Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Var en tur hos Lau i morges til Tjek. Tingene ser umiddelbart fine ud. Fremtiden byder nu på udstræknings øvelser, og forsøg på at ændre holdningen både uden for, og under træningen. Naturligvis især i Dødløft. Det koster sikkert en del kilo på toppen, men det giver sandsynligvis stærkere ben, og vigtigst af alt , skåner min ryg for mere vanvids træning.

Så endnu engang tak til Lau for hans indsats. Det kan stærkt anbefales hvis man er i området. Det er helt super. Og nej det er jeg ikke blevet betalt for at sige. Rent faktisk har jeg betalt for at sige det :bigsmile::bigsmile:

Anyway, nu må jeg se frem, og ik tilbage, og arbejde med teknik, speed, og andet godt

Hey hvis du får gang i røven betyder det bare mere power.

Ellers skal du skifte til Sumo :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hey hvis du får gang i røven betyder det bare mere power.

Ellers skal du skifte til Sumo :devil:

ja Lau og jeg snakkede faktisk om muligheden for Sumo løft.

PT skal jeg bare lære den nye bane. Fordi det er et ret "unaturligt" løft for mig, at starte det så "lavt"

Hvad mener du egentlig præcist med speed pulls? Bare eksplosive singler eller?

Link to comment
Share on other sites

Hey Blackice. Ja ryggen virkede rigtig fin imorges. Ømhed på nederste lændehvirvel er ok, især dagen efter dødløft. Tror nok du skal komme tilbage til tung dødløft, men som du selv er inde på vil det være vigtigt at bygge op i kilo med fokus på teknik og evt. sumo træning. I sumo løft er det noget nemmere at holde lænden lige.

Udover de andre småting du havde i ryggen var dit primære symptom fra nederste lændehvirvel, L5. Discen mellem denne og korsbenet, S1, er gennem længere tid blevet belastet af især dødløft, men nok også din rygs fleksibilitet udi krumning. Din ryg er meget flexibel i flexion (krum) så hver gang du bøjer dig sker det meget i ryggen og knap så meget i hoften. Sådanne gentagne belastninger, kan skabe det du ser på billedet. Øverst til venstre ses en normal hvirvel + disc. Øverst til højre ses en "disc bulge" hvor den viskøse væske inde i discen presses bagud og irriterer de yderste lag i discen. Der er god mulighed for at det er det der har skabt din smerte. Nederst til venstre og højre ses det at der ved yderligere belastning kan komme tryk på nerven, hvilket jeg ikke tror du har haft trods din fornemmelse i benene den ene aften.

Det som jeg gjorde og som du selv går videre med nu er at mobilisere den viskøse væske (nucleus pulposus) "tilbage" mod midten af discen så den ikke irriterer de yderste lag (kun de yderste lag i discen har smertefibre) og dermed bliver trykbelastningen i discen normal igen. Igen, det er teori, omend en af de bedre da intet er bevist 100%.

Derudover havde du en mindre låsning af 2/3 lændehvirvel samt et venstre SI-led der også manglede lidt mobilitet.

post-492-1198175943_thumb.jpg

Edited by laush
Link to comment
Share on other sites

Tak Lau for den uddybende forklaring.

Træning igår

Start: 16:45

Slut: 18:29

Vægt: 89.0 uden sko

Mennesker: BB + Makker, AP, Per D, Big Mike (Yeah) og Jens

Box squat - med pause -eksplosivt

1 x 5 x 50

1 x 5 x 65

1 x 5 x 80

1 x 5 x 92,5

1 x 5 x 105

Military Pres

1 x 5 x 30

1 x 5 x 45

1 x 5 x 60

1 x 5 x 72,5 PR

Flat Dumbell pres

1 x 8 x 25

1 x 8 x 35

1 x 8 x 42,5

1 x 7 x 50 - Skod

Sumo Dødløft

1 x 6 x 50

1 x 4 x 70

1 x 2 x 100

1 x 2 x 120

1 x 1 x 135

1 x 1 x 150

1 x 1 x 160

1 x 1 x 170

Snatch Grip Deadlift

1 x 5 x 100

1 x 5 x 120

Pull downs

1 x 10 x 90

Face pulls

1 x 12 x 45

1 x 12 x 50

1 x 12 x 55

Swiss ball crunch

1 x 15 x 10

2 x 20 x 10

Dumbell preacher curl

1 x 8 x 17,5

1 x 8 x 17,5

Barbell curls

2 x 8 x 50

Ikke specielt fantastisk træning. Men Mike synes formen spillede, så det reddede min dag

Link to comment
Share on other sites

Det sagde han også til Pondus forleden :nissegrin:

God bedring med ryggen.

Haha, jaaaa du har ret. Det var nok sympati ros. På den der lidt "medfølende" måde. Nej nej din røv ser ikke stor ud i de bukser.

Ryggen er på vej tilbage. Der er mindre og mindre spændinger. Så det er rigtig godt.

Link to comment
Share on other sites

Lidt "jule" træning i Århus.

Jeg gæstede trænede i DHS i dag sammen med min lille svorger . Desværre har jeg fået noget i klemme i bagskulderen hvilket gør at jeg var meget smerte plaget hele passet. Ligeledes var der totalt proppet i centeret, kombineret med en ombygning. Så det var ikke det vilde det blev til.

Men der er godt nok mange store drenge i det center. Rimelig vildt

(jeg ved ikke hvad deres låse vejer)

Squat + Låse

1 x 8 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 75

1 x 5 x 100

1 x 3 x 115

1 x 3 x 125

Benchpres + låse

(havde store skulder smerter i dag)

1 x 8 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 100

1 x 3 x 110

Dødløft + Låse

1 x 3 x 50

1 x 1 x 160

SumoDødløft

1 x 3 x 80

1 x 3 x 110

1 x 3 x 120

1 x 1 x 160

Push downs

2 x 12 x something

Cabel Rows

3 x 12 x something

Curls - Preacher maskine

3 x 8 x something

Curnch - Chunch maskine

3 x something x something

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Nå det var altså ikke endnu min træning skulle op og køre igen.

Mandag aften begyndte jeg at få det halv skidt. Ondt i kroppen, frøs, generelt ubehag. Tirsdag stod det helt klart at jeg var syg igen. På trods af flere dyner hunde frøs jeg. Havde voldsom kvalme og ingen appetit, skiftede mellem at fryse og have kold sved. Meget ubehageligt.

I løbet af Tisdag aften gik det så over og blev noget mere Roskilde syge agtigt, hvilket det stadig uu Torsdag er. Nu er jeg tilbage hjemme hos mig selv, og har lige meldt mig syg på arbejdet. I morgen aften skal jeg (forhåbentlig) ind og se talegaver til børn, så håber snart det er ovre.

Ihvertfald måtte jeg droppe træningen igår aftes, efter en køre tur fra Århus-Bagsværd-Slangerup-Lynge-Bagsværd med diverse bilvask og optankning osv , da jeg var helt flad. Mit indtag af mad er naturligvis påvirket af mavens funktionalitet.

Måske jeg kan få trænet lidt i dag. Who knows.

Min træning de næste måneder tages op til revision. Jeg har haft problemet med at sove i dag pga smerter. Både skuldre, hofter, håndled, og ryg har skiftevis været et problem de sidste måneder, og i nat har højre skuldre og trapz gjort nas. En mærkelig strålende smerte, der kunne mærkes helt ned i biceps.

Jeg overvejer at droppe den "tunge" træning med 1-2-3-4 reps, og køre noget BB træning, og forhåbentlig drage lidt gavn af styrken, og måske endelig få nogle seriøse kilo på skroget.

Link to comment
Share on other sites

Mit råd vil som sædvanligt være, at du skal droppe træningen idag (medmindre du allerede har været i LVK?!), sådan som du beskriver din tilstand. Ondt over det hele og skiftevis frysende/svedende tyder jo tit på influenza. Og med maveproblemer oven i vil dit immunforsvar og krop være ret svækket. Det vil helt sikkert ikke nytte at tage til træning. Få i stedet styr på din mave - brød og Coca Cola (den gammeldaws) hjælper mig igennem de maveproblemer jeg har haft. Når du har styr på maven og kan spise igen vil du formentligt hurtigere komme dig over resterne af influenzaen/den anden sygdom du har.

Det er noget hø med den seneste tids sygdom du har haft. Som tidligere sagt må du simpelthen sørge for at passe bedre på kroppen. Spis mere, sov mere, stress mindre!

Og lade være med at smide hjernen ude i omklædningen når du træner, så du ikke finder på diverse spontane maks-løft :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke trænet i dag. Det bliver højest til lidt rehab træning i aften.

Jeg har "kun" mave problemer i dag. Men er generelt noget afkræftet grundet jeg ikke kan holde maden i mig rigtigt. (suser lige igennem som et nedløbs rør)

Indtil videre har jeg misset 3 ud af 10 trænings pas i denne måned. Hvis jeg får 2 mere i denne uge, holder jeg mig på de 3.

Link to comment
Share on other sites

Puha, så er den værste sygdom ovre. Sikke glad man kan blive for et stykke afføring i fast form. Ja tænk at man kan tage sig selv i at glæde sig over en lille pølse :laugh: Efter 3 dage med afføring der minder kom cocio bare lidt mere tyndt, og hvor alt fast føde max tog ophold i maven i 30min, og hvor gangen mellem seng og toilet, skulle udføres mere gelente end når en bomb squat arbejder, for ikke at minutterne senere at se sig selv tørre sine egne meget flydende efterladenskaber op fra gulv, og koskind.

haha

Den beskrivelse kan i så glæde jer lidt over.

Aftenen er gået med af være i Forum og se Talegaver til Børn. Super show. Eliash Ehlers, Frank Hvam og Mick Øgendahl var helt i særklasse. Thomas Hartmann var seriøst ringe, og tæt på det pinlige, Thomas Wivel var heller ikke særlig sjov. Ellers var der mange sjove i blandt. Kan bestemt anbefales. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har grint så meget som da Mick var på. Jeg sad med tårer ned af kinderne bagefter. Manden er så genial.

Nå men ud over det blev det tid til lidt rehab

Start: 16:49

Slut: 17:50

Squat

1 x 5 x 50

1 x 5 x 70

1 x 5 x 100

1 x 5 x 110

1 x 3 x 120

1 x 2 x 130

Benchpres

1 x 15 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 70

1 x 8 x 100

1 x 3 x 110

1 x 3 x 70

Military Pres

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 60

1 x 5 x 65

Dødløft - Konventionelt

1 x 5 x 50

1 x 5 x 70

1 x 3 x 100

1 x 2 x 120

1 x 3 x 140

1 x 3 x 150

1 x 1 x 170

Sumo

1 x 1 x 140

Barbell curls

1 x 13 x 40

1 x 8 x 50

1 x 13 x 40

Link to comment
Share on other sites

Hej Blackice

Godt at sygdommen er overstået!

Ser da godt nok ud med overkropsstyrken, 3 X 110 i bænk er da ok. Hvad siger skulderen dagen efter sådan et pas?

Er det med vilje du ikke kører højere op end 170 kg i dødløft - er det der du ikke længere kan holde ryggen som den skal ?

Edited by laush
Link to comment
Share on other sites

Ser da godt nok ud med overkropsstyrken, 3 X 110 i bænk er da ok. Hvad siger skulderen dagen efter sådan et pas?

He nej 3 x 110 er ikke ok. For 4 uger siden lavede jeg 5 med 120 og 3 med 127,5. Så det er desværre langt fra. Men jeg håber det primært er eksplosions styrken der er røget.

Er det med vilje du ikke kører højere op end 170 kg i dødløft - er det der du ikke længere kan holde ryggen som den skal ?

Jeg prøver at bygge langsomt op, plus eksplosions styrken også her er taget af, og den er ret essentiel for at løftet ikke bliver "hængende". Jeg kan nok lave lidt mere end det pænt, men jeg bygger langsomt op.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror helt overordnet, at du skal til at læse på og implementere aktiv resitution.

Massage, sauna, udstrækning, gåture i skoven, let cardio, afspænding, meditation, særlig kost, ismassage er nogle bud.

Selvfølgelig også din træningswplanlægning. Overveje hvornår der skal lægges deload uger ind.

Eric Cressey skrev en fed artikel om hvordan man kunne bruge deload uger tilo at have fokus på rehab/skadesforbyggende træning. Det var måske en strategi for dig?

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1833663&cr=

De tkan være du er ved at nå det niveau, hvor man ikke længere bare kan hamre på, men ksla være lidt smartere med træningen. Jeg er sikker på du finder løsninger, så disciplineret og analytisk som du har været hele vejen igennem :smile:

Link to comment
Share on other sites

He nej 3 x 110 er ikke ok. For 4 uger siden lavede jeg 5 med 120 og 3 med 127,5. Så det er desværre langt fra. Men jeg håber det primært er eksplosions styrken der er røget.

Jeg prøver at bygge langsomt op, plus eksplosions styrken også her er taget af, og den er ret essentiel for at løftet ikke bliver "hængende". Jeg kan nok lave lidt mere end det pænt, men jeg bygger langsomt op.

Ok, holder du igen med de 110 kg for hvis skulderen ikke siger fra er det bare at klø på.

Lyder som om du gør det rigtige med dødløften. Obs på formen og bygge op derfra. Kan du mærke nogen forskel i ryggen på at du nu skifter over/underhånds greb så du ikke kører samme greb hver gang ?

Og derudover så vil det være rigtig sunde bud Ptpoul kommer med, men altsammen noget der tager tid i en travl hverdag. Ift kost vil fiskeolie aka "omega-3" være et godt supplement til dig. Gerne 3 gram aktive fedtsyrer (EPA & DHA) dgl.

Link to comment
Share on other sites

Ok, holder du igen med de 110 kg for hvis skulderen ikke siger fra er det bare at klø på.

Lyder som om du gør det rigtige med dødløften. Obs på formen og bygge op derfra. Kan du mærke nogen forskel i ryggen på at du nu skifter over/underhånds greb så du ikke kører samme greb hver gang ?

Og derudover så vil det være rigtig sunde bud Ptpoul kommer med, men altsammen noget der tager tid i en travl hverdag. Ift kost vil fiskeolie aka "omega-3" være et godt supplement til dig. Gerne 3 gram aktive fedtsyrer (EPA & DHA) dgl.

Skulderen har ikke været særlig god de sidste to pas. Dvs Mandag og Fredag. Tværtimod. De 110 var ikke ment som at holde igen, men et resultat af jeg følte styrken var i smadder og at skulderen ikke havde det godt. Hvilket er mærkeligt.

Jeg har ikke dødløftet nok til at jeg kan mærke forskel på grebs skiftet endnu. Plus at jeg ikke har husket det hver gang. For nu at være ærlig.

Jeg spiser Omega 3 hver dag allerede. Aktiv restitution er et godt bud. Men jeg aner ikke hvor jeg skal få tiden. Selv om kæresten er uddannet i at udføre massage er hun trods alt ikke oven ud begejstret for at skulle gøre det 3 gange ugentligt

Link to comment
Share on other sites

Regelmæssige præcist strukturerede deloads og perfekt teknik er også vigtigere :smile:

Gåture med kæresten i skoven er kun en ting de fleste kvinder vil sætte pris på :smile:

Men selvfølgelig skal man finde tid og plads til det hele.

hvis man er så 80'er at man tager sol, kan åndedrætsøvelser og afspænding udføres imens man griller. især hvis man ikke tager en turbo Sol har man tid nok imens man tager sol.

Link to comment
Share on other sites

Regelmæssige præcist strukturerede deloads og perfekt teknik er også vigtigere :smile:

Gåture med kæresten i skoven er kun en ting de fleste kvinder vil sætte pris på :smile:

Men selvfølgelig skal man finde tid og plads til det hele.

hvis man er så 80'er at man tager sol, kan åndedrætsøvelser og afspænding udføres imens man griller. især hvis man ikke tager en turbo Sol har man tid nok imens man tager sol.

Yes, teknik og deload, skal man altid have i tanke. Gåture bliver altid puttet ind hvor der er tid. Men i perioder er det ikke nemt.

Ind i mellem tager jeg sol, men hvordan silvan kan åndedrætsøvelser hjælpe på noget som helst?

Jeg skal løfte vægte ikke sidde i rundkreds og spille guitar :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Skulderen har ikke været særlig god de sidste to pas. Dvs Mandag og Fredag. Tværtimod. De 110 var ikke ment som at holde igen, men et resultat af jeg følte styrken var i smadder og at skulderen ikke havde det godt. Hvilket er mærkeligt.

Jeg har ikke dødløftet nok til at jeg kan mærke forskel på grebs skiftet endnu. Plus at jeg ikke har husket det hver gang. For nu at være ærlig.

Jeg spiser Omega 3 hver dag allerede. Aktiv restitution er et godt bud. Men jeg aner ikke hvor jeg skal få tiden. Selv om kæresten er uddannet i at udføre massage er hun trods alt ikke oven ud begejstret for at skulle gøre det 3 gange ugentligt

Skulderen skal have et tjek igen når vi kan finde tid i det nye år. Smid en sms, generelt er weekender samt mandage stadig bedst. Så må jeg se om der er kommet bedre mobilitet i dit skulderblad og om overarmsknoglen står mere stabilt i leddet. Optimalt lader du være med at køre tungere end at det føles "ok" selvom det ikke er nemt når man er varm og man har sat sig nogen kilo i hovedet.

Tager du den rigtige dosis af omega-3 - dvs. gerne 3 gram EPA & DHA dgl? (se på bøtten eller flasken)

Link to comment
Share on other sites

Skulderen skal have et tjek igen når vi kan finde tid i det nye år. Smid en sms, generelt er weekender samt mandage stadig bedst. Så må jeg se om der er kommet bedre mobilitet i dit skulderblad og om overarmsknoglen står mere stabilt i leddet. Optimalt lader du være med at køre tungere end at det føles "ok" selvom det ikke er nemt når man er varm og man har sat sig nogen kilo i hovedet.

Tager du den rigtige dosis af omega-3 - dvs. gerne 3 gram EPA & DHA dgl? (se på bøtten eller flasken)

Yes. Det må vi. Og så må jeg lige være strict med at få lavet mine øvelser.

Jeg får slet ikke nok EPA og DHA i så fald. Jeg tager 3 x 500mg fiske olie piller hver dag. Disse indeholder 18% EPA, og 12% DHA

Det giver så vidt jeg kan se 90mg EPA, og 60mg DHA, pr pille. Det er jo nothing. Med mindre du har skrevet forkert. Mine tre daglige piller er jo ikke engang 3 gram total indhold.

Link to comment
Share on other sites

Yes. Det må vi. Og så må jeg lige være strict med at få lavet mine øvelser.

Jeg får slet ikke nok EPA og DHA i så fald. Jeg tager 3 x 500mg fiske olie piller hver dag. Disse indeholder 18% EPA, og 12% DHA

Det giver så vidt jeg kan se 90mg EPA, og 60mg DHA, pr pille. Det er jo nothing. Med mindre du har skrevet forkert. Mine tre daglige piller er jo ikke engang 3 gram total indhold.

Netop og heri ligger problemet. De doser der står på bøtterne er, hvis man skal have en god effekt, alt for lille. Det lyder som pillerne fra Netto du indtager der og for at få 3 gram EPA & DHA dgl vil det kræve 20 piller dgl!. Derfor er flydende olie at foretrække og der findes enkelte gode på markedet. Jeg pm'er dig med mærker. Hvis du spiser fed fisk 2-3 gange ugentligt (sild, laks, ørred, makrel) er det måske kun nødvendigt med 2g. EPA & DHA dgl.

Først ved 2-3 g. dgl vil der være en effekt på inflammation og smerter og det kræves at du min tager olien i 3 mdr. for at vurdere effekt. Nedsat brug at vindruekerne, solsikke og majsolie vil er anbefalelsesværdigt da de "modvirker" omega-3's funktion i kroppen. De "konkurrerer" om pladsen i kroppens cellemembraner. Brug raps elelr olivenolie til madlavning.

Link to comment
Share on other sites

Hej Laush. Tak for input. Andet produkt er bestilt.

Dagen i dag. Er rimelig brændt af. Både mentalt og fysisk. Føler jeg kører på halvt blus.

Var et smut i Lyngby centeret for at få taget mål til linser hos Theile. Kommer ind i Thiele, butikken er totalt tom. Der står FIRE ekspedienter og ævler bag disken. En af dem æder. Mig og kæresten går hen til disken. (De har åbnet fra 10-14 i dag, og kl var 13 på det tidspunkt). Hun gør sin sandwich færdig og kigger så på mig og spørg hvad hun kan hjælpe med. Jeg siger jeg har overvejet et af deres linse abo`s. Hun siger ja, det er jo et vidt begreb de har alt mellem 198kr om måneden til 398. Jaaaa , nå men vi snakker lidt frem og tilbage om hvad de har. Jeg forklarer at jeg aldrig har fået taget mål osv. Hun siger at jeg skal have en tid, hvor jeg kan komme ind og få taget mål. Min kæreste spørg så om det ikke kan blive i dag, men svaret er at det har de ikke tid til i dag :blink::blink: NEJ JEG KAN GODT SE I HAR MEGA TRAVLT

For silvan da, folk tjener deres penge for let i dag.

Træningen i dag:

Start: 14:00

Slut: 1600

Vægt: 88,5

Mennesker: BB; Sir Prise, incognito, Snipper,

Havde jeg vidst der var fint besøg af Incognito havde jeg da taget mit gode humør med, og måske kørt en kam igennem håret. Du så helt skræmt ud :laugh:

Squat

1 x 6 x 50

1 x 5 x 70

1 x 5 x 100

1 x 3 x 115

1 x 3 x 125

1 x 3 x 135

1 x 1 x 140

Walk outs

1 x 170

1 x 180

1 x 190

Benchpres

1 x 15 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 70

1 x 5 x 100

1 x 5 x 110

1 x 3 + 1 x 117,5

1 x 8 x 100

Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 90

1 x 5 x 120

1 x 3 x 150

1 x 3 x 170

1 x 1 x 180

1 x 1 x 190

Cabel Rows

3 x 12 x 85

Pull overs

3 x 12 x 37,5

Db curls

4 x 10 x 20

Nej hvor min træning bare til at lukke op og lave en dej i. Alt er bare i forfald. Min form ligner en sæk kartofler. For 4 uger siden lavede jeg 3 rep med 127,5 i bænken, 3 rep med 220 i dødløft, og 3 rep med 145 i squat.

Nu er det hele bare long gone.

Latterligt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share