havde 10-12 træningspas om ugen. Så i forhold til mine ambitioner og den dertil tilpassede mængde træning var mine resultater ikke middelmådige, men tilfredsstillende.

Generelt er det et problem i alt hvad der indebærer et konkurrence aspekt synes jeg. Med mindre man 100% kan indstille sig på at træne (eller hvad vi nu taler om) fordi det er sjovt, og for velvære. Kan man set helt bort fra konkurrence elementet, er problemet naturligvis løst. Omvendt kan man sige, at er konkurrence elementet tilstede, er det også et større problem i ens mentale forhold til sin træning. Man opnår nemt et afhængigheds forhold til den, plus man til en hvis grad hænger sin livskvalitet og selvtillid på den. Men faktum er, at der er mange der ude med både bedre styrke gener, og masse gener, og ikke mindst mere større dedikation (langt større). Dvs at jeg vil skulle acceptere det faktum at jeg træner for sjov, og aldrig bliver andet end ja, middelmådig. Problemet består egentlig i, at jeg både irriterer mig over, og ærger mig over det hver gang jeg ser folk storme frem med vidunder gener (og dem har vi jo trods alt nogle enkelte af) hehe, og det at jeg et eller andet sted, jo stadig gerne vil være den bedste. Ironisk nok :laugh:

Måske skulle jeg blive lige som George Olsen. Jeg skal bare opfinde nogle totalt meningsløse øvelser som ingen i verden har forsøgt før. Så er jeg sikker på at blive verdens mester.

NICE

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Start: 17:30

Slut: 19:05

Vægt: 88.9 uden sko

Mennesker: BB, AP, Skrigeren

Status: Joinede skrigeren i noget dødløft. Og fik en lang snak med ham om hvad han kan gøre bedre osv.

Box Squat

1 x 5 x 50

1 x 5 x 70

1 x 5 x 90

1 x 5 x 110 (pause i bunden)

1 x 5 x 122,5

Incline benchpres

1 x 15 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 70

1 x 5 x 82,5

1 x 5 x 92,5

1 x 5 x 102,5

Overhead Shrugs

1 x 15 x 40

1 x 10 x 60

Barbell Shrugs (Sorry lau)

1 x 6 x 120

1 x 5 x 130

Dødløft

2 x 1 x 90

3 x 1 x 140

1 x 1 x 150

1 x 1 x 160

1 x 1 x 170

1 x 1 x 180

1 x 1 x 140

1 x 1 x 190

Laterals

3 x 12 x 17,5

Hyper Extensions

1 x 20 x 5

1 x 20 x 10

Link to comment
Share on other sites

Hej Blackice. Nogle seriøse løft du får fyret af der, thumbs up for det!

Jeg er lige startet nede i LiVK med en af mine venner og jeg tror ikke man finder et bedre sted i nordsjælland - Miljøet er top, menneskerne er top og udstyret er top. Det er også dejligt der ikke bliver set ned på en bare fordi man er 30 kilo mindre end jer andre :) dog har jeg et lille spørgsmål: Ved du noget om hvornår jeres liste med medlemmer bliver opdateret? Det er lidt belastende at nogle af folkene dernede er så mistroiske når det gælder medlemsskaber, blev sågar smidt ud den første dag da jeg ikke var klar over man skulle medbringe kvittering. Kunne være dejligt at vide hvornår man er fuldbyrdigt medlem :D (Skal siges at jeg altid medbringer kvittering nu i tilfælde af jeg skulle blive spurgt af Peter tror jeg han hedder. Iøvrigt en meget flinker gut når han får kvitteringen at se :))

Men ellers super fedt sted, man får næsten lyst til at lave flere øvelser for at blive der lidt længere :P

Mvh Gunni

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share